poster

Warcraft: První střet

  • Čína

    魔兽

  • Japonsko

    ウォークラフト

  • USA

    Warcraft

  • USA

    World of Warcraft

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Warcraft: Prvý stret

Fantasy / Dobrodružný / Akční

Čína / Kanada / Japonsko / USA, 2016, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ***

    Kočkopes, který není ani dostatečně špatný, aby byl ve své nechtěné debilitě směšně zábavný (byť přeplácaný vizuál či kouzlení neonových run stylem, kdy se vrhají krhavé pohledy, zlotřile se komíhá prsty a šušká něco ve stylu "breptybreptyčárymáryžbluňk" k tomu mají nebezpečně blízko) a zároveň není ani dostatečně dobrý na to, aby bez výhrad obstál jako kvalitní žánrovka a ne pouze jako video(herní) béčko v áčkovém hávu. V zásadě platí, že když se vykreslují panoramata, postavy drží hubu a bitkují se "padni komu padni", tak to funguje. Jinými slovy ano, funguje to především pokud je to ve své podstatě variace na animačky, jak je známe přímo od Blizzardu. Navzdory tomu, jak moc se to bere vážně, tak to funguje také v pasážích s orky, ve kterých je to přesně tím, čím měl být filmový Warcraft jako celek. Ovšem vše z pohledu Aliance je čiročiré peklo. K tomu v každé druhé scéně nebývale bije kyjem do očí, jak moc se krátila stopáž (údajně až o čtyřicet minut), ale na škodu to paradoxně není. Evidentně se krátilo především v oblasti keců, keců, keciček. Tedy v tom co je na filmovém Warcraftu k uzoufání nesnesitelné; a i tak je jich tam více než by bylo záhodno. Celkově to má potenciál, zajímavě rozehrané linie, solidní bitevní výjevy, sympatickou nekompromisnost k hlavním postavám, ale zrovna tak to má céčkové dialogy, toporné herce (ti skuteční působí oproti CGI orkům bez života), otřesnou (jakkoli předloze věrnou) stylizaci i gala přehlídku těch vůbec nejotřelejších a nejsměšnějších klišé z ranku "fantasy pro uhrovité panice".(18.6.2016)

  • Arbiter
    ***

    Na základce jsem poprvé hrál dvojku. Zvuky jednotek se mi za ty desítky hodin krvelačnýho běsnění vpálily do mozku. Když si čas od času pustím gameplay, abych si stařecky poplakal, a slyším umírat Footmana, v břichu mi z toho příjemně zašimrá. Chci jen říct, že jsem skromně očekával pouhou nostalgii. Ta se v této v mnoha ohledech rutinní (byť lehce nadprůměrné) fantasy příliš často nedostavila. Nejsilněji asi když běžely závěrečné titulky, což o něčem vypovídá. ___ Herní svět dokáže poměrně lehce docílit toho, že se hráč ztotožní s děním na obrazovce. Je tomu tak především díky interaktivní formě a díky luxusu, který si filmové plátno nemůže dovolit: desítkám hodin časové dotace. Po tolika dnech klikání se vám zkrátka dostane fantaskní svět pod kůži, byť je třeba sebepitomější. S filmovým časem to Warcraftu příliš nevyšlo. Myslím, že se toho na jeden snímek dělo příliš mnoho a v záplavě postav se neznalý asi trochu (alespoň zpočátku) ztrácel, rozhodně ale neměl příležitost se s postavami ztotožnit, poznat je a vnímat jako silné osobnosti s životním příběhem a motivy hodnými pozornosti. Pozvolnější tempo by poměrně povedenému scénáři náramně slušelo. Prý bude DC verze a já v ni doufám, protože právě oněch slibovaných 40 minut by snímek mohlo v tomto ohledu posunout o třídu výše. ___ Děj hodně čerpá z knihy Poslední strážce, jednoho z mých nejoblíbenějších guilty pleasure braků. Pamatuju si, že přesně tuhle knihu jsem si od jejího přečtení přál vidět na filmovém plátně. Na scénáři filmu se podílel šéf tvůrčího oddělení Blizzardu a je to vcelku znát, stejně jako Duncanova láska k předloze (mrká na nás skoro v každém záběru). Některé pozměněné části mě ale.. zkrátka víc baví v původní verzi. ___ Díky za místy překvapivě nesmlouvavou brutalitu. CGI je krásné, i tak bych ale byl radši za méně zeleného plátna. Soundtrack lehce zaměnitelný, byť pracuje s herními motivy. Nejpromarněnější postavy: Garona, Medivh. Nejhorší casting: Khadgar, král Llane. Největší sympaťák: Doomhamer, Draka. Celkově zkrátka lehce nadprůměrná zábava. Mimochodem, ještě jsem nebyl v kině za větši prachy. Imax v Kodani. To mi ho vyndej.(8.6.2016)

