Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (662)
Ako film to funguje, najmä vďaka výbornému hereckému obsadeniu. Ale nemôžem sa ubrániť dojmu, že celý tento "hold" doktorovi Lecterovi, od predlohy po film, vznikol za jediným účelom - ukojiť krvilačné chúťky divákov (a samozrejme zarobiť kvantum prachov). Že obľubujem vymyslených antihrdinov je jedna vec, ale aby bol celý film poklonou masovému vrahovi a tyranovi, to akosi nedokážem prežuť. Ostatné dve časti sa mi pozdávali viac, pretože boli predsa len trochu aj o niečom inom... ()
U pokračování Mlčení Jehňátek jsem očekával, že film se bude hlavně zaměřovat na herecký výkon Anthonyho Hopkinse a dá se říci, že se jim to povedlo a bylo to jediné, co dá filmu přičíst k dobru. Julianne Moore ani náhodou nenahradila herecky ani krásou Jodie Foster. Jinak průběh filmu a dialogy nebyli nikterak zajímavé a závěr mě absolutně nezaujal a nešokoval. Hudba narozdíl od prvního dílu nebyla vůbec výrazná a o atmosféře radši ani nemluvím. Druhý díl oproti Mlčení Jehňátek je silně slabý odvar a mé hodnocení 1,5 hvězdičky... ()
Dokonale ovládaný hlas, pozorný pohled bez mrknutí i kultivovaný projev zůstaly. Zrovna jako děsivě temné choutky. Jenže vyjma solidního Anthony Hopkinse už toho příliš nezbývá. Na Clarice Starling nemá potřebu uplatnit své stravovací návyky, protože „svět je daleko zajímavější, když je v něm ona.“ S ostatními už apetit klepe na vrata. Všichni odmítali, že by se mohli vrátit. Nakonec někteří neodolali. Thomas Harris napsal pět stovek stran románu, scénáře se ujalo duo uznávaných chlapíků Zaillian-Mamet, ale rafinovanost jedničky, která nechávala vyniknout psychologickému souboji mezi dvěma dokonale promyšlenými charaktery, je tatam. V tomhle kusu máme nejprve hrozbu v podobě suspendování (ostřílená agentka střílela a zřejmě bude muset být za obětního beránka), pak jistého milionáře, který právě se Starlingovou počítá v rámci své pomsty. A řadu dalších postav, které nikterak nezaujmou. Mnohé jsou hodně jednorozměrné, jiné mají alespoň nějaký záblesk divákova zájmu. Výsledek, nemít v čele nelidsky chladnokrevnou postavu, připomíná řadovou žánrovou detektivku, za kterou naštěstí stojí režisér s vytříbeným citem pro krásu obrazu. Ale jinak toho moc nabídnout nedokáže. Není to nějak o zklamání, je to prostě o jiném příběhu. ()
Pokračování výborných Jehňátek není tak působivé skrytými významy, ale bohatě to nahrazuje otevřenou vizuálností. Pro mě ovšem chybí více napětí a tajemna, více skryté perverze a úchylnosti, více vnitřního pekla. Vše zde ukázané je velkolepé, to ano, večeře ve třech mě naprosto dostala, ale...hmm...no...na pět* to asi nebude ()
Po obrovském úspěchu Mlčení jehňátek bylo celkem logické, že filmové pokračování na sebe nenechá dlouho čekat, a filmové studio i obec fanoušků měla vysoká očekávání vzhledem k atraktivitě zpracovávané látky. Do značné míry se nenaplnilo, i když pravdou je, že první díl série nastavil opravdu vysokou laťku. Může za to především scénář a s ním spojená kvalita dialogů, kdy prvek napětí - tak silný u Mlčení jehňátek - v převážné většině scén prostě nefungoval. Je zajímavé, že i když v Mlčení jehňátek byl hlavní záporák, doktor Lecter, ve vězení a zdánlivě zcela bezmocný, každý záběr, kde se objevil, byl nabitý emocemi a napětím i temným očekáváním diváka, zatímco v Hannibalovi je Lecter na svobodě a má opravdu široké pole působnosti, divák se téměř nikdy nebojí a není vtažený do děje. Lecterovi chybí jeden důležitý prvek, a to je skutečně důstojný rovnocenný protivník. Snad jen scéna s likvidací kapesního zloděje patří k těm, které se dostanou divákovi pod kůži. Sama režie je zručná, Ridley Scott je zkušený a v rámci možností, které mu poskytuje scénář, odvádí dobrou práci. Přeobsazení agentky Starlingové není podstatné, protože Julianne Moore je kvalitní charakterní herečka a dobře ztělesňuje časový odstup od prvního dílu i určitý vnitřní přerod vyhořelé hlavní hrdinky. Jinak knižní předloha je na jednu stranu vděčnější, na stranu druhou taky podbízivější a svým závěrem spíš braková záležitost, takže film, kdyby se doslovně držel toho, co mu knižní předloha nabízela, mohl dopadnout ještě hůř. V knize se totiž agentka Starlingová stává milenkou doktora Lectera a kniha končí hostinou, kde si oba pochutnávají na svém poraženém nepříteli... Celkový dojem: 55 %. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- Vo filme bola použitá jediná funkčná replika gilotíny, ktorá je vystavená na českom hrade Kosť. (joske88)
- Když Jodie Foster odmítla zopakovat svou roli Clarice z Mlčení jehňátek (1991), zvítězila Julianne Moore v konkurzu před Gillian Anderson, Cate Blanchett, Hilary Swank, Angelinou Jolie, Jennifer Jason Leigh, Winonou Ryder a Helen Hunt. (Kulmon)
- Na hudbě k filmu se podílel také Patrick Cassidy, který pro něj zkomponoval skladbu „Vide cor meum“. Libretem je báseň z Danteho sbírky „Nový život“. Skladba byla později použita také ve filmu Království nebeské (2005), a to ve scéně, kdy umírá král Baldwin (Edward Norton). (Pani_Buko)
Reklama