Režie:
Andy MuschiettiKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Jaeden Martell, Sophia Lillis, Jeremy Ray Taylor, Finn Wolfhard, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Chosen Jacobs, Nicholas Hamilton, Owen Teague (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Když ve městě Derry ve státě Maine začnou mizet děti, musí skupina mladých chlapců a děvčat čelit svým největším obavám v boji proti zlému klaunovi jménem Pennywise, jehož vražedná a násilnická historie se táhne napříč staletími. (Vertical Entertainment)
Videa (14)
Recenze (1 246)
70% Potenciál v kvalitní předloze umlácený zbytečnou snahou strašit na každém rohu za pomoci vyhroceného audiovizuálního terroru. V některých momentech to bylo až příliš úmorné a vysilující. Palec nahoru za to, že se tvůrci nesnaží jet na 80. retro vlně a umí přitlačit i mimo vyjeté koleje (zdaleka nejstrašidelnější postavou je Henry Bowers a Pan Marsh). ()
Vynikající zážitek a zároveň se jedná o nejlepší horor od prvního Conjuringu. To je jasný už pouze z hodnocení, které si drží úžasných 81%, tedy stejně jako první Conjuring a jsou to jediné dva horory, které si v tomhle století udrželi takový Rating. TO krom úžasného hodnocení a spokojených recenzí se může chlubit vynikajícími tržbami, kde utržel perfektních 121 milionů dolarů za první víkend v Americe, což je největší otvírák hororu vůbec!! Kingová Adaptace se tedy ukázala jako velmi silnou značkou, kde potěší nejvíce Rkový rating, to je snad první Mainstreamový strašící horor, který kdy dostal Rko a dokázal nemožné, doufám, že v budoucnu se toho tvůrci budou držet a budou nám připravovat podobných hororů více. A teď k filmu: Knížku jsem nečetl, Původní TO jsem neviděl (Hanba mi!), ale o to víc jsem mohl být překvapen vývojem děje a jako neznalého diváka mě film absolutně zasáhl, rozdrtil, zmáčknul a vyplivnul!! Už ze začátku zaujmou působivé dětské herecké výkony, úžasná kamera, líbivý vizuál, solidní soundtrack, dojde i na humor, velmi potěší odkaz na Noční Můru v Elm Street a jakmile je PennyWise na Scéně, tak začíná hororová lahůdka, nejen, že jeho dialogy s dětmi jsou značně děsivé, především jeho přeměna v různé kreatury předváděla mimořádný hororový zážitek a fantazie se tvůrcům rozhodně upřít nedá. Náctileté Nány budou kvákat, že film nemá dostatek lekaček, ale film staví spíše na atmosféře, která je velmi úderná, dojde i na násilí a finále v baráku je takovéj mazec, že to chci vidět okamžitě znova. Člověk sice příliš neposkáče, nasráno v trenkách hold mít může. Za mě naprostá spokojenost. Odcházel jsem nadšený. ( Ticho v takřka plném kino sále bylo v závěru až neuvěřitelné). Jasný adept na první místo ( Sejmout TO může letos snad už jen Leatherface!95% ()
S několikadenním odstupem to dozrálo. Jako adaptace přebujelé Kingovy předlohy výborné, jako horor o klaunovi se zálibou v mordování malých dětí o chlup slabší. Muschietti knihu osekal o ty nejkošatější větve, ale to nejpodstatnější, tedy děti, které se přestaly bát, a vydaly se vstříc zlu, vystihl bravurně. Skvěle vedené obsazení si sedlo a i přes mnohá zjednodušení to funguje. Graduje to výborně a finální střetnutí jde dokonce za hranici pečlivě, ale jinak vlastně velmi přízemně a uctivě zfilmované knižní imaginace. Každopádně tam zásadně postrádám To, jako takové. (spoiler!) Tedy jako těžce uchopitelné zlo, které se vtěluje do hluboce zasunutých strachů. V tomhle ale paradoxně může mít zásadní výhodu druhá, dospělácká, část. Pak je možné, že vznikne horové kombo, které si neoddiskutovatelně najde cestičku do žánrových učebnic. 4 a ½. ()
Končí prokletí špatných adaptací Kingových románů? To je po Temné věži doslova balzámem na duši. V jádru věrně předloze, přesto v některých věcech dost jiné a nápadité. Když od režie odcházel Fukunaga přestal jsem projektu věřit, ale nakonec to dopadlo dobře. Vyvážené tempo, propracované charaktery. Povedlo se i časové prohození součastnosti a minulosti (těžící z úspěchu Stranger Things). Znovu se osvědčil recept - atmosféra Stůj při mě kombinovaná s moderním trikovým hororem. Klaun jako nádoba zla posloužil, ve dvojce se na svět prodere jeho samotná esence. Natočit dobře druhý díl bude tvrdší oříšek. ()
Nic se nemění, stále chci vidět, patrně syrovější, verzi Caryho Fukunagy. Nicméně na TO jsem se těšil od preprodukce (to to vážně někdo brzdil tak, aby to vyšlo přesně na 27 let od premiéry původní televizní minisérie?) a ačkoliv jsem si ještě pár dalších měsíců musel počkat, když mi nevyšlo kino, tak nelituji, jelikož on je to možná i lepší zážitek doma. Neuvěřitelné se stalo skutečností, ale já musím pouze chválit. Ale vezmu to trošku zeširoka. Jakožto fanoušek Stranger Things prostě nemohu opomenout určité paralely. Když pominu tu naprosto očividnou, že Finn Wolfhard hraje v obou projektech (ve ST je nejlepší, tady ho i přes jeho sprosťárny důrazně zastiňuje hlavní dvojka), tak je zkrátka očividné, že se jedno inspirovalo (prostě Spielbergovská parta dětí na kolech) druhým (vtipné je, že IT jednu dobu měli točit dokonce sami bratři Dufferové), ale dle mého na sobě neparazitují, ale naopak se zároveň doplňují (i díky rozdílu dekády v ději, kde se příběhy odehrávají). Nejspíše jsou mé pocity značně odlišné i díky skutečnosti, že jsem viděl tenhle film až po tom, co mě naprosto semlela druhá řada Stranger Things, na rozdíl od všech ostatních, co si na tenhle nejúspěšnější horor všech dob stihli dojít v září a také na rozdíl od první série, která mě nechala poměrně chladným. Nicméně k filmu samotnému. Opravdu mě překvapilo, jak moc má TO kvalitní scénář (fakt tam od toho "Fuky" něco zůstalo), jak pečlivě od začátku buduje napětí, pozvolna představuje zprvu těžko uchopitelné charaktery a posléze je definuje jejich vlastními démony (zpravidla způsobenými jejich rodinnou situací) a v neposlední řadě jak pečlivě zvládá Andy Muschietti i přes 130 minutovou (!) stopáž držet tempo a nezačne nudit ani v jedné vteřině. Jeho předchozí horor Mama jsem neviděl, jelikož jsem na něj kvůli zdrcujícím recenzím nenašel odvahu, viděl jsem jen krátkometrážní stejnojmenný film, jež tomu předcházel, ale nyní přemýšlím, zda-li si ji nedoplnit a ověřit si, jestli tento úspěch není jen dílem náhody. Bill Skarsgård coby Pennywise nemá tolik prostoru a je to tak dobře, jelikož díky tomu je každá jeho scéna takzvaně "za odměnu," jeho klaunské zvrácené triky se do konce filmu neomrzí a ihned po první scéně se žlutou pláštěnkou, zásadně propálenou v prvním traileru, jsem mu přišel na chuť. Dále mě díky dvouhodinovému důrazu na prokreslování vztahů v partě sympatických kamarádů bavila i následná katarze ve finále, jež ze mě vyždímala potřebné emoce a naladila na dvojku, která tu rozhodně měla být už hned teď. Ještěže se chystá Extended cut, který snad na nějakou dobu zabaví. PS : King a jeho propletené vesmíry mě baví a i bych si od něj rád třeba právě TO přečetl, to by však nemohlo mít asi tak o 800 stránek víc, než jsem schopen přečíst. PPS : Vážně chtěj do sequelu za vyloženě fenomenální Sophii Lillis dosadit moji "velkou oblíbenkyni" Jessicu Chastain!? To si snad dělají p*del ne? :D ; à propos, The Book of Henry fakt nebyla žádná náhoda, Jaeden Lieberher je zjevně dokonalý všude. () (méně) (více)
Galerie (64)
Zajímavosti (113)
- Sieť kín Alamo Drafthouse použila Georgieho (Jackson Robert Scott) vo videokampani zameranej na to, aby sa návštevníci počas premietaní nerozprávali a nepoužívali mobilné telefóny. (Marceloo)
- Aby sa Bill Skarsgård (Pennywise) na 100 % vžil do svojej role, pre inšpiráciu hltal všetky možné horory. Uviedol, že najväčší vplyv na jeho výkon mali záporné postavy vo filmoch Osvietenie (1980), Mechanický pomaranč (1971), Temný rytier (2008) a Mlčanie jahniat (1991). (busev)
- Některé z kontroverzních pasáží z knihy zahrnujících děti byly z filmu vypuštěny. Např. masturbace mezi Patrickem (Owen Teague) a Henrym (Nicholas Hamilton). Patrick, který zabíjí svého bratra. Beverlyin otec (Stephen Bogaert), který bije svoji dceru (Sophia Lillis). A scéna s orgiemi v kanálu. (Delock)
Reklama