Reklama

Reklama

První světová válka právě skončila a v  jednom zapadlém městě kdesi ve střední Evropě začíná primátor Dangl snít svůj velký sen. Plánuje připojení města ke Spojeným státům americkým a přejmenování na Wilsonov (na počest svého přítele, prezidenta Woodrova Wilsona). Vše klape, až na jeden nepříjemný problém! Ve městě prý řádí tajemný vrah. Oběti mají ukousnutý jazyk a hrůzou umírají ještě dříve, než vůbec dojde ke skutečnému napadení. Místní policejní sbor tápe, a tak primátor požádá o pomoc za oceánem. A sám Wilson okamžitě posílá příslušníka americké FBI. Ta má specialisty na mafie, drogy, komunisty, socialisty i jinou verbež. A má také machra na mytologii a mystiku. A tím je Aaron Food (Jiří Macháček), muž v dlouhém kabátě a klobouku, který si jen zřídka sundává z hlavy. Muž vychovaný českou kojnou. Po celém světě už vyřešil 513 vražd a teď pomůže i Wilsonovu. A aby ve městě nebloudil, k rukám dostává mladého policejního čekatele Josefa Eisnera (Vojtěch Dyk). Strhující honba po stopách šíleného vraha může začít. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (313)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Zahozená šance! Výborná výprava, dokreslovaná Bratislava působila roztomile starosvětsky, scénář, který se nebál být jiný, ale natočili jen paskvil. Jakoby si dramaturg vzal dovolenou, přijel až na premiéru a pak mu už nezbývalo jen rvát si vlasy. V odlehčeném snímku přece nemají co dělat drastické záběry na upálené tělo, staženou kůži nebo nechutně ukázanou patologovu nekrofilii. Rasistické rádoby vtipy už byly doslova hnusné. Neukočírovali to. ()

Foox 

všechny recenze uživatele

Nenáročná směsice divno-scének, které občas fungují, častěji ovšem vyvolávají wtf výraz, který podtrhuje především přítomná xenofobie a rasismus. Na druhou stranu jako lehce nepovedená kopie filmů Wese Andersona, která evidentně měla dost křečovitý vznik/dodělávání, plní svůj účel pro méně vybíravé české publikum dostatečně. ()

Reklama

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Nepopsatelná zoufalost, koukatelná jen díky solidní míře nechtěného humoru (ten chtěný nefunguje ani jednou, což tenhle film posílá hluboko i pod třetí Babovřesky). Ještě zábavnější byly některé z komentářů (s průměrem tří hrubek na jedno slovo) na Youtube, dle nichž se jedná o vkusnou (!!!!!!) zábavu, kde se člověk NĚCO DOZVÍ O HISTORII (!!!!!!!!!!!!!!) a že by se pochopitelně měl stydět každý, kdo na tenhle báječný film vrhne zlou slinu. Já se teda trochu stydím - především za to, že jsem Wilsonov dokoukal do konce, což se dá považovat za určitou formu sebetrýznění. U komedie je vždy obří průser, pokud herci nezvládnou věrohodnou dikci - a Macháček ve zdejší crazykomediální poloze je přímo hrůzostrašný, za což můžou z velké části režisér a scenárista, kteří ignorovali fakt, že něco vypadalo dobře jenom na papíře. Pokusy o humor/hlášky/gagy obvykle vychází z toho, že někdo (většinou Macháček) bezdůvodně udělá něco strašlivě macho/agresivního/rasistického - což může být vtipné, pokud se dodá patřičný podtext/kontext/pointa. Tady je pointa vždy jen to, že vtip vypráví debil. A debilní je tu koneckonců úplně všechno - scénář si nehlídá ani vlastní pravidla, díky čemuž spousta věcí (včetně chování postav) nedává smysl a opakovaně se spoléhá jen na to, že se stane něco totálně pošahaného a že se tomu snad někdo zasměje (zasměje - všechny ty existence, které tvrdí, že se tu dozví něco o skutečné historii, protože Bratislavu kdysi vážně chtěli nazývat "Wilsonovým městem", muhahaha, chrocht). Pěknej Kocourkov, tenhle Wilsonov. Dal by se rozebírat hodinu a pramálo z toho by stálo za řeč. P.S. Srovnávat Wilsonov s filmem Adéla ještě nevečeřela je jako přirovnávat obsah nemocničních bažantů k vítězům degustace světových vín. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Ačkoli jsem film Adéla ještě nevečeřela (který tvůrci často zmiňují jako inspirační zdroj) viděl nepočítaně, mám chuť si ho teď hned, bezprostředně po skončení novinářské projekce, pustit znovu, abych si spravil chuť - odchod z kina pro mě už dlouho nebyl takovou úlevou. Wilsonov mě vyloženě otrávil, nebavil, minul a téměř uspal - nesedl mi jeho humor, atmosféra, nadsázka ani výtvarné pojetí (což jsou samozřejmě výtky čistě subjektivního rázu - jiný to může vidět docela jinak). Na filmu jsem byl nejvíc zvědavý na herectví mé velké oblíbenkyně Táni Pauhofové, bohužel jsem se ale pouze utvrdil v dojmu, že (snad s výjimkou Hořícího keře) se s ní stále táhne hraní v samých kravinách, a skutečně pořádná role, ve které bych si ji přál vidět, je zatím v nedohlednu. Ač Silvestr ještě daleko, osobně se nemůžu už teď rozhodnout, jestli bylo nejslabší letošní premiérou toto, nebo Život je život - marná sláva, nějak jsem těm současným českým komediím zatím nepřišel na chuť (z čehož úplně nemám radost, protože každý ví, jak tu místní komunita každý nový český film s oblibou roznese na kopytech, ale nelze jinak - na kvalitní film mám určité požadavky, a Wilsonov se beztak o návštěvnost jistě bát nemusí, protože tu zajistí Macháček na plakátech). Prchal jsem z kina jako o život, přátelé! ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Wilsonov nemá ve scénáři špetičku originality. V české filmografii je mu nejblíž Mazaný Filip, jenž u kritiků i diváků propadl (u mě ne). Přesto nabízí solidní porci výpravy, dobovou taškařici z bratrů Slováků a jejich hlavního města, a Macháček s Dykem, Kostelným a Krausem to celé utáhnou. Nemám problém s technickou stránkou, jedinou větší výtku bych vyřešil sestříháním některých scén, dohromady asi o 20 minut. Šmoldase jsem nepoznal (bohudík), Markoviče po velkém hledání objevil. Tak tady se pánové neshodneme. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (11)

  • Film se natáčel i v Muzeu hudby v Praze, které za  Rakouska-Uherska a 1. republiky sloužilo jako zemské četnické velitelství. Ve scéně, kdy agent Aaron Food (Jiří Macháček) informuje Kolmana (Jan Kraus) o mučení, lze na zdi jasně vidět latinský nápis VIRIPUS UNITIS, tedy špatně napsané heslo Františka Josefa I. Viribus unitis (spojenými silami) a nástěnné malby rakousko-uherských četníků ve slavnostních uniformách. (Pimburger)
  • Často je vo filme zobrazená americká vlajka, avšak súčasná s 50 hviezdami, ktorú v USA začali používať až v roku 1960. Navyše sa vo filme opakovane hovorí o tom, že Wilsonov chce byť 49. štátom USA a na vlajku (s 50 hviezdami) sa herci snažia prirobiť 49. za Wilsonov. (Raccoon.city)
  • Počas nakrúcania v Bratislave bola historická budova Slovenského národného divadla spredu zahalená veľkou americkou vlajkou, čo mnohých miestnych zaskočilo aj pobúrilo. Nevedeli totiž, že vlajka je súčasťou nakrúcania filmu a ide iba o rekvizitu. (Piri)

Reklama

Reklama