Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

John Malkovich v roli muže, který miloval lehkovážné hrátky s láskou. Americký snímek režiséra Stephena Frearse z roku 1988 je v pořadí třetí adaptací známého francouzského románu Choderlose de Laclose z konce 18. století (počítáme-li i málo známou japonskou verzi z roku 1978). Příběh vikomta Valmonta a jeho lehkovážných hrátek s láskou inspiroval na konci 80. let i režiséra Miloše Formana a ještě dříve v roce 1959 francouzského režiséra Rogera Vadima, který natočil stejnojmenný snímek s Gérardem Philipem v hlavní roli. John Malkovich v roli Valmonta se pustí do hry plné exaltované vášně s nevinnou paní de Tourvel. Píše jí dopisy a nevynechá jedinou příležitost k vyznání lásky. Nechce však skutečný cit, ale pouze svést kouzelnou ženu. Do krutého plánu navíc vstupuje i protřelá markýza de Merteuil. Nikdo z trojice netuší, pro koho se nakonec stane pohrávání se sexem a láskou osudné. V dalších rolích zazáří Glenn Closeová a Michelle Pfeifferová. Snímek byl oceněn třemi Oscary za scénář, výpravu a kostýmy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (265)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $14miliónovTržby USA $34,670,720Tržby Celosvetovo $36,000,000║ Toto bolo ako zlý vtip, nie len že to čisto byrokratický nudný dej ale aj otrasné obsadenie v podobe nesympatickej Glenn Close a ešte viac Johnovi Malkovichovi. Nevkusný otras. /25%/ ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Je zajímavé sledovat, jak ke stejné látce přistoupili dva různí režiséři. Bráno v globálu, Nebezpečné známosti Stephena Frearse mají dobrý scénář, spíše sladký konec a jsou nudné, Valmont Miloše Formana má špatný scénář, trpký konec a je zábavný. John Malkovich je přesvědčivějším svůdníkem než Colin Firth, Annette Bening měla pro změnu jako intrikářská Markíza De Mertueil mnohem víc sex-appealu než Glen Closeová. Uma Thurman se nemůže srovnávat s mnohem lépe „ovnaděnou“ Fairuzou Banks, zato Keanu Reeves má alespoň známou tvář. Hudba je v obou filmech podobná, ve Valmontovi častější. Co se týče kamery, Ondříček dokázal mnohé dialogové scény oživit lépe, zde jsou zas postavy lépe napsané a jejich činy snáze pochopitelné. Snad ke každému mínusu Nebezpečných známostí bychom našli nějaký plus Valmonta a naopak, proto nemůžu hodnotit jinak než stejně, tj. lehce nadprůměrně. 70% Zajímavé komentáře: Jeanne, Rex Mundi, Tayen ()

Reklama

Madison 

všechny recenze uživatele

Napriek tomu, že vedľajšia romanticky-krutá línia medzi Malkovichom a Michelle Pfeiffer je v porovnaní s Formanovým Valmontom v rámci emócií podstatne lepšia, obidva spomínané filmy majú svoje slabé miesta a paradoxne sa dopĺňajú. Formanovho Valmonta som videla skôr, preto som ním, prirodzene, viac ukolísaná, mal väčší spoločenský rozhľad a nadchol ma o niečo viac. Téma lásky, zrady, pomsty a nenávisti, pre divákov nikdy neprestane byť atraktívna a mne ako milovníčke dobových snímok, ulahodí ešte viac. Krásne príbehovo prekombinovaný, emocionálny, smutný film, kde zákerná Glenn Close, rafinovaný Malkovich, poddajná Michelle Pfeiffer, naivný Reeves a mladučká Uma Thurman predvádzajú bezchybné herecké výkony. Predzáverečná scéna súboja prelínaná Valmontovými spomienkami na jedinú lásku, ktorú prežil a uvedomenia si svojho životného omylu, ma z celého filmu najviac odzbrojila - prekrásna. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Poctivá filmařina a důstojný hold literární předloze. S Valmontem Miloše Formana sehrál snímek vyrovnanou partii, v některých bodech je silnější Frears, v jiných vítězí Forman. O chloupek raději mám ale Valmonta, protože Glenn Close se podle mě do role intrikánské markýzy už nehodila. Tu osudovou femme fatale, která dokáže pobláznit muže, jsem jí jednoduše nevěřil. Naproti tomu Annette Bening mi do té role sedla dokonale. Celkový dojem: 80 %. Frears zase zabodoval obsazením Johna Malkoviche. Toho si od té doby jinak jako chlípného svůdníka neumím představit, byť by hrál počestného faráře. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Tato adaptace vychází ze srovnání zdaleka jako nejlepší, zcela smysluplná, soudržná a originálně vypointovaná, ač snímek z roku 1959 je také výborný. Jediná však dokázala podchytit, že opravdovou lásku v sobě chová a v někom dostatečně pevném a vnímavém ji vytrvale a zkušeně hledá právě a jedině postava markýzy de Merteuil. A že Valmont, ač mu pravá láska spadne do klína, ji nedokáže ocenit a slepě a zbaběle či ješitně, což je totéž, ji odvrhne, což je pravý důvod, proč jím markýza pohrdne a proč osud všech dotčených končí tragicky. Vadimův film z r. 1959 tohle nerozpoznal, a tak je markýza de Merteuil, tam v roli Valmontovy manželky, vypodobněna jako zlá a zákeřná (poněkud nesmyslně a rozporuplně). Škoda, jinak by to byla chytrá adaptace, neotřelejší přenesením do jiné doby, v níž brilantně funguje, a poskytovala by příjemně důstojné srovnání s tímto počinem. Takto zůstává Frearsův počin nedostižný svým vhledem do podstaty a smyslu díla a psychologie silných postav, a konečně i kvalitou filmového převedení. Jedině Forman to s načančaným, lacině zjednodšeným, smysl díla opomíjejícím, až téměř stupidním a kýčovitým Valmontem prohrál na celé čáře - více píši na téma Valmont vs. Nebezpečné známosti v komentáři přímo u filmu Valmont. *~ ()

Galerie (118)

Zajímavosti (11)

  • Román Choderlose de Laclose „Nebezpečné známosti“, podle kterého byl film natočen, byl v době vydání tak skandální, že ho Marie Antoinetta musela mít ve své knihovně zakrytý, aby nikdo nepoznal jméno autora nebo název. (Vlado666)

Související novinky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

02.06.2006

Filmaři v Hollywoodu se nejspíš rozhodli plýtvat všemi možnými zdroji na většinou nepotřebné a obvykle nepříliš kvalitní remaky. Ostatně co fungovalo už jednou (dvakrát atd.), bude fungovat o… (více)

Reklama

Reklama