Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano (více)Obsahy(2)
Po smrti papeže Ilumináti, odvěcí nepřátelé církve, těsně před konkláve unesli čtyři papežské kandidáty. Vyhrožují, že je s hodinovými odstupy popraví v tajných iluminátských kostelech a poté vyhodí celý Vatikán do vzduchu pomocí antihmoty, kterou ukradli z urychlovače částic v CERNu. Do Vatikánu je proto povolán Robert Langdon, aby ze symbolů odhalil, kde se tajné kostely nacházejí. V tom mu pomáhá odbornice z CERNu Vittorie Vetra a mladý papežův camerlengo Patrick McKenna. Postupně odhalují polohu kostelů, kde mají kardinálové zemřít, přicházejí ale vždy pozdě. Langdonovi se podaří zachránit posledního kandidáta, který mu prozradí, kde je utajované sídlo Iluminátů. Robert s Vittorií tak naleznou tajnou chodbu, která je dovede do papežského paláce. Tam přistihnou místního komisaře skloněného nad camerlengem Patrickem, na jehož hrudi je vypálený pátý znak. Komisař je zastřelen ochrankou a do výbuchu antihmoty zbývají jen minuty... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (1 521)
Po prvej hodine už repetitívne, divák stráca záujem sledovať detektívnu linku, nech je akokoľvek dynamická. Chcelo by to viacej nápadov. Ale veľa zachraňuje pôsobivé finále. A určite lepšia práca s hercami (a ich účesmi) než v The Da Vinci Code. Najviac ma na tejto ságe fascinuje, s akou vážnou tvárou, prvotriednym filmárskym tímom, solídnymi hercami a kontroverznými témami nedokáže byť niečím viac než iba prostoduchým blockbusterom pre masy. Tie masy, ktoré si ani neuvedomujú, že 50% ich zážitku má na svedomí nejaký Hans Zimmer. ()
Hollywood se chytil podruhé inspirace naservírované Danem Brownem a dopadlo to myslím povedeně. Film po vzoru knihy nabízí zajímavou zápletku na církevně-vědecké téma a i když trpí některými klasickými blokbusterovými mouchami (řešení sebevětší hádanky v řádech sekund až minut, občasné zádrhely v dialozích, apod), vyváží to zase parádní hudbou a zajímavou pointou. Čistých 75%. :-) ()
Howard má řemeslo v malíku jako málokdo. Svým způsobem jej obdivuju za to, jak dokázal z tak prostého scénáře (knižní předlohu jsem si raději nechal ujít) vytřískat stylovou honičku za různými symboly, sochami, obrazy a šílenými konspiračními teoriemi, která i přes neustálé žvanění nenudí ani minutu. Oproti Šifře navíc absentují bláboly vzbuzující nevoli ve Vatikánu, čímž sice ubylo marketingově výhodné kontroverze, ale aspoň se film vystříhal vyložené debility. Ne snad, že by z toho divák sednul na prdel – na to je Brown pořád až moc levný pohádkář, ale jako thriller, jehož cíl je protentokráte spíš bavit nežli tupě poučovat, funguje překvapivě slušně. Zvláště herci jsou lahůdkoví a už jen kvůli tomu charismatu Hankse, Skarsgarda a Mueller-Stahla a fantastickým Zimmerovým chorálům si to někdy rád pustím znova. PS: Být ženská, tak z pohledu na Ewana McGregora v kině bez milosti vlhnu, kolárek ještě nikdy nebyl na plátně tak sexy. ;-) 3 a ½. PPS (pro Karla): Ano, je to lepší než Šifra. :) ()
Zaokrouhluju nahoru, páč to hravě překonává Lovce pokladů 2 i Šifru. I když ubylo těžkých what-the-hell vyfuckování s divákem, příběh je pořád tupoučkým pobíháním mezi paranoidními teoriemi, symboly, šiframi a převrácenými historickými fakty, přičemž jeho kompletní průběh i konec odtuší i nečtenáři už ve chvíli, kdy se mluví o čtyřech zastávkách a potřebě vyměnit přesně o půlnoci baterku. Pajdavost celého iluminátského plánu naštěstí obhájí závěrečné odhalení, díky digitálním památkářským orgiím to celé působí poměrně velkolepě a Howard protentokrát víc tlačí na tempo. Takže snesitelné. ()
Brownovy knihy jsou nenáročnou, intelektuálně chabou, ale zatraceně dobře odsýpající četbou, která je jako stvořená k odpočinkovému čtení někde v létě u vody. S filmy už je to horší, protože se celkem vlečou, jsou ukecané až běda a nelogičnosti, které se v psané podobě schovají mezi řádky (respektive je dost prostoru pokusit se je vysvětlit tak, aby nelogicky nepůsobily), vyplouvají ve hrané verzi na povrch a jsou takřka nepřehlédnutelné. Angels and Demons trpí v podstatě stejnými neduhy jako The Da Vinci Code, možná jsou jen o trochu napínavější. Ale stejně je to ve výsledku nepříliš přitažlivý thriller, který někoho možná překvapí pár drsnějšími scénami a mnohé bude nudit svou cudnou bezpohlavností a korektností. 6/10 ()
Galerie (74)
Zajímavosti (41)
- Ron Howard prohlásil, že plánuje natočit o Robertu Langdonovi trilogii zfilmováním dalšího příběhu, dosud nevydaného. (TomikZlesa)
- Jelikož vatikánští představitelé považují snímek za urážku Boha, nedostali se filmaři do žádné z církevních památek. Bazilika svatého Petra, Sixtínská kaple, náměstí Svatého Petra, Piazza Navona nebo interiéry Pantheonu vznikli ve studiích Sony Pictures v Los Angeles. (Olík)
- Police s knihami, kterou převrhne Langdon na sklo, je označena štítkem Leonardo Da Vinci. (HellFire)
Související novinky

Koho čeká Inferno s Langdonem?
Šifru mistra Leonarda ani Anděle a démony nepotkaly moc příznivé ohlasy. Po finanční stránce ale oba filmy mocně zabodovaly, takže není divu, že uvidíme pokračování. V adaptaci dalšího románu Dana… (více)

Toma Hankse čeká Inferno
Pokud znáte knižní tvorbu Dana Browna, mělo by vám být z nadpisu všechno jasné. Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony bude na velké plátno konečně následovat další dobrodružství symbologa Roberta… (více)

Symbol je ztracený, ale našel režiséra
Ron Howard, který natočil Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony, se na třetí langdonovku vykašlal kvůli adaptaci westernové fantasy Stephena Kinga „Temná věž“. Tu mu ale studio Universal nakonec… (více)

James T. Kirk nebo Ethan Hunt?
Zdá se, že čtvrtá mise je docela „possible“. Dokonce za účasti Cruise a Abramse. Mission: Impossible 3 se jim povedla a přestože nesplnila komerční očekávání, těch 400 milionů dolarů na celosvětových… (více)
Reklama