poster

REVENANT Zmrtvýchvstání

  • USA

    The Revenant

  • Hong Kong

    復仇勇者

  • Tchaj-wan

    神鬼獵人

  • Slovensko

    Revenant Zmŕtvychvstanie

  • Velká Británie

    The Revenant

Dobrodružný / Drama / Thriller / Western

USA / Hong Kong / Tchaj-wan, 2015, 156 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bloody13
    *****

    Ultimátní survival, který následující roky dost možná nebude mít konkurenci. Až na těch pár tempo zpomalujících - tudíž zbytečných- flashbacků tu funguje snad všechno. Akce je syrová a kamera strhující (imho jasnej Oskárek). Příroda je drsná a herci v ní jdou až na dřeň. Leo ChciOscario skrz mráz, špínu a utrpení tu taky hlasitě žadoní o nějakého toho plešouna, a tentokrát se mu to snad i povede. Jeho tuhý kořínek sice nakopává tohle Zmrtvýchvstání spíš někam k science fiction, ale natáhnout brka takhle brzo a krutě se nepomstít Hardymu, přišli bychom o slušnou řezničinu. Toho artu je tu okrajově, spíše je to mrazivá pocitovka, která slabším povahám zřejmě zařídí i menší depresi. Jinak pro mě tři nezapomenutelné scény: úvodní atak rudých tváří, skok ze skály a následná výroba koňského spacáku a závěrečná férovka. Mno a co si budeme povídat, osudové setkání s grizzlí maminkou je masakr sám o sobě. (90%)(15.1.2016)

  • Malarkey
    ****

    Revenant je bezesporu velkej film. Má v sobě geniální kameru, brutálně zamrzlé prostředí, dvě absolutně perfektní scény a Lea, který tu herecky onanuje, jako nikdy předtím. Když už ne jindy, tak letos za tenhle výkon Oskara dostat prostě musí. Osobně si ale myslím, že to jeho předvádění už je až za hranicí. Sice toho moc nenamluví, ale o to víc se toho na plátně děje. Leo kuchá koně, aby se schoval v jeho útrobách nebo pojídá syrové maso, aby přežil. Do toho přežije tucet neuvěřitelností, které by nepřežil průměrný občan českého státu. To všechno za příběhem nejklasičtějším – kvůli pomstě. Škoda ale, že tenhle film tvůrci tak strašně natahovali. Mohli si některé ty flashbacky odpustit. Dvě a půl hodiny je přeci jen na takový příběh docela dost. Každopádně uznávám, že první scéna útoku indiánů a následně scéna útoku medvěda na Lea, se mi zapíšou do paměti jako to nejlepší, co jsem za hodně dlouhou dobu viděl.(19.1.2016)

  • KarelR
    ***

    A Oscara získává... Tom Hardy? Vůbec bych se tomu nedivil, Šílený Max totiž pod Leem pravidelně podtrhává koberec a nejvíc se těšíte na jeho scény. Proč? Protože jde o pragmatického parchanta, kterému člověk skoro fandí navzdory tomu, že by vlastně neměl. Ale co naplat. Na druhé straně holt stojí prachbídně vykreslený stopař, který se desítky a desítky minut potlouká divočinou, jen abyste mohli obdivovat krásné scenérie. Ty se Iñárrituovi samozřejmě povedly a navrch se může pochlubit famózní úvodní akcí. Tím to ale bohužel končí, zbytek je totiž jen natahovaná přehlídka syrové filmařiny, jíž zoufale chybí šikovnější uchopení. Ano, všechno to natočit muselo být totální peklo. Na rozdíl od Apokalypsy nebo Misie je ale většina té píle nepříjemně promarněná. (6/10)(6.1.2016)

  • Marigold
    **

    Dokud prvních 30 minut strhujeme famózní promo reel Lubetzkého kamery, která ekvilibristicky teče prostorem mezi panoramatickými a kontaktními záběry, je to strhující. Pak ovšem nastoupí nutnost vyprávět příběh a pracovat s postavami - nu, a mistr mělkosti Alejandro je rázem zpět se vším všudy. Prostředek vyprávění odvádí pozornost od toho, co je nám vyprávěno. Prim hraje neskutečně plytce sestavený scénář plný náhod, který na oko bazíruje na ultra-realismu, ale ve skutečnosti z něj neustále vyklouzává směrem k pokusu o metafyzický anti-western. Symbolická rovina, ona malickovská hra s krajinou a okázalými symboly, je tak povrchní a bezradná, až hanba fackuje. Leo sice fluše jako splašený mezek a praktikuje lekce plazení, které bral ve Vlkovi z Wall Street, ale v podstatě nemá co hrát (při scéně v rozpadlém chrámu mi ho bylo bezmála líto). Z filmu se stává povrchní gymnaziální cvičení v jacklondonovské houževnatosti, která díky množství fyzických detailů bohužel přerůstá v parodii sebe sama - Glass je Iron Man mezi trappery a Meresjev 19. století. Není to oslava houževnatosti člověka, ale zbytnělého ega tvůrce, který staví sám sebe nad příběh i postavy jako pochybného boha. Revenant je řídká podívaná, intelektuální exploatace a film, který nepřináší nic víc než skvostné snímání krajiny a akce. Jinak je to nudná tábornická příručka a vysoká škola rozdělávání ohně. Kde nic není, ani troud nehoří. Metafyzika pro chudý od grizzlyho mezi přeceněnými filmaři. P.S. Medvědice bere vše, nejlepší CGI scéna všech dob. [50%](5.1.2016)

  • DaViD´82
    ****

    Čekal jsem něco na styl Černého roucha v kombinaci s McCarthyho Krvavým poledníkem a svým způsobem jsem to i dostal. Škoda že včetně častých, nadbytečných a především nechtěně hloupých jakože mysticky symbolických vsuvek. Držet se to čistě v oné rovině "nehostinná divočina, pragmatičtí drsní trappeři, indiáni na válečné stezce, přežití, nekonečné zasněžené dálavy, skučící vichry, p-o-m-a-l-é tempo", tak by to bylo ještě lepší. Jakkoli to nepochybně má pár slabých či zbytečných pasáží, tak když už je to dobré (což platí o většině stopáže), tak je to sakra že dobré. Z velké části díky syrové atmosféře, uchrčenému výkonu hlínu žeroucího Lea, fantasticky (jakkoli tradičně) pod vousiska si mručícího Hardyho i toho Gleesona, který tam až nečekaně sedl. A nelze nezmínit kameru; na plátnech nic tak "zarámování hodného" nebylo k vidění od Až na krev. Celkově tedy jednoznačně spokojenost, byť s nemalými výhradami.(13.1.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace