Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá citlivá agentka FBI Clarice Steriling je přizvána ke spolupráci do týmu vyšetřujícího sérii vražd. Na pachatele ukazují jen velmi kruté následky jeho činů: Vrah přezdívaný "Buffalo Bill" stahuje vždycky své oběti z kůže a potom je hází do řeky. Clarice má za úkol vypracovat psychologický portrét pachatele. Její nadřízení ji proto vyšlou na "konzultaci" za jiným masovým vrahem, psychiatrem dr. Hannibalem Lecterem, který je vězněn za nejvyšších bezpečnostních opatření. Lecter, který zná ze své praxe vraha i jeho motivy a tuší jeho další postup, drží v rukou všechny nitky a přivádí mladou Clarice na správnou stopu... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 415)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Tak rád bych si s vámi popovídal, ale na večeři mám starého přítele." Napětí, které mezi sebou vytváří kultivovaný psychiatr chovaný v nedůstojných podmínkách a nezkušená agentka s naleštěným koltíkem, je natolik mrazivě vzrušující, že by udělení pěti hvězd nemělo nic bránit. Jenže ty "pouhé" čtyři hvězdy ode mne jsou za to, že jsem ke kanibalismu nikdy nechoval zvláštní sympatie a o fyzických schopnostech méně než půldruhého metru měřících agentek mám rovněž jisté pochybnosti. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Anthony Hopkins podruhé přivádí na filmové plátno postavu psychiatra Hannibala Lectera, ale tentokrát přidává svoje charizma a nechává všechny ostatní herce (i Brian Cox jako předchozí Lecter promine) daleko za sebou. To se týká i skvělé Judie Foster, která i přes všechnu snahu a dokonalý dojem jemné, citlivé a trochu i bezbranné holčičky, nedokáže výrazněji vystoupit ze stínu velkého génia, kterému patří cela o pár metrech čtverečních a jedno velké plastové "okno" do chodby. Jonathan Demme předvádí životní výkon, v příběhu o muži a ženě, jejichž pouto a vztah může zachránit nebo zničit život unesené dívky. Oprávněný Oscar a velká chvála Akademii, že našla odvahu poslat sošku do rukou eRkového filmu, jehož atmosféra najde těžko srovnání. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

"A babičko, proč máš tak velké oči?".."Ale právě jsem, milá Karkulko, viděla Mlčení jehňátek a jsem z toho pořád celá vyvalená. Nervák jako prase!!!"....Poprvé jsem "jehňátka" viděl v kině, když ještě nebyly tak proslavené, málokdo o něm věděl a do Oscarů bylo půl roku daleko. Vyšel jsem z kina a pozoroval ostatní. Všichni se tvářili zaraženě, nikdo ani nepromluvil. Přišel jsem domů s pocitem, že jsem viděl něco extra. Máma se zeptala "Tak co, jaký to bylo?" - "Mami, věř mi, o tomhle filmu ještě hodně uslyšíme." Budoucnost mi na předávání Oscarů dala za pravdu :o) Tenhle film je něco extra. A pokud možno, díky hlasu Anthonyho Hopkinse nutno vidět v originále. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Atraktivní detektiv a nejcennější vězeň, jehož puls nepřekročil 85 (dokonce ani když jedl jazyk oběti). Nečekejte ,,vizuální hody“. Jen účelný obrazy a napětí ve všem, co dělá agentka Starlingová. Uhlazenej a sebevědomej psycholog dr. Lecter - toť panečku hereckej koncert! A samozřejmě J. Foster, který věřím i to trauma z trápení jehňátek. Přesto však, když ke mě přijde někdo kvůli sčítání lidu, tak jeho játra dobrým Chianti nezapiju. Ani když budou na fazolkách. (A přitom ročník 2007 se prej povedl...vína vole, ne fazolí!) ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Když jsem se svým zahraničním studentům rozhodl pustit MLČENÍ JEHŇÁTEK, nenapadly mě hned dvě věci. Zaprvé to, že někteří se budou z projekce třiatřicet let starého snímku vzpamatovávat ještě desítky minut po závěrečných titulcích. A zadruhé, jak moc po těch letech svou promyšlenou strukturou překvapí mě samotného.  ___  V mých vzpomínkách byl totiž psychotický Buffalo Bill významnější postavou, zatímco nyní jsem jej vnímal především jako dynamický funkční prvek, který uvádí do pohybu tři klíčové příběhy, na jejichž průsečíku je film vystavěn: aspirantky FBI Clarice Starlingové, uvězněného psychiatra Hannibala Lectera a unesené dívky Catherine Martinové.  ___  Každá z těchto postav přitom vyjednává s problémem, který je soustředěn do jiného časového pásma: Claricin příběh je zakotvený v hluboké minulosti, Lecterův příběh směřuje k vidíně budoucnosti - a oba jsou úzce propojení s příběhem Catherine, která v psychotikově jámě řeší zatraceně současný problém a zbývající čas jí dochází (tik-tak-tik-tak). ___  První půlhodina filmu je přitom vystavěna na intelektuálním oťukávání se Clarice a Lectera: oba objevují svoje schopnosti i svoje metody, učí se vzájemně respektovat, je to souboj myslí. Clarice vyřeší první hádanku, ale zároveň je nám skrze ní naznačeno trauma minulosti spojené se ztrátou otce. Lecter pro změnu nabídne pomoc při vyšetřování, dostane-li příslib budoucnosti. ___  Teprve nyní do vyprávění vstoupí Catherine, jejíž únos z vyšetřování případů někdy dříve činí případ vysoce aktuální a do dialogu Clarice s Lecterem vnáší novou dynamiku, protože Catherinina matka je mocná žena. Intelektuální souboj se stává vyrovnaným - a Clarice z něj vychází vítězně: Lectera obelstí a získá klíčové vodítko. ___  Stane se nicméně ještě něco jiného: vzájemně na sebe začnou působit, protože (a) Clarice je jediný člověk, v němž Lecter nevidí nástroj svých her, nýbrž ji začne respektovat a jednat víceméně nezištně, ač to tak nevypadá, (b) Lecter se vlastně stává Clariciným terapeutem a učitelem, motivuje ji pojmenovat trauma, překonat je - a trénuje ji v kriminalistických taktikách.  ___  Oba se objeví v jednom rámu - a následně se film přesně v polovině změní, a to ve vyprávění s třemi protagonisty. Lecterova linie se odděluje a vrcholí šokující demonstrací jeho schopností, Catherine začne bojovat o život a Clarice s nepřízní nadřízených. Lecter do vyšetřování vstoupí už jen nepřímo, čímž se symbolicky ukončuje Claricin výcvik. Stejně jako Catherine je na to sama. ___  Do fikčního světa jsme vstupovali dlouhým nájezdem na přibíhající Clarice a opouštíme jej dlouhým odjezdem od odcházejícího Lectera, přičemž prvním slovem filmu bylo její jméno, zatímco jejím posledním slovem je ve filmu Lecterovo jméno (načež zazní už jen v druhém plánu krátký dialog muže s neradostnou budoucností). ___  MLČENÍ JEHŇÁTEK je konstručně fascinující dílo, symetricky scelené začátkem a koncem, a přesto rozdělené na dvě odlišné části: (a) intelektuální hru protagonistky s antagonistou, (b) trojici protagonistů v boji o svobodu... v různých slova smyslech, přičemž nejdrásavější scéna těží z ustavených vodítek (můra, výcvik a noční vidění) a jsme hned dvakrát podvedeni křížovými sekvencemi. ___  Brilantní film. () (méně) (více)

Galerie (107)

Zajímavosti (176)

  • Scéna, v ktorej agentka Starlingová (Jodie Foster) rozpráva Lecterovi (Anthony Hopkins) o svojom desivom zážitku z detstva, mala byť pôvodne sprevádzaná flashbackom, natočeným v Montane. Keď však režisér Demme videl, ako skvelo obaja herci túto scénu zahrali, musel iba skonštatovať: „Tak do Montany sa teda nepôjde." (Macejko)
  • Anthony Hopkins přišel s nápadem ohledně oblečení Dr. Lectera v bílém. Tento outfit měl lidem připomínat zubaře, či jiné obdobné profese a již při prvním pohledu tak vyvolávat vůči postavě strach, respekt a antipatii. (tombarider)

Související novinky

Mlčení jehňátek se dočká pokračování

Mlčení jehňátek se dočká pokračování

16.01.2020

Studio MGM a stanice CBS chystají nový seriál s názvem Clarice, jenž odkazuje na protagonistku Clarice Starlingovou ze slavného románu Mlčení jehňátek Thomase Harrise. Místo adaptace knihy však… (více)

Seriálový duel: Hannibal versus Clarice

Seriálový duel: Hannibal versus Clarice

30.05.2012

Každý filmový fanoušek umí k těmto křestním jménům přiradit příjmení. Producenti stanic NBC a Lifetime k nim teď přiradili televizní seriály. O Hannibalovi, jehož první série bude mít 13 dílů a pilot… (více)

Stephen King zachrání Kennedyho

Stephen King zachrání Kennedyho

15.08.2011

A pomůže mu Jonathan Demme, tvůrce Mlčení jehňátek. Už je to tak, příchod zaručených bestsellerů na knižní pulty provází i zpráva o filmové adaptaci. U Stephena Kinga je to úplná samozřejmost. Jeho… (více)

Clooney a bestie z Florencie

Clooney a bestie z Florencie

09.01.2011

Krimithrillerů, které by se kvalitou alespoň přiblížili klasikám z 90. let jako Sedm či Mlčení jehňátek, je dnes zoufale málo. Proto potěší každý pokus vzkřísit tento polomrtvý žánr, obzvlášť když za… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno