Režie:
Lee DanielsKamera:
Andrew DunnHudba:
Rodrigo LeãoHrají:
Forest Whitaker, David Banner, Michael Rainey Jr., LaJessie Smith, Mariah Carey, Alex Pettyfer, Vanessa Redgrave, Aml Ameen, Clarence Williams III (více)Obsahy(2)
Příběh Cecila Gainese (Forest Whitaker), který pracoval jako komorník v Bílém domě a obsluhoval sedm prezidentů mezi roky 1952 až 1986. Během několika desetiletí v Bílém domě byl při tom, když se tvořily dějiny USA, od války ve Vietnamu a hnutí za občanská práva až po atentát na Martina Luthera Kinga a Johna F. Kennedyho. Kromě toho, že se zasazoval o práva afroamerických zaměstnanců Bílého domu, bojuje celé roky svůj soukromý boj i na rodinné frontě: musí znovu najít cestu k odcizené manželce i ke svému synovi, který odmítá otcovu "služební" profesi. (EEAP Film Distr.)
(více)Videa (42)
Recenze (289)
Životní zkušenost Afroameričana ve 20. století v kostce. Postavy spíš než živí (a životní) lidé fungovaly spíš jako nosiče tezí a postojů. A aby bylo nějak zužitkováno povolání té hlavní, museli ještě dostat prostor známí herci v rolích amerických prezidentů. Přes občas zajímavé obsazení a některé zvraty v životě komorníkova staršího syna mi většina filmu přesně zapadala do škatulky „ušlechtilá nuda“. ()
Čtu zde o absenci poslání, zbytečnosti příběhu, ale pochopili jste, že se jedná o životopisný film? Rasismus v Americe je zajímavé a především na příběhy bohaté téma, které bychom si měli neustále připomínat. Nevidím důvod na takový film koukat, pokud jsem otázky rasové nesnášenlivosti přejedená :) Osobně mě Komorník zaujal více, než opěvovaný 12 let v řetězech. Snad je to lehkost, s jakou příběh plyne, vzdělávací stránka příběhu, očekávání, jak bude ztvárněn další prezident... Všechno dohromady a mnohem víc, což činí Komorníka jedním z nejlepších filmů jednak na téma rasismu a také z příběhů, které napsal život sám. K pozitivnímu dojmu přispěla i scéna s Ku klux klanem (ještě v době, kdy nevytahovali zbraně jen na šváby), kterým jsem tak trochu fascinována - samozřejmě, ne v pozitivním smyslu. Co si budeme nalhávat, mám taky slabost pro utlačované outsidery a menšiny, takže má dušička zajásala. Hodně sympatický počin. ()
Jednoznačně a protivně podřízené záměru ukázat, jak to Afroameričané měli těžké a jak obrovský kus cesty za pár desetiletí ušli oni i celá společnost. No, proč ne? Proč? Protože je to téměř mechanické vyprávění s povinnými zastávkami (děs na plantáži, podřízenost ve službě, přehlížení a postupné nacházení sebevědomí v boji o uznání). Je to plné klišé a stereotypních momentů. Kennedy je zpodobněný téměř jako Ježíš, Nixon jako svině proradná…. Doplněné samými frázemi. K dokreslení umělosti celého pojetí dobře poslouží Oprah. Po celá desetiletí, která ve filmu uběhnou, se vůbec nezmění – asi nechtěla být zošklivená. Akorát na stáří jí dají šedivou paruku. Zatímco chudák Forest se musel nechat oplešatět. ____ Tenhle film nedisponuje žádným filmovým prostředkem, který by zaujal. Je to jak zfilmovaná učebnice o boji za občanská práva. ()
Otázka není, zda je to dobrý snímek, otázka je, o čem snímek vlastně je. Na můj vkus příliš překombinované všemi možnými důležitými momenty za 30 let, příliš rodinných tendencí a potažmo snahy o individuální rozbor osobnosti a vcítění se na základě hloubavých očí. Tak to jste si ale měli vybrat, o čem budete točit. Takže, pokus, jak se biografie tak trochu točit nemá. ()
Temnota nedokáže zahnat temnotu. To dokáže jen světlo.......... Nějak jsem nachápal, kde vzal otrok fotoaparát. No nic, je to jen film. Příběh podle skutečné události. Příběh jednoho negra, který si splnil svůj Americký sen. Příběh zajímavý, pěkný a asi mi dlouho zůstane v paměti......... CITÁT- Naučím tě vše, co domácí negr musí umět......... ()
Galerie (47)
Zajímavosti (12)
- Pracovným označením filmu bol názov Lee Daniels' The Butler. (MikaelSVK)
- Robin Williams a Forest Whitaker se potkali po 26 letech od prvního společného filmu, kterým byl Dobré ráno, Vietname (1987). (rafix)
- Do role Jackie Kennedy zvažovali tvůrci i Milu Kunis. (Fevas)
Reklama