Reklama

Reklama

Agent W4C je muž s ocelovými nervy a neobyčejným postřehem, který naráz myslí a jedná. Setkáváme se s ním v okamžiku, kdy ho rozkaz Velkého šéfa vytrhuje z vysokohorské idyly, ozvláštněné jen tmavovlasou kráskou a krátkou přestřelkou s nepřátelskými špióny. To vše musí W4C opustit a vydat se do neznámého města Prahy, aby tam „bestiálně krásné“ agentce Alici předal tajný plán na vojenské využití Venuše. Na likvidaci největšího agenta světa, velkého svůdce, sympaťáka a hrdiny však nakonec stačí bezelstně pečlivý obyčejný český účetní Foustka se svým psem Pajdou... Režisér Václav Vorlíček natočil tuto parodii na filmy se špionážní tematikou podle scénáře Oldřicha Daňka v roce 1967. V hlavních rolích diváky potěší Jiří Sovák, Jan Kačer, Květa Fialová, Jan Libíček a další. (Česká televize)

(více)

Recenze (214)

Honzíno 

všechny recenze uživatele

V jednom nejmenovaném městě.. Paradoxně možná nejlepší ve svých méně vtipných momentech (nálada kolem bondsongu v hotelu, vrcholná scéna v bazénu, nájezdy do scén...), které až místy vzdávají hold parodovanému vzoru, ve vtipných pasážích naprosto nadčasové. Zlatý fond a trochu zapomenutý film s velkou vnitřní sílou a jistotou. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Slánka s plánem na vojenské využití Venuše je nepochybně zajímavý artefakt pro většinu tajných služeb celého světa. O slánku ale musí tito agenti svést tvrdý boj s panem Foustkou, obyčejným českým účetním, a jeho malým pejskem. Báječnou komedii, která nenápadně paroduje spoustu anglických a amerických špionážních filmů, včetně "nedotknutelného" Jamese Bonda, natočil známý "pohádkář" Václav Vorlíček. Povedla se mu skvěle a je to i zásluha vynikajících herců. Josef Sovák jako pan Foustka vypadá přesně jako obyčejný účetní, který sice chvilkama vůbec neví, proč tuhle špionážní hru hraje, ale když už, tak ji hraje pořádně. Květa Fialová a Jan Kačer jsou takoví "typičtí bondovští" agenti. Ona tajemná krasavice, on elegantní a neproniknutelný cizinec. A ostatní herci je skvěle doplňují. Když se k tomu přidá spousta inteligentních, ale nesmírně vtipných gagů, je o zábavu postaráno. ()

Reklama

lennyd 

všechny recenze uživatele

Agent W4C, vlastním jménem Cyril Juan Borguette (Jan Kačer) je svou špionážní agenturou vyslán do Pr.. (pardon, nejmenovaného města), aby zde zajistil předání tajného mikrofilmu do těch správných rukou agentky organizace Bílá mlha. Všechny špionážní agentury mají poplach, a vysílají do Pr.. své nejlepší agenty, aby jednou pro vždy udělali konec s agentem W4C. Své želízko ve hře má i místní agentura, která ale z důvodu nedostatku vycvičených agentů do akce vysílá lehce zmateného účetního Foustku (Jiří Sovák) i s jeho pejskem... Chtěl jsem si pustit nějaký hodně odpočinkový film, a jelikož se mi při stejné příležitosti vždy vyplatilo se podívat do československého archívu starších filmů, udělal jsem to i tentokrát, a ruka padla na tento filmeček. A jako vždyu Václava Vorlíčka (alespoň v tehdejších dobách) to byl zásah do černého - úžasná parodie na všechny Bondovky, která ukazuje, že netřeba do filmů vrážet miliony peněz pro vizuální efekty, když se podaří vytvořit poutavý příběh a přidá se k němu takové herecké obsazení, jako u tohoto filmu - Jan Kačer, Květa Fialová, Jiří Sovák, Jan Libíček a spousta dalších dělá z tohoto filmu náramnou podívanou... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tenhle Vorlíčkův majstrštyk s přibývajícími léty zraje jako víno... Nemůžu jinak, než přidat jednu hvězdičku a zaokrouhlit celkový dojem na 95 %. Není to jen parodie na bondovky a akční špionážní thrillery, ale především navýsost inteligentní komedie natočená talentovaným režisérem a zahraná hereckou špičkou 60. let. Je to film spadající do nejšťastnějších let české filmové produkce, kdy už se toho hodně mohlo a zároveň pravidla hry nediktovala komerce. Vyzdvihovat jednotlivé herce, hlášky nebo scény nemá smysl, protože jde o zvlášť vyrovnané filmové dílo. Celkový dojem: 95 %. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"S dýmějovým morem Black and White zásadně nepiju." Nepíše se mi to snadno, ale agent W4C je větší bourák než já. Jenom on se dokáže z nejmenovanýho města s Eiffelovkou dopravit kanálem do jinýho nejmenovanýho města s Pražským hradem, zmlátit agenty celýho světa (s výjimkou Grónska) a zajistit plán na vojenský využití Venuše. Prostě borec. Nicméně tohle je kravina na kvadrát, takže konkurent je taky silnej - účetní Foustka alias ekvádorskej plavec Juan Alvarez. Do boje těchto dvou titánů nepolezu, budu vše sledovat z povzdálí v posteli s Alicí Roberts, popíjet s ní Koňak značky Whisky a budu se u toho skvěle bavit. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (24)

  • Jiří Sovák (pan Foustka) vzpomínal, že pes se "podle scénáře jmenoval Pepa. Produkce nemohla dlouho psa sehnat, nakonec ho přivedli z psího cirkusu. Že je prý cvičený, a že tu roli tedy bude hrát. Mé pozornosti ale neušlo, že pořád kouká vytřeštěně po svém pánovi. Povídám: 'K čemu je mi cirkusový pes? Copak bude dělat kotrmelce nebo chodit po zadních? Pro film potřebuju, aby byl u mě, aby zůstal, když je klapka, aby poslouchal mě.' Majitel psa, cirkusák, se bránil, tušil nepříjemnosti. Do kapes mi trvale cpal syrová játra určená psovi, kterému jsem se tím měl zalíbit. Byl jsem krvavěj, smrděl jsem... Záhy jsem zjistil, proč z produkce naléhají: za toho psa už zaplatili nemalou částku. A celý psí cirkus kvůli téhle roli stál. A pak - prý už je podepsaná smlouva. Překvapeně povídám: 'Kdo ji podepsal? Ten pes? Majitel mě nezajímá, dělám film se psem!' Měl jsem pravdu. Po dnu a půl přišla stopka. Dál to prostě nešlo. Pes nebyl - vyjma kotrmelců - ničeho schopen. Vygumovaná osobnost. Konstruktivně jsem navrhl: 'Podívejte, takhle vybírat psa je blbost. Udělejte psí sympozium, přiveďte na něj nějaký adepty a ať si pejsci vyberou mě. Vždyť i psi mají určitý vkus - a tady jde o hodně, měli bychom proto přistupovat k problému vážně. Pes s osobností přece také inklinuje jen k někomu, ať má tedy možnost výběru.' Udělali, jak jsem řekl, a mezi uchazeči se objevila i malá fenka. Jmenovala se Pajda. Drobná, rozverná, s černým monoklem u oka. (...) Během deseti minut z nás byli kamarádi. Pajda uměla moc věcí. Hned v prvních minutách mi její majitel (byl do ní zamilovaný, koupil ji od jednoho člověka, který ji šel právě utratit, za deset korun) povídá: 'Zašeptejte: Čepička.' Zašeptal jsem: 'Čepička.' V tu ránu Pajda přiběhla, bafla, ňafla a už držela klobouk v zubech. Povídám: 'Zůstaň!' Zůstala. Vybrala si mě sama. Točil jsem s ní a štáb nevěřil svým očím, jak nám to krásně vychází. (...) Nechal jsem Pajdinku hrát, přizpůsoboval jsem se. Nejen v akci, také ve slovech. Text jsem si brumlal jen tak pod vousy, vlastně pod krásný velký knír, který tahle postava měla předepsaný. Domluvil jsem vše zřetelně až při postsynchronech, při natáčení jsem vypadal spíš jako břichomluvec. Pajda poslouchala, a tak vznikl dojem, že jsme ohromně secvičení, zatímco to byla čistá improvizace." (NIRO)
  • Medzi Jiřím Sovákom a Janom Kačerom vládla počas filmovania napätá atmosféra. Sovák sa totiž s dešpektom vyjadroval o komediálnych schopnostiach Kačera. (dyfur)

Reklama

Reklama