Reklama

Reklama

Hotel Adlon

(seriál)
  • Německo Das Adlon. Eine Familiensaga (více)
TV spot
Německo, 2013, 4 h 49 min (Minutáž: 96–97 min)

Režie:

Uli Edel

Kamera:

Hanno Lentz

Hrají:

Josefine Preuß, Heino Ferch, Marie Bäumer, Wotan Wilke Möhring, Rosemarie Fendel, Katharina Wackernagel, Amy Mußul, Sunnyi Melles, Burghart Klaußner (více)
(další profese)

Epizody(3)

Jeho zdi zažily velké dějinné události i osudové chvíle životů jeho obyvatel. Výpravná německá minisérie zasazená do prostor jednoho z nejvyhlášenějších evropských hotelů. Středobodem výpravného historického dramatu, jež se odvíjí ve třech částech, je reálný hotel Adlon, jenž byl v Berlíně u Braniborské brány otevřen roku 1907. Ten se záhy zařadil mezi nejvyhlášenější podniky v Evropě a stal se místem, kde v nadcházejících desetiletích potkával byznys s politikou i životním stylem a jímž procházela historie. Vyprávění je koncipované jako rodinná sága plná zvratů a vypjatých emocí, ale také coby příběh o realizaci ambiciózní vize a jejím naplňování.
Na samém začátku dvacátého století pojal Lorenz Adlon plán dát Berlínu luxusní moderní hotel po vzoru předních hotelů v jiných světových metropolích. Pro svůj nápad získal podporu císaře Viléma II., jenž mu pomohl zajistit lukrativní místo na stavbu. Adlon měl vizi vybudovat nikoli pouhé místo, kde lidé přespí, ale centrum společenského dění. Hotel Adlon tudíž v maximálním luxusu spojoval celou plejádu služeb a volnočasových aktivit, ale disponoval i zázemím, jež z něj činilo soběstačnou jednotku (včetně vlastní výrobny elektrické energie). Záhy po otevření se hotel Adlon stal vyhlášeným středem berlínského života, v jehož pokojích byli ubytováváni hosté císařské výsosti i ministerstva zahraničí.
Seriál se zaměřuje nejen na tři generace rodiny Adlonových, ale především na pohnutý osud Sonji Schadtové, jejíž život byl již od narození bezprostředně s hotelem Adlon svázaný. Spletitá síť postav je rozprostřena na pozadí velkých dějinných událostí dvacátého století – od bezstarostných dob před první světovou válkou i divokých a blahobytných dvacátých let přes dobu etických otázek a osudových rozhodnutí pod vládou nacistů a následného období světové války, na jejímž konci hotel Adlon vyhořel, ale i nadcházející éry, během níž se hotel ocitl ve východním Německu.
Režie se ujal zkušený Uli Edel, věhlasný režisér filmů jako My děti ze stanice Zoo, Poslední útěk do Brooklynu, Mlhy Avalonu či Baader Meinhof Komplex. Klíčových rolí se zhostily přední talenty německé kinematografie jako Josefine Preussová, Heino Ferch, Marie Bäumerová, Wotan Wilke Möhring, Christiane Paulová, Anja Klingová, Ken Duken, Johann von Bülow, Burghart Klaussner a další. Hotel Adlon se stal poslední položkou v nesmírně početné filmografii zasloužilé filmové a televizní herečky Rosemarie Fendelové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (24)

Aky 

všechny recenze uživatele

Dějiny německého dvacátého století zhuštěné do bubliny luxusního hotelu a několika lidí kolem něj. Dal bych skoro plný počet, kdyby vyprávěním občas neproblesklo klišé, mnohdy až kýč, a kdyby se němečtí autoři netvářili, že za druhé světové byla většina Němců antifašisté vlečení téměř proti své vůli hrstkou fanatiků. Nicméně je to umně spletený příběh, který udrží po celou dlouhou dobu pozornost, a na jehož konci člověk zauvažuje, jaký smysl má veškeré životní usilování, když je dříve či později vždycky zničí nějaká banda slepých ideologů. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Aj dobré by to bolo, len mám rád keď sú životopisné filmy naozaj životopisné a nie, že sa do filmu umelo pretláčajú dnešné korektné nezmysly, len aby tam boli. A potom napíšu, že pardon, to bola fikcia, ale chceli sme to tam mať - čo je príklad čiernej slúžky. Tak buď točíme životopis, alebo slúžime progresu za každú cenu. Ale potom to nenazývajte životopisom. ()

Reklama

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

Tři epizody napěchované historií jednoho hotelu.Úspěchy střídaly malé i velké tragedie a malé i velké události ve světě..A extra počin byl když paralelně vyprávěla příběh Sonja.Jsem spokojena s výběrem  herců a režií.Velmi pečlivě vybrané kostýmy.Kvalitní práce maskérů.Velmi profesionální kamera.Tentokrát jsem s Němci bezvýhradně spokojená. ()

pafka 

všechny recenze uživatele

Strhujici rodinna saga, ktera se odehrava od zacatku 20.stoleti az po soucastnost. Skvele odvypravene, skvele zahrane (vyborna Josefine Preuß) az po herce uporne strnule (Wotan Wilke Möhring), atmosfera, vyprava, masky (mohli by se v Hollywoodu neco priucit). Tohle se povedlo, vazeni. Nejslabsi je dle meho druhy dil. ()

Kozlowski8 

všechny recenze uživatele

Rodinná sága, začínající v roce 1904, kdy šestnáctiletá Alma Schadtová porodila dceru Sonju. Právě Sonja, nyní třiadevadesátiletá žena, je vypravěčkou tohoto příběhu. Příběhu její rodiny a rodiny Adlonů, s níž je spojen celý její život...Velice zajímavý a pestrý příběh, jehož hlavními nosnými prvky jsou láska, rodinné vztahy, touha po svobodě a nezávislosti. Ukazuje také krutou tvář společnosti, ovlivněné ideologií a nepravdami a relativnost vnímání dobra a zla. Všechny postavy, ať ty nejhlavnější, tak i ty vedlejší, jsou krásně napsané a skvěle charakterově vymezané. Tváře německých herců, které často ve filmech nevídám, mi zůstanou po tomto díle v paměti jistě dlouho. Pochválit je nutné rovněž vynikající práci kostymérů a hlavně maskérů, kteří pracovali s velkým citem a přirozeností. Pro mne velký zážitek. 90%. ()

Galerie (121)

Zajímavosti (13)

  • Ohľadom lesbickej scény s Christiane Paul Maria Ehrich pre BILD povedala: "Nikdy predtým som nebozkávala ženu. Pre Christiane Paul a mňa to bolo prvýkrát. Nehanbila som sa. Naopak. Myslím, že keď dve ženy nakrúcajú milostnú scénu, je to ešte jednoduchšie ako je to s mužom a ženou. Dve ženy vedia o sebe viac, vedia ako to má vyzerať a aký pocit to má navodiť." (Arsenal83)
  • Gigolové v Adlonu pracovali. Většinou se jednalo o zchudlé šlechtice, mladíčky a bývalé důstojníky, kteří při tanci bavili bohaté paničky a vdovy. (Jitomirka)
  • Brandenburská brána bola pre účely filmu naskenovaná, aby sa dala použiť ako verná animácia v rôznych epochách. (Arsenal83)

Reklama

Reklama