Komentáře uživatelů k filmu (1 730)

  • Douglas
    ****

    Světová válka Z pro mě představuje příklad snímku, který je inspirativní a ozvláštňující, přestože v mnoha ohledech odporuje představám o dobře vyprávěném hollywoodském příběhu, o dobře vystavěné hollywoodské formě a o dobře natočeném hollywoodském filmu. Proč tomu tak je, popisuji na Douglasových poznámkách.(28.6.2013)

  • verbal
    *****

    POZOR!! Tento zvratek obsahuje BOJLER!! Pokud se nechcete posrat ze zombie, naočkujte si úplavici. Přesličný Brad měl asi plné zuby sezení doma se svou jeblou, anorektickou pizdou a ta adoptovaná půlka Afriky už mu taky patrně lezla krkem, a tak se rozhodl vyjít si po delší době mezi lidi, tedy vlastně zbytky lidí a turbozombie, co ve zrychlení z nuly na sto těžce dýchají na záda Bugatti Veyronu, a ukázat, že tisíckrát omletý nemrtvý žánr není zas až tak mrtvý a stále lze vymyslet a velkolepě natočit něco, z čeho jednomu spadne čelist a dvě hodiny fixuje s otevřenou hubou obrazovku, až zapomíná otírat z koutků kapající sliny. Sice mi s mým chabým mikrobiologickým vzděláním kapku uniklo, jak to, že naočkováním koktejlem z patogenů s biohazardem 4 a vyšším jeden nepojde dřív, než se mu do krku stihne zakousnout zdivočelá mrtvola, avšak ústřední hrozba je naprosto reálná a vyděsila mě natolik, že se ihned vypravím za těmi bodrými a veselými přáteli do nejbližšího římského ghetta a v nestřeženém okamžiku jim olížu hajzlové prkýnko, pokud ho ještě mají a za dlouhých zimních večerů neskončilo v kamnech, protože jim ty rasistické teplárny odpojily topení. Ti milí kočovníci evidentně myslí na zadní kolečka a vědí, co dělají! Budu neviditelný pro všechny zombie a navíc si užiju hezké dva měsíce nemocenských dávek, kdy nebudu muset do sběrny, a Kimexu určitě nebude vadit, když jim u jednorukého bandity trochu poseru sedačky.(4.9.2013)

  • Gemini
    ***

    Při sledování World War Z jsem trpěl jako zvíře. Ne ovšem "obvyklým" způsobem, ale trýznivou představou, jak dobré dva až tři filmy mohly vzniknout, kdyby si hoši pořádně rozmysleli co chtějí natočit a nezačali na několika místech na cestě mezi psaním scénáře a postprodukcí tak neuvěřitelně blbnout. První půlhodina je na plných pět hvězd - jako čerstvý otec si samozřejmě vlastní občasné fantazie o zombie apokalypse teprve překlápím z verze "sólo survival" do verze "family survival" (což tomu dává nové grády;)), takže moje objektivita není úplná, ale všechno až do okamžiku naskákání do vrtulníku je co do akce, emocí i logiky naprosto dokonalé. Pak se žánr změní na potenciálně zajímavou, ale předvídatelnou naháněčku po světě s hooooodně zalidněnými a zazombíkovanými záběry, a po dalším veletoči se završí koridorovou napínárnou ve stylu Resident Evil, která ale bohužel nemá s bazální logikou příliš společného a ani se nedozvíme, CO tedy vlastně má být "to ono". Braďák ve všech pozicích přinejmenším velmi dobrý, efekty víc než slušné, a vlastně téměř všechny hodnotitelné aspekty mají svoje kvality - ale bohužel to prostě naprosto nedrží pohromadě a působí divně. Nějak se ale nemůžu přinutit shodit to pod červený level. Takže nakonec to asi bude ta sedmdesátka.(3.10.2013)

  • Tosim
    *****

    Se zombies jsem toho moc neviděl, popravdě to ani není moje téma, ovšem tahle kombinace nákazové road movie a nemrtvé vyvražďovačky, která od téměř každého klišé umě uhla, mě bavila královsky a navíc jsem se fakt dost bál. Nebýt konce, který vyšumí (ani patos, ani něco, co by mělo nějakou, respektive silnou všeplatnost, jen rodina), bylo by to za plnej. Takhle těch 90% stačí a já jsem spokojen.(13.1.2014)

  • Matty
    ****

    „Shit happens.“ Neschopnost režírovat přehledné akční scény Forster prokázal již v Quantum of Solace. WWZ naštěstí, navzdory klamnému marketingovému zdání, nestojí na akčních atrakcích. Jeho nejsilnější zbraní je takřka romerovsky důsledné vytěžení společenských přesahů zombie žánru. Neustálé přepínání mezi mikro a makro perspektivou ukazuje, že v nastalém chaosu ví jednotlivec stejně málo jako instituce, které své zájmy realisticky nepodřizují osobnímu bezpečí (buď jdeš s námi, nebo přes palubu). Právě skutečnost, že vyprávění není limitované tím, co ví jeden člověk nebo skupina lidí, znemožňuje označit WWZ za film promyšleně využívající videoherní narace. Gerryho postup přesto odpovídá narativnímu modelu, pro který mají herní studia pojmenování „string of pearls“. Teprve poté, co je plně využito vyprávěcího potenciálu jednoho prostředí (a dochází k pomyslnému ukončení levelu), může se přejít do prostředí jiného. Nejde ale jen o monotónní sbírání informací, které vedou k dalším informacím. Film jednak podvrací očekávání tím, jak vtipně nakládá s prvkem (blbé) náhody, jednak průběžně mění kontext, v němž se k zombie nákaze vyjadřuje. Od dominujícího kontextu rodinného se přes vojenský, politický a medicínský dopracuje zpátky ke kontextu rodinnému (na jehož svrchovanost jsme s různou mírou citové agresivity upozorňováni v průběhu celého filmu). Je tím nejenom stvrzeno melodramatické schéma, na němž stojí většina hollywoodských blockbusterů (opravdu nejde jenom o nějakou mou úchylku – hledat za vším melodrama), zvolený vyprávěcí oblouk zároveň dobře slouží humanistickému poselství filmu, výzvě, abychom se nestyděli za své slabosti (lidskost, která nás činí zranitelnými, jako nejsilnější zbraň). Díky solidnímu výkonu Brada Pitta není emocionální rovina filmu zcela plonková a beze studu připouštím, že mne Gerryho písemná prosba krátce před závěrem dojala. Z hlediska distribuce informací a vytváření paralel mezi současnou politickou situací a fiktivní zombie zkázou chytrá zábava nakonec doplácí hlavně na snahu zavděčit se příliš mnoha skupinám diváků. Jak už jsem zmínil, akční scény jsou chaotické, scénám jako z herních survival hororů chybí originální nápady a atmosféra (protože víme, že se za pár okamžiků stejně bude chrčet, utíkat a kousat), některé scény postrádají logiku (rozvrzané bicykly měly být tišší než chůze?) a v jiných nadbývá násilný product placement (jestli nechcete ve scéně s automatem spatřovat jízlivou kritiku konzumerismu). WWZ na každý pád skvěle šlape, má v sobě potenciál na ještě lepší sequel a mezi zombie filmy dneška představuje sympatickou výjimku také svou vkusností (což je možná contradictio in adjecto, ale osobně mi vůbec nevadilo, že krize dopadla také na umělé mozky, střeva a jiné laskominy). 75% Zajímavé komentáře: Marigold, Psema, flanker.27, xxmartinxx(27.6.2013)

  • Isherwood
    ***

    Všem mediálním zkazkám navzdory (přetažený rozpočet, přetáčky) předkládá Forster vcelku netradiční zombie podívanou, která jede spíše v duchu okázalého akčňáku, v němž se topí jedna středostavovská rodina a celý svět naokolo. Skvěle rytmizovaná režie (podpořená dobrým střihem) tlačí kupředu dějové vzduchoprázdno, které se omezuje na fakt, že z brilantní předlohy bere název a dvě, tři výraznější geopolitické narážky, přičemž si šlape vlastní cestou – aby došla až ke kořenům, tedy k hororu v laboratoři. Sevřenější dramaturgický oblouk, který by se neomezoval na vystřídání tří lokací, do nichž hlavní hrdina dorazí a minutu po něm i nemrtvá horda, by tomu ale každopádně neuškodil. [Chci tu bitvu o Moskvu, aspoň jako bonus na Blu-Ray.] 3 a ½.(29.9.2013)

  • Malarkey
    ***

    Přiznám se, že o tomhle filmu jsem věděl asi jenom to, že Brad Pitt do něj věnoval hodně času a hodně peněz. Říkal jsem si tedy, že by to mohla být slušná hollywoodská vybrnkávačka. A taky že jo. Tvůrci tak nějak zkombinovali plno slušně natočené akce a do toho přimíchali pár filozofických dotazů na téma život a rodina. Závěr celkově mě docela příjemně překvapil. Skoro to vypadá, jako kdyby scénárista přemýšlel, jak udělat závěr a chtěl to pojmout celé tak trošku jinak. Bodejď by ne, když tím největším problémem filmu je fakt, že všechno se točí zase kolem zombíků. No jasně, máme tu nákazu a proč to zbytečně komplikovat, uděláme z lidí zase zombíky. Co by ne...to je dneska děsně v módě. A ještě víc je v módě, když běhaj jak Bolt. To jim totiž momentálně po pojídaní lidí jde nejlíp. No..co naplat. Takhle to dnes holt chodí.(15.10.2013)

  • Cervenak
    ****

    Nečakane svižná a zábavná jazda, dokonca aj to zvoľnenie tempa a zmena atmosféry vo finálnej tretine mi sadli. Pitt tradične presvedčivý. Chcem ale vidieť pôvodnú verziu s veľkolepým moskovským masakrom.(15.7.2013)

  • Enšpígl
    ****

    Vzpomínám si na časy kdy zombíci nebo co to je za hovada, byli tak pomalí, že než se z hrobu dostali k živýmu člověku, stačil bych přečíst všechny knížky Václava Klause pozpátku a zombík by ještě pořád pajdal někde na silnici. Leč doba se nám zrychlila a pro zombíky to platí několika násobně. Dneska jsou rychlý jak kráva co má v prdeli trysky. Celej tenhle biják má neskutečně vyrovnaný rychlý akční scény a scény pomalé, kecací s prostorem pro výborný herecký projev Brada Pitta. Obzvláště začátek, kdy je Brad v roli táty ochránce je radost pozorovat jeho gesta, je vidět že Angelinka si pro svoje óbr faganstvo vybrala fakt dobrýho taťku. Když jsem zmínil scény s tempem šneka a nazval je kecacíma, vůbec to neznamená že to je nějaká nuda, naopak u mě převažovali nad těma akčníma, protože u těch si kameraman bohužel asi připomínal svůj dlouhodobý pobyt na houpačce nebo když si v dětství hrál ze zoomen dalekohledu a bohužel se mu tohle všechno vybavilo právě při natáčení akčních sekvencí zetkový války. Na druhou stranu mám proto jistý pochopení, protože ty akční scény jsou záměrně dělaný v obrovským tempu, kterou podporuje výborná hudba, nulový dialogy, prostě bum, bum, prásk, prásk případně ham, ham. Ve filmu jsem nenašel jediný hluchý místo a výškový záběry na řádící zombíky ve městech jsou naprosto skvělý. Zkrátka tady v tom filmu nuda žádnou party nepořádá.(26.6.2013)

  • J*A*S*M
    ****

    World War Z by měla být vlastně hrozně nesoudržná, neboť se v ní mísí naprosto odlišné přístupy k zombie subžánru, ve skutečnosti je ale nakonec překvapivě poměrně dobrým a zajímavým filmem. Tvůrčí neshody se na něm bezesporu projevily (pokud film něčím není, tak jednou celistvou vizí), možná právě to ale paradoxně přineslo vypravěčsky netradiční výsledek. World War Z jsou v podstatě tři samostatné příběhy, které spojuje hlavní hrdina a vzájemně na sebe navazují, ale v mnoha ohledech se navzájem zásadně liší. Úvod se podobá třeba Snyderovu Úsvitu mrtvých (zombie apokalypsa začíná, hrdinové se snaží dostat do bezpečí), prostřední část je akčním pátráním po původu zkázonosného viru, závěrečná část pak komorním laboratorním hororem. Trochu problém jsem měl jen s prostřední částí, která sice obsahuje několik výtečných velkolepých scén, celkově ale ono pátrání - získávání indicií - působí značně nahodilým a nedůsledným dojmem. Mimochodem střihač se nejspíš totálně zbláznil, v některých akčních sekvencích není vidět vůbec nic, radoval jsem se z každého alespoň trošku delšího záběru. Díky bohu za to uklidněné komorní finále. 75 % PS: Pokud chcete vědět, jaký byl originální závěr filmu, pokračujte na tento článek. Myslím, že v tomto případě je na Lindelofův přepis úplně zbytečná nadávat. Výsledná kino-verze je sice mnohem radostnější, než temný závěr původní, ovšem ani z pozice hororového fanouška si nemyslím, že "temný" se nutně rovná "lepší". Na moskevské bitvy bych se ale každopádně podíval rád, snad je studio uvolní alespoň na Blu-ray, když už je mají natočené ...(27.6.2013)

