Režie:
Hideo NakataScénář:
Hiroši TakahašiKamera:
Džun'ičiró HajašiHudba:
Kendži KawaiHrají:
Nanako Macušima, Hirojuki Sanada, Miki Nakatani, Júko Takeuči, Hitomi Sató, Daisuke Ban, Kiriko Šimizu, Jutaka Macušige, Mantaró Koiči, Jóko Óšima (více)Obsahy(1)
Během týdne zemře za zvláštních okolností skupina teenagerů, která sledovala tajemné video. Jejich těla byla nalezena podivně zkroucená a jejich oči vypovídaly o tom, že viděli něco hrůzostrašného. Video se ve městě stane mýtem. Pozvolna ale neviditelná síla začne svým smrtícím prstem ukazovat na několik lidí, kteří nejsou schopni odolat své zvědavosti. Jednou z nich je cynická novinářka Reiko, která se brzy proti své vůli octne ve spirále nočních můr plných strachu z nespatřené všudypřítomné hrozby. Další ze strhujících hororů od dob filmu Vymítač ďábla plný nadpřirozena, které se dotkne každého nervu vašeho těla, je výtvorem zcela odlišného druhu. Kritikové ho nazvali jedním z nejděsivějších hororových filmů posledních let. Ring přináší tísnivou a napínavou atmosféru naplněnou nepřekonatelnou hrůzou a přesvědčivou přítomností nadpozemského zla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (241)
Nemohu film srovnávat s americkou verzí, ale mohu ho srovnávat s knihou od Kodži Suzukiho, kterou jsem naštěstí četl ještě před jeho shlédnutím. Pro film ovšem bohužel. Všechno je velice zjednodušené, a to včetně závěrečné pointy. Místa, kde se kniha měnila ve slušně rozjetou a ponurou detektivku, kdy se oba hlavní hrdinové (oba muži) mravenčí prací propracovávají k potřebným informacím, filmaři nahradili jasnovidcem, který na všechno přijde sám. Ve filmu tím vznikají podivná místa, kdy jsem tušil o co teda jde jen díky předloze, protože překotnost vysvětlování celého příběhu byla nadměrná. Představitelka hlavní role byla dosti nepřesvědčivá atd. Nicméně se přesto nemohu ubránit 4*, neb sem se po dlouhý době u televize zase solidně bál. ()
Americké remake patří mezi moje nej. horory/thrillery.A tak není divu že jsem byla zvědavá na originál verzi,mnou zbožňovaného Kruhu.Originální verzi nelze upřít celkový námět,jednoduchost scén a celkem sympatické herce,ale vedle dokonalého remake pokulhává.Ten disponuje více propracovanějším vizuálem,neuvěřitelným nábojem,břitkostí scén ostrých jako žiletka a depresivněji brnká na emoce.Jak už napsal POMO - Jeden z mála případů kdy remake,předčil originál. ()
Tak se mi poštěstilo vidět originální verzi hororového "Kruhu" a hned na začátek musím pochválit Verbinského za to, jak dokonale americkou verzi pozměnil a z té původní použil, jen to nejzákladnější. Tato původní verze má také slušnou atmosféru, ale ve srovnání s remakem se jedná o podprůměrný horor s pár lekačkama, ale dokonalým nápadem. Říká se, originál je originál, ale v tomto případě píši, remake je remake. ()
Tak tento film odpálil dlhú (možno až pridlhú) éru ázijských hororov, plných prekliatej techniky (videá, mobily, televízory, foťáky...) a čudných duchov vydávajúcich zvláštne zvuky, ktorých končatiny sa nachádzajú v neprirodzených polohách. Nebyť Ringu, nemali by sme strach zo studní, ani z dlhých, čiernych, ženských vlasov. Hideo Nakata, adaptujúci román Kodžiho Suzukiho, ktorý vyšiel aj v češtine (vrátane oboch pokračovaní), stvoril ukážkový, nervy (a všeličo ďalšie) trhajúci horor. Tempo sa odvíja v mrazivo (a zdanlivo) pokojnom duchu, ale ako zistíme vo finále, o to mocnejšie to na nás v obludnom vyvrcholení dopadne. ()
A znova, moje první a zároveň poslední noc s asijskými originály dávno viděných amerických remaků skončila a já spáchal tři sebevraždy, znásilnil sousedovic kočky a vyhlásil válku asijské filmové tvorbě. Milujme a oslavujme Verbinského, který sice nenatočil taky bůh ví jak scénáristickou lahůdku, ale o proti týhle píčovině to je doslova, ale doslova horor století.Když pominu opět ty nudné a zdlouhavé rozjezdy Japonských filmů, nemůžu nevidět tu režisérovu tupost, s jakou se snaži vyprávět jakýsi příběh.Sadako na začátku nevyleze, jen se zapne týfka a holčička umře...úúú bojím bojím.Potom se jedna nesympatická rejžožroutka vydá po stopách kazety a já koukám jak debil, kde se vzala na tomhle místě a co najednou dělá na tomhle místě a kdybych neviděl originál, nerozuměl bych tomu japonskýmu vyprávění ani piču.Zase nulová atmosféra, toporné herecké výkony jak z divadla pro autisty, dialogy monumentálně debilní a ty scény, u kterých prskáte smíchem, to asi rejža nechtěl.Když otec praští Sadako po hlavě u studny a ozve se to papundeklový "duc", vyprsknul jsem křupky až k televizi a možná mi jedna nebo dvě vylezly nosem.Potom když tahaj ty kýble, tak boreček vleze do vnitř a křehkou a vyděšenou ženu nechá tahat kejble s vodou, pak se diví, že nemůže a ještě jí dá dělo :D Při scéně kdy běží hrdinka do bytu svýho bejvalýho a říká tady bydlí můj muž a ten polda jí oznámí, že je mrtvej a už ho odvezli s takovou vervou, jako když v krámě objednává deset deka lovečáku, musel jsem se už propleskout a ujistit se, že to fakt dramaturg asi myslel vážně a na konci, když veze video svýmu vlastnímu tátovi...už jsem definitivně sýpal vzteky a znechuceně dvd označené jako "japonský origoše" vzal a vyhodil do hajzlu.Díky bohu, že existují opravdoví lidé, kteří vědí, co to je točit fillm a díky bohu i děsivé horory.Děkujeme harakiri soudruhům za nápady, ale teď už to vezmem my, jů? 15%. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (15)
- Detail oka Sadako na konci filmu patří muži. (TomikZlesa)
- Scéna, kdy Sadako vylézá ze studny, byla natočena pomocí divadelního studenta Rie Ino, který ke zvýraznění emocí používá zvláštní trhavé pohyby těla. Tyto pohyby byly natočeny, když Inou jde směrem dozadu, a poté pušteny obráceně, tím se docílilo velmi nezvyklých pohybů Sadako. (TomikZlesa)
- Postava Yamamura Shizuko je založena na skutečné postavě Mifune Chizuko, která se narodila v roce 1886 a měla dar předvídání. Když byla v roce 1910 prohlášena za šarlatánku, vzala si o rok později život. (TomikZlesa)
Reklama