poster

Warcraft: První střet

  • USA

    Warcraft

  • USA

    World of Warcraft

    (pracovní název)
  • Čína

    Warcraft

  • Čína

    魔兽

  • Japonsko

    ウォークラフト

  • Slovensko

    Warcraft: Prvý stret

  • Nizozemsko

    Warcraft: The Beginning

Fantasy / Dobrodružný / Akční

USA / Čína / Kanada / Japonsko, 2016, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ****

    O tom, že je Warcraft nějaký pc kult jsem až do nedávna neměl ani páru, ale na druhou stranu zase znám hlavní město Kyrgystánu. Vyzbrojen těmito znalostmi jsem dopajdal na Floru do Imaxu (3d; title), abych se polaskal s filmečkem. Jako pro samej digitální efekt není kam flusnout, ale pozor světě div se, ono to funguje. Od začátku je to prostě párádní pohádková jízda pro dospělejší, kde máme dobro, máme tam zlo, máme tam i něco mězi tím a taky tam máme nějakou zubatou holku, která je taky něco mezi, ale stejně je sexy, vlastně je tam sexy úplně každej, i ty trojmetráci s vizáží prasat obecně divokých. Je to prostě svět, který si v záplavě příkazů od šefa, školních buzerací a mejdanu složenek s inkasem ve tvým kaslíku nemáš šanci vyfantazírovat a přesně kvůli filmům jako je Warcraft bereš ve svým volným čase čáru do kina, aby sis ulevil, zafandil, zasnil a alespoň na chvíli zapoměl na ten svůj reálnej svět bez jedinýho pc efektu a jediný příšerky.(15.6.2016)

  • Tom_Lachtan
    ***

    Ale jo, jako úvodník do potencionální, nové série to funguje bez problému, byť by rozhodně pomohlo, kdyby byla historie světa trochu lépe vysvětlena, ale holt je dnešní trend rychlého a naspeedovaného nástupu vidět zcela všude, ne jen zde.. Ale dost tohoto, nechť jsou adorovány cgi barvičky! No, po pravdě, cgi je to sice technicky dobré, ale za srdce zrovna nechytí a interakce něčeho cgi a reálného herce na pár místech povážlivě hapruje (Ragnar Lothbrók a jeho Gryfon). Takže ještě jinak, všichni se snaží, od herců po režiséra a výsledek je kvalitní béčko. A proč je to béčko? Protože herní Warcraft prostě jiný příběh, než béčkový nenabízí, což je sice na jednu stranu škoda, na druhou je to i tak o mnoho lepší, než jiná fantasy produkce v podobě sedmého syna, Lovce čarodejnic, nebo podobných natupělých žánrovek. Scény s hordou o něco zábavnější a těším se na prodlouženou verzi, na pár místech bylo zkrácení z původní veze o hodinu (!) až příliš vidět.(18.6.2016)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    "Ze světla se rodí tma a ze tmy světlo." Já vím, že ve dne je světlo a v noci je tma, ale tohle má v sobě patrně něco mnohem hlubšího. Nicméně to nehodlám zkoumat, protože mne všeobecně souboje ušatých s vousatými v rytmu magie zase tak moc nebaví. Tady jsem se navíc poměrně rychle ztratil v tom, na které straně válčí Lothar, Medivh, Gul'dan, Orgrim, Durotan nebo Blackhand. Jediné vyložené sympatie si u mne získala Garona, kterou jsem nejen několikrát bezpečně poznal, ale po drobném stomatologickém zákroku bych ji byl ochoten považovat za použitelnou. Jenže to je pro mne málo, takže si vemte svůj fel a foukejte ho na někoho, kdo hrál Warcraft častěji než já. Já jsem to zkusil asi hodinu a když jsem nedal ani jeden gól, tak jsem to s Azerothem vzdal.(4.7.2016)

  • TeeAge
    ****

    Skôr, než o filmový skôst, sa tu jedná o nostalgické navrátenie do sveta real time strategických dôb môjho života, keď som s postavičkami tohoto žánru skoro aj sníval. Možno to veľa fanušíkov vidí inak, ale pre mňa je ten film len ďaľším v rade, ktorý dáva jasnú poctu Tolkienovmu Lord of the Rings, nakoľko vo filmovej podobe je ešte evidentnejšie, že veľký počet motívov, rás a nápadov čerpali tvorcovia Warcraft hier práve z oných Tolkienových knížok. To zatial hovorím len o elementoch. Ale tohtoročný vrchol šiestej série Game of Thrones v deviatej epizóde len potvrdil, že je LotR ešte aj po 15 rokoch filmovou trilógiou, ktorá inšpiruje a dáva nápady pre nové diela aj z vizuálnej a choreografickej stránky remesla. Toľko o odkazoch. Samostatne je nový Warcraft veľkolepím, a zároveň príbehovo a postavami trošku skromným filmom, kde je vizuálna stránka najsilnejšiou doménou, a emócie sú len akoby nutnou súčasťou celku. A to je práve škoda, pretože aj keď je spracovanie orkov alebo grifa realistickej podoby obdivuhodná, ani vizuálna stránka nie je na maxime možností, za čo môže určite rozpočet, ktorý nie je malý, ale žial ani nie megalomanský. Výsledok tým pádom mohol byť ešte plnohodnotnejší. Takto to presne pôsobí, ako film vyrobený ľudmi, ktorý vedia skvelo robiť počítačové hry, ale na citlivosť a detailnosť strieborného plátna buňky jednoducho nemajú. A možno je to aj dobre. Ať všetci robia to, čo vedia najlepšie. U Blizzardu je to jasné.(29.6.2016)

  • castor
    ***

    Prokletí hollywoodských adaptací počítačových her v mých očích víceméně trvá. Respektive do noci nehraju, nic jsem neočekával a dostal sic trikově vypiplanou záležitost, která mě ale emocionálně úplně minula. Syn nedávno zesnulé legendy Davida Bowieho Duncan Jones už víckrát dokázal, že na režisérské židli jen nezavazí, dějově mě ovšem nestrhl, navíc se obávám, že postav a dějů je pro diváka neznalého herní předlohy docela hodně. Chybí osudovost, chybí krvavost, prostě erkový rating a víc scén bez kompromisů. Ale chápu, že své fanoušky si to snadno najde.(1.7.2016)

  • - 20. července 2013 byl na festivalu Comic-Con zveřejněn první teaser a protože se jednalo o nečekanou ukázku, nikdo teaser nestihl natočit, v důsledku čehož se poté nebojevil nikde na internetu. Jednalo se o velmi krátkou ukázku boje mezi člověkem a orkem. (BaronDevil)

  • - V knihovně Medivha (Ben Foster) si lze všimnout, že obal jedné z knih odkazuje svým provedením na hru "Hearthstone" od studia Blizzard. (UncleMorty)

  • - Britská spoločnosť BBC natočila o špeciálnych efektoch použitých vo filme 20-minútový dokument s názvom "Warcraft 2016: The Future of CGI". (ErikM)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace