Režie:
Clint EastwoodScénář:
J. Michael StraczynskiKamera:
Tom SternHudba:
Clint EastwoodHrají:
Angelina Jolie, John Malkovich, Jeffrey Donovan, Michael Kelly, Colm Feore, Jason Butler Harner, Amy Ryan, Geoff Pierson, Denis O'Hare, Frank Wood (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 364)
Zážitek z tohohle filmu bych tedy nevyměnil ani za nic. Narvané kino (a zázrak se udál, všichni zticha, bez šustění, neuvěřitelné...), dvě slečny jako doprovod a film, ve kterém Clint mistrně mění žánry snad ještě stylověji, přesněji a rychleji než za mlada střílel z koltu. A nesníží se ani k citovému vydírání, byť si o to námět halasně říká. Kvůli takovým filmům by měly být v sálech povinně láhve s kyslíkem. Čistě pro případ, že by vám to vyrazilo dech. Což se může lehce stát, ne že ne. Co bych, ale vyměnil hned je má okrajová znalost kauzy, kterou to ztvárňuje. Na druhou stranu vidět tohle ve sladkém nevědomí, tak mi snad ani ten kyslík už nepomůže. ()
Tedy, Clint Eastwood coby režisér (a po zhlédnutí tohoto filmu si říkám, že je skoro škoda, že kdy ztrácel čas hraním...:-)) zraje jako víno... Jeho Výměna je tak nádherně oduševnělým detektivním thrillerem, že by obstála i takhle v čisté žánrové podobě. Kdyby však Eastwood navíc nepoužil tu nostalgicky čistou retro stylizaci, která má ale své pevné opodstatnění - předlohou příběhu je (prý) skutečná událost, skutečný příběh ženy z LA 20. a 30. let. Tím kafkovsky zabarveným rozměrem boje proti absurdnosti, v tomhle případě absurdnosti mašinérie prohnilého systému jsem měl chvílemi pocit (a ty styčné plochy totožného prostředí to jen utvrzovaly), že se Clint zhlédl ve Formanově Přeletu nad kukaččím hnízdem. Moc pozbyvší dohledu nad sebou samou se stává zvůlí...stejně jako v případě tohoto příběhu. Jedinec v marném? boji proti totalitě... To ovšem není zdaleka všechno. Clint Eastwood nabízí ještě dokonale propracovaný strhující příběh, který po většinu času umně a nenásilně nakládá jak s napětím, tak s emocemi. Je obdivuhodné, na jak tenké hraně Clint balancuje a jak odolává příklonu k zažitým schématům Hollywoodu. Výměna je prostě nostalgicky dobové a vkusné (melo)drama s tím nejlepším vychováním... Podobné filmy: Přelet nad kukaččím hnízdem, L. A. - Přísně tajné ()
Ať lidé tu mluví jako lidé! Ať náhody vypadají jako náhody a ne jako osud! Ať nespatřuje reverend nešťastnou matku právě v okamžik, kdy se dozvídá od jiných o smrti svého syna, aby ji mohl náhle a nečekaně zachytit! Ať nezachraňuje tu samo ženu před elektrošoky v okamžik, kdy již sestra položila ruku na spínač! Ať v soudním procesu více hrají roli fakta a důkazy namísto emocí! Pak bude více hvězd pro zdejší hvězdy. A pro smutnou pravdu. Těžko uvěřitelnou a hnusnou pravdu. Silné ***. ()
Hrozně emocionální film. Většinou na mě tyhle věci moc nepůsobí, ale tohle mě prostě jaksi vzalo. Nenáviděl jsem všechen personál blázince, cejtil nebezpečí z policajtů a hrůzu a hnus z toho perverta. Angelina Jolie tady měla nejlepší roli, ve který jsem jí viděl. Věřil jsem jí fakt všechno. Clintova režie opět jistá a bez chyby a i když jsem cejtil jistou euforii při těch konečnejch rozsudcích, tak (bacha spoiler) kluka to bohužel nevzkřísilo. Film vyzněl sice jako docela "happyend" ale pro mě ne. ()
Tak tu mame dalsi kus bezchybny filmariny, ostatne jak jsem od Clinta ocekaval. Ale tentokrat me to nepohltilo tak, jako jeho jiny filmy. Zakladni pribehova kostra je sice uz hodnekrat obehrana a zase tu mame boj jednotlivce proti spolecnosti, ale dej je nastesti natolik zajimavej, ze to vubec nevadi. Hlavne v druhy polovine, prvni je trosku utahana, ale v momente, kdy vstoupi do deje kanadskej kluk, tak dej nabere na zajimavosti, napinavosti i sviznosti. Co se tyce hercu, jak Malkovich, tak Jolie mi do svejch roli moc nesedeli, ale musi se uznat, ze obzvlast Jolie podava fakt fantastickej vykon. Tezko rict, proc mi to neprijde na maximalni hodnoceni, neco mi tu proste chybelo, mohlo by tu byt vic hudby, film by moh bejt lehce kratsi, chybelo mi tu nejaky vysvetleni motivace vraha a mohlo by tu byt vic silnejch scen. Ale i tak to je paradne natoceny drama v peknejch dobovejch kulisach, se zajimavym pribehem podle skutecnejch udalosti a paradni hereckou sestavou. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (30)
- Bistro ze začátku filmu nese název „Bummy's“. Je to nejspíše vzpomínka na scénografa Henryho Bumsteada, se kterým Clint Eastwood dlouze spolupracoval a jež zemřel roku 2006. Jeho přezdívka byla „Bummy“. (HellFire)
- Dům, ve kterém bydlela skutečná Christine Collins, je dnes již zakrytý dálnicí. Tvůrci filmu proto museli najít jinou, podobnou čtvrť, na které stačilo provést jen několik úprav, aby vypadala jako z doby, kterou film zachycuje. Nakonec tak stačilo jen přemístit satelitní anténu a moderní poštovní schránku. (camper)
- Hilary Swank a Reese Witherspoon usilovali o hlavní roli Christine Collins. Angelina Jolie byla vybrána díky doporučení producenta Rona Howarda, který říkal, že se svým vzhledem se nejlépe hodí do onoho časového období. (HellFire)
Reklama