poster

Chlapec v pruhovaném pyžamu

  • Velká Británie

    The Boy in the Striped Pyjamas

  • USA

    The Boy in the Striped Pajamas

  • Slovensko

    Chlapec v pruhovanom pyžame

Drama / Válečný

Velká Británie / USA, 2008, 94 min

Režie:

Mark Herman

Předloha:

John Boyne (kniha)

Scénář:

Mark Herman

Hudba:

James Horner

Střih:

Michael Ellis

Kostýmy:

Natalie Ward
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madison
    *****

    Prekrásny dojemný príbeh, ktorý ponúka pohľad na druhú svetovú vojnu z úplne iného uhla než z bežných vojnových filmov najmä priamo z frontu plného krvavých bojov. Režisér diváka intímnym spôsobom zoznamuje s ústrednými postavami, najmä nás zasväcuje do naivných predstáv malého chlapca o vojnovom šialenstve. Pomo tvrdí, že v podaní Polanskeho by toto mohlo byť veľkým filmom, no dovolím si tvrdiť, že Polanski natáča skôr syrové filmy a nevedel by divákovi tak komorne priblížiť zblíženie dvoch malých - čo do rasy - rozdielnych chlapcov. Okrem toho, tento film nemá prevýšiť súčasné prvotriedne vojnové trháky a ani sa o to vôbec nesnaží. Ide o nevinne úchvatný kontrast stretu brutálneho zaobchádzania s ľudskými bytosťami s detsky bezútešnými a hlúpučkými predstavami. Hornerova sugestívna hudba podfarbovala celú tú snovú atmosféru, rozprávková kamera splnila svoj účel a záverečné, ba priam bizarne morbídne vyvrcholenie ma úplne položilo. Som emocionálny človek a narozdiel od iných, ktorí sentimentálne pasáže nezaslúžene kritizujú, je hrôza druhej svetovej vojny jednou z najlepších námetov na absolútne vyžmýkanie divákovho vnútra.(20.4.2011)

  • Renton
    ****

    Scénář: Mark Herman .. Dětská naivita máchá hubu nacistům v jejich vlastní protižidovské mašinérii.(30.10.2009)

  • Morien
    ****

    Film o holocaustu, na který se člověk začne dívat s tím, že už ve své podstatě vše ví. Nebo by měl vědět, ale to už je otázka osobního přístupu k životu, řekla bych. Žádné nové, překvapivé informace se ve filmu nedozvídáme, jeho jediným obchodním artiklem je neobvyklý úhel pohledu. Drtivá většina filmů o holocaustu se vyznačuje syrovostí a realističností, ale to zde nečekejte. Obraz je sytě barevný, rozechvělý a zastřený, podobná míra stylizace potom postihla i postavy a děj samotný. Hlavními hrdiny filmu je naivita a potřeba věřit v dobré věci, tedy vlastnosti, které za Třetí říše dostaly přímý zásah do čela. Tempo je pomalé, ale nejsme svědky žádných zbytečných odboček, scénář si vystačí s náznaky a většinu věcí nepotřebuje říkat přímo. Náznaky opravdové reality do dětského vidění skutečnosti pronikají pouze v přes zeď slyšených hádkách rodičů nebo z hrubých gest provedených jen tak mimochodem. Na místa, kde předtím byla zvědavost a touha prozkoumávat, se vkrádá strach. A bude pršet. (Další odstavec, tady by se to tak hezky hodilo.) Rozuzlení se nese v podobném duchu, nepostrádá symboličnost ani surovost. Jsem velmi ráda, že nedošlo ke skluzu do limonádového konce, ale to snad ani nešlo. S Život je krásný bych v žádném případě nesrovnávala, filmy se liší myšlenkou i formou docela výrazně a tak je spojuje jenom obludná historická epocha, v níž se odehrávají. Tomu, kdo má rád komorní a pomalé snímky, mohu doporučit.(31.3.2009)

  • bestlama
    ***

    Já to vždycky říkal, že těm, co se mění pří úplňku se nedá věřit. Když si vlkodlak vezme vymítačku paranormálních jevů a zplodí syna, která má vést intergalaktickou bitvu, tak je něco špatně. On to není špatný film, je to hezký natočené, bez zbytečných rychlých střihů pří běhu. Režisér, ani scénárista nefetovali, ale přesto to není film, který by měl pro mě skončit s kapesníkem v ruce. Sice mi na konci nebylo do smíchu, ale taky jsem to neprobrečel. Já věřím, že se to dotkne mnoha citlivých duší, ale asi pro mě bude smutnější se dívat na umírající zvíře ve filmu než na žida ve sprše. Takže si jdu pustit Hačika, snad po konci budu muset vykoupit firmu Harmasan. PS:. Nejsem rasista, ale cyklón B se mi líbí.(11.10.2013)

  • charlosina
    ****

    Představte si, že je vám osm let, váš otec je esesácký komander, vy k němu vzhlížíte a náhle se odstěhujete tam, kde v místech, do nichž máte zakázáno vstupovat, objevíte ostnatý plot a za ním chlapce. Chlapce v pruhovaném pyžamu. // Představte si, že jste v období, kdy si všechno musíte ověřovat sami, vše prozkoumávat a názor si utváříte skrze rodiče a školu. Nechápete, co se děje za zdmi zahrady, jen cítíte nepříjemný pach a vidíte z nedalekých komínů vycházet temný kouř. Narazíte na chlapce, který si s vámi nesmí hrát a nesmí opustit ohraničený areál, protože je Žid. A vám váš učitel trvrdí, že Židé jsou zlí a škodí lidstvu, že je to havěť, kterou je nutno vyhubit... // Mark Herman ozvláštnil tematiku holocaustu tím, že ji zobrazuje v konfrontaci dvou nevinných bytostí - Židovského dítěte a dítěte nacisty. Aniž by si někdo z nich vybral své postavení a aniž by hlouběji chápali souvislosti, oba nesou následky. To se tvůrci povedlo zobrazit výborně, ovšem "něco" tomu chybělo... (víc prostoru věnovanému dětské představivosti? užší konfrontace obou dětí? bližší zobrazení hodin "moderních dějin"?)... na druhou stranu je závěr filmu vyloženě dechberoucí. Krom toho mě herecké výkony Asy Butterfielda a Jacka Scanlona ohromily. Velkou výtkou však zůstává absence němčiny... angličtina do takového filmu prostě nepatří.(6.9.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace