VOD (2)
Série(12) / Epizody(279)
-
Série 1 (2007) - 17 epizod
-
Série 2 (2008) - 23 epizod
-
Série 3 (2009) - 23 epizod
-
Série 4 (2010) - 24 epizod
-
Série 5 (2011) - 24 epizod
-
Série 6 (2012) - 24 epizod
-
Série 7 (2013) - 24 epizod
-
Série 8 (2014) - 24 epizod
-
Série 9 (2015) - 24 epizod
-
Série 10 (2016) - 24 epizod
-
Série 11 (2017) - 24 epizod
-
Série 12 (2018) - 24 epizod
Obsahy(2)
Leonard a Sheldon jsou dva brilantní fyzici – kouzelníci v laboratoři, ale společensky nemožní mimo ni. Naštěstí mají po ruce krásnou a svobodomyslnou sousedku Penny, která se je snaží naučit pár věcí o reálném životě. Leonard se věčně snaží hledat lásku, zato Sheldon je naprosto spokojený s videochatováním se svou platonickou partnerkou Amy Sarah Fowlerovou. Nebo s hraním startrekových 3D šachů se stále se rozšiřujícím okruhem známých, a to včetně kolegů vědců Koothrappaliho a Wolowitze a roztomilé mikrobioložky Bernadette, Wolowitzovy novomanželky. (TV Prima)
(více)Videa (251)
Recenze (2 664)
Staying in is the new going out. Jsou tu slabé epizody? Jsou. Je to až příliš vykonstruované? A jak! Jsou tu trapné vtipy? Vyloženě trapné ani ne, spíše jen hluchá místa, kde to ne tak docela funguje. A víte co? Je to stejnak úplně jedno, když se i u těch "slabých" epizod třikrát až čtyřikrát smíchy rozbrečím. A co teprve u těch opravdu zdařilých! Nemluvě o tom, že všechny ty postavy miluji (ale Sheldon samozřejmě vede; především od sedmé epizody, kdy z něj udělají ukázkovou svini). Není to lacině mravokárné (zdravím How I Met Your Mother) a už vůbec se nezmiňuji o tom, že se v těch urputných disputacích o hovně (bohužel?) plně poznávám. A jistě nejsem sám, že? Navíc jsem se smíchy probrečel nejen úvodními sezónami, ale i těmi aktuálními považovanými spíše za slabší. Nesporně to již není to ono, ale spíše než ztrátu humoru, to prošlo transformací do čistě vztahově sitcomových vod "à la Přátelé". A tím, jak obsazení postupně bobtnalo, tak má nyní každý v každé epizodě těch svých pět minut slávy, ale mnohdy je to kvůli tomu odnikud nikam; jakkoli zábavně odnikud nikam. Závěrečné řady již nesporně běží čistě na volnoběh, ale stále se najdou zdařilé epizody, to zase ne že ne. A nutno uznat, že ony i ty nepodařené si drží celkem solidní standard kvality. ()
Ach jo, některé výroky mě baví i dodnes a asi kvůli nim nedám nižší hodnocení než průměrné tři hvězdičky, jestli to dává smysl, ale vnitřně se nemůžu smířit s tím, že ten seriál nemá žádnou kladnou hlavní postavu. Teoreticky by se to dalo snést v dobách, kdy to byl "jenom sitcom", ale s přesunem dějových linek do roviny rodinných vztahů a příběhu s ponaučením je to nesnesitelné. A věc, která mi přijde neodpustitelná, pokud bezmyšlenkovité seriály můžou mít neodpustitelné vlastnosti, a můžou, pokud se stanou tak velkým kulturním fenoménem, je scenáristický princip, kterým tvůrci ta ponaučení řeší. S výjimkou Sheldona, kterému jeho nevhodné chování všichni s gustem vyčítají, pokud se zrovna tvůrci rozhodnou pro konflikt v konkrétní epizodě (třeba vždycky když Leonard řekne, že to byla poslední kapka, a za deset minut se bezdůvodně uklidní), nebo nad ním rezignovaně mávnou rukou pro komediální hodnotu takové reakce (například asi milionkrát opakované "I can't even tell anymore" -that something is strange or off-) se provinění každé osoby řeší tak, že se ten, komu je řečeno, že se chová nevhodně, hrubě, sprostě, úchylácky, urazí, zavře se doma a přestane nosit kalhoty/chová se ublíženecky a ostatní emocionálně manipuluje tak dlouho, dokud se mu nedostane omluvy. Když má Howard pervezrácké kecy a Penny mu řekne, že má perverzácké kecy, tak epizoda končí tím, že se Penny omlouvá Howardovi za to, že na něj byla hrubá, místo aby si Howard uvědomil, že on by alespoň nemusel některé věci říkat nahlas. Když se Bernadette chová jako panovačná mrcha a Penny nebo Amy ji upozorní na to, že se chová jako panovačná mrcha, Bernadette začne brečet, že musí být panovačná, protože je malá a jinak ji nikdo nebude brát vážně, a epizoda končí jak jinak než tím, že se Amy nebo Penny nebo kdokoliv jiný omluví Bernadette, že na ni byli hrubí. A když to takhle jako mlýnek jede víc jak deset let jako jeden z nejsledovanějších seriálů, tak nad tím nejde mávnout rukou, že je to jenom komedie, ale člověk musí souhlasit se všemi těmi kritickými články, které BBT obvinují z toho, že je sexistická, misogynní, manipulativní, repetitivní a strašná. ()
Se sitcomy mám problém. Žádné drama, propracovaný děj, zkrátka se jedná jen o ty fóry. To je moc přímočaré a samoúčelné a na guilty pleasure nedostačující. TBBT jsem tedy nedávala moc velkou šanci, ale tahle parta asociálních nerdů mě nakonec dokázala pobavit jako žádný jiný sitcom předtím (což je ironie, nerdi mě rozčilují a obzvlášť pokud o sobě nerd s úsměvem přizná, že je nerd...). To, co předvádí Sheldon je neskutečné. Ano, je pravda, že nebýt Penny, tolik by mě to nebralo, protože zřejmý rozdíl mezi těmi "až moc chytrými" a "průměrnými" je prostě to nejvtipnější. A nejlepší momenty? Jednoznačně Penny+Sheldon, Rajesh je tam tak trochu navíc a Leonard už místy otravný. Ale na pobavení je to přesto úžasné, takže za mé záchvaty smíchu jasný plný počet. I'm not crazy, my mother had me tested! ()
"Je to Pennyina spálňa. Tam bolo veľa mužov." Chápem, že mnohých partia neschopných a v reálnom živote relatívne stratených a detinských geekov permanentne vytáča. Aj mne dlho trvalo, kým som si na ňu zvykol. Spočiatku mi pripadali silene vtipní. Taký ten štýl, kedy sa publikum smeje, ale ja sa maximálne usmievam. No s pribúdajúcimi sériami, ako si boli scenáristi, režiséri a samozrejme herci čoraz istejší v detailoch a začali sa s tým hrať, sitkom nabral na dynamike a humore. Mnohé scény pre mňa skultovneli (Rajove rekordy v dĺžke trvania prekonávajúce odmlky v planetáriu počas rozlúčky s divákmi) a mnohé nápady sú božie (šermovanie prackami na opasky v tvare svetelných mečov). Herci sú sympatickí, zjavne sa mali radi a natáčanie spoločných scén si užili. Postavy sú originálne, každá je iná, vďaka čomu medzi nimi vládne divoká interakcia a tešíte sa na ich spoločné scény (Sheldon vs. Penny, ktorí spolu v podstate svojím spôsobom počas jedenia pizze nechtiac vyriešili ľudstvom nikdy nevyriešenú Teóriu strún). Mám dojem, že sa tu stretla fakt dobrá partia ľudí (o čom svedčia aj už legendárne tanečné vystúpenia nie priamo v seriáli, ale pred živým publikom počas natáčania) a aj práve vďaka odlišnosti postáv zaujali aj postavy, ktoré by samé osebe nemali šancu a liezli by skôr na nervy alebo by boli trochu zbytočné, avšak v kombinácii s radikálne odlišnými charaktermi iných postáv bodovali. Nikdy mi tu príliš nesedeli popkultúrne odkazy, zmienky o komiksoch a cameá; na údajne tak inteligentné postavy mi tieto veci pripadali jednoduché a prízemné, aj keď musím uznať, že minimálne na štvoricu Flashov len tak nezabudnem („Presne kvôli TOMUTO som vravel, že by bolo fajn urobiť poradu.“). V neposlednom rade oceňujem hlášky ("Nechcem ťa odsudzovať, ale toto robia psychopati." alebo "Priateľstvo sexom nepokazíš, to je ako pokaziť zmrzlinu kúskami čokolády.") a to, že mnohé veci boli na úrovni a patrične dojemne ukončené (Howardova mama alebo samotný koniec, kedy tvorcovia vedeli, že nebudú pokračovať a tak sa podľa toho zariadili). A to, akú prekvapivo dôležitú súčasť tejto čudnej, ale o to pôvabnejšej komunity tvorilo jedlo (čím sa mi opätovne potvrdilo, že film alebo seriál s jedením a varením z princípu nemôže byť zlý, čo ostatne vedel už Hitchcock). Teória veľkého tresku je o priateľoch. To pokladám za dôležité zdôrazniť, pretože máte plno sitkomov postavených na nepriateľstve resp. totálnej odlišnosti. Nech už ale sú hrdinovia akokoľvek odlišní a robia si zo seba srandu a vzájomne sa doberajú, nakoniec zostávajú priateľmi, ktorí si pomáhajú a držia palce. A to dokonca aj Sheldon. A to už je čo povedať. "Kto to je? Green Arrow?" - "Ehm, Green Lantern." - "Aký je v tom rozdiel?" ()
Nevim, jestli jsem divnej, nebo naopak málo divnej, ale tento seriál mě vůbec nebaví. Před lety jsem viděl pár dílů z těch prvních sérií a ten "humor" mi připadal jako strašná křeč, kde je ten umělej smích v podstatě holá nutnost, protože jinak by divák asi ty vtipy vůbec neodhalil. V poslední době jsem se zkusil podívat i na nějaký ty novější díly, jestli se to třeba nezlepšilo, a řek bych, že si to drží pořád stejně zoufalou úroveň. To už fakt radši Přátelé. To si aspoň nehraje na nic "inteligentního". ()
Galerie (2 868)
Zajímavosti (1 166)
- Leonard Hofstadter (Johnny Galecki) v seriálu vlastní vůz značky Saab 9-5 Sedan první generace. (Stanley619)
- Howard (Simon Helberg) nemá na rozdíl od svých přátel doktorát, díky čemuž se stává častým terčem posměšků. Howard na ně v českém překladu obvykle reaguje slovy, že „má magisterský titul a jeho výtvory mají aspoň nějaké praktické využití“. V ČR se ale titul magistra uděluje absolventům humanitních oborů. Absolventi přírodovědných oborů mají titul inženýra (byť se oba tituly dají označit za „magisterský“). Správnějším překladem by tedy bylo: „Mám inženýrský titul.“ Tento nešvar vznikl z originální hlášky: „I have a master's degree.“ V USA je ekvivalentem českého titulu „Ing.“ titul „Master of Science“ (Mistr vědy), zapisovaný jako MSc. za jménem. Titul doktora (Ph.D.) je pak v obou zemích stejný, neboť ho ČR převzala. Dříve byl u nás udělován ekvivalentní titul „Kandidát věd“ (CSc. za jménem) a jeho druhý stupeň „Doktor věd“ (DrSc. za jménem), které se dodnes používají například v Rusku. (vojtaruzek)
- Čo sa týka hry na hudobných nástrojoch, všetci hlavní hrdinovia na nich v seriáli skutočne hrali: Johnny Galecki ovláda hru na violončelo, Simon Helberg je vynikajúci klavirista, ktorý sa učil hre na klavíri od detstva. Mayim Bialik sa naučila základy hry na harfe kvôli účinkovaniu v seriáli. Priznáva, že bola schopná zahrať iba jednoduchšie veci ako napr. "Everybody Hurts" (epizóda The Isolation Permutation). Podobne Jim Parsons sa naučil základom hry na theremin. (lemonova)
Reklama