Režie:
William FriedkinScénář:
William Peter BlattyKamera:
Owen RoizmanHudba:
Jack NitzscheHrají:
Ellen Burstyn, Linda Blair, Jason Miller, Max von Sydow, Lee J. Cobb, Kitty Winn, William O'Malley, Jack MacGowran, Barton Heyman, Peter Masterson (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Regan je dcerou slavné a bohaté herečky. Protože na ni matka nemá čas, tak si ani nevšimne, že se dceřino chování pomalu začíná měnit. Mluví sprostě a obličej se jí křiví do děsivého šklebu. Matka vezme dívku na lékařské vyšetření. Po sérii velmi podrobných vyšetření jsou lékaři bezradní. Dívčin stav se stále horší a teď už napadá i své okolí. Hlas se jí mění a ona komunikuje se svým okolím démonickým hlasem. Jeden z lékařů přijde s návrhem obrátit se na církevního specialistu, exorcistu. Matka to zprvu považuje za hloupost. Když se dívka změní v ďábelskou stvůru, která zabije jejího přítele, nezbývá jí nic jiného než se obrátit na vymítače ďábla. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (903)
Viděl jsem director´s cut... Strach? Napětí? To přece nemůžete myslet vážně! Všechny tyhlety emoce můžou vyplout na povrch maximálně těsně před tím, než někdo další nakoukne do pokoje, aby zjistil, "co tam ta holka zase provádí." A nejsou silné. Další kultovní film, který pro mě zůstal tak říkajíc "za rohem." I když vím, že by tomu mělo být jinak, mému hodnocení neubližuje ani tak námět, jako spíš všechna ta omáčka kolem, která mi připadne opravdu, ale opravdu srandovní. Fuck her!!! Hahaha... ()
Ano je to pro mnoho lidí kult, který má své místo v síni slávy, přesto se nemůžu připojit ke stádu a vynášet tento snímek do výšin, když se mi zase až tak nelíbil. Ano, je pravda že zážitek kazí poměrně dost nekvalitní dabing, který místy otravuje, ale stejně je tu tolik věcí, který film schazují, jako třeba záběr, kdy se ukázal paranormální jev v přítomnosti matky, která sedí na podlaze s otevřenou hubou, kde by mělo následovat to, jak matka v záchvatu šílenství rozrazí dveře a uteče pryč, nebo něco takového a místo toho se scéna přepne na záběr "ničeho", nějaký záběr krajiny, města apod., co jakoby posouvá děj dál. Žádná dramatická hudba v pozadí... to pak člověku je do pláče, že to mohlo být mistrovské dílo a ono je to takto špatně sestříhané a odfláknuté. ()
Nikdy jsem nechápal fakt že Exorcista, vlastně vůbec hororově nepůsobí, což je tedy u jednoho z nejslavnějších hororů historie velmi zajímavé. William Friedkin se jinak jak je jeho dobrým zvykem moc s ničím nepáře a dodnes nedokážu pochopit, jak něco podobného vůbec mohlo před 50 lety vzniknout. 80% ()
Strašidelné, temné, napětím prosáklé. Na svoji dobu revoluční horor naturalisticky zobrazující mladou Regan postiženou Ďáblem. Pozvolné gradování napětí, charakteristika jednotlivých postav, jakož i interiérové scény činí z hororu klenot strachu. Pro mě osobně je to horor číslo jedna - nepřekonatelný dějovou strukturou, vizualitou záchvatových scén a aktem samotného vymítání. ()
Matka všech hororů. Mistrovský horor, který navždy změnil hororovou kinematografii a posunul do nejtemnějších sfér, která se pohybuje mezi námi v těch nejkrutějších snech. To, co jsem prožil když jsem tenhle horor viděl poprvé je to nejkrutější co jsem zažil. William Friedkin je démonický režisér, který dokázal, aby lidé omdlévali v kinech. ()
Galerie (243)
Zajímavosti (186)
- Mnoho lidí muselo být ošetřeno poté, co při sledování filmu omdlévali nebo dostávali hysterické záchvaty. (HellFire)
- Scéna, ukazující otce Karrase (Jason Miller) v jeho pokoji v Georgetownu, byla natočena na Fordhamské univerzitě, ve čtvrtém patře. (HellFire)
- Film se měl podle plánu točit tři měsíce s rozpočtem pěti milionů amerických dolarů, ale natáčení se protáhlo na tři čtvrtě roku a náklady vyšplhaly na jedenáct milionů. (Locksley)
Reklama