poster

Jana Eyrová

  • Velká Británie

    Jane Eyre

  • Slovensko

    Jana Eyrová

  • Slovensko

    Jane Eyrová

Romantický / Drama

Velká Británie / USA, 2011, 120 min

Komentáře uživatelů k filmu (708)

  • novoten
    ****

    Jako divák a čtenář, který se Janě Eyrové vždy nějakým způsobem vyhýbal, jsem si na první setkání nemohl vybrat lepší variantu. Tohle spokojené konstatování se ale rodilo hodně těžce. Po půlhodince trápení hlavní hrdinky skoro ve stylu Olivera Twista jsem totiž kroutil hlavou nad nefunkčností dění na plátně a rozporuplnou atmosférou, která mi ne a ne dovolit se do děje pořádně dostat. Ale jen co přicválá Michael Fassbender, dostane obraz devatenáctého století úplně jiné barvy. Ať už to jsou barevné odlesky zapletené romantiky a strhujících drobných dialogů nebo tmavší odstíny při sugestivních scénách gradovaného zámeckého tajemna. A když jsem se dočkal pointy a dokonale padnoucího závěru, ulevilo se mi. Srdcová melodie hraje dost nahlas, Fassbender si pomalu podmaňuje širokou hollywoodskou scénu a na světě je nový (a velmi silně doznívající) kus komplexní historické romance.(4.8.2011)

  • Gee.Rocks
    *****

    Úžasné, úžasné, úžasné! Úžasná Mia Wasikowska, úžasný Michael Fassbender! Když jsem četla knihu Charlotte Brontë v podstatě jsem ji zhltla. U filmu mě baví to, že si můžu užívat a jen nasávat dojmy, pasivně sledovat děj a přitom být i jeho součástí. Fukunaga je zřejmě pokrevně svázán se Charlotte Brontë, protože jinak si dokonalost tohoto díla neumím vysvětlit.(12.11.2012)

  • kaylin
    ****

    "Jana Eyrová" není zrovna film, na který bych se rád díval sám, ale zajímal mě, proto jsem využil příležitost a podíval se na něj se svou přítelkyní. Musím říct, že mě hodně zajímalo, jak bude fungovat spolupráce Mii Wasikowské a oblíbence Michaela Fassbendera. Musím říct, že jsem byl hodně překvapený, jak jim to fungovalo. Michael Fassbender zase ukázal, že nezáleží na tom, kolik filmů ročně točí, pořád je dokonalý a pokaždé jiný a osobitý. Na něj bych mohl pět chválu neustále, ale musím vyzdvihnout i Miu. Jako Australanka se s britským prostředím sžila krásně, ale hlavně podala výborný výkon, za který jí odpustím i "Alenku v říši divů". Neznám předlohu a tohle bylo i mé první filmové setkání s Janou, ale myslím si, že některé momenty zde byly přece jen slabší. Především pak chvíle, kdy si konečně řeknou, že se milují. Z britské konzervativnosti a chladnosti se najednou přešlo k americkému úsměvu a maximálnímu projevování citů. Já vím, že divák tohle chce, ale nebylo by lepší, kdyby mírná odtažitost nadále zůstala? O to silnější by pak mohl být závěr, který přece jen dokazuje, že knihy Charlotte Brontë nebyly jen obyčejnou červenou knihovnou a mají svou sílu i v dnešní době. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2012/07/runaways-rok-jedna-nedotknutelni-johnny.html(22.2.2013)

  • kusper
    *****

    46. MFFKV V Karlových Varech opravili letní kino a pustili tam tento vynikající film podle tradiční předlohy. Opět skvělá Mia Wasikowska.(8.7.2011)

  • salalala
    ***

    Já a Jana Eyrová zkrátka nebudeme nikdy kamarádi. Ten příběh mi prostě přijde jako klasickej slaďák, který nemá nic navíc. Cením si hlavně Fukunagovy snahy o hororovou atmosféru, která se mu povedla parádně. Škoda, že z ní nevytěžil víc a na napětí de facto rezignoval. Vyhrál si s formální stránkou - kamera nádherná, místy připomíná obrazy, což je naprosto perfektní. Minimalistická hudba taky dost příjemná. Bohužel tomu chybí větší odvaha. Je vidět, že to chtěl natočit moderně, ale nakonec nějak ubral. Při tom ta roztřesená kamera je moc fajn a celý to oživuje. Asi se zalekl, že by se to k tomu nehodilo. Wasikowská se mi moc líbila a roli jsem ji věřil. Je krásná a taková přirozená, zároveň křehká. Problém mám s Fassbenderem. Na to, jak je charismatickej, mi tady přišel takovej unylej, zkrátka mu to ne úplně sedlo. Jako by byl unavenej, těžko říct. Judi Dench a Jamie Bell potěší a využívají svůj prostor na maximum. Kolem a kolem solidní romance, kterou ale zabíjí příliš konzervativní přístup. 60%(15.7.2011)

  • Fíla
    ****

    Tváří se to jako pohádka, ale pohádka o Popelce to není. Jak děj plyne tak v hororových situacích čekáte, že na vás něco vyskočí, ale ono pořád nic. Pořád čekáte, že se něco stane, ale ono zase nic. Jane Eyre, je film o dívence, která nedává tak moc najevo svoje city. Pokud se ovšem do ní nezamiluje pan Rochester. Ty dvě hodinky jsou naprosto odpovídající mé představě. A situace se slepým Rochesterem, mě také poněkud odměkčila. 8/10(30.10.2011)

  • grogodil
    ***

    Obrazovo krásne, sympaticky obsadené s pekným hudobným podmazom a kostýmami, no niekedy zbytočne rozvlečené a unaťahované...a napriek množstvu až otravne kvetnatých dialógov bez emocionálneho náboja, ktorý by ma konečne nejak poriadne drapol, pohltil a vtiahol do filmu. Wrightovo Pokánie aj naďalej ostáva svetlou výjnimkou v žánri osudovej romatickej klasiky, ktorú som si vysloven užil a vychutnal.(9.1.2012)

  • HappySmile
    ****

    Na tenhle typ příběhu až tak nejsem, ale musím uznat, že to bylo velmi dobře natočené. Příběh je sice prostý a neodhalí vám nic, co byste si sami neodvodili, ale herci odvedli velmi dobrou práci a stejně tak režie a kamera. A právě za to dávám čtvrtou hvězdičku, protože jinak bych tenhle film jen dle samotné příběhové linie zařadila do šedi (pod)průměru. Nicméně filmový štáb tuhle stokrát ohranou story, jak se chudá holka do boháče zamilovala, dovedl do úplně jiné roviny. Film bych popsala stejně jako hlavní hrdinku - skromný, přesný a snažící se nedát na sobě jen tak znát emoce a i přesto vás neznudí a bude vás zajímat, co se za tím, co nám navenek ukazuje, ve skutečnosti skrývá.(21.1.2012)

  • Petoss1
    ****

    Predstavoval som si to v lepšom prevedení. Nechytilo ma to za srdce, ale hanbu to svojej predlohe určite neurobilo. Skvelé výkony hlavných predstaviteľov.(14.3.2012)

  • Elyssea
    ****

    Jaký je váš smutný příběh, Jano Eyrová? Vášeň ve studeném anglickém sídle, která přesto nepřekročí meze dvou polibků. A ono to stačí.(1.6.2012)

  • kajas
    *****

    "Díváte se velice zpříma. Jsem hezký?" "Nejste." Fassy je nejen hezký, ale jak již zmínili jiní, pro roli Rochestera se zkrátka narodil a zastiňuje i představitelku titulní role (tím nechci její výkon nijak zpochybnit). Nádherná hudba, nádherný klasický dojemný příběh, nádherné kostýmy. Nádherný film.(31.7.2012)

  • dezorz
    ***

    Z mexika do amerika ste to zvladli, pan reziser, Myslite ze dokazete dnesne (aj americke) tinedzerky zaujat jemne vizualne moderno prepalenou eyrovou?(12.2.2013)

  • corpsy
    ***

    Pochmúrnosť na rozdávanie ( čo len kvitujem ), zato emocionálne sa ma okrem záverečnej scény nedotkla ani jedna. Herecky, ale výborné.(29.1.2017)

  • Ice123
    odpad!

    Začít Karlovarský festival tímto filmem, bylo pro mě docela zklamáním (ale ostatní filmy to dostatečně napravily). Toto zpracování Jany Eyrové je totiž děsně nudný. V podstatě 100min. se odehrává pořád na zámku u Rochestera a jde jen o to že on jí chce a ona chce jeho, ale vzhledem ke svému postavení ho odmítá, pak je zde 15min. občasných záběrů mimo zámek, či menší odběhnutí od ústřední dvojice a 5min. titulky.... Nevím proč 80%, jelikož půlka letního kina si musela domýšlet alespoň vtipné hlášky, či situace aby tam vydrželi sedět až do konce.... Prostě naprostá ztráta času 5%.(14.7.2011)

  • milka
    *****

    Temný a totálně emotivní film, který mě dostal naprosto nepřipraveného. Cary Fukunaga dokázal díky své bravurní režii najít v knižní předloze to, o co se tvůrci ostatní verzí někdy jen marně pokoušeli. Atmosféra filmu je temná a depresivní, což podtrhuje i výborná kamera a hudba. Největší výhrou bylo ale pro režiséra bezchybné herecké obsazení. Skvostná Mia Wasikowska ukázala, že není jen mladou hvězdičkou z Alenky, ale že od ní máme v budoucnu očekávat ještě velké věci. Judi Dench se své role zhostila se svou přirozenou grácií. Ale nejvíc pozornosti na sebe upíná, jak už je v poslední době zvykem, famózní Michael Fassbender, který si každou scénu doslova ukradne pro sebe. Ještě mnohem silnější film než Wrightova Pýcha a Předsudek.(2.10.2011)

  • Wormboy
    ****

    Ladovo chladna a pri tom hrejivo romanticka, taka je novo zadaptovana Jane Eyerova. Mia Wasikowska a Michael Fassbender su vynikajuci. Kamera a kostimy by nejaku tu "nominaciu" rovnako zniesli. Nova Jana Eyerova je vizualne modernym snimkom, ktoremu sa vsak perfektne dari zachytit ducha doby. Velmi dobre.(31.10.2011)

  • easaque
    ***

    historické filmy moc nemusím, ale rád jsem se podíval. Natočený i zahraný byl opravdu skvěle - nic se mu nedá vytknout. Přesto příběh mě extra nezaujal a zdál se mi vyčpělý. A i když láska je věčná ...(17.12.2011)

  • Maq
    ****

    Označovat Brontëové román za pokleslý má asi takový smysl jako kritizovat Berlioze za to, že zůstal v zajetí dur-mollové tonality. Romantismus je pryč a kdo by dnes tvořil v jeho intencích, zůstal by samozřejmě nanejvýš druhořadým umělcem (a uživil by se nejspíš u filmu). Velikost a originalitu všech starých uměleckých děl můžeme pochopit a ocenit jedině v kontextu jejich místa v kulturním vývoji naší civilizace. Jestliže nám na těchto dílech připadá něco banální, směšné, anebo - typicky pro romantické umění - přepjaté, pak je to právě proto, že tato díla se stala součástí naší kultury do té míry samozřejmou, že je obtížné domyslet stav, kdy samozřejmostí nebyla. Sentimentalita nezačínala jako Červená knihovna; byl to objev romantického období a představoval významný přínos ve vývoji západního humanismu a individualismu; je to cosi, co většina nezápadních civilizací dodnes pořádně nechápe nebo teprve rozdýchává (např. bollywoodské slátaniny mají v Indii kvalitativně odlišnou recepci než u nás). --- Charakteristický je zdánlivý paradox, že nad historicky „překonaným“ uměním nejčastěji ohrnují nos týpkové s gramotností na úrovni houpacího koně, kteří například horují pro hudbu, jejíž kvality by pokládal za předpotopní a primitivní už Bachův dědeček. --- Převyprávět klasiku pro soudobé médium, tedy například zfilmovat prachstarou předlohu, je pro umělce zvláštní a dost riskantní úkol. Nechť se s problémem vypořádá jakkoli, dílo je zásadní a objevné jen jednou; jakmile je jednou vstřebáno, namísto kontroverze a ohromení nastupuje pieta a úcta. Jana Eyrová už prostě nikdy a nijak nemůže vyvolávat tytéž pocity, jaké měla v době svého vzniku. Má se soudobý umělec svědomitě snažit o intepretaci díla přísně dobovou („historically informed performance“), anebo je provést tak, aby co možná nejsilněji oslovilo soudobého recipienta? Podle mého názoru oba póly (i všechny polohy mezi nimi) mají své opodstatnění a hodnotu. Obojí ovšem klade na interpreta velmi vysoké umělecké nároky a nevkusný hybrid bývá velmi častým výsledkem takových pokusů. --- Fukunagův přístup bych zařadil spíše mezi ty pietní. Dopouští se zkratek a zjednodušení právě jen v té míře, v jaké je to u filmové adaptace románu nevyhnutelné. Jinak využívá jen ty výrazové prostředky, které jsou adekvátní. Nemodernizuje, nekomentuje, nesnaží se dílo přiblížit soudobému vkusu. Podle mého prostého diváckého názoru to snad lépe zfilmovat ani nešlo. Vkusná a přiměřená je i kamera a hudba. Berte nebo nechte být, ale neprozrazujte v sobě ignoranta tvrzením, že je to kýč. ---(11.6.2012)

  • Marqta
    *****

    Ta poetičnost, temnost, syrovost a hřejivost. To je to, co jsem cítila při čtení knihy a to je přesně to čeho se mi dostalo při sledování tohoto snímku. Dokonalá kamera, úžasná hudba (Marianelli opět potvrdil to, že se řadí do naprosté špičky- minimálně té mojí- pokud jde o filmové skladatele.) - to dohromady tvoří nezapomenutelnou střízlivou, ale hřejivou a realistickou atmosféru. Do toho všeho Fassbender (jako vždy dokonalý) a Wasikowska (která mě znovu překvapila a dojala- takže by se dalo říct- jako vždy skvělá). To co by se dalo filmu vytknout jsou odchylky od knižní předlohy, které by mi jakožto čtenáři mohly vadit - a nečtenáři by naopak mohla vadit jistá "slepá" místa ve filmu - bez pořádného vysvětlení a kontinuity v příběhu. Takže nakonec - když se na tenhle film dívám a nesnažím se najít každou drobnou chybu....prostě ten zážitek, atmosféra a pocit jsou tak silné, že hodnotím pěti hvězdičkami- (i když- tak slabými jak jen mohou být.)(26.11.2012)

  • sulimo
    *****

    Nádherné zpracování a pro mě asi o kus lepší než to poslední z roku 2006 pro své obsazení, jelikož Fassbendera nekriticky zbožňuju a Wasikowska byla TA nejpravější Jane, prostě dle mých představ. Je opravdu uměním natočit film dle adaptace tolikrát zpracovávané a přitom dosáhnou toho, že se divákovi tají dech při každé scéně, a to i v takových deviantních případech, že všechna předchozí zpracování viděl několikrát. Nutno dodat, že obrovský podíl na správné náladě filmu nese hudba z mistrných rukou Marianelliových, které nikdy nezklamou. Paráda, jdu koukat znovu.......a znovu....a znovu.(30.6.2011)

  • Crawler-D
    ***

    Označil bych to za velice zdařilou adaptaci, až bych zážitek ze sledování přirovnal k zážitku ze samotné četby románu Charlotty Brontë, přestože se pokouší o odlišnou strukturu vyprávění, která zeštíhluje zážitky z raného dětství. Jenom se ten snímek míjí s dobou. Nepřináší o nic víc nového než jiné adaptace románu, snad s tou výjimkou, že Jana je ve Fukunagově podání pěkná holka. Pak aby se do ní až příliš nekonfliktní Rochester nezamiloval.(16.7.2011)

1 7 8 9 10 11 12 13 19 27 36
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace