poster

Rumový deník

  • USA

    The Rum Diary

  • Slovensko

    Rumový denník

  • Nizozemsko

    The Rum Diary

Komedie / Drama / Romantický / Thriller

USA, 2011, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Kdyby existoval subžánr alkoholických filmů, režijní debut Bruce Robinsona Withnail & já by mohl být uváděn jako typický zástupce. Kultovní britská komedie o dvojici kamarádů, kteří dělají vše pro to, aby nevystřízlivěli, bývá charakterizována adjektivy jako „drsná“ a „dekadentní“. Na Robinsonův čtvrtý film tyto příměry při nejlepší vůli vztáhnout nelze. Alespoň ne za střízliva. ___Thompson pochopitelně trošku zdramatizoval, čeho byl tehdy v Karibiku skutečně svědkem. Právě pozorování je činností, kterou jeho filmové alter ego tráví nejvíce času. Jeho snaha moc se nezaplést a zachovat si odstup, generuje většinu konfliktů opovážlivě nedramatické podívané. Kemp nejdříve poznává nové prostředí, následně se jej snaží pochopit, aby v závěru pochopil, že stejně nepochopí. Jediná od začátku rozvíjená zápletka, související s osobou podezřelého podnikatele Sandersona, namísto dramatického rozuzlení vyzní do prázdna. Uspokojivější není ani vedlejší milostná linie, připsaná zřejmě kvůli možnosti vpašovat do filmu několik záběrů Amber Heard. ___ Struktura filmu má nejblíže v názvu obsaženému deníku, v němž rovněž není pravidlem, aby na sebe jednotlivé zápisky navazovaly. Namísto uceleného příběhu sledujeme řadu různé obskurních příhod, z nichž většina souvisí s alkoholem, některé s drogami a v té nejbizarnější účinkuje černá magie, kohout a žába. Protagonista okolní dění pozoruje, ale příliš do něj nezasahuje, spíše se nechává vést ostatními, výraznějšími postavami. Nekoherentní vyprávění se tvůrci poněkud zoufale snaží zachránit závěrečným textovým vysvětlením, podle nějž náleží Kempovu karibskému popíjení iniciační povaha, tudíž by bylo troufalé očekávat lépe prokresleného hrdinu s jasným cílem a motivací. Kemp teprve hledá cestu, po níž se bude dále v životě ubírat. ___ Závěrečné sdělení zároveň zpětně osvětluje, že byl film zamýšlen jako pocta Thompsonovi. Není divu – ze všech postav pouze Kemp projeví pro situaci Portoričanů určité pochopení a namísto toho, aby velkého bílého muže poslechl, staví se vůči němu do opozice. Odmítnutím cynického kolonialistického přístupu v období soumraku kolonialismu dává najevo svou prozíravost. Soudobý politický kontext filmu není zcela lhostejný, ale stejně jako většina ostatních motivů zůstává pouze naznačen a nerozpracován. ___ Odbíhání od již tak nejasně vymezené hlavní dějové linie je příčinou dvou stěžejních nedostatků, kvůli nimž si Rumový deník nelze prostě jen tak užít, nestálého tempa a nekoherentní atmosféry. Ospravedlněním obojího by mohla být snaha tvůrců napodobit Thompsonův „gonzo“ styl. Síla každého nového emočního prožitku rozbíjí ucelenější strukturu a znemožňuje práci s dopředu daným konceptem. Dění v Portoriku je s přihlédnutím ke Kempově dobrodružné povaze neodhadnutelné, proto lze filmu co chvíli přisoudit jinou žánrovou nálepku. Pestrost žánrů se projevuje také na nestejnorodosti vizuální stránky. Pohlednicové záběry krajiny kontrastují s detailem Kempových krví podlitých očí nebo s brutálním zápasem kohoutů. Film je chvíli jednoduše líbivý, následně nepříjemně autentický. ___ Dramaticky rozdrobený film bez jasného žánru a uspokojivého vyústění rozhodně není velkým diváckým lákadlem. Rumový deník nikam nesměřuje, postrádá hlavní téma a o nic zásadního v něm nejde. Třebaže může jít o přesné vystižení toho, jak Karibik na Thompsona v 60. letech působil, za kvalitní film bych se tuto snůšku dojmů zdráhal označit. 55% Zajímavé komentáře: movie, jojinecko, Zeebonk, Dreadd(30.9.2013)

  • Slartibarkfast
    **

    Tvářil jsem se rozpačitě při sledování nadraného Deppa ve filmu, který je doslova nudný a o ničem. Podával svůj obvyklý výkon s obvyklými výrazy a postoji. Scénář je ale nic neříkající snůžkou blbostí a zmatený jako český turista v shortkách a slunečních brýlích, který si objednal zájezd do Karibiku a právě s letadlem dosedl na letiště na Aljašce. Také jsem čekal něco jiného a naprosto zklamán hledám slova, kterými bych popsal své dojmy. Připadá mi to tak zbytečné a trapné. Snad je dobře, že je H. S. Thomson po smrti, protože tahle "pocta" jeho životu by ho dozajista zabila! Naprosto podprůměrný a nezáživný film s jednou sexy herečkou, za kterou dávám hvězdu navíc. 40%(23.2.2012)

  • Jamal
    ***

    Z rumovému deníku je velmi dobře cítit atmosféra Portorika, alkoholu, nádherných pláží a velký rozdíl mezi chudou a bohatou třídou. To vše je nenásilně podáváno a celkem dobře vystiženo. Každopádně filmu chybí šmrnc, ale i tak to byla příjemná oddechovka. Bohužel některé scény jsou předčasně zakončeny, a některé jsou zase zbytečné, což mi přijde škoda. Nejvíce mi ale vyrazila dech Amber Heard u které jsem hltal každý záběr a také škoda že se zde naplno neukázal Deepův šarm a charakter, který umí zahrát bravurně.(20.2.2012)

  • Rosaviva
    ***

    Mohl by to být velmi zajímavý příběh, teda alespoň ten materiál mi na to přišel, ale podle mě to režisér nepojal příliš dobře, protože jsem se místy docela nudila. Ale zase na druhou stranu tam bylo pár naprosto nezapomenutelných a hrozně vtipných scén. Například ta scéna s "rozbitým" autem naprosto neměla chybu :D Celkem to byl průměr, vylepšený Johnny Deppem v hlavní roli, ale víc jak 3* tomu prostě dát nemůžu.(10.12.2011)

  • becki_tu
    **

    Marně si vzpomínám, kdy mě film s Johnny Deppem tak moc nebavil. Rumový deník by se alternativně mohl jmenovat i Pařba v Karibiku, protože víc než film připomíná spíše video z Deppovy dovolené. Pozitivním aspektem filmu je kromě standardně hrajícího Deppa i Amber Heard, které role svůdné krásky prostě bude slušet za každých okolností. Škoda jen, že film je opravdu o ničem.(17.3.2012)

  • - Krátce před podepsáním kontraktu o zachování mlčenlivosti mezi Paulem Kempem (Johnny Depp) a Sandersonem (Aaron Eckhart) se v dialogu objevuje zmínka o společnosti Jacuzzi, renomovanému výrobci výřivek, který navzdory období, kdy se film odehrává, vznikl až o 8 let později, v roce 1968. (Conspi)

  • - Zájem o režii projevil Benicio Del Toro. (Conspi)

  • - O roli Dihbyho se ucházel i švýcarský herec Philippe Vonlanthen, a to v Londýně během osobního setkání s režisérem Brucem Robinsonem, které proběhlo během slavnostního obřadu a následné autogramiády autora knihy "The Peculiar Memories of Thomas Pennman" Huntera S. Thompsona v roce 1999. (Conspi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace