Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    *****

    The Revenant je typ filmu, počas ktorého sa viem ponoriť do kože hlavnej postavy, a cítiť sa ako šesťročný chlapec, ktorý číta svoju prvú dobrodružnú knihu. The Revenant je síce scenáristicky obmedzeným filmom kôli knihe Michaela Punkeho, hlavne, čo sa nadmierneho výskytu náhod týka, ale samotné naturalistické spracovanie materiálu režisérom z neho robí plnokrvný dospelácky epos o pomste, aký sme tu už dávno nemali. Keby sa bol film netočil podľa knihy, a bol by ňou len inšpirovaný, mohlo to dopadnúť s dynamikou deja v druhej pôlke filmu ešte lepšie. Je to ale len parciálna výčitka, pretože hlavnou doménou filmu neni ani tak príbeh, ako herecké výkony, kamera a režíjne spracovanie. I. Na Iñárritua si môže nadávať kto chce čo chce, ale behom dvoch rokov mať dve také špičkové a žánrovo tak neskutočne odlišné filmy je jednoducho genialita hraničiaca s nolanovskými výškami - samozrejme každný vo svojom duchu. II. Lubezki predviedol svoj um už v pre mňa revolučnom Birdmanovi - opať používa glidecamovo/ramenový záber evokujúci neustále sa obzerajúcu tretiu osobu, akurát tentokrát v ešte akčnejšiom prostredí. K totálnemu vrcholu záberov patrý úvodná akčná scéna, ktorá demonštruje majstrovstvo Iñárritua v schopnosti uchopiť dramatickú scénu ako jeden celok ala divadlo. III. Herci sú tentokrát jednoznačne najsilnejším článkom celku. Gleeson potvrdil svoje kvality už v kontroverznom Black Mirror či novátorskom Ex Machina, a tu len svojú prvotriednosť potvrdzuje. Tom Hardy kúzli daľší neskutočný charakter obohatený jedinečnou karikatúrov prvoplánového zloducha, kde pracuje jak s rečou, držením tela, ale opeť aj so svojim hlasom. DiCaprio - čo dodať. Veľa ľudí hovorí, že je celý projekt vypočítavým počinom pre to, aby Leo konečne doniesol domov sošku. Je úplne jedno či sa tak stane/stalo, pretože pre mňa, a viem, že i pre mnohých iných, je bezkonkurenčne číslom jedna. Ps: Umenie sa ajtak nedá objektívne hodnotiť... :) 100%(11.1.2016)

  • flanker.27
    *****

    Indiáni, lovci, medvěd. Řeka, sníh, hory, les, vichřice. V téhle divočině jeden skomírající plamen malého ohýnku vydává tu trochu tepla, které vás dělí od posledního spánku. Musíte ho sledovat jako oko v hlavě, aby nevyhasl, bez něj je tma, chlad a prázdnota. A přece vyrážejí do takových míst lidé, nebo v nich dokonce žijí. Jde o zvláštní sortu, hrubou, neotesanou, ale natolik odolnou a bolesti přivyklou, že i střet s rozzuřenou medvědicí, která vám pocuchá prakticky všechno v těle, nemusí znamenat definitivní konec. No, byl to masakr. Málo filmů mě donutí cítit fyzicky každé drobné zaškobrtnutí, každý záchvěv bolesti, nabrání studeného vzduchu do plic nebo vítr ve vlasech. A když se před Glassem a jeho koněm otevře sráz, to ve mně hrklo. Syrovost na maximu, a přitom člověk stále fascinovaně zírá na odhodlanost jednoho člověka a na naprosto nádhernou přírodu. A natočit to, to muselo dát zabrat, jen si moc přeju, aby film, ve kterém museli všichni zúčastnění (včetně toho medvěda, jak tohle udělali) jít až na krev, nedopadl jako Friedkinův Sorcerer (případně Ciminova Nebeská brána).(16.1.2016)

  • H34D
    *****

    Jako fénix z popela povstane mocný DiCaprio a navzdory všem předpokladům se v zuboženém stavu postaví tváří v tvář té největší výzvě - porazit nepřítele, porazit přírodu, porazit smrt... Příběh je to prostinký, ale to mu neubírá nic z jeho síly. Revenant představuje neúprosnou cestu za velmi dobře obhájenou pomstou, proto je snadné sžít se s hlavní postavou a film skvěle prožít. Jen to však nestačí. Aby cesta mohla být cíl, byly v Revenantu použity ty nejkrásnější kamerové záběry a obrazové kompozice severské přírody, která je nádherná i krutá zároveň. Vizuální stránka povyšuje film na zcela jinou úroveň. 9/10(28.12.2015)

  • novoten
    *****

    Tak intenzivně destruktivní, až jsem se na samém konci cítil jako sám Glass. Tedy dolámaný, rozdrásaný, na padrť, dřeň, kost. Jenže na rozdíl od něj bych to já vzdal prakticky okamžitě a jen čekal na smrt. On se ve strhujícím Leonardově podání plazí, belhá a všelijak chroptivě snaží dokráčet nejdivočejším západem za svým archetypálním cílem, až mi i zimní vítr cestou z kina přišel jako ten nejpříjemnější jarní vánek. Miluju klasické pojetí westernu, ale takovéhle převracení tradic vzhůru nohama potřebuje jednou za čas každý žánr. Tím spíš, když jsou klíčové výjevy (medvědice, řeka, bizoni) ikonickými obrazy už při své premiéře. Famózní velkofilm a nejintimnější znovuzrození v jednom.(14.1.2016)

  • Falko
    *****

    Tak ale naozaj mnohymi zatracovany Leo si tentokrat uz konecne zasluzi toho Oscara. Uz len za to, ako musel mrznut pocas natacania, teda nielen jeho postava. Reziser Alejandro G. Inarritu je perfekcionista a o kameramanovi E. Lubezkim ani nehovorim. Ak pojde takto stale dalej v kazdom dalsom filme, tak to nebude mat Akademia lahke dat cenu inemu kameramanovi, ak si ju zasluzil menej, nez sam Lubezki :-) Ale ked si spomeniem na GRAVITACIU (2013) alebo na BIRDMANA (2014), tak tych dvoch Oscarov ma zasluzenych. Tom Hardy ma taktiez prekvapil, ze ako jeden z mala hercov si vybral dva filmy v jednom roku, ktore sa natacali v extremnych podmienkach, netreba zabudnut aj na MAD MAX: FURY ROAD (2015) a podmienky pri natacani na pusti. Ale teraz naspät k filmu. Je skutocnym zazrakom, ze to vsetko, co zazila postava DiCapria, ze to vobec prezila. Zabery s grizlym zabijakom boli neskutocne brutalne a realne a vobec vsetko, co sa tam dialo dalej nie je nic moc pre slabsie povahy. Chvilkami som si pri filme spomenul aj na M. Gibsonov APOCALYPTO (2006), v ktorom podobne hlavny hrdina cely film utekal a bojoval o zivot, ale nebol az tak brutalne krvavy, ako tento film. Takze Revenant ma u mna jednoznacne plne hodnotenie a Alejandrovi a Leovi drzim na Oscaroch opät palce. >>> (Videl v kine 30.01.16)(1.2.2016)

  • - Kvůli tomu, že sníh roztál dříve, než filmaři potřebovali, museli natáčet finální scénu u města Ushuaia v oblasti Tierra del Fuego v Argentině. Dávno po původně plánované poslední klapce, která měla nastat v březnu 2015 a nakonec padla mnohem později - v létě 2015. (Tristan Rafael)

  • - Filmový štáb používal tri prístupy – teleskopické žeriavy, steadicamy a ručnú kameru, aby mohol Iñárritu neskôr v strižni vytvoriť vizuálne sekvencie spoločne s držiteľom Oscara, strihačom Stephenom Mirrionem. (classic)

  • - O scéne, keď Hugha Glassa (Leonardo DiCaprio) napadne medveď, sa Leonardo vyjadril takto: „Nebudem prezrádzať žiadne podrobnosti o tom, ako sme to urobili. Musíte na to prísť sami. Poviem iba toľko, že boli použité laná, lietal som po lese a vyžiadalo si to ohromné množstvo skúšania. A bolo to celkom mučivé, pretože niektoré scény predstavovali to najťažšie, čo som v celej svojej kariére zažil.“ (Kub_ees)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace