Reklama

Reklama

Fargo - Season 3

(série)
Trailer 3

Epizody(10)

Obsahy(1)

Třetí řada sleduje život dvojice Ray Stussy (Ewan McGregor) a Nikki Swango (Mary Elizabeth Winstead). Oba se po neúspěšném pokusu oloupit Rayova bratra Emmita (kterého rovněž hraje McGregor) zapletou do případu dvojité vraždy. Jednou z obětí je starý muž s tajemnou minulostí, jehož nevlastní dcera Gloria Burgle (Carrie Coon) je policistka. Mezitím se Emmit snaží zpřetrhat pouta, která ho pojí k temné organizaci, od níž si před dvěma lety vypůjčil peníze. Ale tato společnost, mezi jejímiž zaměstnanci se nacházejí i V.M. Varga (David Thewlis) a Yuri Gurka (Goran Bogdan), má jiné plány. (AMC Czech)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (130)

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Každá z dosud odvysílaných sérií Farga je jiná, osobitá. Všechny jsou ale zajímavé a především neuvěřitelně zábavné. Ve vší úctě k bratrům Coenovým, jejichž práce sloužila jako odrazový můstek, hodnota kterékoliv řady je vyšší než původního filmu. Je mnohem obtížnější udržet kvalitu scénáře a příběhu, úroveň dialogů a vzájemnou chemii postav na ploše deseti bezmála hodinových dílů než jednoho celovečerního snímku. Jsou tu zkrátka zas. Predátoři a jejich oběti, nájemní vrazi, žoldnéři, podvodníci, velcí hráči a jejich poskoci, ambiciózní zoufalci i nenápadné figury schopné překvapit. Třetímu Fargu se nepodařilo překonat skvělou druhou sérii, ale funí jí na záda jen s malým odstupem a první sérii překonává jednoznačně. Ta měla jen dvě výrazné figury, třetí série jich má sedm. Jak jinak, všechny stojí na špatné straně zákona. Fargo vždycky stálo na výborně napsaných záporných charakterech, kladné postavy hrají spíš roli statických pozorovatelů a komentátorů dění. Všechny Farga spojuje podobný typ příběhu, způsob práce s postavami je ale jiný než ve dvojce, kde vývoj posouvaly omyly a nedorozumění a zásadními hybateli děje se stali packalové na všech stranách. Tady se typem postav částečně navazuje na první sérii s jedním výrazným rozdílem. Malvo byl přízračný cool zabiják komiksového typu, pan V. M. Varga je sice mostrum, které ale přišlo z reálného světa. Malvo patří do říše mýtů, Varga jakoby nabýval rysů českých privatizátorů z 90. let, po kterých zůstávaly vytunelované fondy, krachující banky a miliardové ztráty, případně i mrtví bílí koně. Je to podvodník velkého stylu, manipulátor a člověk, který si krví ruce nešpiní. Zabíjí pohledem nebo nepatrným gestem. Má jiný arzenál zbraní a tu nejšpinavější práci za něj odvádějí jiní. Mimochodem, myslel jsem, že výkon Billyho Boba Thorntona nic nepřekoná, ale David Thewlis ho po mém soudu trumfnul. Ne, není to přitažlivá figura, svým způsobem je ale fascinující. Thewlis pochopil, jaký je v té zrůdě potenciál a pohrál si s jeho charakterem s vědomím, že něco tak vděčného potká herce jen párkrát za život. Postava M. E. Winstead má sice od počátku podstatně větší sebevědomí než uťápnutý pojišťovák z první série, učí se však stejně rychle a záhy se stává nebezpečným protihráčem. Ewan McGregor vytvořil náročnou dvojroli bratrů rozdělených pocitem křivdy a závistí. Oba jsou fyzicky i povahově jiní, ale každý po svém ve své zarputilosti zábavní a stejně tragičtí ve své neschopnosti odhadnout, kam se věci řítí, a včas udělat úkrok stranou. V současné televizní popkultuře představuje Fargo nezpochybnitelnou kvalitu a doufám, že tohle nebylo poslední setkání s antihrdiny amerického podsvětí ve fargovsky temně groteskním světě. Celkový dojem: 90 %. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Fargo od desíti k pěti a je to opravdu škoda, protože zápletka se jménem Stussy je důvtipná, vynikající herci se také vyskytují, ale, pro Boha živého, než se v trojce začne něco dít, tak to trvá celou věčnost. Okouzlení atmosférou ještě zůstává, Fargo je pořád dost neústupné a krvavé v těch správných chvílích, ale jinak už začíná povážlivě drhnout. ()

Reklama

ZeroCZ1233 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První série Farga mě odpálila minimálně do stratosféry, jelikož jsem nemohl uvěřit, že něco tak kvalitativně na výši existuje a proklínal jsem se za svou instantní ignoraci tohoto projektu i když jsem o něm povědomí měl. Druhá série mě trošku stáhla dolů, 70s a vše okolo bylo pěkné, příběh skvělý, jenže mně se to do noty netrefilo tolik. Nu, a nyní série tato, tedy třetí. Well, nyní jsem byl vynešen za hranice oběžné dráhy naší drahé Zeměkoule. Signifikantní Fargovská příběhová kostra setrvala, linka hodného policisty (opět pod emancipačním vedením), linka černobílá (Stussyovští) a nakonec propletení s šedou eminencí záporného charakteru. Výše kvalit všech třech zmíněných je bez debat na velmi nadřazené úrovni, já bych se s dovolením pozastavil nad vývojem narativních voleb, jež podlehly možná malému, avšak silnému progressu primárně ve stylu a vyhrávání si s vyprávěcími postupy. Epizoda třetí je nejvýraznějším příkladem. Tvůrci si dovolili na úkor osvědčenému desetidílnému formátu jednu epizodu obětovat a uvrhli Fargo do situace, v němž se ještě neukázalo. Nesledujeme hlavní ani vedlejší linku, epizoda si vybrala jednu vedlejší a z ní otevřela úplně jinou s velmi pochybnou důležitostí vůči celku jako takovému, přelet pod stíny palem Los Angeles je krok ještě riskantnější (vzhledem k tomu, jak si seriál zakládá na sněžném podkladu) a animované prostřihy tomu dodávají imaginární korunu. Tato odvážnost reflektuje snahu o větší komplikovanost, kdy se tato epizoda může zdát zbytečná, nudná a prakticky nepodstatná, jenže v hloubi duše nese velmi silnou myšlenku a takovéto filozofické úvahy jsou v této sérii velmi častým úkazem a jsou výrazným novým prvkem s potvrzením kvalit scénáře, jenž si velmi polepšil svou kadenci zvratů a jejich plánování. Audiovizuální krása ani tentokrát nezklamala i když je až velmi v pozadí, hlavně casting je velkým tahounem. Můj milovaný Ewan McGregor si tu střihl brilantní (a kritiky také zaslouženě ověnčenou různými cenami) dvojroli charakterem rozdílných dvojčat a já dostal jen potvrzení o tom, jakým vynikajícím hercem vlastně je (obě role pojal tak, že ať jsem viděl na obrazovce tu či onu postavu, tak mi vůbec nesplývala s tou druhou), jemu neméně intersantně sekundovala nádherná Mary Elizabeth Winstead (jíž podlehl i v reálném životě, čemuž se vůbec nedivím) a v roli neuvěřitelně slizkého záporáka zazářil David Thewlis, jenž se výrazně odlišuje od záporáků minulých sérií, není to násilný člověk schopný fyzického konfliktu ale byznysmen s velmi pokřiveným pohledem na svět a svou nechutností jako by zrcadlil svůj názor na společnost. Třetí série této fenomenální pecky je pro labužnické konzumenty televizní tvorby milující nejvyšší kvality jako dělaná a jen potvrzuje, jak ždímání žánru až na dřeň může vynést nektarově sladké ovoce. 9,8/10. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Hrubě nanicovatá, nedůsledná, povrchní, děravá, pseudofilosofická a rádoby oduševnělá nuda s nejhorším castem přechytralých bezrozměrných (a pseudoenygmatických) padouchů s občasnými výjezdy do religionistiky. Jedna hvězdička patří Ewanu McGregorovi, který tu plní úlohu oázy v poušti utrpení. Po tomhle mi hodně bylo. Při sledování jsem si připadal jako Sisyfos valící kouli do kopce, na jehož vrcholku stojí David Thwelis a hází po mně medicimbaly. ()

mcb 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Se ctí ustátá třetí sezóna kriminální antologie po bezmála geniální druhé sezóně takovou laťku snad ani nemohla překročit. I když se základní příběh bratrského sporu nese v docela konvenčním duchu, to, co drží Fargo i potřetí na úrovni pozoruhodného díla, je Hawleyho meta-přístup k látce, který zachází až do krajností toho, zda to, co vidíme, je realita nebo fikce. Antologie tentokrát ještě více relativizuje pojmy dobra, zla a spravedlnosti, čímž je poplatná zejména dnes ve světě pokřivených informací a nedopátratelných informačních zdrojů. V jádru však Hawley stále rozvádí poetiku jednotlivých coenovských filmů (tentokrát i na úrovni citací) a své postavy staví proti absurdním situacím, náhodám a falešným stopám. Nejlepší epizoda: The Law of Non-Contradiction (3) ()

Galerie (657)

Zajímavosti (5)

  • Scéna z bowlingové haly je celá míněná jako pocta filmu Big Lebowski (1998). (vyfuk)
  • V záhlaví tištěného scénáře „The Planet Wyh“ od Thaddeuse Mobleyho (Thomas Mann) se objeví chybný název „The Planet Why“ (tedy „Why“ namísto smyšleného „Wyh“). (Caminzind)

Reklama

Reklama