Režie:
Anton CorbijnScénář:
Matt GreenhalghKamera:
Martin RuheHrají:
Sam Riley, Samantha Morton, Alexandra Maria Lara, Joe Anderson, James Anthony Pearson, Harry Treadaway, Craig Parkinson, Toby Kebbell, Matthew McNulty (více)Obsahy(1)
Anton Corbijn, který se vypracoval na tvorbě hudebních videoklipů předních světových kapel, se pustil do biografického dramatu o svém oblíbenci Ianu Curtisovi, legendárním frontmanovi post-punkových Joy Division. Snímek s bohatou hudební složkou podle knižní předlohy Curtisovy manželky zaujme i diváky, kteří se s Joy Division doposud nesetkali. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (361)
"Control je v podstatě poctou jedné hudební éry, jejíž dozvuk je stále patrný i v těchto dnech. Corbijn se představuje jako režisér - fanoušek, proto mu odpusťme nedokonalost a užijme si spolu s ním nadšení a znovuzrození\" jedné legendy. "
"Control je temnou interpretací jednoho předem ztraceného života, který se vypjal k vrcholu stejně tak rychle jako vzápětí uvadnul. Je psychologickou studií marnosti člověka ve světě, který už mu nic nedával. Navenek se toho moc neděje, o to víc si ale film žije vnitřním životem. Možná se…" více
"Dalo by se z toho zformulovat pravidlo pro všechny, kdo v budoucnu dostanou nutkání vyrábět další filmové biografie: Dojde-li na životy celebrit, nejenom, že je beznadějné hledat něco jako pravdu. Není k tomu ani žádný dobrý důvod." více
"Corbijnův filmový debut, natočený černobíle a držící se co nejvěrněji dobových reálií, je ve výsledku dílem právě tak energickým a syrovým, jako byly písně dnes již legendárních Joy Division v čele s nezapomenutelným Ianem Curtisem. Skvělé herecké výkony, množství skladeb představujících to…" více
"O Curtisově životě film vypráví bez vyšponovaného patosu, zato lidsky a pomocí působivých obrazů. Skladby Joy Division jsou navíc i po letech síla: jestli je neznáte, máte skvělou příležitost je objevit." více
"Film je natočen na černobílý širokoúhlý formát obrazu, v pomalém vyprávěcím tempu, s klasickou kompozicí i kamerou a jasnou narací. Prezentuje jednolitý příběh s občasnými Ianovými vnitřními monology. Nesoudí, ani nevyzdvihuje nikoho z tehdejší hudební scény, ani nikoho, kdo s ní žije. Mohl by to…"