Režie:
F. A. BrabecScénář:
Markéta ZinnerováKamera:
F. A. BrabecHudba:
Jan JirásekHrají:
Barbora Seidlová, Martin Stropnický, Jan Potměšil, Jiří Bartoška, Anna Polívková, David Kraus, Jan Kačer, Marta Vančurová, Vlastimil Harapes (více)Obsahy(1)
Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (278)
Scénář se opravdu moc nepovedl, ačkoliv zredukování počtu postav bylo dobrým tahem. Herci se docela snaží, ale nemají moc co hrát - film je dost klišovitý. Na druhou stranu je zde opravdu pěkná obrazová poetika a i hudba k filmu docela sedí. Kdo mi vysloveně vadil, to byla Štefánková - ve scéně, kdy vystupuje z Bartoškova auta a vchází do dveří chaty, jde NAPROSTO NEPŘIROZENĚ. Byl jsem rád, že ve zbytku filmu už jen sedí. Suma sumárum, slibný námět se nepodařilo přetvořit v silný film. ()
Otrocky převyprávěný příběh , který jen dokázal, že Brabec se potápí k samému dnu. Co mi ¨na filmu příšerně vadilo byla rádoby sehraná dvojice odvážných policistů a hlavně ta policistka , která měla pořád na boku pistoly (asi aby šlo vidět, že skutečně je policajt). Dále vševědoucí důchodkyně mi také dost vadila a silně pochybuji, že si vše tak do detailů pamatovala. Co filmu úplně schází je napětí a pocit překvapení - ten zcela absentoval. Prostřihy, kdy Marika tancuje jsou nepříjemné a filmu nepřináši nic zajímavého ani konstrukčního. CO musím ale na druhou stranu vyzdvihnout je neskutečně dobrá kamera té tleskám, protože byla tam , kde být měla a jedině ona mě udržela u filmu až do konce. Hudba je také dobrá jenže když si ji tak vybavuji tak vlastně trpí Titanikovským syndromem - stále se opakující melodie s různými detailními změny. Na můj vkus bylo ve filmu moc postav a některé , v čele s Krausem , mi vyloženě vadily. škoda, že film je tak slabý určitě šlo vymáčknout z dané předlohy určitě víc. ()
To, že F.A.Brabec je geniální kameraman, dokazuje ve scénách znásilnění a pak i v utopení mladé studentky. To mě doslova vyrazilo dech. Jenže film netvoří je dokonalé kamerové jízdy, ale i děj a herci. A tady vidím největší zádrhel filmu. Na to, jak je jasná celá kriminální zápletka, je její vyšetřování velice nudné a postava Jana Potměšila mi doteď není jasná. Takže i když film má necelé 2 hodiny, bude připadat tato doba jako věčnost. Všichni ti ostřílení herci nejsou špatní, Jana Štefánková tam hraje to, co se od ní očekává (a zvládá to dobře). Problém mám ale s vyšetřovající dvojici. Ty viděli snad hereckou školu jen, když kolem ní jeli autobusem. ()
Několik nelogičností, slušná kamera - což se dalo čekat - ale celkově mám pocit, že si to Brabec natočil, aby dal znovu dio kupy Harapese a Vančurovou, ale hlavně aby si mohl zaonanovat u scény znásilnění Báry Seidlové - a možná nejen to. Ta scéna z filmu vyčnívá jak Eskymák z pyramidy a podobně se sem hodí. Bolek - aby si rozšířil filmografii - zde vzal takový štěk, až sám netušil, jak jej hrát. Scény z vily bohatejch jsou tak plný klišé, až bolí. ()
Celý film Brabec ukazuje, že je výborný kameraman a své vynikající záběry doplňuje zajímavou a hezkou hudbou. To je ovšem vše, co se dá na Boleru ocenit. Zbytek je čistokrevná nudná slátanina. Zápletka je sice jednodušší, ale množstvím postav a chabým scénářem to dokázala paní scénáristka zamotat, že se divák ve filmu ztrácí a na mysl mu přicházejí myšlenky, o čem to vlastně je a proč se na to dívá? Jako detektivka to totálně vyhořelo a jako thriller dvojnásob. Někteří herci sice předvádějí dobré výkony, ale neutralizují je špatná výkony jiných herců. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (9)
- Film je inspirován skutečnou událostí, ke které došlo na Slovensku v roce 1976. (M.B)
- V Praze se mj. natáčelo v areálu Výzkumného ústavu vodohospodářského na Císařském ostrově, v Průmyslovém paláci, v Nuslích, ve Vršovicích, na Břevnově, Novém městě a Vinohradech. Chatu Aksmana hledejte západně od nádrže Orlík (Bohostice, č. 82) a jeho rezidenci ve Vonoklasech u Prahy. (hippyman)
- Vlastimil Harapes (Čihan) a Marta Vančurová (Čihanová) si manžele zahráli i ve filmu Den pro mou lásku (1976). Navíc jim v obou filmech zemře dcera. (funhouse)
Reklama