Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Botič
    **

    Instantní rychlokurz symbologie aneb expertem snadno a rychle, kdy sám slovutný profesor Langdon je v lekcích o hodinu napřed a orientaci v prostoru, tak může zvládat téměř kdokoliv stačí jen sledovat šipky a drobečky, které cestou upustili Jeníček s Mařenkou. Slibně se rozvíjející začátek zaplněný nepřeberným množstvím makrozáběrů, kdečeho a podbarvený chytlavou hudbou Hanse Zimmera, však hodně rychle zabředává do řídké kaše ukuchtěné z těch nejlevnějších ingrediencí, které byly dostupné na trhu. Na začátku se sem tam objevuje snaha vyprávět ale v momentě, kdy se začne utíkat jde vše do kopru. Cesta z bodu A do bodu B zpět do bodu A přes bod C ve výsledku působí dost kostrbatě. Navíc jsou Andělé a démoni ochuzeni o výpravnější lokace z Šifry a Iena McKallena. Takhle se tváří jako hybrid mezi Sběrateli kostí a Purpurovými řekami. Předlohu jsem nikdy nečel ale kam se bude děj ubírat mi bylo jasné už v okamžiku, kdy se na plátně objevil hlavní padouch jehož odtajnění na konci mělo být vrcholem filmu. Scénáristické berličky a nelogičnosti tu tvoří převážnou většinu děje a zapříčiňují infotainmentový efekt, díky němuž se k Andělům rozhodně v budoucnu rád vrátím, i když je to takové ošklivé mňoukající koťátko. Dan Brown asi vážně nemá rád Vatikán a už vůbec ne umění jako takové. 5/10 PS: třetí hvězdička je za scénu s fontánou, v níž Langdon dokázal, že není tak blonďatým jak se mohlo zprvu zdát.(23.5.2009)

  • johnn333
    ****

    Zpětně uznávám všechny argumenty proti, prohlídku Vatikánu s přechytralým průvodcem a asexuální průvodkyní jsem ale absolvoval v tak závratném tempu, že můžu jen stěží spílat nad nějakými nelogičnostmi. Nebyl čas zkoumat scénář, nebyl čas smát se béčkovým zvratům, nebyl čas hodnotit herecké výkony. Zbylo jen místo pro napětí a zábavu. A to mi ke štěstí stačilo. 70%(14.5.2009)

  • xxmartinxx
    **

    Je až neuvěřitelné, že dokázal Ron Howard natočit tak namyšlený a složitě se tvářící film podle tak jednoduché a nenáročné knihy. Na knize Andělé a démoni se mi líbilo, že byla natolik plná nesmyslů, že ji snad nikdo nemohl brát vážně (rozumějte nikdo, kdo zároveň někdy nakouknul do učebnice dějepisu pro první třídu), ale přesto byla zábavná a četla se velmi dobře... kéž by byl tak stravitelný i film. Ten je dlouhý, nudný a sžírá se ve vlastní dokonalosti. Zároveň je ale také neuvěřitelně hloupý, až je to k smíchu. Tom Hanks běhá po prázdných památkách, kdy zrovna náhodou ty, který potřebuje navštívit, jsou v rekonstrukci a bez personálu, bez turistů a dokonce i bez jakéhokoli zabezpečení, aby ho nikdo nerušil... Vedle něj neustále kluše spanilá děva, která ale není naprosto k ničemu dobrá a za dvě hodiny se Robert Langdon neuráčí vysvětlit, proč ji s sebou vlastně tahá, když mezi nimi zároveň není žádné jiskření nebo náznak budoucího vztahu, což by z ní dělalo "alespoň" zkrášlení scén. Není ani to. V Šifře to bylo alespoň poprvé, tady tohle už působí jako špatný vtip. Andělé a démoni jsou zoufale špatné pozlátko pro nenáročné diváky, kteří budou mít po jeho zhlédnutí pocit, že jsou teď historicky i kinematograficky vzdělaní... Je to samozřejmě velký omyl, nicméně aspoň někomu udělá film radost. PS: Hans Zimmer se tentokrát ani netváří, že by vymyslel něco nového. Prostě v soundtracku Šifry zdůraznil chorály... Opět mu to projde, protože to zní dobře, ale tentokrát už si toho ředění snad musí všimnout každý... PPS: Je pro mě neuvěřitelné, že Ron Howard, který natočil kousky jako Aplollo 13, Čistá duše nebo Frost/Nixon, dokázal vytvořit i takovouto slátaninu.(13.12.2009)

  • Kaka
    ***

    Překvapivě lepší a kompaktnější, než první díl. Howard konečně pochopil, že roztomilou Tautou a kostrbatými akčními scénami příběh lepší neudělá a začal se spolehat na jiné věci. Například mrštný scénář, který poměrně zábavným a dynamickým scénářem kupí na sebe jednu hádanku za druhou. Fantastický (opět) Hans Zimmer dodává celému dílu nekompromisní říz. Sice už asi po osmnácté složil to stejné, ale stále se to krásně poslouchá. Zní to až neuvěřitelně, ale i v těch několika miniaturních akčních pasážích se Howard neuvěřitelně pochlapil. Pořád je to sice přizdisráč, posera a nekonfliktní vlezdoprdelka Hollywoodu, ale tohle se alespoň dalo vydržet.(4.10.2009)

  • Isherwood
    ***

    Howard má řemeslo v malíku jako málokdo. Svým způsobem jej obdivuju za to, jak dokázal z tak prostého scénáře (knižní předlohu jsem si raději nechal ujít) vytřískat stylovou honičku za různými symboly, sochami, obrazy a šílenými konspiračními teoriemi, která i přes neustálé žvanění nenudí ani minutu. Oproti Šifře navíc absentují bláboly vzbuzující nevoli ve Vatikánu, čímž sice ubylo marketingově výhodné kontroverze, ale aspoň se film vystříhal vyložené debility. Ne snad, že by z toho divák sednul na prdel – na to je Brown pořád až moc levný pohádkář, ale jako thriller, jehož cíl je protentokráte spíš bavit nežli tupě poučovat, funguje překvapivě slušně. Zvláště herci jsou lahůdkoví a už jen kvůli tomu charismatu Hankse, Skarsgarda a Mueller-Stahla a fantastickým Zimmerovým chorálům si to někdy rád pustím znova. PS: Být ženská, tak z pohledu na Ewana McGregora v kině bez milosti vlhnu, kolárek ještě nikdy nebyl na plátně tak sexy. ;-) 3 a ½. PPS (pro Karla): Ano, je to lepší než Šifra. :)(19.5.2009)

  • - 5 minut bylo z konečné verze filmu vystřiženo poté, co obdržel rating R (znamená, že film je přístupný osobě mladší 17 let pouze v doprovodu dospělé osoby). (HellFire)

  • - Film sa natáčal pod falošným názvom Obelisk. (Greenpeacak)

  • - Během natáčení v Římě probíhala v kostele svatba. Když to Tom Hanks zjistil, osobně dohlížel na bezpečný přesun štábu. Poté mu bylo společně s Ronem Howardem nabídnuto, aby se zůčastnili svatebního obřadu. Kvůli pracovnímu vytížení museli odmítnout. (TomikZlesa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace