Obsahy(1)
Marco Contrada pracuje ako etológ na taliansko-slovinských hraniciach. Za pomoci moderných prístrojov zaznamenáva voľný pohyb a správanie divokej zveri. Jedného dňa narazí na staršiu schátralú budovu, kde sa rozhodne prespávať. Po niekoľkých nociach si uvedomí, že jeho technika zaznamenáva omnoho viac, ako sa môže zdať. Opustený dom totiž skrýva svoje hrôzostrašné tajomstvo. (*CARNIFEX*)
(více)Recenze (80)
Nízkorozpočtový fajnový pokus, který jsem si užil mnohem víc, než podstatnou většinu hororů za poslední dobu. Kdo má zálibu v myslivosti, nebo naopak strach z lesa, nedej božíčku z nočního lesa, pak se dá rozhodně doporučit. Můžu říct, že jsem se pobával takhle po půlnoci, což bylo kurva příjemné. Co se týče zdejších upozornění, souhlasím, že možná ne každý ocení danou formu, no pro srovnání bych tady hodil třeba příběh ovarového kolínka, na který ale rozhodně neupozorňuju kvůli dějové paralele. Spokojenost na 75% ()
Talianska horrorová filmová tvorba zažila najväčší rozmach a zaznamenala najväčšie úspechy v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch minulého storočia. Pod režisérskou taktovkou takých výrazných majstrov ako boli napríklad Dario Argento, Lucio Fulci, Lamberto Bava, Joe D´Amato a mnohí ďalší vznikli kultové diela. Priznám sa, že i ja patrím medzi obdivovateľov starej talianskej horrorovej školy. Potešil som sa, keď sa mi do rúk dostal snímok "Oltre il guado". Bol som zvedavý v akej forme je súčastná talianska horrorová produkcia. Po zhliandutí tohto titulu však musím smutne konštatovať, že zlatá éra talianskeho horroru je nenávratne preč. ** ()
Být na psychiatrickém vyšetření u Williama Dafoe s Charlotte Gainsbourg, několikrát bychom si s ní dali haj fájv, protože žádný hřbitov, chrám, ruina, dungeon či očarovaný dům netrumfne ve své děsivosti noční les. A to bude nejspíš důvod proč Oltre il guado, ač se jedná v zásadě o totální základ a tresť hororu, prostě funguje. Úsporné prostředky, jediný protagonista, hluboké lesy na italsko-slovinské hranici a dvě hnusný malý masožravý coury. A ačkoli se nejedná o found footage, technické prostředky a způsob snímání z něj v zásadě found footage dělají. Rozhodně jsou horší možnosti, jak strávit čas. Třeba čtením flipnicových komentářů. ()
Zkrátit stopáž o dvacet minut a možná bych u toho dvakrát neusnul.Začátek je strašně dlouhej a bez mučení se přiznám, že mě to prostě nebavilo.I když film pracuje s výtečnou hudbou (nejsilnější prvek filmu) a místy má opravdu silné pasáže, vše je zničeno či spíš pošlapáno tou nesnesitelnou stopáží.Atmosféra byla, námět na jedničku a pointa ucházející, ale pracovat s jedním hercem 102 minut je prostě moc.Řemeslně výtečná žánrovka, ale pro trpělivé diváky, ale to je bohužel moje nejslabší vlastnost.50%. ()
Chlapík robí etologický výskum divokého živočíšstva na taliansko-slovinskej hranici, za nevyhnutnej elektronickej pomoci. Objaví tu však niečo ako zvláštne duchovité postavy, ktoré ho zlákajú objavovať tajomstvá miestnych hlbokých lesov... Veľmi pomalý a tichý horor (až sa divím pomerne vysokému ricciho hodnoteniu :)), ktorý je však efektívne zasadený do pôsobivého, atmosféricky temného prostredia, vďaka čomu dokáže v niektorých úsekoch veľmi dobre a mrazivo zafungovať, hoci dokopy neponúkne nič špeciálne. Ale keď si to človek pustí pekne v noci a bude tomu veriť, tak sa ten „creepy feeling“ dostaví a to niekedy úplne stačí. ()
Galerie (7)
Photo © Drop-Out Cinema
Reklama