Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh, jenž je inspirován skutečným zločinem, který se udál v 80. letech, převedli tvůrci filmu do současné Prahy. Vytvořili napínavý kriminální film o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků unese z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilní ji. Oběť si své ponížení nechce nechat pro sebe, a proto musí být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí. Pachatelé si většinou ve svém svědomí udělají z oběti viníka tragédie. Svědky činu zastraší, přestanou se scházet. Otec jednoho z nich na základě indicií svého syna usvědčí, ale pomůže mu zamést stopy. Policie přes intenzivní pátrání objeví stopu, vedoucí k účastníkům osudné noci, až po několika letech. Mezitím si však někteří založili rodiny a stali se spořádanými občany. Zcela změnili identitu a nabyli přesvědčení, že nebudou odhaleni. Jejich rodiče bojují všemi prostředky, aby vina nebyla prokázána - bez soucitu s obětí, vedeni jen snahou ochránit své děti, svou pověst a postavení. Působivé zpracování scénáře, kredit spisovatelky a scénáristky, silná hudba a renomovaný režisér jsou zárukou mimořádného díla, jehož posláním je renesance svědomí, soucitu a lidskosti. Režisér F. A. Brabec má na svém kontě mnoho filmů jako kameraman a od začátku 90. let se samostatně věnuje i režii. Zatím největšího úspěchu dosáhl jeho film Kytice. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon Jiřího Bartošky, zajímavé je obsazení Martina Stropnického jako hlavního vyšetřujícího a hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (Bolek Polívka a Anna Polívková, Alois a David Švehlíkovi). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (271)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

F.A. Brabec se skutečně snaží, ale jeho detektivní mozaika stojí a padá s obsazením, které je značně nevyvážené. Na jedné straně lahůdkový Martin Stropnický a Jiří Bartoška, na té druhé naprosto ostřesné obsazení mladých detektivů. Jakoby věk herců odrážel jejich herecké schopnosti (David Kraus v roli slizkého synka je v omladině výjimkou). Snímek tak drží především Brabcova kamera a mnohdy neotřelá (na český styl) režie. Třeba otáčivá kamera okola hlavních aktérů během jejich rozhovoru je zajímavým doplňkem, ale spíše než účelnou vložkou je nepodstatnou, avšak vizuálně efektní záležitostí. Hudba je velmi pěkná, ale nikterak rozsáhlá (využívá se defakto jeden jediný motiv). Příjemným překvapením je velmi dobře rozpracovaná detektivní zápletka a její postupné rozplétání. Vyhýbá se zbytečných chyb a postupné kroky jdou ruku v ruce s logikou. Zajímavé jsou taneční výstupy, které sice podtrhují jistý umělecký nádech, ale vprostřed filmu působí v detektivní zápletce dost rušivě. Tím nejpodstatnějším záporem celého filmu tak zůstává opravdu nevydařený casting. Naštěstí nemají mladí zas tolik prostoru a výsledný dojem je i přes jistou roztříštěnost vesměs pozitivní. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Neříkám že by mě to nebavilo, zejména zaměření na vyšetřování případu policií se mě líbilo. Nevím však co si mám myslet o kameře. Originální byla, ale k čemu je originalita, která mě sere ? To se prostě nemůže ta kamera postavit a normálně s ni nehejbat, nepřibližovat, neodalovat, nejzdit, nehoupat ? Snad v nasnímaní vnadů Jany Štéfankové má u mě kamera malé plus, ale spíše jí Jana Štéfanková v červeným spodním prádle úplně uzemnila a to i včetně Brabce za kamerou. Jirka Bartoška byl zřejmě za zásluhy v oblasti českého filmu následně odměněn milostnou scénou s Janičkou. Nutno říci, že ze všech herců to byl právě on, komu hážu do vínku slovíčko nejlepší. Za zmínku ještě stojí Stropnický a Kraus ml., zbytek ancáblu odvedl na český poměry průměr, čili na světový poměry, hovno. Sledovat Bolero mě, ale nakonec tak nebolelo. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Ta Bára Seidlová tam skoro nehrála! Taky bych to neviděl na takovej průser...OVŠEM: kamera je zajímavá, ale až moc neklidná, hudba též, ale docela jednotvárná a navíc si myslím, že Markétě Zinnerové se špatně píše "pro dospělé." Jako detektivka to v podstatě nezaujme a současnost je jen plakátově načrtnutá. Nejhorší výkon předvedli IMHO Kraus a Štefánková (ta to ale vynahradila tělem), nejlepší jasně Anna Polívková. A Harapes & Vančurová jako rodiče - docela zajímavé cameo :-) Celkově vzato další film z řady (i když jsem se taky zasmál, někdy chtěně - bodyguard luxuje, někdy nechtěně - ožralu zatýká commando.) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jak si tak pročítám zdejší komentáře, jejichž stáří je poměrně často kolem deseti let, tak mě to nutí zapřemýšlet nad tím, zdali tehdejší divák byl k českému filmu daleko shovívavější a nebo je český film dneska někde úplně jinde. Bolero je totiž absolutní sračka, kde hlavní herci melou kraviny, vedlejší sem tam něco hrajou a příběh je asi tak normální, jako když Zlín vyhraje ligu. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Hodně pomalý snímek s pár lepšími herci ve vedlejších rolích a hodně slabšími herci v hlavních rolích. To je pro mě trochu u českých filmů nečekaný posun, ale budiž. F. A. Brabec je na filmu dost cítit hlavně v kameře, která je nečekaně působivá a jen v pár okamžicích chaotická. Obraz je velmi čistý a nelze mu nic vytknout, ale trochu se divák může ztrácet v ději, který v jednu chvíli lehce poskočí a vše se začne vyšetřovat s odstupem. Jako rekonstrukce je to zajímavé, ale jako snímek to nemá potřebné kvality. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (8)

  • Skutočná obeť sa volala Ľudmila Cervanová. (Amityville)
  • Na natáčanie prišli dokonca aj skutoční podozriví z vraždy. (Amityville)
  • Anna a Bolek Polívkovy a David a Alois Švehlíkovy, kteří ztvárnili rodiče a potomky, jsou ve stejném rodinném vztahu i ve skutečnosti. (Olík)

Reklama

Reklama