poster

Podivná láska Marty Iversové

  • anglický

    The Strange Love of Martha Ivers

Drama / Film-Noir

USA, 1946, 116 min

Komentáře uživatelů k filmu (17)

  • misterz
    ****

    Film-Noir síce s jednoduchšou obsahovou stránkou no zato som si tu užil príjemnú temnú atmosféru tak typickú pre tento žáner, ktorá sa ešte vystupňovala s každou scénkou, kde vystupovala B. Stanwyck - neskutočne výborná herečka s nádherne plným hlasom. Zaujímavý bol aj pohľad na mladučkého K. Douglasa, hlavne keď si pomyslím, že už má vyše 100 rokov, skrátka čistá nostalgia... ten čas tak neskutočne letí a nedá sa zastaviť. Záver sa mi však už zdal mierne klišé, chcelo to lepšie rozuzlenie. Na nadpriemer to ale bohato stačí, hlavne kvôli Barbare. 75/100(15.11.2017)

  • Houdini

    Oscar 1 nominace: Námět(7.4.2004)

  • Adrian
    ***

    Gotická horor rozprávka o zlej "macoche" (presnejšie tete) sa v úvodnej tretine časovým skokom prehupne do známeho pôdorysu vyplavovania hriechov minulosti a snahe prekročiť ich tieň. Teda skoro tak... . Aj napriek premrštenej stopáži a permanentnej teatrálnosti hereckého prejavu vlastnej filmom staršieho dáta, ústredné kvarteto podáva presvedčivý výkon v jednoduchom príbehu, ktorý sa však občas prekvapivo ohne, ukáže vedľajšie odbočky a záver ukotví na rázcestí pojmov happyend - tragédia. 70%(20.3.2006)

  • Sarkastic
    ****

    „Same, ze staré známosti?“ - „Jasně. Ze staré známosti.“ Podivná láska v názvu je velmi výstižná. Ostatně, ta má hodně podob…čistá romantika se však v tomto případě (také) koná, snímek jí v sobě má dokonce mnohem víc než film-noiru (toho dostanete vcelku pomálu). Ale to nic nemění na tom, že film rozhodně má svoji poutavou atmosféru, kdy divák s napětím očekává, jak se postavy zachovají. A tím se dostávám k tomu, na čem film stojí. Jediná opravdu nezvládnutá postava je Toni, která se pořád tváří, jak kdyby ji někdo praštil holí a ještě se k tomu skutálela ze schodů…maximálně otravná (což se dá částečně říct i o mladší „verzi“ Marthy, ale u ní to má svůj účel). Naštěstí v případě ostatních je to naprostá paráda. A zdaleka nejen v případě Barbary Stanwyck, kvůli které se mi film dostal do hledáčku, ale hlavně Kirka Douglase (debut? Suverénní nástup na stříbrné plátno!). Zklamalo mě naopak ukončení (svědomí? Ale no tak…). Celkově dávám slušné 4*. „A od nynějška to mezi námi bude jiné. Jako by...se nikdy nic nestalo.“(13.7.2016)

  • cheyene
    ***

    Podivná láska Marty Iversové je charakteristická skvělými hereckými výkony a typickou noir atmosférou, ale také povedeným námětem, jenž staví na hříchu, resp. děsivému tajemství ústředních postav z minulosti.(9.4.2018)

  • eLeR
    ****

    Musím sa prezliecť. Nechcem, aby ma videl v rovnakých šatách ... panička mala skrátka štýl. A vôbec, celý ten film bol štýlový, nádherný na oko a ani príbeh nebol na zahodenie. Vskutku príjemne strávený čas. (Filmová výzva 2018 - MontyBrogan)(4.3.2018)

  • Flego
    ****

    Scenáristicky zaujímavé, réžijne zvládnuté, hudobne kvalitné, obrazovo atraktívne a herecky potešujúce.(26.2.2017)

  • MontyBrogan
    ****

    "Ten mi bude láskou večnou, kto sa stane tichým svedkom mojich zločinov." Povedala si nekorunovaná kráľovná jedného malého amerického mesta a začala panovať. Cesta k úspechu je dláždená morálnymi kompromismi. A kto o tom niečo počul, nech sa na miesto činu radšej nevracia. Silná téma píše dobrý príbeh sama a nepotrebuje ani veľa postáv, aby napätie diváka pohltilo ako schodisko neistý krok opilca. Jeden-dva detaily mi tu nesedeli, tie však mohli zamiešať kartami. A aj to urobili, pretože práve kvôli nim nedávam najvyššie hodnotenie tomuto inak výbornému temnému filmu.(6.2.2016)

  • vypravěč
    ****

    Potenciál silného námětu, výrazně přesahujícího horizont daného žánru, tento skvěle obsazený i snímaný snímek více než velkorysé délky naneštěstí promarnil. Jakkoliv se celá drama poutá k titulní hrdince, ztrácí se ona sama z perspektivy jeho vyprávění, v němž pozůstává jen jako jakási nebezpečná okolnost, činná jen v navyklých interakcích, místo aby byla podrobněji představena a její duše hlouběji proniknuta. Herecké schopnosti Barbary Stanwyck tedy zůstaly využity jen zpola a stejně tak ze zřídla napětí a hrůzy toho mnoho nevytrysklo: všechno tajemství, které mohlo zároveň vzrušit i sklíčit, zůstalo až po závěrečné titulky skryto a mnoho se toho z klamavého povrchu odečíst nedalo. Zato se pozornost přesunula především k Marthinu kamarádovi z dětství, který poznovu vstupuje do jejího života a nevědomky se stává roznětkou jeho exploze: tato linie je ale v podstatě jedním zdlouhavým banálním noirovým klišé, jakkoliv jde stále o život.(27.12.2017)

  • liquido26
    ****

    Skvěle obsazený film noir s hodně dobrým příběhem. Bohužel mi trošku vadila délka. Zkrácení o 15-20 minut by tomuto filmu určitě hodně prospělo. Jinak se ale nedá moc co vytknout.(13.12.2010)

  • d-fens

    ocenenia : MFF Cannes 1947 - Nominácia na 1. cenu(23.2.2012)

  • classic
    *****

    Stalo sa to strašne dávno...za siedmymi horami,za siedmymi dolinami,v mestečku Iverstone,som svedkom ako sa Sam a Martha,mladí a násťroční,stretávajú a schovávajú,kdesi na železnici vo vagóne,aby krátke chvíľky radosti,zakrátko na to vystriedali nepredvídateľné udalosti,ktoré sa zvrtnú strmým smerom dolu...Marthu privedú domov detektívi ku svojej tete,s ktorou býva,ktorú z celej duše nenávidí,a ktorú zabije... Ale ešte pred týmto činom príde k Marthe na návštevu Walter spolu s fotrom,kde Walter na vlastné oči uvidí,čoho je Martha schopná.Sam sa vytratí už vtedy,keď začuje tetu prichádzať,a tak to„ochotný” otec Waltera zaretušuje tak,že tetu zabil chlapík,ktorý voľakedy pracoval v tomto dome.Strih.O 18 rokov neskôr„čírou náhodou” prichádza Sam do mestečka Iverstone,v ktorom býva chladná Martha Ivers,ktorá si vzala Waltera,a keď sa opäť starí-známi stretnú,pretne sa trojuholník,Sam natrafí v meste na sexy Antoniu,ktorá sa zaplieta do komplikovaných intríg.Sam jedného pekného dňa navštívi úspešného mladého Waltera v jeho kancelárii... Začnem s 30 ročným debutantom Kirkom Douglasom,ktorý s absolútnym kľudom sebe samým zvláda náročnú úlohu,ale postava Waltera kľudná nikdy nie je,ktorý rád popíja alkohol a bojí sa,čo teraz... Začnem s druhou dámou,a to Lizabeth Scott,ktorej Antonia je ženou,osudovou,ocitajúcou sa v nie zrovna správnom čase na správnom mieste,ale tak to býva.Barbara Stanwyck a jej Martha je vypočítavou ženou,ktorá chce ťažiť ako sa len dá.Van Heflin ako Sam je človekom,ktorého trápi minulosť,kde som nevedel,na akú stranu hrá,čo chce.Režisér chcel,aby som bol nepokojný,ostražitý,kochal sa výbornou réžiou a kamerou,videl krásne dámy a pánov na ostrí noža...Vďaka za to.Vyšlo to ako som ani nedúfal. PS:Zažívam zvláštny druh orgazmu,nič s tým nemôžem urobiť,som v tom namočený až po uši,snažím sa,ale zviazané ruky mám,som v tranze,hypnóze trvajúcej dve hodiny a potom som späť v „realite...”(14.11.2014)

  • Martin741
    ****

    Reziser Lewis Milestone /Na Zapadni fronte Klid 1930/ natocil nadpriemerny noir, v ktorom opat exceluje vyborna Barbara Stanwyck zas a opat v zapornej roli. Film o tom, ako trojku mladych ludi spaja iste tajomstvo a po X rokoch moze byt toto tajomstvo vyzradene. Tak na tomto postavi film noir je pre mna dost fascinujuce, rovnako ako noirove detektivky /ale nie vsetky/. Kulisy su vyborne, tempo film ma na urovni, uz samotny zaciatok divaka navnadi a nepusti az do konca. Dialogy su vyborne, atmosfera napata a herci na urovni. Barbaru Stanwyck /Pojistka Smrti 1944, Sorry, Wrong Number 1948/ proste milujem, bola to doslova genialna herecka, okrem nej vsak zaziarila aj Judith Anderson /Kocka na rozpalene Plechove strese, Desatero prikazani/ a vsimol som si aj Van Heflina /Dostavnik 1966, Letiste 1970/. Kirk Douglas mi nic nehovoril, ale uplne spatne zase nehral, to ne. Celkovo vsak vyborny noir, ktoremu ale 5 hviezdiciek nesvedci : 76 %(16.8.2016)

  • Mol
    **

    NO MARTHA, WE'RE NOT KIDS. NO TIME FOR DREAMS. Chabé, bez napětí, tak nějak bych charakterizoval tento počin. Postava Van Heflina se zasekne v městečku Iverstown a nedokáže se z něj vymanit. Bylo to nekonečné a já jsem pořád čekal, až nakopne káru, vezme Toni a vyřítí se z města. Nevím co viděl na nosaté Martě, které beztak museli v mládí do vlasů cpát slaninu, aby si s ní hráli aspoň psi. Toni byla o tolik lepší.(11.2.2018)

  • TO
    ***

    Tři děti se zapletou do vraždy. Po 20 letech se opět shledají a problémy na sebe nedají dlouho čekat. Dějové zvraty jak se patří, láska, nenávist, lítost, hněv, pěkně vygradovaný, dobře promyšlený příběh, žánrově něco mezi romancí, dramatem, kriminálkou a thrillerem. 70%(2.5.2006)

  • vitekpe
    ****

    delsi stopaz a prilis "divadelni" zpracovani...nicmene Lizabeth Scott se u mne zacina radit mezi herecke spicky, a Barbara Stanwyck opet potvrdila kvalitu. Problem jsem nemel ani s K.Douglasem...(8.5.2008)

  • Killingjoke
    ****

    Další výborný noir. Cynický příběh o tom, že jeden zločin lze nejlépe zakrýt dalším zločinem. O tom, že když už odněkud utíkáte, není radno se vracet a o tom, že nevinné děti mohou také vyrůst v prolhané bestie nebo alkoholiky. Úvodních několik minut mne nijak moc neoslovilo, jakmile se ale příběh posunul více do budoucnosti, konečně začal šlapat na plný plyn. A vlastně zde nehledejme nic tajemného, karty jsou u každého z hráčů naprosto čitelné, jen každého žene jiná hnací síla. Postavy jsou výborně napsané, zejména pak role Barbary Stanwyck je učebnicovou ukázkou femme fatale. Zvláštností je, že stejné označení lze použít i pro Lizabeth Scott, jenže v opačném významu slova i morálního spektra. Mezi těmito ženami osciluje postava Van Helfina, jenž je náhodou a paranoidním strachem alkoholického prokurátora Kirka Douglase vehnán do událostí, které musí zákonitě mít pro někoho fatální důsledky. Výborný film, stojící hlavně na postavách a řešení zajímavých morálních dilemat klasického zosobnění dobra a zla…(2.10.2013)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace