Reklama

Reklama

Ohňostroj marnosti

  • USA The Bonfire of the Vanities (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Spořádaný byznysmen z Wall Street a „vládce všehomíra“ Sherman McCoy (T. Hanks) spolu se svojí milenkou Marií (M. Griffithová) omylem v newyorském Bronxu porazí autem jednoho z dvojice černochů, kteří je chtěli okrást. Sherman s Marií však z místa ujíždí a na policii nic nehlásí. Chlapec se dostává do nemocnice a poté upadá do kómatu. V tu chvíli začíná hledání onoho neznámého bělocha, co mu to způsobil a začíná hysterie. Mnoho lidí se chopí příležitosti a z tohoto „honu na lišku“ se snaží získat maximum – novináři mají senzaci, černošský reverend burcuje davy a vyvolává protesty, židovský starosta se kvůli blížícím se volbám musí zavděčit černošským voličům a neúspěšný a na alkoholu závislý novinář Peter Fallow (B. Willis) má snad poslední šanci, jak najít ztracenou novinářskou čest. Mezitím se však Shermanovi začíná zcela hroutit jeho svět… Podle stejnojmenného románu Toma Wolfea natočil v roce 1990 americký režisér Brian De Palma film Ohňostroj marnosti, v němž až parodicky vykresluje Ameriku velkých úspěchů, za které leckdo zaprodá duši. Ukazuje odvrácenou stranu slávy, bohatství a moci „těch nahoře“. Řemeslné mistrovství režiséra De Palmy a kameramana Vilmose Zsigmonda doplňuje hvězdné herecké obsazení. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

sir-dave odpad!

všechny recenze uživatele

Míváte někdy ten pocit, že sledujete celý film a po skončení na něho do několika minut zapomenete? U Ohňostroje marnosti nastal můj případ... Hodnocení to tady nemá veliké, jenže od režiséra Mission: Impossible, Hanske, Willise, Freemana, Griffith jsem čekal podstatně více. Z utahaných 120 minut mě zaujalo pouze několik minut. Média jsou prevíti.. ()

jednaveta 

všechny recenze uživatele

Podle knížky by se zdálo, že Tom Wolfe a Brian De Palma jsou si souzeni - až na to, že De Palma je snad poprvé ve své kariéře nepochopitelně mírnější než obvykle a dokonce jaksi krotce dobrácký, takže se žahavá zlomyslnost předlohy rozpustila v pohodovém komedii (což je bohužel žánr, který tedy rozhodně není Mistrova parketa). ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ako satira je Ohňostroj márnosti funkčý, z dramaturgického hľadiska to však drhne. Prvá polovica je asi lepšia, čiže plynulejšia, tá druhá chaotickejšia, čo ale mohol byť aj zámer. Chybou bolo zaradiť záverečný patetický preslov na súde, ktorý mal akože prehovoriť do duše všetkým prítomným cynikom, ale dosť o tom pochybujem. O čo účinnejšie boli záverečné scény, kedy smotanu lízal zase niekto iný. Najviac si zapamätáte Morgana Freemana ako sudcu a miestneho afroamerického kňaza z niekoľkými fakt hustými zlatými reťazami. Zvyšok by sa musel dať ostrihať alebo si nechať urobiť lepší účes, pozerať sa na Willisovu začínajúcu prehadzovačku z tohto obdobia je doslova utrpenie. Nezaostávajú ale ani Hanksove kudrlinky. No a že to točil De Palma, tak na to si spomeniete iba pri jednom na dve polovice rozdelenom obraze. ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Není to sice nic extra,ale má to své chvilky, kdy herci a režie nejsou vyloženě špatní. Kdo opravdu stojí za to, ikdyž jen ve třech scénách, je Morgan Freeman s holou hlavou v roli soudce.Je hlášky typu Soud vám nařizuje držet hubu opravdu pobaví.Ale to je tak vše.Takže tři hvězdy za Freemana a Griffithovou ve spodním prádle ()

venison 

všechny recenze uživatele

Narazila jsem na to náhodou v televizi a chytlo mě to :-) Příjemně natočené odlehčené drama z 90. let s pěkným hereckým obsazením.. Tom Hanks pěkně vystřihl zbabělého mamlase, Bruce Willis sáhl po vtipném novináři outsiderovi, Melanie Griffith jako rasistická mrcha a Morgan Freeman jako soudce.. Tenkrát to muselo být výborné, dneska už poněkud omšelé.. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (24)

  • Brian de Palma se snažil o co nejoriginálnější pojetí v každé scéně a nechtěl nechat scénu přistávajícího letadla ve filmu, protože se jedná o klasické klišé. Režisér druhého štábu Eric Schwab se s ním vsadil, že scénu příletu Marie (Melanie Griffith) natočí takovým způsobem, aby ji nebylo možné z filmu vyškrtnout. Zjistili si proto, kdy je na letišti při zapadajícím slunci vidět v pozadí silueta Empire State Building vzdálená 20 km. Je to sotva půl minuty za rok. Následně najali letadlo Concorde a jeho posádku z Air France a za pomoci 5 speciálních videokamer a mnoha dalších lidí tuto scénu natočili. Ve finále 10vteřinová scéna stála přes 80 tisíc amerických dolarů a de Palma ji ve svém filmu skutečně použil. (monolog)
  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v New Yorku. Celkovo trvalo od 16. apríla do 27. júla 1990. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama