Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr BednářHrají:
Miroslav Krobot, Ondřej Vetchý, David Novotný, Luděk Sobota, Jaroslava Pokorná, Leoš Noha, Pavel Kikinčuk, Jan Hartl, Norbert Lichý, Pavla Beretová (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Slavoj Houslice má fotbalový tým a nerudného trenéra Pepika Hnátka, kterého se všichni bojí. Kapitán týmu Jirka Luňák mu podlézá, ale s ostatními spoluhráči ho za jeho zády pomlouvají. Doufá, že to bude právě on, kdo by po něm mohl převzít funkci. Jenže Hnátek se do odchodu na trenérskou penzi nikterak nechystá. Nařídí mužům další trénink, ti se ale vzbouří a dohodnou se, že na něj nepřijdou. Rozčilený trenér začne běhat po vesnici a snaží se je k tomu donutit všemi možnými prostředky. Nakonec však zůstane ležet před svým domem v bezvědomí. Uvědomí si, že je s ním něco v nepořádku, a vyhledá známého lékaře. Od něj se dozví, že prodělal infarkt a že musí jít na vyšetření. Jeho výsledek ho nepotěší, dozvídá se, že potřebuje nové srdce a že bude zařazen na transplantační listinu. Hnátek se to za každou cenu snaží udržet v tajnosti. Nakonec se vše dozví zdravotník týmu a od něj i ostatní hráči. Tým v době jeho nepřítomnosti vyhrál zápas s výrazně silnějším soupeřem, což Hnátkovým kritikům dodává odvahy. Výsledkem je dočasné postavení mimo funkci. Za to se jim Hnátek pomstí... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 030)
„Proč ten chlap neumřel v zimní přestávce. Takhle přijdu vo podzim!“ Jsem moc rád, že tenhle „fanouškovský“ film vznikl. „Prodloužený“ čas s oblíbenou skvadrou oceňuju. Před zhlédnutím jsem sice měl trochu strach z nastavované kaše a nehodícího se ukotvení, ale zcela zbytečně, tvůrci zajeli do těch správných kolejí a „poetiku“ původního seriálu se jim podařilo zachovat takřka úplně. I když je pravda, že film zhořkl a humoru trochu ubylo, za to je o dost černější (s čímž jsem neměl žádný problém). A to s velkým přispěním hlavní „akvizice“ snímku, tedy excelentního Krobota, kterému byla role ušita přímo na tělo (nedokážu si na jeho místě představit nikoho jiného). Jeho Hnátek je podobný samotnému filmu, tedy stejně zábavný jako tragický (myšleno smutný, kvalitou je na úrovni seriálu). A (znovu) se vydařil i konec, žádné slzavé údolí se (naštěstí) ani trochu nekonalo, naopak pobaví. „Ale…něco mě štve daleko víc.“ – „Co?“ – „Ty mě štveš! Vytváříš tady to…negativní atmosféru!“ – „To snad dělám celej život, ne?“ ()
Otřesný. Tohle bych natočil i já s oběma zlomenýma rukama a ze židle bych to řídil jak Lorenc stavění baráků. Prušinovský zná fotbalové zápasy zjevně z vyprávění a žije na planetě jménem stupidita, není možné, aby pro kina natočil film, který vypadá jako druhořadá televizní inscenace. Krobot byl dobrý a všichni zůstali v jeho stínu, respektive scénář neumožnil nikomu vtipně zazářit. Opět jsem se ani jednou nezasmál. Tohle byla kontumační prohra pro všechny tvůrce a sestup z přeboru na školní plácky. Doporučuji návštěvu tvůrčích učeben, kde se vyučuje nejen fotbal, ale hlavně režie, psaní kvalitních scénářů a v podstatě vznikají filmy o něčem s nosnou zápletkou a ne o ničem a rozdrolené do epizodních etud. Mnohem horší než celkem slabý seriál a to je co říct. 20% ()
Prušinovský se poučil u jedné z nejlepších epizod seriálu Na váhu a přitáhl si skvělého herce a despotického blázna z Dejvického divadla. Krobot vnáší do Přeboru kus titánské tragiky, jako by se na houslickém trávníku na moment zaleskla sláva destruktivních fotbalových velikánů a bouřliváků. Scénář obsahuje dost přízemních, přitom ale vkusně sestavených gagů, dialogy jsou jako vždy svižné, herecké výkony lehce přehnané, ale nesmírně zábavné (Vetchý se v Jiřinovi skutečně našel a je zcela neodolatelný svou až kabaretní manýrou). Navíc Krobotův osobní příběh a značně problematický psychologický profil film utáhne bez větších obtíží, přičemž kolotoče, kočkovský podnikatel Norbert Lichý a světskej primitiv Jaroslav Plesl tomu dodávají ten správný agrární závan. Kdyby česká lidová komedie nevypadala tak, jak vypadá, byl by Přebor takový solidní televizní nadprůměr se spoustou potencionálně kultovních momentů (pořád mi v hlavě zní Jiřinův geniální rozbor trenérova zápisníku)... ale vzhledem k tomu, že tady vládne autokracie nevkusu a demence, je Prušinovského film něco jako malý zázrak. Už se mi dlouho nestalo, abych se přízemnosti smál zcela beze studu, protože není samoúčelná, ale je poetická. Přes všechny nezaoratelné výhrady jasná trefa zařízení. No tak určitě... [70%] ()
Vztahy skrz fotbal. Takhle upřímně jsem se v kině (a na českém filmu) nesmál už dlouho. A taky jsem dlouho čekal na snímek z prostředí českého venkova, který by neměl jen první plán (Muži v říji toto naplnili jen částečně.) Lehká sinusoida ohledně hutnosti děje a humoru, to je snad jediná výtka, pro hraje nečekaný konec a například využití vtipu s přejezdem k smysluplné pointě...film je srozumitelný pro znalce i neznalce seriálu a je to dílo tvůrce, který jasně ví, co chtěl vytvořit. Díky, Jane Prušinovský! Quo vadis? :-) ()
Já vím, že o tom, jak je tenhle film výjimečný mezi současnými českými komediemi, psalo už sto padesát milionů lidí, ale když člověk před ním v kině zhlédne trailery na Svatou čtveřici a Líbáš jako ďabel, tak to prostě strašně chce napsat taky. Okresní přebor nevyniká ani tak nějakou extrémní vtipností, ale tím, že jeho humor je nastaven na chápání normálního, nikoli retardovaného člověka. Něco takového jsem zaregistrovala už u děvkaře Františka, ale tehdy si mě nějak nikdo nechtěl všímat a toho filmu taky ne. Přebor má naštěstí oporu v seriálu. Akorát si říkám, jestli se o něj neopírá až moc. Některé postavy a pojmy (Ludva, Jarda, Kostomlaty,...) asi nelze bez znalosti televizního předchůdce docenit. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (40)
- Ve 13. minutě hraje „Já budu žít navěky“ od Michala Tučného a ve 26. minutě hraje „Let's Talk About Sex“ od Salt-N-Pepa. (Duoscop)
- Ve filmu se mluví o postupu do krajského přeboru, což není z okresního přeboru možné. Mezi těmito soutěžemi jsou ještě třídy I.B a I.A. (ČSFD)
- Barvy (žlutá, modrá a červená), kterými natírá Pepik Hnátek (Miroslav Krobot) plot, jsou klubové barvy týmu AC SPARTA PRAHA. (ČSFD)
Reklama