Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (804)
Kdo by to tušil, že na druhém Raidu mě bude nejvíce bavit samotný příběh. Skvěle vystavěná a výtečně gradujicí kriminálka je od minula velkým skokem vpřed a rozhodně zde není jen tak na oko. Je to napínavé, strhující a baví po většinu stopáže. Zbytek filmu se však od minula příliš nezměnil a tvůrci nám tak předvádějí další porci místy až zbytečně brutálních bitek, které jsou stále strašně cool. Jejich choreografie se ovšem divákovi po čase dosti okouká, vyloženě strhne jen v pár případech a režisér vás svou nekonečnou porcí zběsilých kopů utluče až k absolutní apatii. 150minutová stopáž je navíc opravdu moc a taková pasáž s přeobsazeným záporákem z jedničky byla malinko wtf. Pro akční fandy ale stále velká povinnost. Toho hypeu a přehnaných keců o nejlepším akčním filmu všech dob bylo ale přeci jen až moc. ()
Jednička byla dílem výborného choreografa, dvojka výtečného režiséra. Jednička je takový test reel pro tenhle těžkotonážní matroš. Jasně, má jednodušší strukturu a tím i zdánlivě větší tah na branku, jenže tam, kde Evans v prvním Zátahu prošlápl podlahu plynovým pedálem po pár minutách (a po dalších pár minutách lehce monotónně hučel), předvádí ve dvojce precizní tůrování mašiny, která se na závěr dostane do otáček, u kterých říkám zcela zodpovědně: nic lepšího, vymazlenějšího, kontaktnějšího a brutálnějšího jsem v akčním filmu neviděl. Kinetické svinstvo, na které má jen třetí Bourne. Evans se navíc ukazuje být i dobrým vypravěčem, když už ne scenáristou - výborně pracuje s hereckým materiálem (návrat muže-makaka!!!), lahůdkově tahá atmosféru mrtvolných neonových setů i v klidných pasážích a z hlavní postavy se mu daří vymačkat víc než loktovací kombajn. Prostě navzdory celkem vražedné stopáži a velmi průhledné zápletce drží za ohryzek a nepustí. Ten film má pod neskutečně vymazleným estetickým povrchem velmi jednoduché, ale brutálně účinné emoce. Zaháčkoval mě natolik, že kuchyňskou scénu jsem s Ramou (spolu a chutně) prožíval fyzicky - pro mě je to taková Vesmírná odysea bojových scén. The Raid 2 není jenom levelová hříčka, ale monstrózní a uhrančivý svět, něco podobného, o co se s mnohem menším úspěchem pokoušel Refn v Jen bůh odpouští. Tohle je pro mě zásadní žánrová událost, před kterou se konkurence jen třese digitální a drátovou hanbou. [95%] ()
První díl, mínus jeho jediný nedostatek (absentující děj), rovná se tohle. Sice váhám nad tím, jestli dodání děje muselo rovnou znamenat dvouapůlhodinovou epiku, ale ona nakonec rámcově skvěle funguje. Poslední hodina je něco, co odporuje všemu, co jsem měl doposud v rámci kinematografie zažito. Fyzičnost téhle podívané jde za obzory běžné představivosti a Evans má na pažbě zářez nejlepší subžánrové podívané. Několikrát bezděčně vypuštěné „No, ty vole!“ budiž shrnutím všech superlativ, která mě v souvislosti s tímhle napadají. ()
Najskôr som nechápal, ako môže mať film typu Prepadovky sequel. To akože druhý raz vošiel do (iného) činžiaku a tam sa znova rozpútalo nové peklo? Pekná blbosť! Na druhej strane, po Čeľustiach 2 si chudák divák nemôže byť ničím istý. Prepadovka 2 našťastie na to ide úplne inak. Univerzum sa komplikuje a dá sa tušiť, že Evans má v hlave naplánované ešte aspoň dva diely, pričom jednotka by bola k zvyšným trom dielom spätne chápaná ako Hobit k Pánovi prsteňov. Dvojka miestami pôsobí ako Krstný otec 2. Má robustné dve a pol hodiny, no rýchlo to ubehne vďaka plynulému striedaniu dobrých akčných a kvalitných dialógových scén. O veľkej psychológii byť reč nemôže, ale postavy sú napísané uveriteľne, hlavný hrdina je fajn a u niektorých postáv ide o ukážkových psycho-magorov (žena s kladivom, chlap s bejzbolkou). Akcia sa mi páčila viac, než v jednotke, lebo sa jej zúčastnili postavy, ktoré boli zaujímavé (a nie zameniteľní štatisti v policajných prilbách). Je neskutočná, intenzívna, brutálna (metro, záchody, mega-autonaháňačka). Zo začiatku sa tvorcovia držia jemne pozadu a nechcú byť príliš drastickí, ale v určitej chvíli akoby to vzdali a začali nám servírovať čistokrvný orgiový akčný bitúnok. Scenár je taký dobrý, aký len za daných okolností byť mohol. Prekážalo mi iba zopár vecí (v podstate zbytočná postava vlasatého bezdomovca, jeho likvidácia odštartuje mafiánsku vojnu, ale to sa dalo vyriešiť inak). Miestami som len nemo otváral ústa, prípadne som hovoril „no teda, to snáď nie je možné“. ()
Moc se mi nelíbí, když se moje hlava setká s cizí pěstí, tyčí, baseballovou pálkou, kladivy či kvalitním betonem, ale na druhou stranu mám slabost pro asiaty, které tyto drobnosti nijak zvlášť nevzrušují a dál zarputile kroutí všemi krky, které na své cestě potkají. Zejména boje v dopravních prostředcích byly vynikající a i když mne ta mafiánská story trošku rušila při demolici těl, tak celkově si dovolím vyjádřit spokojenost s viděným. ()
Galerie (72)
Photo © XYZ Films
Zajímavosti (27)
- Julie Estelle měla s bojovým uměním nulové zkušenosti, a tak se od základů začala učit bojové umění Pencak Silat již 6 měsíců před natáčením jejích scén. (Kucndo)
- Citát na jednom z plakátů „Jeden z nejlepších akčních filmů všech dob“ byl převzat z recenze z webu Collider, známé především díky kritickým názorům. (Ouwen)
Reklama