Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
S tím návratem bych to nepřeháněl. Do intenzity nového Ramba má tady Stallone daleko. Není to ani komedie, ani dostatečně akční, ani vychytralý zlodějský snímek. Je v něm příliš mnoho náhod a je příliš prvoplánový. Různé dějové vsuvky jsou příliš na efekt a okaté. Akce málo a musí se na ní čekat x desítek minut. Pár solidních scén tam je, ale zdaleka nezvednou adrenalin tak, jak by se od staré akční školy čekalo. A nemá to nic co společného s věkem hlavních hrdinů. Jejich akčnost je úplně ok. Jen ten scénář měl být mnohem lepší - i na poctu osmdesátkovým béčkům. Bravurní Jim Caviezel. ()
Myslim, že u ničeho jsem se za rok tak nezasmál jako tady. Kravina, co nemít to neodolatelný a (ne)chtěně komediální charisma Slye s Arnoldem, stojí za úplnej odpad, protože scénář by zvládlo napsat každý hovado. Takhle ale... odpustím všechno - slabý záporáky, naprosto dementní 'geniální' plány na útěk, absenci čehokoli zajímavýho nebo hustýho, žádná pořádná krev nebo bitky... ne, stačí prostě, jak si tam ty dva postarší blbové vykládaj ve vězeňský kantýně jak největší machři, ultra drsnej Stallone a vtipálek Arnie, a nemá to chybu. Back to 80's big time, sračka za 4*. ()
"Řekněte sýr!" Tyhle dva pány jsem v jednom filmu vidět chtěl. Jenže v dobrém filmu, což Plán útěku bohužel není. Hrát v něm ústřední dvojici někdo jiný, byl by ještě horší, a to o dost. Stallone aSchwarzenegger sbírají všechny plusové body - jejich přátelství a zábava, s jakou si tady zahráli, to všechno je tak očividné, že to člověka nemůže nepotěšit. Navíc když do sebe tu a tam neodolatelně rýpnou (slovy i pěstmi). Ale ten zbytek... Vím, že to neměl být nijak hluboký zážitek, ale stejně člověku v hlavě, v tom místě, kde sídlí zdravý rozum, hlodají otázky typu "Kruci, tak supermoderní vězení, a v něm takové staromódní samotky, pod kterými je navíc šachta i s žebříkem?!?!" a "To byli všichni ti dozorci opravdu tak blbí, že dopustili, aby... a že si nevšimli, že... a že jim bylo jedno, jak..." atd. Tohle všechno film hrozně srazilo a ublížilo mu to především v tom smyslu, že když (konečně) vypuklo finále, nenapadlo mě ani na chvíli se o jednoho z hrdinů třeba bát. Prostě jsem jen tupě zíral, tu a tam se zasmál, a čekal jsem na nějaký velký moment (ano, Arnold a kulomet). A pak už byl konec a já šel z kina domů. Přitom jsem si říkal, že jsem se měl asi raději podívat na Stallonův Kriminál, na který Plán útěku doopravdy nemá. Škoda. Plán útěku si neměl na nic hrát a dopadlo by to lépe. ()
Sylvester Stallone už zase v Kriminále lepí pytlíky, tentokrát za dozoru Caviezela a Jonese, zato s morální podporou svého obchodního partnera z Planet Hollyúd, v kriminále, který jako pevnost Boyard proplouvá Somálskými vodami a čeká, kdy si ho všimnou vyhladovělí piráti. No, nevšimli, zato já si všiml pár příšerných hrubic v ději. Naštěstí ale nadevše miluji filmy o útěcích z vězení, tak jsem si nakonec přece přišel na své. Arnold je jednoznačným králem filmu, i ten Caviezel je dobrej, ostatní tak nějak jen blbě hrají a šklebí se. Místy to působilo jako slepenec, u kterého nevíte, o jaký žánr se vlastně jedná. K dokonalosti chyběl snad ještě otec Fura a prsaté plavčice. Je to skvělý film, ale celou dobu cítíte, že mohl být ještě žďabec lepší. ()
Překvapivě dýchavičný Prison Break, který ani obvykle spolehlivý Håfström nemá šanci udat. Kromě nápaditého úvodu, trefně mířených heců a Arnoldových pár minut střílené slávy v samotném finále tu zápletka, zvraty i samotný útěk fungují jen na dobré slovo a dobrou vůli diváka s nostalgickou náladou. Průměrné hodnocení zcela nepokrytě zachraňuje fakt, že jsem se na pošťuchování hlavní dvojky - neomezené Expendables limitem - vážně těšil a Slyův bas, který dokáže při sebemenším prostoru pro nadhled všechno příjemně shodit. Z počátečního úsměvu ale zůstala jen malá křeč. 50% ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Po snímkach Kriminál (1989) a Tango a Cash (1989) sa jedná o tretí film, v ktorom Sylvester Stallone (Breslin) uteká z väzenia. Zatvorený bol aj vo filme Rambo II (1985). (chochi18)
- Swan Rottmayer (Arnold Schwarzenegger) použije ve filmu zbraň M249-E2 SAW s ráží 5.56x45mm. (dc125)
- Režiséry druhého natáčecího štábu byli David Leitch a Chad Stahelski. (Rominator)
Reklama