Režie:
Duncan JonesKamera:
Simon DugganHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Travis Fimmel, Paula Patton, Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell, Ben Schnetzer, Robert Kazinsky, Daniel Wu, Clancy Brown, Ruth Negga, Burkely Duffield (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Království Azeroth a říše Draneor se od sebe nemohou lišit víc. Azeroth je vzkvétající říše lidí, v níž moudře panuje král Llane (Dominic Cooper). Jeho vojsko vedené rytířem Lotharem (Travis Fimmel) a společenství mocných kouzelníků v čele s mágem Medivhem (Ben Foster) důsledně chrání mírumilovnou civilizaci. V Draenoru představuje život permanentní boj mezi znepřátelenými rasami Orků, jež spojí až neporazitelný nepřítel, nákaza, která v jejich zemi postupně ničí vše živé. Jejich vůdce Gul´dan vytvoří s pomocí temné magie portál, kterým můžou Orkové proniknout do jiného světa a ten si osídlit. Shodou okolností se jejich cílem stane právě Azeroth, jehož obyvatelé jsou ochotní bránit svou zemi do posledního muže, ostatně nic jiného jim ani nezbývá. Zdá se, že ničivý střet civilizací nelze zastavit, ti, kdo hledají náhradní řešení, přesto existují. (Cinemart)
(více)Videa (32)
Recenze (1 300)
V podstatě by se dalo říct, že je to poměrně adekvátně natočené absolutní fantasy se vším všudy. Takže žádné Tolkienovské více history, než-li fantasy a nebo něco ve stylu Hry o trůny, kde si vlastně až na konci první série uvědomíte, že to není úplně seriál ze středověku, ale že v něm jsou také trošku prvky fantasy. Tady Vám to je jasné hned první digitální postavou orka, který se v první scéně objeví. V tu ránu mi došlo, že to vlastně ani jinak natočit nešlo, protože celý svět Warcraftu je založený hlavně na národech jako jsou elfové, orkové, skřeti, trpaslíci nebo nemrtví a lidé jsou zde spíše jen tak na okraj. Respektive mají také své místo, ale srovnatelné se všemi ostatními. Tudíž mi tedy celou půlku filmu trvalo, než jsem si na tento filmový svět zvykl. Barevné to bylo až běda, digitalisti také odvedli hodně velký kus práce a hledat na tomto filmu kus reálného světa by bylo stejně tak těžké, jako hledat dobré pivko mezi basou Staráče. Druhý filmový poločas mě ale dokázal zvednout ze židle a ačkoliv jsem původně myslel, že to možná ani nedokoukám, nakonec mě závěrečná válečná scéna víceméně uspokojila. Pokračování bych sice nevyhledával, ale na druhou stranu musím uznat, že si to Blizzard pohlídal. Fanoušek Wowek nebo Doty tady pravděpodobně vyteče blahem. ()
Po čase jsem k filmu Warcraft shovívavější. Má to spoustu problémů jako unáhlené tempo, přemíru postav, občas rušivé digitální pozadí. I přesto Jones podává příběh srozumitelně, akční pasáže mají grády a furt je na co se koukat (orkům to nakonec sluší). Jako fanoušek herní série jsem si užíval pomrkávání (murloc vede) i směřování k dalším dílům. Škoda, že se jich nedočkám. Snad to časem klapne v epickém seriálu. ()
Chápu, že je těžké přijít s něčím novým pokud jde o adaptaci PC hry, zvláště když vám na záda dýchá dohled Blizzardu a s ním tisíce fandů, kteří progrindili ve WoWku stovky hodin. Ale i tak tvůrci mohli přecijenom přinést více, než jen recyklát nablblého fantasy klišé, který si okamžitě vybavíte, protože jste ho viděli u spousty jiných filmů, počítačových her, či četli v těch slabších fantasy titulech, kterých jsou portály knihkupectví plné. Chtěl jsem napsat přesně to samé, co zde Cervenak, ale on mě předběhl, takže to jenom zopakuju – jakkýkoliv 10 minut z Hobita je zábavnějších, než celé 2 hodiny Warcraftu. Nač to dlouze okecávat, byla to…....nuda. ()
Duncan Jones aspol. udělali krok správným směrem. Jsem rád, že to můžu napsat. Obavy z filmového Warcraftu tu byly od začátku všech spekulací (kolik že to je už desetiletí?). Jones však dokázal propojit geekovské nadšení hrami a jejich silnou vizualizaci s filmovými nástroji a buduje velkolepé fantasy. V ní nejsou postavy jen prázdné sklenice, ale prokazují duchaplnost a mají zajímavý vývoj. Stejně jako příběh a i scénář celkově, který je někdy samozřejmě zjednošený a občas mi přišlo, že se film mírně zkracoval (hlavně souboj s mágem v závěru). Snad jeidnou výtku bych měl ke gradaci filmu, která je pro mě mírně zklamáním. Hudební i příběhová gradace neměla vrchol. Warcraft má rozměr srovnatelný s Pánem prstenů, nezaměnitelnou vizuální stránku včetně důrazu na odpovídající oblečení/zbroj postav a hlavně má potenciál silně naznačený závěrečným twistem. Takhle to má vypadat, když chcete začít novou sérii... o to víc mě zajímá, kam se půjde a koho všechno uvidíme v dalších dílech. PS: tenhle film je pro všechny, v podstatě znalot Warcraftu nepotřebujete, jen se možná tolik nezasmějete u ovce:) PPS: u "kulatého" stolu elfka, kterou bych rád v dalších dílech:)) ()
"Ze světla se rodí tma a ze tmy světlo." Já vím, že ve dne je světlo a v noci je tma, ale tohle má v sobě patrně něco mnohem hlubšího. Nicméně to nehodlám zkoumat, protože mne všeobecně souboje ušatých s vousatými v rytmu magie zase tak moc nebaví. Tady jsem se navíc poměrně rychle ztratil v tom, na které straně válčí Lothar, Medivh, Gul'dan, Orgrim, Durotan nebo Blackhand. Jediné vyložené sympatie si u mne získala Garona, kterou jsem nejen několikrát bezpečně poznal, ale po drobném stomatologickém zákroku bych ji byl ochoten považovat za použitelnou. Jenže to je pro mne málo, takže si vemte svůj fel a foukejte ho na někoho, kdo hrál Warcraft častěji než já. Já jsem to zkusil asi hodinu a když jsem nedal ani jeden gól, tak jsem to s Azerothem vzdal. ()
Galerie (104)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (49)
- V knihovně Medivha (Ben Foster) si lze všimnout, že obal jedné z knih odkazuje svým provedením na hru "Hearthstone" od studia Blizzard. (UncleMorty)
- Britská spoločnosť BBC natočila o špeciálnych efektoch použitých vo filme 20minútový dokument Warcraft 2016: The Future of CGI. (ČSFD)
Reklama