Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    **

    „TADY JDE O DEMOKRACII! LIDI MAJÍ STRACH, VE MĚSTĚ VLÁDNE CHAOS A MY NEMÁME VRAHA!…“ /// Na počátku si myslím, že ze sebe všichni dělaj debily bezdůvodně. Že se někdo dlouho koukal na ty vše parodující filmy jako je Adéla či snad Tajemnej hrad v Karpatech a dočista mu z toho hráblo. Pak se vobjeví Macháček a já vím – tahle píčovina se snaží bejt totálně ujetá! Vobčas se ji to dokonce podaří, což nadšenci nesmyslných fórů jistě náležitě vocení. Jakožto vyhledávač ujetin musím konstatovat, že by to chtělo ještě jednu projekci. Bohužel, tolik času nemám… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, proč je velikost ptáka 1. krokem k depresi. 2.) Nejsem normální. /// PŘÍBĚH ** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ ne(22.3.2016)

  • kingik
    **

    Tomáš Mašín na mě působí jako inteligentní režisér. Proč se zahodil s touhle nevtipnou podivností, ví jen on sám. Odněkud byl vyštrachán soubor povídek ne moc známého spisovatele, které mají údajně zcela odlišný ráz, než jaký prezentuje film, v němž Macháček na amerického detektiva mluví až moc kvalitní češtinou, ke všemu jeho ztvárnění vyšetřovatele tajemných vražd není nikterak zábavné. O zbytku hereckého ansámblu to platí dvojnásob. Dyk jde proti svému typu, ale nic z toho nevytěží, Pauhofová už je moc okoukaná a herecky mě nebaví. Film se zcela utopil ve své absurditě, která se považuje za mistrovskou. Městečko, dnešní Bratislava, zcela vážně usiluje o nezávislost, následně jde ještě dál a zcela vážně se chce stát oficiálním státem USA! Do toho vraždy s absurdním rozuzlením a další mini příběhové linie, které mnohdy působí nadbytečným dojmem, zvláště když má divák potíž vstřebat ty dvě kravské dějové linky. Ono se řekne PARODIE, ta pojme všechno. Ale musí se umět s ní zacházet. Ani příliš neobstojí argument, že po revoluci se do tohoto žánru pustila jen hrstka tvůrců, tudíž tady tenhle žánr již dekádu nemá pokračovatele. Mašín určitě není zdatným nástupcem Lipského, co do řemeslného zpracování, je technicky zručnější, než třeba Marhoulova práce na Mazaném Filipovi, ale dohromady dal vzniknout solidnímu utrejchu, nad kterým se divák nemůže bavit. Hlášky strojené, detektiv Food nemá kladný přístup k lidem, i když jeho rasistické, šovinistické i jiné poznámky mají ráz stylizace, tudíž nedají se brát vážně, přesto nejsou prezentovány noblesně a sympaticky, nýbrž zhýrale a trapně. Trapné pojetí je výstižným synonymem pro tenhle film. Na filmu je znát, že rozhodně nebyl levný. Pěkné kostýmy, snímání kamery, stylizovaná výprava, výtvarné řešení, to vše je přepychové. Uniká mně podstata tohoto díla. Není jasné, co se vlastně paroduje. Možná filmy, v nichž do zapadákova přijíždí špičkový detektiv, aby rozlouskl záhadu zamčeného pokoje, v tomto případě vražd. Silně ale pochybuji, že mám pravdu. Tvůrci byli tak absurdně bezradní, nebo možná bezradně absurdní, že sami ztratili nosnou myšlenku celého projektu. Nezbylo jim nic jiného než dvě hodiny v kině šaškovat, tajtrlíkovat a ještě si za to nechat platit od diváků, kteří měli v úmyslu jít na kvalitní film. Ne na abnormální spletenec krejzy kravin. Wilsonov bych přejmenoval na Kocourkov. I když se možná "kocourkovští" obyvatelé cítí tímto dotčeni. Divák přesto pocítí určitou satisfakci z nekorektního přístupu i humoru, který v českém filmu má jen minimální zastoupení, respektive žádné. 40%(8.10.2015)

  • dr.fish
    ****

    V americké tvorbě takových blbinek najdeme stovky, koukáme se na ně a mnohdy jim napaříme plný počet. Když se to natočí u nás tak se hned horlí nad úpadkem českého filmu. Osobně myslím, že se to dalo propracovat mnohem líp, ale jako jednohubka úplně v pohodě. Občas i vtipná hláška padne, nejméně tři opravdu chytré vtipy. A to na tenhle žánr bohatě stačí. Všichni si myslím natáčení docela užili. 65%(27.5.2016)

  • MikO_NR_1909
    *

    Hvorecký očividne neznáša slovenské symboly, zvyky a tradície a potrebuje si svoje komplexy vybíjať takouto prapodivnou sériou historiek (odporúčam mu odsťahovať sa za veľkú mláku, tam sú na jeho umelecké schopnosti všetci zvedaví :)). Potom to s entuziazmom prevezmú akože československé špičky a "god bless...us"! Ešte k tomu s otravným rukopisom a dementným IQ, čiže je to na míle vzdialené i akémusi žoviálnejšiemu a inteligentnejšiemu humoru, toto je vyslovene brak a des. Sa čudujem, do čoho sú schopní investori pristúpiť a kam sa dokážu až (niektorí) herci ponížiť s vidinou vyššieho honoráru.(8.3.2016)

  • ghatos
    *

    Češi jsou pasé aneb (americký) bambus nás zachrání. Uznávám, že americká Bratislava je originální nápad. Politikaření kolem nezávislosti + vtípky na jednotlivé národy se moc nedařili (něco občas, ale fakt málo). Postavy včele s Macháčkem byli hrozné (hlavně si za tím Jirko stůj...viz. rozhovor v DVTV). 30%. PS: Slováci by měli děkovat Masarykovi, že se jich ujal. Tahle (tehdy) zaostalá země na Československu jen vydělala (i za socialismu)...sorry, nic proti Slovákům, ale tak to je.(16.2.2016)

  • - Film se natáčel i v Muzeu hudby v Praze, které za  Rakouska-Uherska a 1. republiky sloužilo jako zemské četnické velitelství. Ve scéně, kdy agent Aaron Food (Jiří Macháček) informuje Kolmana (Jan Kraus) o mučení, lze na zdi jasně vidět latinský nápis VIRIPUS UNITIS, tedy špatně napsané heslo Františka Josefa I. Viribus unitis (spojenými silami) a nástěnné malby rakousko-uherských četníků ve slavnostních uniformách. (Pimburger)

  • - Počas nakrúcania v Bratislave bola historická budova Slovenského národného divadla spredu zahalená veľkou americkou vlajkou, čo mnohých miestnych zaskočilo aj pobúrilo. Nevedeli totiž, že vlajka je súčasťou nakrúcania filmu a ide iba o rekvizitu. (Piri)

  • - Eisner (Vojtěch Dyk) sleduje Sajndele (Tatiana Pauhofová) zrcátkem a je denní světlo, v tu chvíli ho telefonicky odvolají na most, kam přijede za šest minut, ale už je úplná tma. (Master19)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace