Režie:
Neil MarshallScénář:
Neil MarshallKamera:
Sam McCurdyHudba:
Tyler BatesHrají:
Rhona Mitra, Adrian Lester, Malcolm McDowell, Bob Hoskins, Alexander Siddig, David O'Hara, Nora-Jane Noone, Sean Pertwee, Rick Warden, Lee-Anne Liebenberg (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (797)
Tvůrci filmu si nejspíš řekli, že žánr postkatastrofické sci-fi je momentálně v kurzu, a tak by bylo dobré přiložit si své polínko do ohně. Mají filmoví fanoušci rádi honičku v autech? Mají, a tak tam něco šoupnem. Mají rádi temný středověk? Bezpochyby, tak jim vyhovíme. Mají rádi krvavé gladiátorské hry? Už jsou tam. Líbí se jim hrůzu budící pankáči? Mají je mít. A bude jich rovnou armáda. Co funguje stoprocentně, je krvavé násilí, tak na něm nebudeme šetřit. Nějaké ty efekty, slušnou výpravu, k tomu jsme prachy sehnali, a abysme měli zaručený úspěch, použijeme řadu osvědčených žánrových klišé a scén, které už fanoušci znají z jiných filmů. Celou tu pulpovou směsku musíme jenom řádně promíchat, a protože si jsme vědomi, že jsme stvořili, s prominutím, sračku, budeme se tvářit sebevědomě a případné kritiky odzbrojíme tím, že to budeme prezentovat jako svůj tvůrčí záměr. Takhle nějak to nejspíš při natáčení Soudného dne vypadalo a výsledek tomu odpovídá. Místy je to až přitažlivě béčkové, ale celková nepůvodnost a hloupost z filmu jenom čiší. Když už poklesle sympatické béčko, tak bych sázel na Carpenterův Útěk z New Yorku, který za nepoměrně méně peněz dokázal natočit podstatně lepší kousek. Soudný den je v podstatě vykrádačka Šíleného Maxe a starších Carpenterových filmů, jako je právě Útěk z New Yorku nebo Útěk z L.A. Celkový dojem: 20 %. ()
Marshall uhňácal dohromady těsto z imbecilních situací a dialogů, nestydatých vykrádaček, pankáčských magorů, oplechovaných primitivů s palcáty a oštěpy, přimíchal krvavě masitou hmotu, ochutil bizarním humorem, nářezovým vizuálem, nablýskaným britským fárem a zadkem Rhony Mitry, zbrkle nasekal na malé kousky a upekl dobrotu, z které jedni hlasitě zvrací a druzí se po ní s úsměvem oblizují. Bezpochyby se u toho smíchy řezal do kolen a určitě se potměšile řeže z vyděšených reakcí početné suity diváků doteď. Tohle snad není možný, tohle nelze brát vážně, tohle je učiněný maglajz. Ale v pozitivním zábavném slově smyslu. Brzy huráá na druhou projekci. :) ()
Perfektní snímek, který překvapí nejen svým tempem, ale hlavně šíleným střídáním žánrů. Od dokonalosti jej dělí jen a pouze zmatečný stříh akčních scén, který se opravdu nedá označit jako oku lahodící. Neil Marshall si po nepříliš povedeném Descentu opět napravuje reputaci. Oku lahodící béčko v áčkovém kabátku by si žádný fanoušek kulervoucí podívané neměl nechat ujít. "Máte hlad?" ()
Po pěti letech jsem se navzdory jasně formulovanému a vtipnému varování (http://www.fffilm.name/2008/03/soudn-den-doomsday-40.html/) nakonec odhodlal v rámci vypnutí mozku po práci na Doomsday podívat. A světe div se, všechno všecičko, o čem tenkrát Fuka psal, je naprosto přesně tak:) Vaše hodnocení závisí od toho, nakolik je pro vás rozhodující efektní krvavé sprchování, a jestli vám tváří v tvář naprosto dokonale debilnímu ději přijde vtipný záporák mixující Kurgana z Highlandera s jakýmkoliv noname ranařem z druhého Mad Maxe. Hledal jsem, jestli to nebylo třeba jeho obsazením nějak sofistikovaně vtipné pro britské publikum, ale tuhle hypotézu se mi prokázat nepodařilo. Dějově je to stejně dementní jako Total Recall (ten z 2012), ale jelikož ještě sestrkává dohromady rekvizity nakradené z tolika jiných filmů, tak přes velmi kvalitní práci na efektech a rozhodně výborný management peněz (protože film vypadá podstatně dráž než kolik reálně stál) nemá šanci dostat se na stejnou úroveň. Na odpad je zase málo vtipný... pokud tedy opět nepovažujete za vtipné pořádání pankáčských kanibalských hostin za zvuků punkových songů a motokrosu, za současného hopkání obtloustlých Skotů v rytmu kankánu po pódiu jakéhosi divadla. Já osobně to mám jen za jedno velké WTF s naprosto nezvládnutou dramaturgií. Nejlíp to vlastně funguje do chvíle, než se objeví první Raider z Falloutu 3, protože Tyleru Batesovi se pomocí jeho industriálních pazvuků daří dělat slušnou atmosféru, a nad rámec povinných žánrových průpovídek se téměř nemluví. Jen doufám, že nový Mad Max nebude takováhle hovadina... 40% ()
V Zoo je čas na žranicu!Poriadny guľáš. Od smrtiaceho vírusu cez punkerov (kanibalov) až po stredovek a rytierov. Niekedy na filme vidieť, že je braný s nadhľadom no potom sa to zvrtne a odrazu sa berie všetko veľmi vážne. Niektoré veci sú zvláštne - armáda punkerov pod velením Sola (majú autá, motorky, granáty, molotow cocktaili atď.) už niekoľko rokov bojuje proti stredovekej armáde doktora Kanea ( luky, sekery, kone...) a ono to je celé tie roky nerozhodne. Najväčšou záhadou mi je, že prečo sa vôbec všetci Tí ľudia správajú ako v stredoveku, ehm. Čo je taktiež veľmi zaujímavé - Bentley 2008 proti starým rachotinám a svetu div sa, tie staré zhrdzavené rachotiny sú tak isto rýchle, ehm. Toto je naše mesto! Kohokoľvek sem pošlú, chytíme ho! Uvaríme! A nakoniec zjeme!!!Keď si však odmyslím, že film má množstvo logických trhlín a je postavený na hlavu zámerne, tak sa na to pozerá celkom dobre. Akcia nie je vôbec zlá, kamera je v niektorých momentoch skvelá, brutalita je detailná a častá, slovná zásoba je plná vulgarizmov (čo je kurva dobre) a Rhona Mitra je strááášne sexi. . Nasrať!50% ()
Galerie (43)
Photo © Rogue Pictures
Zajímavosti (17)
- Za námětem k vytvoření bojové scény, při níž se výsadková jednotka Eden Sinclairové (Rhona Mitra) pohybuje směrem ke Glasgowu, infikovanému a nepřátelskými jednotkami obsazenému území Skotska, v zákrytu obrněného transportéru APC, stojí takřka identická scéna z filmu Vetřelci (1986). Vzájemně podobné jsou si i dialogy. (Conspi)
- Přestože film obsahuje mnoho nebezpečných kaskadérských kousků, stala se během natáčení pouze jedna nehoda. Jezdec na motocyklu narazil do kaskadéra ležícího na kraji cesty, ten však nebyl zraněn. (TomikZlesa)
- Dva z vojáků vyslaných do Skotska se jmenují Miller a Carpenter. Jde o odkaz na George Milllera, který natočil trilogii Šílený Max a Johna Carpentra a film Útěk z New Yorku, oběma filmy je Soudný den inspirován. (TomikZlesa)
Reklama