Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (797)

Dragoni 

všechny recenze uživatele

Abych přiznal pravdu čekal jsem něco na způsob zombie hororu s psychopatama, kteří mají na motorkách připevněny kostry jak již bylo vidět z traileru. Ovšem realita je jiná relativně propracovaně po-spojovanější. Jedná se o směs podobného soundtracku z 28 dní poté, sekvencí Robina Hooda, záběrů z Resident Evilu, ulicemi z Já Legenda to vše dokončeno potetovanými lidožrouty s klackama a Hlavní hrdinkou s elektronickým okem ve kterém je umístěna kamera. Na druhou stranu musím souhlasit s Shitem, takováto řežba tu dlouho nebyla a skutečně jsem rád, že z nápadu se uskutečnila realita a já mohl zkouknout tento ojedinělý snímek a zábavu, která mi zkutečně chyběla. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Keby som mal vybrať to najlepšie béčko vôbec, mojou jasnou voľbou by bol práve Súdny deň. Presne takto si predstavujem prakticky dokonalé béčko, o nejakej originalite tu nemôže byť ani reči, ale o to tu vôbec nejde, V priebehu sa prestrieda niekoľko žánrov, od zombie survivalu, cez štandardný akčný, postapokalyptický a dokonca aj historický, pričom sa inšpiruje z mnohých známych filmov, ale vôbec sa tým netají a minimálne Šialený Max a Útek z New Yorku by sa ani nedali poprieť. No hlavne, že zo všetkých si berie len to najlepšie a tak je to od prvej do poslednej minúty neskutočne dynamická a zábavná akčná jazda, ktorej úroveň sa ešte k tomu väčšinu času len zvyšuje. Veľkým plusom je rozhodne aj fakt, že v popredí je vojenská jednotka, ktorá mi ešte k tomu príde, ako jedna z najsympatickejších. Rhona Mitra sa tu predviedla ako jedna z najzaujímavejších akčných hrdiniek súčasnosti, hlavne charizmou a jej postava ma veľmi bavila, ale aj zvyšní členovia možno až na nejakú tú výnimku nie sú síce moc známi, ale mňa si získali, fandil som im a občas ma ich smrť aj zasiahla. A o nič nezaostávajú ani perfektní a rozmanití záporáci, či už pankáči z postapokalyptického sveta na čele so svojim divokým vodcom, ktorý sa postará aj o zaujímavé vystúpenie, rytieri, ktorých vedie legenda Malcolm McDowell, ale aj byrokrati z politiky. Po akčnej stránke sa tu dá tiež prakticky len chváliť, je jej plno, jednotlivé akčné sekvencie sú dlhé, rozmanité, keďže nechýbajú súboje, prestrelky ani rôzne naháňačky, využívajú sa atraktívne lokácie, až na zbytočne zostrihané súboje, ktorých ale aj tak moc nie je sú výborne natočené a určite musím pochváliť aj ich mimoriadnu drsnosť, tu sa nájde plno perfektných a nápaditých krvavých likvidácií. Tu sa aj ťažko vyberá to najlepšie, všetky prestrelky a naháňačky sú skvelé, pričom tá záverečná je asi mojou najobľúbenejšou filmovou naháňačkou vôbec, tu som si jednoducho naplno vychutnal všetku akciu. A k tomu ešte tá výborná hudba, ktorá sa postará o viacero emotívnych momentov, takto dobrú hudbu by som v podobnom filme nečakal. Neil Marshall je bezpochyby jeden z najlepších režisérov svojho typu, čo sa prejavilo aj tu. Takže skutočne moje najobľúbenejšie čistokrvné béčko, v ktorom poteší nielen skvelá zápletka, dynamický dej, perfektná drsná akcia a sympatické postavy, ale aj vynikajúci vizuál a hudba. Až na tie horšie zostrihané súboje tu nemám čo vytknúť, prvotriedna zábava aj po mnohých pozretiach. 90% ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Keby nejaký človek počas môjho pozerania filmu štyrikrát vstúpil do mojej izby, asi by si myslel, že som za necelé dve hodiny stihol pozrieť štyri filmy. Klasický, nedecentný, nie až tak hlúpy, ale predsa už nie až tak originálne post-apokalyptický sci-fi začiatok prelínajú skvelé čistokrvné akčné scény, neskôr príde atmosferický feeling ako z hlbokého stredoveku a následne sa štýl prehupne do mrazivých horrorových pasáží s nechutnými, krvilačnými zombie mátohami. Táto potrhlá kombinácia pôsobí niekedy naozaj dosť zaujímavo, zábavne a nesporne cool, inokedy ako totálna hovadina, s ktorou si tvorcovia nevedia rady. Druhý variant však našťastie toľko neprevládal a tak sa mi film ako celok celkom páčil. Nezáväzná oddychová zábavička pre silnejšie žalúdky a ja mám takúto silnejšiu kávičku veľmi rád. 70%. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tvůrci filmu si nejspíš řekli, že žánr postkatastrofické sci-fi je momentálně v kurzu, a tak by bylo dobré přiložit si své polínko do ohně. Mají filmoví fanoušci rádi honičku v autech? Mají, a tak tam něco šoupnem. Mají rádi temný středověk? Bezpochyby, tak jim vyhovíme. Mají rádi krvavé gladiátorské hry? Už jsou tam. Líbí se jim hrůzu budící pankáči? Mají je mít. A bude jich rovnou armáda. Co funguje stoprocentně, je krvavé násilí, tak na něm nebudeme šetřit. Nějaké ty efekty, slušnou výpravu, k tomu jsme prachy sehnali, a abysme měli zaručený úspěch, použijeme řadu osvědčených žánrových klišé a scén, které už fanoušci znají z jiných filmů. Celou tu pulpovou směsku musíme jenom řádně promíchat, a protože si jsme vědomi, že jsme stvořili, s prominutím, sračku, budeme se tvářit sebevědomě a případné kritiky odzbrojíme tím, že to budeme prezentovat jako svůj tvůrčí záměr. Takhle nějak to nejspíš při natáčení Soudného dne vypadalo a výsledek tomu odpovídá. Místy je to až přitažlivě béčkové, ale celková nepůvodnost a hloupost z filmu jenom čiší. Když už poklesle sympatické béčko, tak bych sázel na Carpenterův Útěk z New Yorku, který za nepoměrně méně peněz dokázal natočit podstatně lepší kousek. Soudný den je v podstatě vykrádačka Šíleného Maxe a starších Carpenterových filmů, jako je právě Útěk z New Yorku nebo Útěk z L.A. Celkový dojem: 20 %. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Jasně, střih je na propečení médium (minimálně), je alarmující, že režisér nedokáže pracovat ani s tak triviálním prototypy postav, které si předepsal, ale hrozně mě bavila struktura toho filmu, která vůbec není blbá, dokonce je hravá a reflektovaná. Jde o kombinaci herních polí počítačových her (de facto 3 výrazně stylizované mapy - reálpolitik Londýn, punk Glasgow a středověká Vysočina) se syžetem sestupu do srdce temnoty (včetně zvýrazněných momentů "přechodů" časoprostorových pásem - ocelová brána, parní vlak a tunel pod kopcem). Když to rozebereme trochu vážněji, tak na jedné straně spektra máme pragmatickými politiky ovládaný Londýn, mezi tím anarchistické pásmo čistého libida a nekontrolovaných pudů a na druhé straně spektra "vědu a intelekt", která zdegenerovala do tmářské tyranie osvícené mysli. Hrdinka si mezi tím vesele zasurfuje, nezjedná žádnou světanápravu a vrací se tam, kam patří i celý film - do veselé, dekadentní a estrádně-kanibalistické roviny (mimochodem pokud jsou akční sekvence posrané střihem, kanibalská popkulturní hostina je brilantní!). Řád politiků je zkorumpovaný, vzdělanci zešíleli, takže lehce zohavená Rhona Mitra patří mezi vyžilé skotské punkáče a anarchisty. Žádná velká spása. Hrozně mě mrzí, že nevznikne druhý díl, kde si to kravaťáci dají na férovku s očírovanými lidojedy v kiltech. Už dlouho mě žádná "dětinská revolta" takhle nepobavila tak, jako právě cíleně naivní anarchistický rebelant Soudný den (luxusní nablýskané Bentley vs. madmaxovské vraky... pařící dav čekající na příděl lidského masa s plastovými talíři... jako cože? Tohle je prostě drze stupidní a ne prvoplánově stupidní). Marshall prostě servíruje pokleslou zábavu bez přetvářky - za zvuku popových šlágrů se griluje lidské maso. Oh yeah. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • Je možné všimnout si, že muž s helmou s výraznýma kočičíma ušima je ve filmu zabit hned několikrát. (Conspi)
  • Ačkoliv se film odehrává na území Velké Británie, byla většina filmu natáčena v lokacích v jižní Africe. Poslední tamější scénou byla dlouhá automobilová honička s efektivním průletem autobusem pronásledovatelů, jenž byla ve filmu vyobrazená na konci. (Conspi)
  • Ve skutečnosti by bylo nemožné, aby byla Solova (Craig Conway) od těla oddělená hlava schopna vydávat ryk, jak je možné zaznamenat ve filmu, neboť k tomu jsou zapotřebí plíce. (Conspi)

Související novinky

Hellboye čeká reboot

Hellboye čeká reboot

09.05.2017

Guillermo del Toro nedávno oznámil, že je třetí Hellboy opravdu mrtvý. Studio Universal mu definitivně řeklo, že o pokračování Zlaté armády nemá zájem, o to překvapivější jsou tedy zprávy, že se… (více)

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

04.09.2012

Tvůrce Pádu do tmy, Soudného dne či Centuriona si loni odskočil do televize a bitevní epizodou Blackwater si vystřihl zdaleka nejlepší hodinku druhé série Hry o trůny. Není divu, že o jeho služby v… (více)

Další maso od Marshalla

Další maso od Marshalla

29.01.2009

V ultimátním béčku Soudný den se skotský hrdlořez Neil Marshall podíval do nepříliš vzdálené budoucnosti. Ve svém novém filmu nazvaném Centurion se naopak vydá do hodně vzdálené minulosti. Konkrétně… (více)

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

16.03.2008

Soudný den je za rohem, ale režisér této drsné akční sci-fi Neil Marshall (kromě jiného tvůrce vynikajícího klaustrofobického Pádu do tmy) se přesto dívá do budoucnosti. Která leží v minulosti. Máte… (více)

Reklama

Reklama