poster

Dobrý časy

  • USA

    Good Time

  • Slovensko

    Good Time

Krimi / Drama

USA, 2017, 100 min

Komentáře uživatelů k filmu (29)

  • Matty
    ****

    Podstatně ušmudlanější a upocenější neo(n)-noir než Drive. Jak stylem, tak digresivním vyprávěním. Namísto přímočaré jízdy z bodu A do bodu B samé zbytečně okliky a slepé uličky. Čisté žánrovce se Good Time blíží pouze během úvodní bankovní loupeže, po které jde ovšem všechno z kopce způsobem, na jaký vás jiné heist movies nepřipraví. Connie nemá žádný plán. Improvizuje podle toho, kdo/co se mu připlete do cesty. Jedno nedomyšlené (a svou imbecilitou občas i velmi vtipné) rozhodnutí střídá další. Film rovněž vzbuzuje dojem, že vznikal „za běhu“, ale přitom drží pohromadě díky dobré rytmizaci (střídání klidných scén bez hudby a dynamických pasáží) a navracejícím se motivům (Connie je přesvědčen, že byl v minulém životě psem, což vysvětluje, proč si s jedním čtyřnohým přítelem později tak dobře rozumí). Protagonistovy snahy zachránit bratra před vězením je navíc systematicky využíváno k portrétování života newyorské spodiny a tento portrét lidí bez peněz, ambicí a naděje na lepší budoucnost, jejichž popíjení alkoholu a braní drog občas zpestří policejní brutalita, je ve výsledku stejně důležitý jako melodramatický příběh sebedestruktivní bratrské lásky (čímž film připomíná raného Scorseseho). Společně s nervním, vysoce viscerálním thrillerem (snímání téměř výhradně v detailech bez ustavujících záběrů) tak v jednom překvapivě kompaktním balení dostáváme i sociální drama v neonových barvách a s elektronickou hudbou (která mi kromě arkádových videoher asociovala i prvního Terminátora). Jisté je, že podobně nevyzpytatelný a srovnatelně intenzivní film v kině hned tak nezažijete. 85%(17.7.2017)

  • J*A*S*M
    *****

    Film tak absolutně vymknutý z jakékoli logiky, že má až značný kultovní potenciál. Tvůrci museli být na drogách. Diváckému zážitku pomůže, když na nich bude taky.(2.7.2017)

  • Enšpígl
    *****

    Málo kdy člověk narazí na takovej originál, že prakticky každá scéna je překvapující a originální, ale bohu dík za to, že ještě takový filmy jsou. Good time má neuvěřitelný tempo a díky muzice, která si vysloveně vynucuje divákovo vtažení do této hodně neortodoxní, ale scénaristicky mimořádně kvalitní jízdy. Pokud jde o herecký výkon, tak ságu Twilight jsem ještě neviděl, ale už teď vím, že nám dala dva výborný herce, zatímco u Kristen jsem si byl jist poměrně brzy, Robert mně přesvědčil dneska, jeho výkon je absolutní. Očekávám, že až se na film vyhrnou zdejší stahovači, hodnocení půjde dolu, protože kino snímku, který má dokonale prokombinovaný záběry s hudbou (jízda po dálnici, snímáná ze zhora ) jen a jen prospívá. Osobitá filmová intezita par excellence.(16.7.2017)

  • Renton
    ****

    52 MFF KV(2.7.2017)

  • Marigold
    *

    Kinetický sociální thriller, který působí přepáleně od prvního záběru a moc mu nepřidají lobotomizované zvraty, ani sice sympatický, ale necitlivě využitý 80s analog hell soundtrack od Oneohtrix Point Never. Pattinson předvádí nejlepší výkon kariéry, ale řekněme si na rovinu, že jeho postava je tak vnějšková, že se moc nenadře.(27.5.2017)

  • DaViD´82
    ****

    Odysea jedné noci odnikud nikam, s papírem šustícím průběhem a s chováním postav, které je vyloženě debilní i pokud bereme v potaz, že se pohybujeme ve světě vysmažené spodiny společnosti, kde to na inteligencí osvícené zrovna dvakrát bohaté není? Nesporně. Jenže bratři Safdieové nedávají ani ten nejmenší prostor si to uvědomit. Od samotného počátku chytnou pod krkem syrovým vpřed uhánějícím přímočarým tempem jaké nepamatuji, což jde navíc ruku v ruce s pohlcující hypnotickou atmosférou a výkonem Pattinsona, který si nutí vaši plnou pozornost. Jenže… Jenže v polovině filmu to dupne na brzdu (opodstatněně), ale pak se to již znovu nikdy pořádně nerozjede. I kvůli rozdrobení pozornosti na další novou postavu. A tak je rázem, bohužel, dost prostoru vymanit se z podmanivého tranzu první poloviny a uvědomit si v úvodu zmíněné problémy, které začnou vadit. A to tak, že ne zrovna málo. I tak si to lze užít, ne že ne; Pattinson je i nadále výtečný, pár scén kouzlem první poloviny oplývá a synťákový tepající soundtrack od Oneohtrix Point Never by neomrzel ani v jednou tak dlouhém filmu. Jenže si chtě nechtě uvědomujete, že koukáte na trestuhodně promarněnou příležitost namísto události dekády, ke které to zpočátku nekompromisně mířilo.(22.9.2017)

  • Rob Roy
    *****

    52. MFF KV -- Pokud můžete chytit Dobrý časy na plátně, tak neváhejte ani vteřinu. Tenhle trip, který vás vtáhne prvním znepokojujícím záběrem a vyplivne s blonďákem na zadní sedačce policejního auta se vymyká běžným žánrovým škatulkám. Záběrování, použítí hudby, obsazování ksichtů z ulice a příběh, který se ubírá naprosto neodhadnutelným směrem dělají z tohoto filmu velkou vstupenku k zajímavé filmové kariéře pro Safdie Brothers. Ostatně do jejich připravovaného projektu Uncut Gems už se montuje i samotný Marty Scorsese. Protože tohle jsou tak trochu Špinavé ulice pro novou generaci. A Pattinson? Je vynikajicí. Za 5 let bude tenhle kluk úplně někde jinde (vycházím i z jeho připravovaných projektů) a nikdo se mu nebude smát kvůli Twilightu, stejně jako dnes nikdo neřeší DiCapriův Titanic. Plátno si dám hned v ozvěnách Varů znovu.(7.7.2017)

  • pan Hnědý
    ***

    Neonová, z počátku silně rozjetá vyprázdněnost, která v polovině zásadně zpomaluje a ničí počáteční koncept, přesto Good Time zasluhuje noční festivalové plátno. [MFF Cinematik, 2017](17.9.2017)

  • Tuxedo
    ****

    Coeni na speedu. Velmi povedené, ale hlavně nutno říct, že soudržné, scenáristické cvičení na téma „jak moc se může jednoduchý plán zvrtnout“. Skvělý Pattinson hraje ukázkového šarmantního zmrda, který vidí příležitost na každém rohu, a tak posouvá děj nečekanými směry. Až úplně na podlahu sešlapuje pomyslný pedál divoký vizuál a přeřvaný synťákový podkres.(13.8.2017)

  • Bebacek
    *****

    Tak nějak si představuju fakap den.(22.9.2017)

  • Jhershaw
    ****

    Bál jsem se, že Good Time bude jeden velký nepochopitelný trip, a nedopadlo to tak hrozně. Film hrozně těží z nabušeného soundtracku, který dodává většině scén na intenzitě; bez něj by by zážitek poloviční. Pattinson se dal bez problému přežít.(6.7.2017)

  • Pepinec
    ****

    Úlet, který si nejprve užijete a posléze pro něj nedokážete najít vysvětlení. Atmoška, která drapne jako vášnivá zrzka a jestli se považujete za olympioniky v disciplíně "Uhádnu jak to bude dál", tak tady jsem na vás fakt zvědav. Jo a Robert se může přestat maskovat, my už všichni víme, že Twilight nebyla jeho chyba a že hrát umí!(25.9.2017)

  • 2-Xtreme
    ****

    Pattinson opäť čítal scenár a vyšlo to. Strhujúca nočná jazda.(18.9.2017)

  • JitkaCardova
    *****

    Klíčové slovo tohohle zázraku je past. *** Např. proto, že přestože zobrazované scény jsou plné pohybu a barev a blikání a chvění, jízdy a míhání, běhu a rvaček, vzdor očekávání nejsou vůbec nepřehledné.... záběry jsou dlouhé a klidné a nechávají diváka (který na tu vějičku nesedne a snaží se) všechno soustředěně přehlédnout, sledovat nerušeně, vtáhnou ho dovnitř úplně plasticky, poskytují ve skutečnosti tolik času a prostoru, že navozují pocit, jako byste opravdu mohli vstoupit dovnitř a filmem se po libosti procházet.... ano, jako na tripu. Ostatně ta láhev s LSD tam nelétá vzduchem pro nic za nic, a také barevnost scén, kontrasty barev, jejich přelévání a proměnlivé harmonie mezi různými věcmi a postavami a prostředím vzbuzují nutkání tomu přiřazovat vlastní život a smysl a podněcují představy o tom, že všechno na sebe navzájem živě, nervně, synergicky reaguje, všechno o sobě a probíhajícím dění ví. Hudba funguje stejně jako barvy, jako empatický tvor a výstupy mohou být synestetické. Past i proto, že celý film, byť zobrazuje, jak se z ryzího srdce vytoužený záměr kurevsky zoufale nedaří, není to proto, že je absurdní a že si ho vytyčil nýmand a ztroskotanec, ale protože v tomhle kurevským světě tvořeným z překážek v podobě druhých živých lidí lapených v systému prostě záměry ryzího srdce a nesobecké touhy nemají šanci, a tak to nakonec není film o zoufalství, ale o lásce. film o pasti, do které se láska v tomhle zkurveným světě dostává. A nakonec a mimo další je to past i proto, že kdo nezůstal až do posledního slova závěrečného songu v titulkách, a neposlechl si ho komplet, přišel o kontrapunkt k zobrazovanému ději a nakonec i o celou pointu. Ale to nevadí, protože i takoví se nakonec dostanou na místo, kde si budou dělat, co budou chtít, a kde si budeme moct klidně i hladit krokodýly. *~(28.8.2017)

  • pepo
    ****

    Vynikajuco natocene NIC so skvelou atmosferou. A potom sa rozbehne zaverecny song s titulkami a film dostane zrazu hlbku. Neviem ci sa mi niekedy stalo, ze by film v doslova poslednej chvili stupol o uroven vyssie. Lepsich 7/10(15.9.2017)

  • wikked
    ****

    Synthwaveová noční jízda, kde se kriminálníčkům sere, co může. Z Pattinsona vyrostl velmi sympatický herec, který mi trochu připomína Timberlakeovu transformaci. // KVIFF 52(7.7.2017)

  • kleopetra
    **

    Nudááááááááááááááá(1.9.2017)

  • de_FACTO
    ****

    Hlasuju pro, oběma rukama. Safdies se musí sledovat. Connie je vlastně Kafkovskej K., bizarně reagující na bizarní svět. A Buddy Duress? Buddy Duress je Joe Pesci naší generace, mark my words anebo aspoň otevřete oči. Točit film z ulic, cpu ho do hlavní role. Hned. Ty řeči o "svěžím hlase" a "kultovním potenciálu" nelžou. Ad absurdums xxx.(9.10.2017)

  • Philcze
    *****

    Od prvního extrémního close-upu chytilo a nepustilo. Neskutečná tísnivá přehlídka kriminálních absurdit. Velmi intenzivní nápor na smysly, který k nezapomenutelnosti táhne vynikající Pattinson, psychotropní soundtrack a téměř odpudivý vizuál. Skoro všechno, jen ne "good time". 90%(2.7.2017)

  • campix
    ***

    [MFFKV - 2017] Velké oživení stojatých festivalových vod a opravdu frenetická adrenalinová jízda, která se ani na okamžik nezastaví, a jedna absurdní akce střídá další ve spojení s nabušeným a skvěle padnoucím soundtrackem. Pattison si vybírá nové projekty poměrně pečlivě a objevuje se v opravdu zajímavých filmech. Dobrý časy nejsou výjimkou a je nutno podotknout, že Pattinson jako hlavní nosný pilíř celého snímku nezklamal a táhne ho slušně dopředu. Zbytek už je jen na Vás, jak přistoupíte na hru bratrů Safdiů. Všem rozhodně nesedne absurdita dění, která výrazně eskaluje, a přeafektované herecké výkony. Rozhoně se ale nebudete nudit.(13.7.2017)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace