Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    *****

    Knihu jsem četl, a nelíbila se mi. Já celkově Brownovi knihy nemám rád, ale když se do jejich zfilmování opře Ron Howard, tak většinou čekám to nejlepší, u Šifry mistra Leonarda nebo právě Andělé a démonů. Kniha byla divná, ze začátku hrozně podobná Šifře, příběhem a jeho celkové kostry, ale později se z ní stal bezpáteřní thriller, kde si Brown vymýšlel na co přišel, například hned na začátku knihy fakt, že se Langdon dostal z Ameriky do CERNu ve Švýcarsku za čtvrt hodiny letadlem co letěl Mach 8? A to je jeden z mála problémů celé knihy, která si všecko hrozně zjednodušuje a popravdě na tom nebude jinak ani film, ale musím uznat, že já to Howardovi žral, on to dokázal zreálnět, dokázal všecky ty nesmysly vypustit a udělat z toho klasický špionážní křesťanskou mytologií zamořený film, což jsem přesně chtěl a také jsem to dostal. Samozřejmě je v něm plno nesmyslů, co se týče právě Křesťanství, ale je to spíš jenom taková ukázka co by se všecko mohlo stát kdyby to dopadlo tak nebo tak, a nutno dodat, že každé náboženství nevydrží věčně, takže se v budoucnu máme na co těšit, a tohle je jen taková malá i když nesmyslná předzvěst. Nechci se zde opakovat, ale strašně filmu pomohla Zimmerova hudba, stejně jako v Šifře, ten film to hrozně vyvyšuje a nebýt toho, tak v kině občas klimbnu. Jinak by totiž ty dlouhé záběry a dlouhé trvání scén a čekání na něco zajímavého utíkalo hrozně pomalu, takhle jsem si to mohl naplno užít a po skončení jsem hned začal pátrat po soundtracku. Když už nic jiného, tak filmu se ta hudba skutečně vytknout nedá. A dokonce se mu nedá vytknout ani Tom Hanks, protože ten konečně sundal tu hroznou změť vlasů a nadhodil klasický sestřih a hned mu to šikne líp a dokonce už i Langdona hraje líp. Ten nápad se sice Brownovi upřít nedá, ale do dokonalosti ho upravil až Ron Howard, který mi opět ukazuje, jak velký režisér je. Andělé a démoni jsou daleko lepší jak kniha, a to jsem snad nikdy o filmu netvrdil. Nechápu jen tak nízké hodnocení na ČSFD, zápletku to má zajímavou, akcí to srší také solidně, efektně a pěkně to natočené také je, a tomu všemu korunku dodává Zimmerova fantastická muzika, na tomhle se moc co kritizovat nedá, snad jen knižní předloha, ale za tu film nemůže. Dle mého to Howard upravil nejlépe jak mohl a za to mu právem náleží uznání.(30.5.2009)

  • flanker.27
    **

    Velevážení ctitelé, umělci a znalci kumštu divadelního, naše kočovná společnost dovoluje si předvésti Vám pod vedením principála signora Howarda (ozývá se mírný potlesk, mistr skromně kyne hlavou) drama jarmareční Robert Langdon a Vatikán v nesnázích (větší, zaujatější potlesk). Tento kousek divadla lidového k osvětě široké spolu s mistry pera nabízíme, bychom o všelikých tajnostech světa širokého každého zpravili (během řeči vstupují do popředí postupně Dan Brown, David Koepp a Akiva Goldsman, publikum tleská spontánně). K tajemnému dramatu plnému tajností, nebezpečenství, úkladů a zrad hude mistr smyčce maestro Hans Zimmer (ozve se trylek, velký potlesk déle trvající). V roli hlavní zřete přeslavného Hankse Toma, dříve prvního milovníka, nyní starého herce charakterního, který co učený bakalář Langdon záhadu čtyřnásobného zmizení a jednoho stroje pekelného řešiti musí (Hanks vystupuje do čela malého pódia, rozepne kabát, mistrně jej odhodí mimo zorný úhel publika a vysekne poklonu, obecenstvo u vytržení, dámy omdlévají, pánové uznale kynou hlavami). Dále dovolte představiti Vám další slavné naše umělce prken, jež svět znamenají, Skarsgård Stellan (plác), McGregor Ewan (plác plác), Favino Pierfrancesco (plác plác plác), Kaas Nikolaj (4xplác), a nakonec klenot kočovné společnosti naší, uvítejte slečnu Ayelet Zurer (slečna půvabně postoupí v před, vysekne pukrle, rozhodí úsměv vlevo i vpravo, pánové u vytržení). Nuže dovolte velevážení, nechť akt první započne se. Divadlo počíná, scéna stíhá druhou, zápletka, z vody vynořuje se hlavní charakter, úklady, zvraty, překvapení, obecenstvo roztává, ponořuje se do dění, je u vytržení z nečekaných odhalení, principál sleduje reakce a vidí, že Vítr z hor tentokrát nebude potřeba. Blíží se vyvrcholení, charakterní herec v roli nadupaného bakaláře za pochodu řeší tajnosti vatikánské, odhaluje "překvapivého" viníka hlavního a od stolice svaté nečekaného ocenění dostává se mu. Podařený kus končí, obecenstvo vesměs spokojeno, herci, kteří zde tentokrát neměli svou oblíbenou vsuvku "já bych si tedy s dovolením také vzal", s výtěžkem představení upalují do prvního šenku a principál s mistry pera mnou si ruce, jak jim to s několika drobnými obměnami zase vyšlo. Po deváté rundě vstane jeden člen společnosti a povídá: a budeme si říkat Hollywood.(16.5.2009)

  • Psema
    ***

    Když vám film připadá zábavný akorát ve chvílích, kdy se naplno ozvou noty Hanse Zimmera, je něco špatně. O to víc, když se neozývají zase tak často a zbytek je jen přehlídka stupidních dialogů, které sice mlátí diváka po hlavě nejrůznějšími slovíčky, k jejichž přeložení potřebujete výkladový slovník, ale dvakrát velký smysl přesto nedávají. Znuděný Hanks dvě hodiny a něco běhá po nejrůznějších památkách, u každé z nich udělá vyjevený kukuč a nastartuje přednášku, kvůli jejíž zdlouhavosti umřou další lidé. Což vám ale bude stejně jedno, protože během první půl hodiny upadnete do stádia TOTÁLNÍ znuděnosti, kdy se lze vážně jen drbat na hlavě a kroutit hlavou nad tím, jak je možné, že Howard v jeden rok natočí famózní Duel Frost/Nixon a v závěsu za ním takovouhle prokřesťanskou (omluvnou?) agitku, v níž sice běhají dobří herci a celé to kočírují zkušení hollywoodští bardi, ale přesto je výsledkem vizuálně nuzná detektivka, jejíž IQ nemá daleko k houpacímu koni. Langdonovo hledání Galileovy knihy je pro mě ale neotřesitelné "guilty pleasure". Tolik imbecility jsem totiž hodně dlouho neviděl. A ten naducaný honorář měli dát radši McGregorovi. Ten aspoň nejel na neutrál. 5/10(15.5.2009)

  • Cervenak
    ***

    Po minulej skúsenosti som nečakal vôbec nič... a dostal som prekvapivo odsýpajúci a miestami dokonca aj napínavý thriller. Hoci najprv som sa musel prebrodiť zhruba 45-minútovým hnojiskom nezáživných vysvetľovacích dialógov, ktoré urážajú každého priemerne vzdelaného človeka. Potom sa našťastie začne poriadne vraždiť a Howard ukáže, že má zmysel pre tempo (aj keď polovicu práce zaňho robí Zimmer v životnej forme). Iste, nezbavilo sa to béčkových volovín a skrz-naskrz predvídateľných zvratov, ale na rozdiel od Da Vinciho kódu sa nad nimi vďaka svižnému behaniu z kostola do kostola nestihnete zamýšľať. Hanks je sympatickejší než minule, McGregor a Skarsgard hrajú svoj vyšší priemer. A dočkáte sa aj jedného značného prekvapenia - na to, že je to film s prístupnosťou PG-13, je prekvapivo drsný. Nielenže má slušný bodycount, ale nechýbajú kaluže krvi, vylúpnuté oči, žeravým železom označkované telá, potkany hodujúce na mŕtvole, upaľovanie zaživa... ako toto prešlo cez MPAA, to je pre mňa záhadou. Naozaj stačilo hovoriť slušne a neukazovať kozy?(18.5.2009)

  • Radyo
    ****

    Hollywood se chytil podruhé inspirace naservírované Danem Brownem a dopadlo to myslím povedeně. Film po vzoru knihy nabízí zajímavou zápletku na církevně-vědecké téma a i když trpí některými klasickými blokbusterovými mouchami (řešení sebevětší hádanky v řádech sekund až minut, občasné zádrhely v dialozích, apod), vyváží to zase parádní hudbou a zajímavou pointou. Čistých 75%. :-)(22.3.2012)

  • - Ron Howard prohlásil, že plánuje natočit o Robertu Langdonovi trilogii zfilmováním dalšího příběhu, dosud nevydaného. (TomikZlesa)

  • - Postava Silvana Bentivoglia, ztvárněná Camenem Argenzianem, byla pozměnena oproti knižní předloze, kde se jedná o Leonarda Vetru, (adoptivního) otce Vittorie Vetrové (Ayelet Zurer). (Sony1994)

  • - Přestože události v knize, podle které je film natočen, se staly před tím, co se událo v Šifře mistra Leonarda, film byl napsán a natočen jako pokračování Šifry. (HappySmile)