poster

Na jezeře - Čínská dívka (série)

  • Austrálie

    China Girl

  • Velká Británie

    China Girl

  • Nový Zéland

    China Girl

Thriller / Mysteriózní / Krimi / Drama

Austrálie / Velká Británie / Nový Zéland / USA, 2017, 5 h 51 min (Minutáž: 55–60 min)

  • corona
    ***

    China girl alebo slabší, austrálsky odvar Mužov, ktorí nenávidia ženy. Námet je celkom zaujímavý ale žiaľ pod režisérsku taktovku ho mal dostať asi chlap, gender negender. Takmer všetky postavy (najmä ženské, policajti a lekári), sa chovajú, ako mierne a občas aj ako ťažko retardované. Hereckému obsadeniu jednoznačne kraľuje Kidmanka, neviem, čo urobila, či si vytrhala "švíky" a vytlačila botox ale tak dobre už dávno nevyzerala a dokonca, sa jej vrátila mimika a pristali jej aj šediny. Gwendoline Christie hrá opäť Brienne z Tarthu. Do postavy otca Mary mali určite obsadiť staršieho herca, inak to vyzerá, že v Austrálii povoľujú adopcie neplnoletým, beztak z toho vyšla krajina protinožcov ako miesto, kde sa normálny človek bojí vstúpiť (čo určite nie je pravda).(5.10.2018)

  • Anderton
    ****

    V druhej sérii sa tvorcovia ukázali ako s látkou viac zžití, čo má za následok vyššie tempo, menej rozpačitých momentov a ucelenejšie rozprávanie. Čínske dievča má asi aj lepší scenár a réžia je viac sústredená, čo je dané aj tým, že si tvorcovia idú presne za svojim cieľom v podobe od začiatku jasne nastolených tém. Druhá séria nadväzuje v istých dejových líniách aj na tú prvú, čím v mojich očiach aj tá čiastočne stúpla na cene. Uvidíme, či sa dočkáme niekedy aj tretej, kde by sa mohli napríklad kompletne uzavrieť aj všetky doterajšie dejové línie, i keď by nás samozrejme čakal aj nový, autonómny prípad.(11.8.2020)

  • NinadeL
    ***

    Nebýt Kidmanky, tak se k tomu seriálu nevrátím. Ona sice zraje a zraje a cíleně si tentokrát vybrala docela zajímavý protiúkol bisexuální adoptivní matky v nevšední masce, ale někdo jako ona televizi nepotřebuje, pouze propůjčuje svou osobnost projektu, který potřebuje po letech nakopnout. Extrémně pomalé tempo 1. série nezanechalo dobrý dojem. Nádherná krajina Nového Zélandu byla vystřídána rutinnější Austrálií a odosobněná krimi mohla pokračovat. Jsem sice ráda, že se dovyprávěl základní příběh kdysi znásilněné policistky Robin Griffinové, ale sledovat drama s náhradními matkami a manipulací nezletilých bylo opět velmi náročné. Top of the Lake opět zanechalo mnoho otázek na téma moderní rodiny, mateřství, manželství, viny a odpuštění, ale upřímně doufám, že pokud někdy bude další série, že se jí účastnit nebudu. Mentalita této strany světa je příliš odlišná.(18.4.2019)

  • bouncer
    ***

    Nebylo to špatné, ale dost to mate tělem - první série byla detektivka, druhá se tváří jako detektivka, ale nikdo tam nic nevyšetřuje, všechno je psychologické drama. I hlavní hrdinka říká, že chce pracovat, vyšetřovat, že je v tom dobrá... no to sakra není, však nic nevyšetřila! Nechala si ukousnout nos, postřelit stupidní parťačku a našla a málem zase ztratila dceru. V tom je to docela zklamání, ale jako psychologické drama to funguje obstojně.(26.9.2018)

  • gudaulin
    *

    Viděl jsem pouze 2. sérii a je docela dobře možné, že první sezóna Na jezeře je výrazně lepší - konec konců kvalitu scénářů Westworld 1 a 2 dělí minimálně půlka galaxie - ale po tristní zkušenosti s Čínskou dívkou nemám ani tu nejmenší odvahu riskovat srážku s něčím tak neobratně napsaným. Je pro mě záhadou, čím si seriál zasloužil širokou publicitu, protože při sledování seriálových postav jsem měl pocit, jako by psychiatrická diagnóza Sagy Norenové ze seriálu Most byla nakažlivou chorobou a u protinožců vypukla epidemie. Prakticky neustále jsem měl pocit nepatřičnosti, chování postav chyběla vnitřní logika a jejich emocionální reakce byly prapodivné, jako by ovlivněné drogovým opojením. Jane Campion není obratná vypravěčka, ale všechno se na stylistické nedostatky svádět nedá. Při útoku vilného vozíčkáře jsem nabyl dojmu, že si ze mě už autorský tandem nepokrytě utahuje a seriál se pohybuje na teritoriu u nás vyčleněném pro Adélu, co ještě nevečeřela. Ze všech feministicky laděných děl poslední dekády, které gender skloňují na všechny způsoby, mi Čínská dívka přijde bezkonkurenčně nejslabší a selhává jako kriminální thriller i jako společenské drama. Jediným světlým bodem byla přítomnost sympatické a osobité Elisabeth Moss v hlavní roli. S jiným scénářem by její obsazení mohlo znamenat výhru. Celkový dojem: 25 %.(17.10.2018)