Režie:
F. A. BrabecScénář:
Markéta ZinnerováKamera:
F. A. BrabecHudba:
Jan JirásekHrají:
Barbora Seidlová, Martin Stropnický, Jan Potměšil, Jiří Bartoška, Anna Polívková, David Kraus, Jan Kačer, Marta Vančurová, Vlastimil Harapes (více)Obsahy(1)
Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (278)
Dobrý námět, ale strašně fušersky zpracovaný. Podivně skákající děj, partička policajtů, která hrála, jako by se viděla poprvé v životě a každý mluvil jiným jazykem. Jediný Stropnický se to snažil zachránit, ale nikdo nereagoval. Zklamali mě Jan Kačer i Jiří Bartoška, kteří se filmem potáceli jako čerstvě probuzené zombie. Upocená štěťule Polívková, která sotva lapala po dechu, no comment. Celkový dojem - katastrofa. Hvězdičky získávají Martin Stropnický a David Kraus, kterým jediným jsem trochu uvěřila. ()
Otrocky převyprávěný příběh , který jen dokázal, že Brabec se potápí k samému dnu. Co mi ¨na filmu příšerně vadilo byla rádoby sehraná dvojice odvážných policistů a hlavně ta policistka , která měla pořád na boku pistoly (asi aby šlo vidět, že skutečně je policajt). Dále vševědoucí důchodkyně mi také dost vadila a silně pochybuji, že si vše tak do detailů pamatovala. Co filmu úplně schází je napětí a pocit překvapení - ten zcela absentoval. Prostřihy, kdy Marika tancuje jsou nepříjemné a filmu nepřináši nic zajímavého ani konstrukčního. CO musím ale na druhou stranu vyzdvihnout je neskutečně dobrá kamera té tleskám, protože byla tam , kde být měla a jedině ona mě udržela u filmu až do konce. Hudba je také dobrá jenže když si ji tak vybavuji tak vlastně trpí Titanikovským syndromem - stále se opakující melodie s různými detailními změny. Na můj vkus bylo ve filmu moc postav a některé , v čele s Krausem , mi vyloženě vadily. škoda, že film je tak slabý určitě šlo vymáčknout z dané předlohy určitě víc. ()
První hodina byla příšerná. Amatéřina a nuda. Úplně si musíte říkat. jak je možné, že s takovým hereckým materiálem, to vypadá, jak to vypadá. Ovšem druhá půlka, kdy probíhaly výpovědi a machinace okolo, tak ta byla podstatně lepší. Jsou tam lepší herecké výkony (Bartoška, Stropnický, Kraus, Švehlíkové), jsou tam horší (Harapes, Bambas, Šimčík) a pak je tam Seidlová, která se nedá ani zařadit. Věřím, že česká produkce dokáže podobné kriminálky udělat temnější a celkově lepší. Nominaci za nejlepší kameru naprosto nechápu! Blbost! ()
Čekala jsem horší průšvih, za nejvíce rušivé bych považovala barevné filtry a stylizaci, v kriminálce s předlohou skutečné události nevidím jako nutné sladit barvy podle zavařovaných paprik v kuchyni svědkyně únosu a podružné hopsání bolera působilo jako reklamní spot na taneční kroužek. Herecké výkony se pohybují v mezích tuzemského standardu, až na jednu výjimku - podporučík Lipčíková si při zatýkání vedla podobně, jako praktikant Hlaváček, jenže "Rozpuštěný a vypuštěný" je komedie... ()
Hudba, kamera, skvělí Bartoška se Stropnickým (ten se už trénoval na "Kriminálku Anděl"), úlisní záporáci a jejich čin, ze kterého mě mrazí ještě týden po zhlédnutí televizní reprízy. Druhá polovina nemusela být tak rozvláčná, přesto "Bolero" považuji za jeden z nejlepších porevolučních kriminálních filmů. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (9)
- Film je inspirován skutečnou událostí, ke které došlo na Slovensku v roce 1976. (M.B)
- V Praze se mj. natáčelo v areálu Výzkumného ústavu vodohospodářského na Císařském ostrově, v Průmyslovém paláci, v Nuslích, ve Vršovicích, na Břevnově, Novém městě a Vinohradech. Chatu Aksmana hledejte západně od nádrže Orlík (Bohostice, č. 82) a jeho rezidenci ve Vonoklasech u Prahy. (hippyman)
- V skutočnosti sa vražda stala na Slovensku a takisto aj zavraždená a vrahovia boli zo Slovenska. (Amityville)
Reklama