Režie:
Gregg ArakiScénář:
Gregg ArakiKamera:
Sandra Valde-HansenHrají:
Shailene Woodley, Eva Green, Thomas Jane, Christopher Meloni, Shiloh Fernandez, Gabourey Sidibe, Angela Bassett, Sheryl Lee, Dale Dickey, Jacob Artist (více)Obsahy(2)
Kat Connors (Shailene Woodley) je sedmnáct let, když její dokonalá matka Eva (Eva Green) zmizí. Poté co Kat žila tak dlouho v emocionálně potlačované domácnosti, sotva registruje nepřítomnost své matky. Ale jak čas plyne, Kat začne zjišťovat, jak hluboce jí matčino zmizení ovlivnilo. Když se pak vrátí domů na přestávku z vysoké školy, ocitne se tváří v tvář pravdě o odchodu své matky a svém vlastním popření událostí, které jí obklopují... (AlexisGraham)
(více)Recenze (114)
Ze začátku se to tvářilo jako rutinní drama s klasicky poctivě bláznivou Evou Green. Ke konci se to ale otočil o třistašedesát stupňů a vznikla z toho příběhu úplně jiná dimenze. Do té doby tří hvězdičkový film rázem u mě stoupl ještě o jednu a víceméně si mě získal. I tak Eva Green zůstala výborná jako vždy. Stejně tak mě mile překvapila i Shailene Woodley, která ukázala opravdu dost, což místy vůbec nebylo na škodu v rámci osmdesátkové atmosféry, kterou tam parádně podkresluje i samotná muzika. ()
Líbilo se mně, jak film postupně přitápěl pod kotlem. Ze začátku byl zajímavej, ale bylo to takový mouchy vemte si mě, ovšem to se hrozně nenápadně měnilo a příběh si mě postupně pěkně obtáčel a tím koncem mě úplně dostal. Ještě deset minut před koncem jsem si říkal, další divná role v Evinčině sbírce, ale na konci se to všechno změnilo. Není to přímo o napětí, spíš o naší zvědavosti a s tou to tvůrci evidentně umí. ()
Musím uznat, že slečna Woodley je solidní kachna. Ovšem jen, pokud si ji vezme do parády kosmetický tým o velikosti menšího státu a dvou provincií. To se pak z průměrné roštěnky s roztomilou tvářičkou stane po nanesení laku na nehty a jednoho Avon krámku vysoce jebatelný kus masa, ze kterého se mi při projekci ztopořili i sousedi a já místo toho, abych si užíval ladně se pnoucí atmosféru vztahového dramatu a opulentní variabilitu pestrých barev, tak jsem se hladil v rozkroku a hlasitě si blekotal "kuř ty kurvo, kuř!". Fanoušci psychotické zapšklosti si také přijdou na své, neboť Žlutomodrá paní se ani protentokrát nevymanila z role neurotického klubka podřezaných nervových tkání a v nepříjemnosti tak zdatně konkuruje nejedné otrávené škebli za pokladnou v Lidlu. Finální rozuzlení také není nic, co by vás donutilo nevěřícně vykulit oči, hystericky se chytit za hlavu a se slovy "ty pičo, tak to jsem nečekal" zmateně vyskočit z okna osmého patra, přesto je to snímek nadprůměrný, na tichou vraždu jednoho deštivého večera ideální, a to převážně díky skvělé, permanentně nadržené Shailene a jejímu superrozkošnému výrazu jménem "kouřím tě zmrde, kouřím!" ()
Docela netradičně podaný příběh zmizení jedné zoufalé manželky. Zajímavá atmosféra, estetika amerického nezávislého filmu, nelineární způsob vyprávění, osobitý filmový jazyk, originální práce s barevnými odstíny a barvami, velmi překvapivá pointa, v podstatě detektivka s mimikry indie filmu o dospívání a hájemstvích sexuality. Celý film je vyprávěný rastrem dospívající hlavní hrdinky, jen v překvapivém finále se náhle podíváme na věc pohledem matky, tenhle objektivizující rastr mi vlastně chyběl, škoda, že byl použit jen v jedné konkrétní scéně, docela by mne zajímal takový pohled očima otce. Originální film. Ale bože, ta hudba! Cocteau Twins, ale taky Depeche Mode a hlavně The Cure...nádhera...prožil jsem to stejně, jen na druhé straně železné opony... ()
Typická nezávislárna, kde se vlastně nic neděje, ale tak příjemně to ubíhá. Shailene Woodley je sexy, má to dobrej soundtrack a prostě mě to bavilo. ()
Atmosférická lahůdka, která ve mně ještě roste. Nadržená Shailene Woodley, barvy, skvělý soundtrack. Araki pořád umí. ()
,,MANŽELSTVÍ MÝCH RODIČŮ BYLO JAKO DLOUHÝ DOUŠEK VODY ZE ZMRZLÉ FONTÁNY...“ /// Rodinka a její vztahy. Mladá Kat vypráví, rozjímá, bilancuje… o manželský (rodinný) krizi, která vedla ke zmizení. ,,A JAKÝ Z TOHO MÁŠ POCIT?“ No… tak předně uznávám (po druhý), že S.Woodley dramatická poloha sekne (i voblečený). Ale já kurva nesnáším tyhle vztahovky, který se táhnou jak smrad a hovno se v nich děje. Eva Green jako ženská, kvůli který se (zase) vraždí, ovšem na který není co vobdivovat a Arakiho pointa, která slabší povahy přinutí zvednout hodnocení. MĚ NE! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 1999 napsala Laura Kasischke, číst nebudu. 2.) Stará je na mě hnusná. 3.) Su stará a znuděná… 4.) Thx za titule ,,Ergulis“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Shailene Woodley je herečka, pro kterou stojí za to tenhle film vidět. Taková celkem nenápadná hvězdička, která nám září čím dál víc. Jasně, že kdybych vynechala Evu Green, tak si to u mnohých uživatelů rozházím, ale tam už je její herecký um i vizuál notoricky známý. Překopala bych scénář, soundtrack bych nechala, ten byl skvělý a pak by to byla čtyřka jak vyšitá. ()
Pseudothriller, který zkušený divák prokoukne po zhlédnutí poloviny traileru, případně po prvních pár minutách filmu. Pravda, úplný závěr jistý "šok" přinese, ale že by se z toho člověku postavilo péro a ejakulátem zasral obrazovku, jak se z toho znenadání udělal, to zase ne. Péro se ale průměrnému heterákovi zajisté postaví z Woodley a její role nezkrotné lolity toužící po jakémkoliv dostupném mrdu, kdy při každé příležitosti nezapomene ukázat své adolescentní kozy ve vývinu a hází u toho grimasy, které by leckoho dostaly do kriminálu (mě určitě). Když ale pominu dvaadvacetiletou herečku, která hraje zákonem chráněnou a zákonem mrdanou teenku, zůstane mi rozvleklá nuda, kterou snad musel napsat obstarožní Japonec s fetišem na nedostupné dospívající maso. Thriller bez sebemenšího napětí, který by se dal snadno zaměnit s životopisným filmečkem o jedné nezletilé nymfě. 50% ()
První hodinu mě trochu štvalo, co vidím, čekal jsem něco jiného. Pár náznaků mi vrtalo hlavou, ale nebyl jsem si jistý, jestli se příběh vůbec někam pohne. Jenže po nočním rozhovoru s detektivem jsem ožil a pochopil, že ta zdánlivě dlouhá a zdánlivě nepodstatná první hodina měla svoje opodstatnění (detaily), konečně si dal věci dohromady (tedy, ne úplně všechno). Tvůrci totiž diváka pěkně napínají až do samotného závěru. A to nejlepší (?) si nechají až na úplný konec. A pokud jsem žehral u Divergence, že bych ocenil pro Shailene kvalitnější film, bylo mé přání vyslyšeno. Hodnotím slabšími 4*. ()
Ti nadržení teenageři a jejich frustrovaní rodiče. Atmosferický mix, který dokáže vzbudit lítost nad osudy všech zúčastněných, připomínající Lovely bones okořeněné o Pushing Daises. Eva Green letos počrvrté ve stejné herecké poloze, ale tentokrát dotažené k naprosté dokonalosti. ()
Nezávislá indie vztahovka, tak akorát vyvážená a dramaturgicky dobře vybalancovaná na hraně dramatu o dospívání, krimi detektivky a teenagerské komedie. Shailene Woodley exceluje. Plus za snahu tvůrců o co možná nejrealističtější podání pubertální bábovky, včetně lehce explicitnějších scén se sexuálním podtextem, kde se toho naznačí hodně, ale ukáže tak akorát. Závěr ucházející, avšak odhadnutelný. Malý nenápadný film, který je dostatečně hutný a napínavý na jedno pokoukání, na opáčko to už není - není tam co dál objevovat. ()
Kdyby to skončilo rozloučením na letišti (z čehož jsem měl ostatně obavu), solidně by mi tohle místy atmosférické drama zkazilo zbytek dne. Nestalo se, i tak je tenhle příběh z přelomu osmdesátých a devadesátých let jen rozjímající vztahovkou á la nasraní teenageři a jejich frustrovaní rodiče. Sexualita se ve filmech scénáristy a režiséra Gregga Arakiho řeší velmi často, unylý scénář však zdaleka nezakryje. Postava nezkrotné Lolitky nijak zásadně nestrhne, některé scény a vedlejší linie bych mohl bez potíží postrádat, Shailene Woodley a Eva Green jsou podle očekávání velmi dobré (druhá však měla už lepší herecké chvíle a hlavně méně odbytou postavu). Jednou stačilo. ()
Len klamlivý zhluk epizód zo života americkej stredoškoláčky, zdrôtovaný záhadným zmiznutím jej matky. Obľubujúci v ťažkopádnych náznakoch a lacnom odvádzaní pozornosti, doháňa herca k lhavým etudám, dúfajúc, že diváka udrží na dosah granátu, ktorý odistí na samom konci. Ja už som bol ale vážne mimo, zrejme ma vyčerpala fascinácia tou veľrybou, čo nikto nie a nie hodiť späť do mora a jej hláškami o sexe, napríklad ako sa teší, až jej niekto vyšuká mozog z hlavy. Aspoň že bola v hlavnej úlohe sexi mladá riťka Shailene Woodley, ktorá je skvelá herečka a pozdvihla snímku smerom ku slušivému priemeru. ()
Táto wanna-be Ellisovka je v prvom rade kolosálnym zlyhaním Gregga Arakiho čoby scenáristu a režiséra. Postavy sú plytké, no nie charakterom ale tým, ako sú napísané. Araki nevie viesť hercov, lebo to čo tu stvára inokedy skvostná Eva Green, je až komické prehrávanie. Jeho diletantstvo pokračuje v predvídateľnom príbehu, v ktorom sa vlastne nič zaujímavé nestane a to zaberá cca 2 roky života postáv. Soundtrack číta zoznam skvelých skladieb, no ani to, čo mu kultové new wave a post-punkové kapely zložili, nedokáže Araki spracovať, a tak s výnimkou Behind the Wheel žiadna z piesní nie je poriadne zasadená do scény. A ako bonus tu máme fádnu ne-atmosféru 80tych rokov, či skôr rok 2014 s plagátmi 80s kapiel na stenách. Jediné, čo tu stojí za to, je, že sa Arakimu podarila jedna vec, v ktorú som ani neveril. Dokázal zo Shailene Woodley urobiť sexy kosť (a následne ju opakovane vyzliekol). ()
Celé tempo bylo celkem ubíjející. Příběh docela nudný a bez většího nádechu, což postupně začíná vadit. Pochválit mohu třeba herecký výkon Shailene Woodley, která se pomalu začíná stávat TOP herečkou. Dále třeba závěrečné rozuzlení, které nebylo z nejhorších. Vysoko se White Bird in a Blizzard hodnocením nedostane, ale průměr by překonat mohl .. 6/10 = 60% ()
Celkom obyčajná, ničím výnimočná dráma, thriller ani omylom, na to tu bolo až príliš málo napätia (vlastne žiadne). Dejová linka bola strašne šedivá a často nudná, aj keď pozerať sa na večne nadržanú Woodley, ktorá myslí iba na ocas a na zmiznutú matku, malo niečo do seba :). Film mal preto šancu zaujať hlavne hereckým obsadením, čo sa celkom podarilo. Shailene Woodley zahrala skvelo, myslím, že ju čaká ešte veľa výborných filmov, má pred sebou skvelú budúcnosť. Evu Green ani nekomentujem, pretože kde sa zjaví, tam film nemôže byť podpriemerný, škoda že jej scenár nedal viac priestoru. Ku koncu sme svedkami pokusu o akúsi šokujúcu pointu, čo skôr vyznelo smiešne, pretože už zhruba od polky je jasné, čo je vo veci. Na druhú stranu priznám sa, dôvody ma trocha prekvapili, to sa podarilo. Čistý priemer. 60/100 ()
Sen každého štyridsiatnika; aby mu zaklopala na dvere mladá, perfektne vymodelovaná osemnástka, ktorej z očí trčia dva stoporené falusy! ()
Arakiho vhled do života dospívající -hormony rozhárané- holky, která přijde o frustrovanou a excentrickou matku, je nejen hypnoticky zádumčivý, ale chvilkově satirický, občasně až sarkastický. Pomalu plynoucí děj, který jde na úkor neúprosné šmíry dvou hlavních ženských postav, typická silná slovní forma (rozuměj vulgarismy), velmi vhodně vybraná hudba, která podkresluje celkovou podařenou atmosféru, hlas mimo obraz, který tradičně stvrzuje literární předlohu, ale zároveň perfektně dotváří děj a občasně zahýří jemnými bonmoty, přesné herecké výkony... White Bird in a Blizzard je filmové dílo vymykající se tradičnímu vypravěčskému proudu, jde si po svébytné cestě a to rozhodně stojí za shlédnutí! 80%. ()
Tak už aj Shailene Woodley zablúdila do Arakiho divného, bisexuálneho sveta. To dievča ide hore, nebojí sa vyzliecť, prechádza od lascívnosti k roztomilosti a naspäť v päťsekundových intervaloch. Odvážil by som sa až povedať, že film stojí viac na nej, ako na Arakim. Charaktery sa takmer držia pri zemi, mimo (dokazený) koniec nešokujú, a Shailene si zamilujete. Tú bezprostrednosť, živočíšnosť, jej postavu bezmála fyzicky poznáte. "O panenstvo som prišla v okamžiku. Tak ako moja matka.." ()
Reklama