poster

Dobrý časy

  • USA

    Good Time

  • Slovensko

    Good Time

  • Austrálie

    Good Time

  • Velká Británie

    Good Time

Krimi / Thriller / Drama

USA, 2017, 101 min

Komentáře uživatelů k filmu (159)

  • Matty
    ****

    Podstatně ušmudlanější a upocenější neo(n)-noir než Drive. Jak stylem, tak digresivním vyprávěním. Namísto přímočaré jízdy z bodu A do bodu B samé zbytečně okliky a slepé uličky. Čisté žánrovce se Good Time blíží pouze během úvodní bankovní loupeže, po které jde ovšem všechno z kopce způsobem, na jaký vás jiné heist movies nepřipraví. Connie nemá žádný plán. Improvizuje podle toho, kdo/co se mu připlete do cesty. Jedno nedomyšlené (a svou imbecilitou občas i velmi vtipné) rozhodnutí střídá další. Film rovněž vzbuzuje dojem, že vznikal „za běhu“, ale přitom drží pohromadě díky dobré rytmizaci (střídání klidných scén bez hudby a dynamických pasáží) a navracejícím se motivům (Connie je přesvědčen, že byl v minulém životě psem, což vysvětluje, proč si s jedním čtyřnohým přítelem později tak dobře rozumí). Protagonistovy snahy zachránit bratra před vězením je navíc systematicky využíváno k portrétování života newyorské spodiny a tento portrét lidí bez peněz, ambicí a naděje na lepší budoucnost, jejichž popíjení alkoholu a braní drog občas zpestří policejní brutalita, je ve výsledku stejně důležitý jako melodramatický příběh sebedestruktivní bratrské lásky (čímž film připomíná raného Scorseseho). Společně s nervním, vysoce viscerálním thrillerem (snímání téměř výhradně v detailech bez ustavujících záběrů) tak v jednom překvapivě kompaktním balení dostáváme i sociální drama v neonových barvách a s elektronickou hudbou (která mi kromě arkádových videoher asociovala i prvního Terminátora). Jisté je, že podobně nevyzpytatelný a srovnatelně intenzivní film v kině hned tak nezažijete. 85%(17.7.2017)

  • J*A*S*M
    *****

    Film tak absolutně vymknutý z jakékoli logiky, že má až značný kultovní potenciál. Tvůrci museli být na drogách. Diváckému zážitku pomůže, když na nich bude taky.(2.7.2017)

  • Enšpígl
    *****

    Málo kdy člověk narazí na takovej originál, že prakticky každá scéna je překvapující a originální, ale bohu dík za to, že ještě takový filmy jsou. Good time má neuvěřitelný tempo a díky muzice, která si vysloveně vynucuje divákovo vtažení do této hodně neortodoxní, ale scénaristicky mimořádně kvalitní jízdy. Pokud jde o herecký výkon, tak ságu Twilight jsem ještě neviděl, ale už teď vím, že nám dala dva výborný herce, zatímco u Kristen jsem si byl jist poměrně brzy, Robert mně přesvědčil dneska, jeho výkon je absolutní. Očekávám, že až se na film vyhrnou zdejší stahovači, hodnocení půjde dolu, protože kino snímku, který má dokonale prokombinovaný záběry s hudbou (jízda po dálnici, snímáná ze zhora ) jen a jen prospívá. Osobitá filmová intezita par excellence.(16.7.2017)

  • Malarkey
    ***

    Určitě se v tomto případě jedná o jeden z nejzajímavěji natočených filmů roku 2017. Dynamický hudební podkres střídá dost alternativní metoda převádění scénáře na filmové plátno. Alternativní v tom smyslu, že všechno je ve filmu docela dost syrové, místy až lidsky odporné. No a v tom lidském hnusu se Robert Pattinson utápí se svojí postavou, u které herecky exceluje. Akorát jeho chování nedává vůbec žádný smysl.(28.12.2017)

  • Marigold
    *

    Kinetický sociální thriller, který působí přepáleně od prvního záběru a moc mu nepřidají lobotomizované zvraty, ani sice sympatický, ale necitlivě využitý 80s analog hell soundtrack od Oneohtrix Point Never. Pattinson předvádí nejlepší výkon kariéry, ale řekněme si na rovinu, že jeho postava je tak vnějšková, že se moc nenadře.(27.5.2017)

  • Renton
    ****

    52 MFF KV(2.7.2017)

  • DaViD´82
    ****

    Odysea jedné noci odnikud nikam, s papírem šustícím průběhem a s chováním postav, které je vyloženě debilní i pokud bereme v potaz, že se pohybujeme ve světě vysmažené spodiny společnosti, kde to na inteligencí osvícené zrovna dvakrát bohaté není? Nesporně. Jenže bratři Safdieové nedávají ani ten nejmenší prostor si to uvědomit. Od samotného počátku chytnou pod krkem syrovým vpřed uhánějícím přímočarým tempem jaké nepamatuji, což jde navíc ruku v ruce s pohlcující hypnotickou atmosférou a výkonem Pattinsona, který si nutí vaši plnou pozornost. Jenže… Jenže v polovině filmu to dupne na brzdu (opodstatněně), ale pak se to již znovu nikdy pořádně nerozjede. I kvůli rozdrobení pozornosti na další novou postavu. A tak je rázem, bohužel, dost prostoru vymanit se z podmanivého tranzu první poloviny a uvědomit si v úvodu zmíněné problémy, které začnou vadit. A to tak, že ne zrovna málo. I tak si to lze užít, ne že ne; Pattinson je i nadále výtečný, pár scén kouzlem první poloviny oplývá a synťákový tepající soundtrack od Oneohtrix Point Never by neomrzel ani v jednou tak dlouhém filmu. Jenže si chtě nechtě uvědomujete, že koukáte na trestuhodně promarněnou příležitost namísto události dekády, ke které to zpočátku nekompromisně mířilo.(22.9.2017)

  • Rob Roy
    *****

    52. MFF KV -- Pokud můžete chytit Dobrý časy na plátně, tak neváhejte ani vteřinu. Tenhle trip, který vás vtáhne prvním znepokojujícím záběrem a vyplivne s blonďákem na zadní sedačce policejního auta se vymyká běžným žánrovým škatulkám. Záběrování, použítí hudby, obsazování ksichtů z ulice a příběh, který se ubírá naprosto neodhadnutelným směrem dělají z tohoto filmu velkou vstupenku k zajímavé filmové kariéře pro Safdie Brothers. Ostatně do jejich připravovaného projektu Uncut Gems už se montuje i samotný Marty Scorsese. Protože tohle jsou tak trochu Špinavé ulice pro novou generaci. A Pattinson? Je vynikajicí. Za 5 let bude tenhle kluk úplně někde jinde (vycházím i z jeho připravovaných projektů) a nikdo se mu nebude smát kvůli Twilightu, stejně jako dnes nikdo neřeší DiCapriův Titanic. Plátno si dám hned v ozvěnách Varů znovu.(7.7.2017)

  • novoten
    ***

    Pattinsonův výkon mě v dobrém slova smyslu šokoval tím, že jsem v něm žádnou z jeho dosavadních rolí ani na vteřinu nepoznával. Když mě navíc příběh do svých spárů chytil tak pevně, že jsem prvních dvacet minut snad ani nevydechl, začal jsem doufat, že se zvěsti o Drive na tripu alespoň zčásti podaří naplnit, ale zůstalo jen u slibů. Už někdy ve třetině se děj i vývoj zastaví tak razantně a nesmyslně, že jsem chvílemi tvůrce podezíral, že měli napsanou vážně jen tu první třetinu. Promarněný potenciál a závod o co nejcivilnější popření klišé, kterým si v důsledku všichni tvůrci podráží nohy.(13.12.2017)

  • EvilPhoEniX
    **

    Nejdivnější film letošního roku, kde pětihvězdy kolem okolo mi jsou záhadou. Film má hodně odpudivý až lacinný vizuál, všudypřítomný Pattinson mi přišel hodně nesympatický až slizský, příběh mi nepříjde vůbec zajímavý a byť scénař je nepředvídatelný zdaleka není inteligentním. V půlce jsem uvažoval o vypnutí, nakonec jsem film s problémy dokoukal. Nesedlo mi to. Takový film, kde se zásadního nestane vůbec nic ať to je zvrat, akce či násilí, vše zde absentuje. 40%(6.11.2017)

  • pan Hnědý
    ***

    Neonová, z počátku silně rozjetá vyprázdněnost, která v polovině zásadně zpomaluje a ničí počáteční koncept, přesto Good Time zasluhuje noční festivalové plátno. [MFF Cinematik, 2017](17.9.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Film, který zoufale touží po vaší pozornosti. Chce strašně, STRAŠNĚ moc, abyste si ho všimli a abyste mu řekli, jak je šikovnej. Tak teda plác plác po zádech! A běž si hrát zase chvíli vedle prosimtě. 70 %(18.1.2018)

  • Gilmour93
    ***

    Na tom rčení, že ráno je moudřejší večera, něco bude.. Nevyzpytatelné, luminoforem pokryté sociální drámo, které vůbec nesklouzává do nabízející se černohumorné roviny. Že je odtažité a všechnu pozornost se snaží strhnout formou, mi tolik nevadilo, jako ten twist s hlídaným pacientem.. Měl sice své opodstatnění pro vývoj příběhu, ale bylo to jako když falešný karetní hráč vytáhne eso z rukávu, všichni u stolu to vědí a přesto ho nechají ze soucitu partii dohrát..(25.1.2019)

  • Bebacek
    *****

    Tak nějak si představuju fakap den.(22.9.2017)

  • Tuxedo
    ****

    Coeni na speedu. Velmi povedené, ale hlavně nutno říct, že soudržné, scenáristické cvičení na téma „jak moc se může jednoduchý plán zvrtnout“. Skvělý Pattinson hraje ukázkového šarmantního zmrda, který vidí příležitost na každém rohu, a tak posouvá děj nečekanými směry. Až úplně na podlahu sešlapuje pomyslný pedál divoký vizuál a přeřvaný synťákový podkres.(13.8.2017)

  • Sarkastic
    ****

    „Srát na babičku, Nicky. Jsme jenom já a ty. Jsem tvůj kámoš, jasné?“ Dle místních komentářů (řekněme dosti různorodých) jsem ani trochu netušil, co můžu čekat, snad jen, že úplně všechno. Nicméně, hned od úvodní loupeže (bavil jsem se už jen těmi zdařilými maskami) mě film velmi chytl. A dlouho držel. Pomohlo tomu jistě solidní tempo, které hnalo hlavní hrdiny neustále vpřed, ale přestože se místy kapánek vytrácelo, napětí a adrenalin z prozrazení/chycení byly přítomné po většinu filmu, a to v ne zrovna malých dávkách. Nechyběla řada absurdních situací (z nichž nejvíce zažilo nesourodé osazenstvo „noční projížďky“), ačkoliv bych jich čekal (a snesl) i mnohem víc, s čím souvisí fakt, že jedna postava byla zoufalejší než druhá (nejvíc mě ale zaujal představitel Nicka a zároveň spolurežisér filmu). Zajímavá byla i atmosféra (kterou vydatně podporovala zde všemi proklamovaná hudba). A pak je tu ten konec, z kterého si opravdu není těžké vyvodit jednoznačný závěr, i když zase tak moc nadšený jsem z něj nebyl. Vidím to na solidní 4*.(25.11.2017)

  • Spiker01
    ****

    Obří tripová jízda s vynikajícím Robertem Pattinsonem, který se té puberťácké škatulky snad definitivně zbavil. Nevím, proč jsem si vzpomněl zrovna na prastarý a stále skvělý film U-turn, ale příběhově je prostě jeden velkej den blbec a já bych to rozhodně nechtěl zažít. A líbil se mi poměrně neinspirativní závěr, to v dnešních filmech není úplně obvyklé.(2.1.2018)

  • dO_od
    ****

    // Začínám docela ujíždět na filmech téhle nenápadné bratrské dvojce. Jejich umění spočívá v tom natočit film bez děje, ale zato s extrémní dávkou napětí, autentickými postavami, nečekanými zvraty a v tomhle případě i skvělým hudebním podkresem (Uncut Gems byl v tomhle ohledu naopak hell). Už podruhé bych to přirovnal k takové artové hispteřině, která navzdory mým očekáváním zatím pokaždé funguje. Začínám být dost zvědavý na jejich další dílo. 8/10(10.9.2020)

  • castor
    ****

    Divák sice netuší, co přijde, jenže někdy od poloviny začne tahle příjemná vtahovačka kapku drhnout. Ale postupně. Elektronická hudba, neony, napjatá atmosféra, drásavé napětí, nehostinné lokality. To jsou atributy, které tenhle kousek, kterým ze sebe výtečný Robert Pattinson znovu úspěšně strhává nálepku pobledlého hošana z upíří ságy, odlišují od tematicky podobné produkce. Celé je to intenzivní, nekompromisní, ušmudlané, hodně vzdálené klasické hollywoodské optice. Jenže pak to podřadí a lehce se zasekneme. Přesto mi tohle pojetí sociálního dramatu zatraceně sedlo, protože sledovat tyhle dva šupáky je radost. Příběh je to prostý. Přidrzlý zlodějíček a jeho mentálně zaostalý bratr by rádi věřili v lepší příští, jenže se dostávají ještě hlouběji. Při úprku z banky/z nemocnice na ně číhají nejrůznější slepé uličky a zoufalé kroky. Oškliví lidé, nervní snímání, skličující výsledek. Tak trochu Drive jinak.(18.11.2017)

  • Davies182
    ****

    Den blbec v životě (ne)šikovného amerického zlodějíčka a neoficiální pokračování Zkurvený noci. Jo, a ve filmech by se mělo víc pracovat se zápletkou hledání čehokoliv v domě hrůzy!(11.2.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8