Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nachystejte se na komediální klasiku! Když se doktoři Venkman (Bill Murray), Stantz (Dan Aykroyd) a Spengler (Harold Ramis) z katedry parapsychologie nenadále ocitnou na dlažbě, rozhodnou se vydat na cestu lovců duchů - nevábných a občas poněkud drzých potvor. Sotva otevřou dveře, už se jim hrnou první zakázky. Největší výzva ale čeká na stopaře všeho nevysvětlitelného ve chvíli, kdy krásná Dana Barret (Sigourney Weaver) za dveřmi své chladničky objevuje bránu do pekel. Teď mají krotitelé duchů za zády celý svět a je jen na nich, jestli v této nekonečně zábavné akční komedii uchrání Manhattan před totálním šílenstvím! (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (670)

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Komedie, u které jsem se nesmála. Možná je to tím, že jsem film poprvé viděla až v pozdějším věku, kdy už jsem měla osobní parametry pro humor nastavené úplně jinak a kolektivní nostalgie nemohla ovlivnit moje vidění. Místo toho se tak u Krotitelů vždycky všemu divím a nechápu, co se na tom všem líbí a proč to má tak kultovní status. Předně mi přijde, že se v tom filmu nic neděje a tak se místo zábavy mám čas divit nad tím, že ten svět jako takový má velmi nevyjasněná pravidla. Ti titulní duchové jsou duchové zemřelých? Démoni z pekla? Bohové paralelních realit? Divné zelené bloby s chutí na hot dog? Všechno dohromady? Co to je za guláš? (A protože se později hodlám věnovat srovnání s filmem z roku 2016, tak tady rovnou musím říct, že ten nový film tento nesmyslný mišmaš přebírá a taky to tam nechápu.) Další věc, kterou nechápu, a zajímalo by mě, jestli je podmíněná dobou vzniku, protože možná trochu je, že scénář se velmi málo, nebo skoro vůbec, nevěnuje postavám a zobrazování vztahu mezi nimi. Ačkoliv sem tam padnou hlášky typu "sbírám spóry" nebo "musel jsem ti zabránit, aby sis vyvrtal díru do lebky", tak o jejich postavách skoro nic nevíme, nemají žádné vlastní identity a i jejich přátelství je značně fiktivní, předpokládá se, ale vlastně ve filmu není vidět. Místo dostaneme takové flákačky jako bezobsažné montáže generických záběrů podbarvených vlezlou hudbou, které jsou skoro vždycky průser, protože jenom vyplňují čas, během kterého by se mohlo dít něco doopravdy se vztahujícího k zápletce nebo k posílení fikčního světa. Například postava Ernieho Hudsona je tam připsána z nevysvětlených důvodů s neexistující kvalifikací a doopravdy by tam být nemusela, protože tam chudák celou dobu jenom je a nic nedělá, pokud se nepočítá hraní druhých houslí. A postava Billa Murrayho, které se dostává nejvíce nějakého vykreslení, je bohužel totální úchyl a sexuální loudil hraničící s porušováním nějakého zákona, takže jakkoliv mě může bavit hercova stoická tvář, jeho postava je prasák a prasáci mě nebaví. Největší sympatie si tak z mé strany vysloužil démon s dobrým vkusem na strážce brány a klíčníky, který se jenom chtěl dostat do zkaženého světa a celý ho zničit, to je vlastně pochopitelné. Celé je to takové divně sexuální, včetně té chlípně zpívané písničky, jako puberťácký film, kde omylem hrají úplně dospělí lidé. A když říkám, že se tam nic neděje, tak myslím ta místa, kde to není záměrně. Je super, když hrdinové na své cestě za vítězstvím narazí na nečekaného protivníka a tím je schodiště do dvacátého druhého patra, které musí vyjít pěšky, ale co ta sekvence, která k tomu předchází? Krotitelé přichází k domu, nad kterým je podle všeho otevřená díra do pekla nebo ještě hůř, kolem domu stojí davy lidí a reportéři a ti všichni skandují jejich jména a chtějí si s nimi potřást rukou a získat rozhovor, zatímco oni se klaní a přijímají gratulace. Se vším profesionálním respektem mě k tomu napadá jediný komentář a to totiž: WTF? A potom praskne silnice, naše čtyřka spadne do díry, chvilka napětí, vylezou ven a dostanou další dávku potlesku a obdivu a teprve po tom se vydávají něco dělat... wtf? Jako kdyby film neměl dramaturga, který by komikům zakazoval dělat si, co se jim zachce, a hladit si ego na místě, kde by měl být propracovaný zábavný produkt. V podstatě pro mě platí, že nejvíce zábavná věc, která se týká tohoto filmu, je epizoda Epic Rap Battles Of History, která proti Ghosbusterům nasadila Mythbustery a je to skutečně epické. A teď přijde ta opravdu rouhačská část. Když jsem se teď na film dívala znovu, abych mohla napsat o filmu víc než první větu tohoto komentáře, tak už jsem věděla, že existuje onen ženský reboot z roku 2016. A říkala jsem si: "Ou jé, nebaví mě originál, to by mě nemusel bavit ani reboot, podívám se na oba filmy po sobě a potom napíšu, proč mě to obojí nebavilo, a doporučím internetovým trollům, aby film nenáviděli z opravdových důvodů a nikoliv jen proto, že jsou v hlavní roli ženy." No a co se nestalo, navzdory všem předpokladům mě ten nový film bavil! Protože on není tomu roku 1984 zas tak moc podobný. Má své vlastní chyby (má hlavní výtka asi je, že by hlavní hrdinky nemusely být tolik hlasité - Melissa McCarthy nemá snad jedinou repliku pronesenou klidným hlasem), ale přináší i spoustu původních (a vtipných!) nápadů. Nabízí propracovanější a funkčnější fikční svět, představí nám všechny svoje protagonisty, ukáže v praxi jejich schopnosti a zabývá se sílou jejich vzájemného přátelství, ach, už brečím dojetím. A hlavně, hlavně žádné z nich žádný duch neolizuje klitoris, což se o původním filmu bohužel říct nedá. () (méně) (více)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Navzdory tomu, že je tento počin klasikou, nedokázal mě v dnešní době a současném věku oslovit na více než 3*. Neříkám, že je to vyloženě špatné, trapné či blbé, ale na komedii tam pro mě bylo příliš málo scén, u nichž bych se opravdu upřímně a od srdce zasmál. Vidět Krotitele duchů v útlém věku, možná by pro mě byli kultovní záležitostí jako třeba Sám doma a dával bych tu 5*. Bohužel, nestalo a nestane se tomu tak. Námět sám o sobě je ovšem povedený. ()

Reklama

paascha 

všechny recenze uživatele

Zase jeden z filmů, kdy vyšší hodnocení dávají pamětníci a nižší smradi, kterým chybí 3D PC efekty. Ale holátka, film se většinu svého života dělal bez počítaček, a tam se učil, co dneska frčí, stimmt? Asi ne, že? Jinak pro mě jednoznačně parádní komedie, které slovenský emigrant Reitmann umí, s atraktivním duchařským námětem, výborným scénářem a skvostnými výkony všech, opakuji všech, herců! ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Geniální horrorová crazy komedie. Něco takového se podaří (řekněme) tak jednou za ... sto let? [Moje oblíbená scéna: Bill Murray přijde do bytu k Sigourney Weaver krotit duchy, všimne si piána a vyloudí na něm pár disharmonických tónů... "Rád je dráždím", pronese sebevědomě směrem k nechápající Sigourney... Tenhle vtípek, stejně jako několik dalších, nebyl původně ve scénáři - šlo o čirou improvizaci.] Ghostbusters patří k peckám, u nichž s hodnocením neváhám ani vteřinu. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Při možnosti vidět "Krotitelé duchů" po více jak patnácti letech znovu, a navíc v kině (díky ArtFilmFestu 2012) člověka překvapí, že se jednalo o originální koncept podle původního scénáře. Z dnešního pohledu je to až nepředstavitelné, že byla doba, kdy high concept filmy nebyly jen jednou položkou v již dříve existující franšíze, ale dokonce samy franšízy zakládaly. Dnes se Hollywood původních scénářů a originálních konceptů k vysokorozpočtovým snímkům štítí. Není divu, že filmovému průmyslu dýchá na krk jeho videoherní konkurence. Jistě, i tam se o velký podíl tržeb dělí především schematické áčkové tituly, které navíc kopírují prvky a postupy filmů, ale současně se může prosadit i malé studio či dokonce jednotlivec s osobitou vizí. Tvůrci indie hitů jako "Super Meat Boy", "Limbo" či "Bastion" by mohli vyprávět. ()

Galerie (114)

Zajímavosti (127)

  • Krotitelé duchů byli prvním zahraničním filmem, který odvysílala první soukromá česká televize Nova (Duoscop)
  • Scéna, v níž Louis Tully (Rick Moranis) prochází mezi hosty na večírku a všechno komentuje, včetně ceny salámu, byla natočena napoprvé, v jednom souvislém záběru a byla hercovou improvizací. (Alfréda)
  • Protože na název Ghostbusters měla práva společnost Universal Studios, kvůli svému dětskému pořadu The Ghost Busters (1975), zvažovalo se několik alternativních názvů, konkrétně Ghoststoppers, Ghostbreakers a Ghostsmashers. Práva na použití názvu společnost Columbia nakonec odkoupila za 500 000 amerických dolarů poté, co její výkonný ředitel Frank Price ze společnosti odešel a stal se shodou okolností vedoucím Universalu. (Trajektt)

Související novinky

Zemřel režisér Ivan Reitman

Zemřel režisér Ivan Reitman

14.02.2022

Nálož filmových novinek a trailerů ze Super Bowlu narušila v noci z neděle na pondělí smutná zpráva. Zemřel totiž legendární režisér Ivan Reitman. Autorovi filmů jako Krotitelé duchů, Policajt ze… (více)

Třetí Krotitelé duchů nabírají obsazení

Třetí Krotitelé duchů nabírají obsazení

03.03.2019

Pokud jste to prošvihli, Jason Reitman (Juno, Lítám v tom), syn Ivana Reitmana, režiséra původních Krotitelů duchů, chystá pokračování, které bude filmově navazovat na druhý díl a v podstatě tak… (více)

O čem budou Krotitelky duchů?

O čem budou Krotitelky duchů?

01.01.2016

Když bych ohlášen reboot Krotitelů duchů s ženským obsazením, spousta fanoušků to nenesla moc dobře. Režie nového filmu se sice ujal Paul Feig, který sklízel ovace za Ženy sobě nebo loňského Špióna,… (více)

Reklama

Reklama