Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
Sylvester Stallone už zase v Kriminále lepí pytlíky, tentokrát za dozoru Caviezela a Jonese, zato s morální podporou svého obchodního partnera z Planet Hollyúd, v kriminále, který jako pevnost Boyard proplouvá Somálskými vodami a čeká, kdy si ho všimnou vyhladovělí piráti. No, nevšimli, zato já si všiml pár příšerných hrubic v ději. Naštěstí ale nadevše miluji filmy o útěcích z vězení, tak jsem si nakonec přece přišel na své. Arnold je jednoznačným králem filmu, i ten Caviezel je dobrej, ostatní tak nějak jen blbě hrají a šklebí se. Místy to působilo jako slepenec, u kterého nevíte, o jaký žánr se vlastně jedná. K dokonalosti chyběl snad ještě otec Fura a prsaté plavčice. Je to skvělý film, ale celou dobu cítíte, že mohl být ještě žďabec lepší. ()
S tím návratem bych to nepřeháněl. Do intenzity nového Ramba má tady Stallone daleko. Není to ani komedie, ani dostatečně akční, ani vychytralý zlodějský snímek. Je v něm příliš mnoho náhod a je příliš prvoplánový. Různé dějové vsuvky jsou příliš na efekt a okaté. Akce málo a musí se na ní čekat x desítek minut. Pár solidních scén tam je, ale zdaleka nezvednou adrenalin tak, jak by se od staré akční školy čekalo. A nemá to nic co společného s věkem hlavních hrdinů. Jejich akčnost je úplně ok. Jen ten scénář měl být mnohem lepší - i na poctu osmdesátkovým béčkům. Bravurní Jim Caviezel. ()
Jeden pořád udrží těžký kulomet jak v Komandu, druhý se pořád udrží příčky žebříku jako v Cliffhangerovi, oba pořád udrží moč i stolici. Tak proč ne? Co na tom, že kdyby jste je rozřízli motorovkou, můžete na nich spočítat letokruhy, neboť jsou oba neuvěřitelně dřevění.. Kvalitně obsazený béčkový vláček, do kterého můžete nasednout v jakékoliv stanici. Při úvodním útěku za pomoci čokomléka, Arnieho štýrském blouznění, Slyově těžko uvěřitelné hře na Scofielda zkříženého se Sherlockem Cumberbatche (při které jeho intelektuálně povytažený spodní ret připomíná pouzdro na vysílačku) či finálním útěku, který více než plánem zaváněl improvizací, podobně jako Håfströmova snaha o přiživování novodobého žánru akčních hrdinů, co už dle kalendáře dávno měli vrátit řidičský průkaz a jít do parku hrát pétanque. Jenže nemohu si pomoct, v těch vláčcích z minulého století se člověk cítil tak nějak komfortněji.. Rejpavý spoiler: Kdo viděl Petersenovu Ponorku, asi si dobře pamatuje bledost námořníků bez slunečního světla. Tady však všichni vypadali, že se zrovna vrátili z francouzské riviéry.. ()
No tak to máme tady, tak to pojďme zhodnotit. Asi nejočekávanější film tohoto roku dorazil do kin a zde je podrobný report Wacoslava1 : Takže ačkoliv spokojenost u mě rozhodně převažuje, tak se jistých rozporuplných pocitů nezbavím. Zkusím se o nich trochu rozepsat. Takže určitě je fajn, že se tyto dvě legendy sešli v jednom filmu něco takovýho se opravdu nevidí každý den. No a já vzal film jako možnost k tomu abych je mohl oba dva vzájemně porovnat. Možná nejsem úplně objektivní, protože ten Rakouskej kulturistickej terminátor byl pro mě vždycky největším frajerem a tento film mi to potvrdil. Stallone má sice větší akčnější a víc propracovanou roli, ale co naplat Arnie ho strká do kapsy a to na plný čáře i když jeho role je jasně ta menší, tak když je na scéně, tak si krade naprosto nekompromisně veškerou pozornost pro sebe. Sice se tu drží trendu ze svých nových filmů což znamená, že je to spíš pohodářský hláškař co si ze sebe dělá srandu, ale zase ve chvíli kdy vezme kulomet do ruky je naprosto bez diskuze kdo že je tu bůh akce. Ve chvíli kdy potom začne klít v Němčině přivadí osazenstvo kinosálu smíchem do mdlob. Ne já si nemůžu pomoci, ale pan Schwarzenegger je prostě tím kdo táhne tenhle film. Stallone má napsanou možná více akčnější a přemýšlivou postavu zároveň která určitě není špatná, ale jeho herecký výkon mi přišel takový dost strojový bez nějaké nadstavby. Další věc kterou bych pak lehce vytknul je to, že film je v podstatě moderní akčňák z oldschol herci ovšem se všemi neduhy které k moderním akčňákům patří. Za prvé na rozdíl od např Konečné nebo Expendables 2 tak z tohoto snímku z vyjímkou závěrečného akčního finále žádný extra osmdesátkový look nevyzařuje. Kamera a střih jsou místy chaotické. Na rovinu bitky nic moc a ani na tu nejvíc očekávanou se příliš netěšte. Pošťuchování které jste viděli v traileru je i tím co uvidíte ve filmu. Víc tam toho fakt není. Jo a taky musím podotknout, že ta prosklená věznice mi moc cool zrovna nepřišla no a ti strážní ve vyloženě úchylných kostýmech to bylo fakt WTF... No ale aby jste mi neřekli, že to tady jenom odjebávám a hrabu se v píčovinách, tak vězte, že já rozhodně nemám s tímhle filmem problém jenom očekávání holt možná byla z mojí strany nepřiměřená. Zkrátka nemůžu si pomoci, ale na plný počet to prostě nevidím. Škoda, že to nevzniklo před 20 lety mohl to být kult, takhle se člověk pobaví nostalgicky zamáčkne slzu, ale ničeho z čeho by šel do kolen se prostě nedočká. Tolik můj report možná tu budu za kacíře, ale co nadělám takhle to prostě vidím Escape plan je určitě bezvadnej akční filmek na odreagování z přítomností dvou S, ale už teď vám určitě řeknu, že další kult tím rozhodně stvořen nebyl. 75% ()
Stotřiatřicet let, dvojitej bajpás a nemožný košile aneb důchodci v báni (!!!) Prošedivělej Ježíš a dva týpci, který už maj na těle víc kůže, než můžou potřebovat - tak na tohle si musel filmovej fanoušek počkat víc jak 30 let. Zestárli jsme? Zuby jsou vlastní? I když se Escape Plan tváří jako děsně hypermoderní, já z něj pořád nějak cítím devadesátky, jako kdyby se vrátili někam do doby Assassins, k tomu hudební motiv se stejným feelingem, kterej měla třeba Die Hard 2. Klasickej konflikt mezi neodvratitelnou nostalgií pamětníka VHS éry a tím, co byste tam doopravdy chtěli najít - větší šmrnc dialogů, větší nadhled, víc ironie, víc kontrastů. Čeho se nám dostalo? Film kterej, i když se o to snaží, nemá čím překvapit, skvělá první polovina, v rámci klasickýho námětu nápaditá a k tomu omšelý oldschool závěr, bez jiskry. A jako bonus mimický deathmatch, ve kterým Arnie těsně poráží Slye dva výrazy v ksichtu ku jednomu (!!!) Rozpaky? To, co tu tak děsně smrdí, je Francovka? Houby, Mikael Håfström to prostě natočil tak, jak bychom chtěli v dobách, kdy TI dva byli na vrcholu, nic víc a ani nic míň. Obsazení sympatické, ale ambice nejspíš byly mnohem vyšší. Teprve čas ukáže, jestli byl tohle nadčasový útěk a nebo jen útěk před neúprosným časem. Bavil jsem se a přesto to nedokážu nadhodnotit, takže za mě rozprchlých [final rate: 65%] ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Přestože si Bruce Willis a Antoine Fuqua při natáčení filmu Slzy slunce (2003) slíbili, že spolu už nikdy nebudou pracovat, pro tento film se původně počítalo s oběma. Poté, co od filmu odstoupil Bruce Willis, následně odstoupil i Antoine Fuqua. (ČSFD)
- Ide o vôbec prvý film, v ktorom Arnold Schwarzenegger (Emil Rottmayer) povie zopár viet vo svojej rodnej reči. (m.a.t.o.)
- Ve vězeňském komplexu často objevuje klávesnice Microsoft Wireless Keyboard 800. Nachází se v operačním středisku, na ošetřovně a také ve strojovně. (Shadowrat)
Reklama