  • Marigold
    ****

    Brrrr... v tomhle filmu straší duchové zemřelých ambicí. Na třikrát přepsaný scénář vydává svědectví o posunu od ne úplně okoukané personální perspektivy (závan institucionální krize a lehké náznaky socilogie katastrofy vytažené na solidní úroveň Forsterovou civilnější režií), k bombastickému spektáklu (strukturu akční adventury včetně některých sekvencí, které jsou očividně "naskriptované" - Jeruzalém), zpět k intimní rovině (zcela předělaný závěr, který opustil monstrózní akční linii v Rusku a střihl si takový komorní Resident Evil v laborce). Celé to vedle překvapivě jistého režijního vedení a atmosféry zachraňuje především Pitt, který i zavirovaný s plechovkou v ruce vypadá, jako by mu na tom filmu fakt hodně záleželo (že by x milionů, kterými v něm frčí?). V jádru je mi tohle nerozhodného lavírování mezi Nákazou, Walking Dead a tuctovým "katastrofáčem" sympatické. Už jenom proto, že mu někteří věštili osud rozpadlé katastrofy a la Invaze, ale on spíš z dáli pokukuje po Zrození planety opic. Jednotlivé levely jsou vlastně docela zábavné a když člověk abstrahuje od oslích můstků, scenáristických kopanců a toho, že s předlohou to má společného jen ty nemrtvé, byla to kolem a kolem solidní zábava. [70%] P.S. Debila, kterého napadne film s frenetickou kadencí střídání celků, vteřinových detailů a záběrů out of focus konvertovat do 3D, bych s chutí pokousal. Pokud můžete, tak se téhle zoufalé snaze někde nahrabat přetažený rozpočet prostě vyhněte obloukem.(19.6.2013)

  • T2
    ***

    Rozpočet $190miliónovTržby USA $202,359,711Tržby Celosvetovo $539,559,711Tržby za predaj Blu-ray v USA $19,930,664 //počet predaných kusov 798,648Tržby za predaj DVD v USA $12,014,314 //počet predaných kusov 780,783║ ukážka navnadila a dosť, a po úspechu v kinách a pri celkom dobrej návštevnosti priamo aj v sále v kine kde som bol na filme som čakal poriadnu jazdu ale nakoniec to bol ďalší povrchný pokus a lá Ja, legenda, kostra príbehu dobrá tam nie je problém, skôr v samotnom podávaní príbehu divákovi bol citeľný problém, za čo môže u mňa opäť nepochopiteľné posadenie na režisérsku stoličku artového Forstera, tomu megalománske produkcie fakt nesedia, príbeh miestami neskutočne banálny, lebo Brad Pitt sa vylíže ako superhrdina z každej šlamastiky, bonbónik bol pád lietadla v lese, kde prežil samozrejme on a jeho prísediaca, ďalej útočenie rýchlonohých zombíkov boli postupom až samoúčelná záležitosť, lebo kto im stál v ceste len kúsli a hneď putovali ďalej, takže význam nákazy ťažko hľadať, aký zmysel by mala, taktiež dobývanie múrov Jeruzalemu mohlo byť zmyselnejšie podané a nie aby ľudia za múrmi hulákali čím spôsobili príčinu aby nevnadili zombíkov k zbesilému útoku na nich?? Ďalej technická stránka filmu, je pekné že vidíme tisíce útočiacich zombíkov ale je to celé bez atmosféry, nemá to to správne napätie, des, keď príde na akciu v blízkosti hlavného hrdinu príde na zbesilý strih a basta, je po zážitku, 3D efekt v tomto prípade skoro nulový a absolútne zbytočný v takomto podaní, hlavne keď v nočných scénach to robí nechutné hmly v obrysoch. A Brad Pitt ako je zvykom v poslednej dobe nedokáže už tak patrične strhnúť, jeho postava je dosť povrchná, k tomu mi liezlo na nervy to jeho stále telefonovanie z rodinkou na záchrannej lodi. Takže film nečakane sklamal a radšej si sadnúť k Walking Dead než opäť k tomuto. /videl v kine 3D verziu: 55%/ __moja recenzia(18.7.2013)

  • Anthony
    *****

    Spíše než přímo tématika zombie je pro mě zajímavý motiv "šíření nákazy" či "virus ohrožující lidstvo". Přes obrovské problémy při natáčení vznikl nakonec nad očekávání velmi podařený film. Moc se mi líbil úvod a pak hlavně celá jeruzalémská sekvence - zde se podařilo navodit rychlost šíření nemoci a zoufalost utíkajících, scéna má výborný rytmus. Výborné jsou ale i další části - letadlo, projížďka na kolech. Zajímavě a funkčně se střídají panoramatické přehledné velkozáběry a akční chaos zblízka. Mnoho lidí zde má problém se závěrem filmu, kde se prudce změní tempo, prostředí i styl vyprávění. Film obecně v důsledku chaosu při natáčení chvílemi celkem radikálně střídá styl. Já s tím ale kupodivu neměl problém, i ten závěr jsem si užil, i když varianta masové scény v Moskvě by byla ještě dokonalejší. Pitt výborný a skvělá hudba Marca Beltramiho.(12.10.2013)

  • Radek99
    ***

    S kariérou Brada Pitta to musí jít s kopce, když začíná brát hlavní role v čistokrevných béčkách, byť by se stokrát tvářily jako hollywoodské blockbustery. Světová válka Z je v podstatě taková horší verze pilotního dílu k vynikajícímu zombie seriálu Walking Dead. Narozdíl od Franka Darabonta se ale Marc Forster okatě drží mainstreamového ladění a svým filmem tak typicky hollywoodsky kýčovitě adoruje svět rodinných hodnot, z čehož vyvěrá k tomuto žánru se tak nehodící povinný happyend a eliminace krvavých scén, aby bylo dosaženo co nejlepší věkové kino-přístupnosti. Opravdu škoda. Škoda každé hollywoodské apokalypsy, která padne vedle...(3.9.2013)

  • DaViD´82
    ****

    Mix příliš mnoha nesourodých pojetí a přístupů k zombie apokalyptické látce. Zřejmě tedy není žádné překvapení, že to jeden soudržný celek tvořit snad ani nemůže. S podivem ovšem je, že jeden každý z těch přístupů je zvládnut sám o sobě zdařile a tak to jako souhrn mnoha samostatných podmnožin přeci jen funguje; a v druhé polovině Jeruzalém → letadlo → Wales dokonce i výtečně. Škoda poplatnosti přístupnosti a tedy chybějícího ponurejšího tónu a gore v závěrečné pasáži. Ve scénách kdy Pitt páčidlem kydlí hlavu zombíka, tak snad ani tu Angelinu nemůže zajímat detail Bradovi tváře; kdykoli "hrozí" kapka krve, tak se kamera honem rychle stočí právě na Pittovu strhanou tvář. A vzhledem k tomu kolikrát to tam je, tak je to skoro až směšné. Každopádně jsem zvědav na případný režisérský sestřih, protože pokud to chápu správně, tak Forster měl svou vizi, Pitt měl z pozice producenta zcela rozdílnou a nakonec je oba z pozice "silnější pes mrdá" přechcalo studio svou verzí?(26.6.2013)

  • Superpero
    ****

    Spíše než klasické zombie to vypadalo na nakažené lidi např. jak ve 28 dní poté. Jsou zde extrémně rychlé a agresivní, klidně skočí ze střechy nebo vymlátí okno v autě. Když se to tvůrcům hodí (poslední část filmu, spojovací křídlo zdravotnického centra), tak ale pokojně zůstanou stát za zatarasenými dveřmi, ze kterých by, dle předchozího chování, nadělali třísky za pár vteřin. Ten film ale ustojí všechno. I superrychlý rozjezd, kde si máte vytvořit vztah k Pittově rodině, která mi byla totálně u anusu. Opravdu bavit mě to začalo až od výsadku v Koreji. Film pak nabírá neskutečné grády a Pittova postava tam zažívá fakt globální megadobrodružství. Zdrhá milionům zombií v epických scénách, i se potichu plíží po chodbách, kde je čekání na zvuk kterým to někdo posere přímo nesnesitelné. Finální pointa mi přišla chytrá a Marc Forster potvrzuje status univerzála, který dokáže natočit cokoliv.(9.9.2013)

  • Dever
    *****

    // Distribútor: Paramount // Počet premietajúcich kín v USA: 3,607 // Otvárací Víkend v USA: $66,411,834 //(4.9.2013)

  • Bluntman
    ****

    Předchozí Forsterův počin KAZATEL KALAŠNIKOV při své o něco málo víc než než dvouhodinové stopáži precizně dodržoval pravidla hollywoodského načasování a výstavby, když byl rozdělen do čtyř půlhodinových aktů a od patnácté minuty s každou další půlhodinou docházelo k dílčímu bodu obratu ve vyprávění. Vznik SVĚTOVÉ VÁLKY Z provázely ale problémy v podobě střetu režiséra a herecké hvězdy, scénář byl několikrát přepisován, natočená druhá polovina se přetáčela a dotáčely se scény do úvodu. Produkční problémy vysvětlují, proč je poslední Forsterův snímek tak strukturně rozpadlý. Při skoro dvouhodinové délce je na místo standardních čtyř rozdělen do tří aktů (35, 30 a zbylých víc jak 40 minut), která mají držet pohromadě díky postavě Gerryho a zapojením motivů z jeho osobní linie (rodina, návrat k ní)._____ Netradičně vystavěné a jako celek nesoudržné dílo působí spíš jako procházka historií zombie subžánru - podobně jako fungovalo QUANTUM OF SOLACE, vznikající během scenáristické stávky, ve vztahu k bondovskému universu. První dva akty jsou v rámci zombie subžánry ozvláštňující svým soustřeďováním se na vývojový vzorec vyšetřování na místo putování a příklonem k makroperspektivě. Ovšem s třetím aktem se změní perspektiva z makroroviny do mikroroviny, od vývojového vzorce vyšetřování se upustí nahrazením cíle v profesní rovině (na místo hledání pacienta 0 se objevuje vakcína) a promění se i stylistické strategie (na místo rychle stříhaných akčních pasáží, v nichž se střídají detailní záběry s nadhledy, zatímco se důsledně pracuje s mimoobrazovým prostorem a pokaždé se zesiluje jiný prvek stylu od svícení ke zvuku, se stříhá pomaleji a dění se inscenuje do více plánů). Škoda, protože vypadat kinoverze jinak, mohlo jít o soudržný a výborný film, který se v závěru nevzdává svého politického přesahu adorovaním rodinných hodnot, má nekonvenční zakončení a neodchyluje se od makroperspektivy jakožto hlavního ozvláštnění zombie flicku. Doufám v režisérský sestřih na B-R, po kterém je možné přehodnocení.(2.7.2013)

  • LIVINGDEAD
    *****

    Já prostě tleskám, parádní 3 D efekty (rozlišení 4K a 7.1 zvuk byl skvělý). Ačkoliv byl při premiéře sál zaplněn do poloviny, přesto bylo v kině hrobové ticho. Všichni s napětím sledovali extra rychlé Zombíky. Brad Pitt dobrý i když s těmi kruhami pod očima by měl už něco udělat, zato jeho filmová manželka .... proboha, kde vzali tu opici? Kdykoliv se její ušatý pihovatý ksicht objevil přes celé plátno, kino zabučelo s odporem. To neměli k dispozici hezkou herečku? To museli dát roli takové ZOMBIE stvůře? FUJ....(28.6.2013)

  • obitus
    ****

    Mrknul jeho dvojník.(7.9.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 23 44 66 87