  • -bad-mad-wolf-
    **

    Šestáková fantasy v digitální marmeládě. První Warcrafty jsem sice hrál, nicméně za znalce světa orků a lidí se fakt považovat nemůžu, následkem čehož mi zřejmě unikají subjektivní radosti důkladně zasvěcených. A je mi to celkem jedno. Jediným výraznějším kladem pro mě osobně zůstávají působivě rozpohybovaní orkové.(18.6.2016)

  • Isherwood
    ****

    Překvapivě dobrá práce. Bez vytáček a zaváhání táhne na bránu s razancí Hordy, aby chvílemi zapojila nápaditost Aliance. V prvním případě nabízí monumentální a přehlednou řež, v tom druhém zase fajnové osobní momenty, hlášky a dokonce i emocionální vrcholy hrdinského sebeobětování. Jonesův biják by sice zasloužil ještě půl hodiny nášup, aby ten svět představil ještě o chlup podrobněji a divák mohl lépe proniknout do vnitřních nitek každé strany sváru, ale chápu, že studio chtělo spíše vějičku, která zaboduje lépe, pokud diváka budou balamutit trikaři a Djawadiho hřmotné vibrace, aby nám mohlo díky výdělkům naservírovat osobitou trilogii. Za dobré adaptace her stále považuji už Mortal Kombat a Silent hill, ale Warcraft snad ostatním rozrazí žánrová stavidla do quality cinema.(5.8.2016)

  • akisha
    ***

    Rozhodně ne takový průšvih, jak se čekalo, ale obstojná fantasy. Pro mě jí nejvíc kazila přemíra všech možných "magických vychytávek," člověk z toho rychle otupí - ten umí vrhat modrý blesky, ten zase zelený, žen si je zmrazí na místě apod., což ale třeba zase ocení fandové herní předlohy, tak těžko říct, která cesta je ta lepší - zjednodušování pro neznalé nebo žádné vysvětlování pro zasvěcené? Něco mezi... I jako nezasvěcená jsem si film užila, pořád se tam něco děje a herci se snaží (Travis Fimmel, hm...), někteří překvapí svou srandovně minimální účastí (Glenn Close) a filmu se daří, co tady od Shreka nebylo - vytvořit sympatického zlobra. Takže celkově se dá říct, že se to povedlo. Duncan Jones to ukočíroval se ctí. Nezbývá, než se zamyslet, jak by to dopadlo, kdyby se majitele práv skutečně pomátli na mozku a svěřili režii Uwe Bollovi :-D(10.7.2016)

  • - Až na Blizzconu 2014, kde bylo oznámeno, že film už byl dotočen a bude probíhat dvacetiměsíční postprodukce, bylo oficiálně uvedeno, kdo se podílel na hereckém obsazení. (KREI)

  • - Ve filmu se království Stormwindu považuje za součást Aliance. Avšak při příchodu orků do Azerothu ještě Aliance neexistovala. Ta byla zformována až potom, co orkové dobili Stormwind a zamířili do Lordaeronu. (Thommy91)

  • - Spoiler: V závěrečné scéně, kdy můžeme vidět plující orčí dítě po proudu řeky, je v pozadí záběru vidět i prut člena štábu, který košík s dítětem táhne. (luka4615)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace