Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zakázané uvolnění je o únosu nevěsty, který se dost nepovedl, o důležitém hokejovém utkání a koktejlu, který si holky nalejou, až když je ten správný čas. (Bontonfilm)

Recenze (351)

kingik 

všechny recenze uživatele

"Bodyshot" v Hřebejkově baru. Zakázané uvolnění není jen výraz z hokejové terminologie. Nově je to také název drinku, který podává sympatická barmanka Vladana (Jana Stryková), ke které do zapadlého hokejového baru s výmluvným názvem "Lapačka" v rámci tradičního únosu nevěsty, dorazí mladá nevěsta Klára (Zuzana Stavná) a ženichova svědkyně Iveta (Hana Vagnerová). Neurotická, podezřívavá, afektovaná a žárlivá Klára si však nevybrala právě ideální svatební den. Venku průtrž mračen, a k tomu dlouhé čekání na příjezd ženicha, zapříčiní značné psychické vypětí obou kamarádek, kdy na povrch začnou vyplouvat nepříjemná zjištění, podezření a ženská psychika dostane dost zabrat. Stranou nezůstane ani lesbické sexuální jiskření. Vedle toho jsou v baru výpadky televizního i mobilního signálu, republika žije mistrovstvím světa v hokeji a liduprázdný bar uprostřed ničeho zažije ženskou invazi po "hřebejkovsku". Film nezapře svůj divadelní původ. Divadelní minimalismus je na filmu od prvních minut jasně patrný. Stejně tak je tomu uzpůsobena i většina dialogů, na kterých někdy film nestaví tolik, jak by bylo potřeba. To po nějaké době vede k rozpolcenosti filmu, kdy se některé režijní postupy v návaznosti na ty divadelní, stávají postupně málo funkčními nebo nefungují vůbec. K tomu nejhoršímu patří "emotivní" proslovy na kameru jednotlivých ženských postav. Hřebejk s herci pracovat umí, to je u něj běžná praxe. Trojice hereček Stryková-Stavná-Vagnerová je někdy příjemně snesitelná, ale nikdy k nim nepocítíte až tak upřímné sympatie. Z jejich jednání, kterým se prezentují, to ani dost dobře nejde. Navíc dost často své chování a názorové postoje měnily, a to bez příčiny, anebo jen zkrátka podle nálady režiséra a scénáře známého tvůrce "přidrzlých" záležitostí Petra Kolečka. Něco jiného je scénář psát jako divadelní hru, a něco jiného je podle něj natočit film. Z hlediska filmových postupů se Hřebejkovi nejlépe daří pracovat s prostředím. Sice se obrazově pohybujeme střídavě v baru a na silnici v lese, kde bude mít nehodu s jelenem ženich s příjmením Jelen (Ondřej Sokol) a sexuálně "(de)zorientovaný družičkář" (krátké zastavení na svatbě v úvodu filmu nemá pro další vývoj vliv), ale Hřebejk do těchto prostředí investoval hodně ze svého režijního umu podpořeného expresivní kamerou Martina Žiarana. Obě prostředí disponují výbornou atmosférou, která do pozadí zatlačuje většinu dialogů, které nejsou špatně napsané, ale dost často se stává, že nevyniknou. Hřebejk dokazuje, že si může dovolit prakticky co se mu zachce. Ve filmu si může dovolit experimenty s komorním prostředím i divadelním minimalismem. Velká škoda, že jeho zajímavému a nevšednímu počinu chybí nějaký skutečný vrchol. Měl-li jím být sázka barmanky na hokejový výsledek, tak to bylo poněkud přestřelené. Není to ovšem zdaleka to jediné, co je zde sympaticky přestřelené. Ve výsledku je to zvláštní, někdy až pocitový film, v zásadě orientovaný na divačky. Přesto v něm ženskou logiku není nutné hledat. Nesporným plusem je, že při své skromné stopáži film rychle uteče. Živočišná Vagnerová je příjemný bonus. Mé hodnocení: 70% () (méně) (více)

Matty 

všechny recenze uživatele

Klučičí představa o tom, jak by měla vypadat holčičí komedie. Ženy se chovají jako frivolní hysterické krávy bez smyslu pro humor. Jsou buď technicky nezdatné, anebo si film z jejich možné technické zdatnosti dělá srandu („mám ČVUT“). Lžou, předstírají, manipulují druhými. Jejich jediným konverzačním tématem jsou muži, od nichž odvozují své životní štěstí. Hokej jednu z nich zajímá jen kvůli tomu, že si na výsledek zápasu vsadila – iracionálně vysokou částku na iracionálně vysoké skóre. Stejně jako v pornu a jiných mužských fantaziích nemají zábrany dopřát si z hecu lesbický sex. Mužská dějová linie je sice věrohodnější a vtipnější (ačkoli Sokol, dobře zvládající timing a vhodně volící intonaci hlasu, opět místy zapomíná, že není v Partičce a jde dál za čáru, než stylizace filmu snese), ale zároveň mnohem kratší a z větší části naprosto zbytečná. Je pěkné, že pánové řeší podobné otázky jako dámy, ale nesměl by z toho čpět scenáristický konstrukt (stejně jako z řady jiných situací ve filmu) a muselo by to být lépe (resp. jakkoli) prolnuto s dívčí linií. Duální vyprávění společně s flashbacky a brechtovskými promluvami hereček do kamery vytváří zdání sofistikovanosti, vrstevnatého díla, v němž by se vícero paralelních motivů mohlo v závěru protnout a přinést nějakou katarzi. K ničemu takovému nedochází. Pár lidí se ztrapní, jsou odhaleny dlouho zatajované informace, ale nevypadá to, že by si z prožitého někdo vzal jakékoli morální ponaučení (film poněkud šovinisticky naznačuje, že viníky vztahových konfliktů jsou kurvící se ženy, nikoli mužské kurvy). Hra na hloubku jen odvádí pozornost od sitkomové plytkosti celého filmu, který je v zásadě jen jakousi prodlouženou, do kin omylem uvedenou epizodou seriálu typu Jak jsem poznal vaši matku. Jen s horšími herci, hůře zvládnutou rytmizací a mnohem méně duchaplným humorem. 50% ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Něco mezi Martou a Věrou a Okresním přeborem v hokejovém podání. Nevadil mi Kolečkův přidrzlý humor a komorní zpracování (koneckonců, hru bych rád viděl), jen většina situací byla vypjatějších, než je zdrávo a figury tak ztrácely na autenticitě. Za Norberta Lichého dík. 50%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

V poslední době panu Hřebejkovi nerozumím lidsky ani filmařsky. Něco tak prázdného, nudného a zbytečně afektovaného jsem už dlouho neviděl. Dám jednu za dialog po boroučce, ale i tak si myslím, že opět vítězí mé veledobráctví. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Hřebejk v jednom roce natočí naprosto ultimátní studnici psychologie s názvem Líbánky, aby rok na to natočil dialogové okénko do světa slepic. Proti těm herečkám vůbec nic nemám. Dokonce bych si přál Hanu Vagnerovou vídat v pořádných filmech klidně i častěji. Jenže to co tam předváděly pohromadě, z toho jsem byl prostě hotovej. Když vídám podobné slepice v hospodě, většinou se stáhnu do ústraní a nejčastěji odcházím, protože mi v tu ránu zkurvili celej večer. Takhle mi ho zkurvili jenom na pohovce, což je jediné štěstí tohoto filmu. Po druhé ho ale doufám už nikdy v životě neuvidím. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Ženský jsou afektovaný krávy, Slovensko země třetího světa a Sokol nejlepší jelen (kompliment). Nic mi nezkazí den tak spolehlivě jako nová česká komedie. Hokej, chcanec a pár facek. Lesba. Buzna. Kurva. Looooool vy nuly. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,…UŽ JSEM CELÁ OTUPĚLÁ. CHOVÁME SE JAKO KRÁVY…" /// Tak moc bych chtěl na konci říct, že je to sice blbý, ale dává to smysl. Ale nemůžu. Prostě to nejde! Holčičí debatu v baru a pánský dialogy z cesty prosvětlí za zvuku harfy zvracející svatebčan a já marně přemejšlím, co vede dva chlapy k pokusu o předvedení nitra ženskejch hlav (ne duše, to by je doufám ani nenapadlo!). Takový divadlo, který místy pobaví, ale v hlavě zůstane asi jen nedomrdlej lesbickej sex, páč zjištění, že život (jejich) stojí za hovno, je nahovno. Stejně překvapivá a zábavná je i pointa. Dneska už (někomu) k natočení filmu stačí kurevsky málo. Nebo vy snad věříte, že chlap ví, jak reaguje ženská, když…? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nechápu, že když je totálně blbá nevěsta, nemá smysl litovat ji, ale...(číšníka?). 2.) Chystám únos. Nevěsty. (a je úplně blbá!) /// PŘÍBĚH ** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

tron 

všechny recenze uživatele

Občas zábavné a dobré, inokedy nudné a priemerné, občas čudné a minimálne v jednej bisexuálnej scéne úžasne absurdné a WTF. Videné na Cinematiku na letnom námestí v Novom Meste n/V, čo tomu dodalo zaujímavú atmosféru, ktorú by to normálne v kine alebo doma na gauči nemalo. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Porno na internetu prej zachrání každej třetí vztah." To by mohlo sedět. Já jsem však nikdy neunesl žádnou nevěstu a o po zhlédnutí tohoto snímku bych to neudělal ani za slušný obnos od ženicha. Poslouchat totiž tři podnapilé pipiny, kterak trousí životní moudra, je hodně nad mé možnosti. Jakmile se však dívčiny začaly olizovat, fackovat a uvedly do života slušný fórek s mrtvým jelenem, tak se to celé stalo tak nějak snesitelnější. Nicméně trvám si na svém: neunesu a neunesu! Ani kdyby mi k tomu skvěle vyhrávala kapela Hrůzy. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Zcela zbytečné, uměle natažené, filmově nefunkční. Škoda sympatických herců, to je jediné, co mě mrzí. Odpad, město, smrt bylo někde úplně jinde, proto mě další Hřebejkův sestup na nižší úroveň i trochu překvapil, ale už mě to nějak moc neštve. Tenhle člověk prostě vyhořel, co si budeme nalhávat. Ekvivalent 77 minut prázdného plátna. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Říká ti něco záložka historie internetu?“ – „Jo, já mám ČVUT.“ – „Tak to leccos vysvětluje.“ Zpočátku jsem si říkal, jestli to čsfd, imdb a hlavně tvůrci myslí s žánrem „komedie“ vážně. Nakonec se z toho jakási tragikomedie vyklubala a zaznamenal jsem pár tak dementních hlášek, až jsem se jim musel zasmát (typu „Já nedávám…já se vdávám, chichi.“). Jinak jsem ale dostal nesympatické postavy, které byly „vypatlané až na půdu“ (mým „favoritem“ byl Štěpán), spoustu umělosti, trapnosti (jen té minimálně vtipné), pochybné zpovědi směrem k divákovi, narážky na Slovensko (za nejtvrdší považuju asi „zem třetího světa“), snahu o úlitbu mužské části publika a zvracení za doprovodu harfy (závan originality, ehm). Jako jediný klad filmu vidím překvapivý fakt, že jsem se vlastně moc nenudil (čemuž jistě nemalou měrou pomohla naštěstí relativně krátká stopáž). Celkově to tak vidím na 2*. „Iveta je Slovenka, ty jo, východňárka.“ – „Jo a co to má s tím společnýho, že to je východňárka?“ – „No ne, to je prostě…to je jinej, jinej druh, že jo, to není ňáká fiflena, co se támhle tahá někde po diskotékách, že jo, to je prostě holka, kerá vyrostla mezi medvědama.“ ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Docela absurdní komedie, už jen proto, že tuto unesenou jalovici by asi hledal jen jelen.. Hřebejkův lichý úsudek napovídal, že více vrstvami natřená divadelní prkna, pár vtipných replik mezi osudovým hřměním a šavle u harfy budou budit dojem, že má o kolečko víc a ještě nám jako správný sokol české kinematografie uleví od tlaku zakázaným uvolněním. Troufalé, jenže já byl celou dobu v postavení mimo hru.. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Mám poněkud marný pocit z toho prostého faktu, že stejnojmenný videoklip Michala Hrůzy je ve výsledku lepší kino. Leč některé dílčí prvky obsažené v tomto díle stojí za pozornost naší laskavé veřejnosti. Čili i tento Hřebejkův divadelní deníček slouží jen z poloviny. Ale pořád je to o mnoho lepší zážitek, vzpomenu-li na nefungující Odpad město smrt. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

I na české poměry poměrně nudná, nezajímavá a zaměnitelná nízkorozpočtovka, na kterou ovšem zašla hromada lidí. Takže vlastně úkol splněn? ()

castor 

všechny recenze uživatele

Přemýšlím, co je jinak. Proč jsou u některých tvůrců tak zásadní výkyvy? Hřebejkova dramatická trilogie (Kawasaki, Nevinnost, Líbánky) byla s drobnými škobrtnutími výtečná, nově se opírá o divadelní hru, která se na filmovém plátně nese v uvolněné letní atmosféře, ve které se srážejí zvířata, ječí při gólu domácích a taky docela dost zvrací. Ve venkovském baru se ocitnou nevěsta, svědkyně ženicha a provozovatelka dané knajpy, chvíli se urážejí, pak si vyčítají minulost, lžou si, manipulují, dokazují orientaci, neustále brečí, vyhlížejí budoucnost. A hlavně se chovají jako husy. No, a samozřejmě se s návalem vší té hysterie dočkáme několika odhalení. Divný humor, divné dialogy, divný Hřebejk. S mužskými postavami (hlavně timing velmi dobře zvládající Ondřej Sokol) to jde tvůrcům o poznání lépe, ženám pak v tomhle zbytečném minisouboji vévodí Hana Vagnerová. Katarze nulová, jen tu měl někdo drobnější úraz hlavy. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Divte se, jak chcete, ale já se velmi dobře bavil. Dámský trojlístek byl perfektní a Jan Hřebejk ani Petr Kolečko si podle mě takovou ostrou kritiku (tentokrát) nezasloužili. Potěšila mě také sympaticky umírněná stopáž. Zakázené uvolnění je, řekl bych, hlavně film pro lidi, kteří mají rádi divadlo. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Poťouchlý kousek páně režiséra, vsadil nikoliv na výsledek hokejového utkání ale na dámskou sestavu. Nikdy bych nevěřila, že se budu u tak podhodnoceného filmu takhle bavit. Petr Kolečko mě dostal už u Okresního přeboru. O tom, že jde o humor mladší generace svědčí i fakt, že se u toho smíchy řezal můj 11letý syn. V tomto případě není podsatný závěr cesty (silná koncovka), ale spš o to, zda je samotná cesta zábavná. Snímek rozhodně není zapotřebí předem zavrhnout jen kvůli tomu, že někomu tento způsob humoru nesednul. Každý asi odhadne po prvních pár minutách, jestli obětuje svůj čas a pokud se dívá přesto, že ho to nebaví, jedná se zřejmě o masochistu. :o) ()

Související novinky

Kinokavárna na Rock for People

Kinokavárna na Rock for People

30.06.2015

Oscarové filmy, kultovní české seriály, přehlídku tvorby mladých nadějí českých filmových škol, originální Kinokavárnu s vybraným filmovým menu od Aerofilms a nádavkem diskuze s tvůrci. Festival Rock… (více)

Reklama

Reklama