Reklama

Reklama

Fotograf

  • angličtina Photographer (festivalový název) (více)
Trailer 2
Česko, 2015, 133 min (Alternativní 130 min, Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v  soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (484)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Trochu moc dlouhá anální sonda do života jednoho afektovaného samečka rodu Homo erectus. Okouzluje oslavou žen rozličných váhových kategorií, k nejtěžší tíhne asi nejvíce a muší a bantamovou snad i trochu dehonestuje. Nasírá hrdinskou ódou na těžký život Johnnyho pod bičem rudého otrokáře. Saudek se dá charakterizovat vcelku stručně - tupý a pozérský, leč zcela svobodný, a to ve všech nuancích významu, spratek s talentem. Na víc než dvě hodiny vyprávění je to pak trochu málo a neustálé opakování oné myšlenky, tedy: "Já jsem citlivé hovado, kdo je víc?", to taky nezachrání. Avšak vzhledem k tomu, že miluju ženy asi stejně jako on, musím si přiznat, že jsem se u Fotografa opravdu bavil. Zážitek zvýrazněn i faktem, že vedle mne seděla v letním kině i jedna z mých femme fatale. ( soukromá poznámka, kterou jsem ale rád jako snový alfasamec sdělil světu, snad tu vydrží) ()

helianto 

všechny recenze uživatele

Jan Saudek je natolik kontroverzní osobností naší kultury, že bych očekávala, že film o něm, nota bene, film, na němž se on sám navíc i podílel, bude působit stejně. Těšila jsem se na barvité líčení života geniálního bouřliváka, milovníka žen, zajímavou sondu do jeho zajímavých vztahů, možná i určité vysvětlení jeho mnohdy skutečně neotřelých názorů na život. Místo toho se mi dostalo zcela nudné a zbytečné podívané, jejímž jediným kladem byla ústřední postava, naprosto geniálně ztvárněná Karlem Rodenem. Ano, Karel Roden byl Janem Saudkem, přes veškerou rozporuplnost, jedinou živou postavou v panoptiku jinak se skládajícím jen z nevýrazných, zcela zaměnitelných, ženských postav. Nevyčnívá z nich jediná. Ani Sára, která je sama o sobě jistě osobností neméně zajímavou a kontroverzní než je Jan sám. Náš světově nejproslulejší fotograf současnosti by si zasloužil mnohem důstojnější pomník… ()

Reklama

Peytl 

všechny recenze uživatele

Dobrý den, já jsem tady kvůli mrdu... krásná replika. No, i když... Karel, budějcký bard (toho času zámecký pán a věčně mrtvý Rus v holýmúdu) to nepodal tak, jak bych si od Saudka představoval. Ano, toho Saudka, kterému bych chtěl být trojčetem. Jasně, dvojčetem ne. Kromě jím vyhledávaným předimenzovaným prdelím bych chtěl vlastnit aspoň metr čtvereční jeho stěny a tři až čtyři buňky vostrýho voka s dobrým světlem a ždibec krabičky od mejdla, kurva, s tím se dá fotit? Kde jsi má invence? Film o kontroverzním umělci, bláznovi a geniovi, který se snadno miluje a nenávidí, proč ne, mně i bráchovi je to u tlusté prdele, pokud ho někdo ignoruje, pak je pro mě ale čirou záhadou. Co se týče snímku...ehm...hmmm. Zkrátka, vše se bude odvíjet od vidění Jana Saudka tím, nebo kterým pičusem. Já, jakožto právě ten neobjektivní pičus, kterého tvorba pana Jendy bytostně zasáhla, jsem v podání výše zmíněného Kadla mírně znepokojen, neboť jeho pozérství a dalších pár psychických průserů jsem mu zkrátka nevěřil. Jistá nonšalance a frajerství skrznaskrz krví a generacemi... nééé. Každý genius je trošku a někdy víc sobec, miluje jen sebe, kapito? A je to magor. Vždyť to je vlastně bezva. S kolika musíte den co den být osobně. Ale pořád odbíhám, film je jen několikrát vylouhovaná kráva, nebojaksetomenuje... průměrné zklamání. Inu, každý bobra milujeme jinak a umělcům rozumíme stejně tak. Já, jakožto umělý neumělec dopiji všechny své alpy a ředidla, nasadím brýle, pokřivím motýla na červeném triku a zařvu… kurva, bez takových lidí bysme hebli, haleluja. O pijavicích záměrně nemluvím. Napsáno pod vlivem, ostatně jako vždy, skočím na stativ a pak se uvidí. Jo, ještě k muzice, no, jasně, Chlumecký.... bezva, ale jako bych to už několikrát slyšel. Přesto můj šálek čaje... ne kávy. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Sklamaný nie som, no prekvapený tiež nie. A od výnimočného diela ukazujúceho umelcov život čakám prekvapenie, nápad, invenciu. Niečo doteraz nepoznané. A to je môj problém s Fotografom. Pred časom som totiž čítal obsiahly rozhovor s pánom Janom Saudkom, ako ho o všetko odrbala jeho niekdajšia životná múza. Nuž a tento film bol len obrazovým sprievodcom k uvedenému interview. Na to aby nudil je Roden príliš dobrý herec a Saudek príliš skvelý slovný i situačný eskamotér. A zároveň slovný i erotický neštandard, takže oko a ucho diváka sa neskutočne baví. Preto napriek zabijackej dĺžke bol film znesiteľný aj pútavý. Nemohol som sa ale zbaviť dojmu, či bol nutný odstrel jednej ambicióznej vychytralej dámy, na úkor ukázania Jána ako výlučne umením žijúceho pána, práve týmto spôsobom. Preto hviezdička dole. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Spoluscénáristou příběhu s podtitulem "volně inspirováno životním příběhem fotografa Jana Saudka" je sám Jan Saudek aneb Tříhodinový bonmot. 1) Kontroverzní film je nepochybně vtipně napsán i podán s nadhledem. Za problémy s ženami si může umělec sám a tvůrci to nijak nezastírají. Snímek je prodchnut živočišnou radostí, hrdina svůj život nepopisuje, ale žije. Saudkův sexuální apetit mě nepohoršuje a stejně tak ani jeho výběr sexuálních objektů._____ 2) Hlavní problém vidím v tom, že se hlavní hrdina v příběhu (lze-li tak volně řazené anekdotické příhody označit) nijak nepohybuje, nevyvíjí se, nikam se neposouvá. Viděli jste deset minut - viděli jste všechno. Žádná peripetie, žádná katarze._____ 3) Neumím určit míru autobiografičnosti. Silné sympatie tvůrců k hlavní postavě dávají vzniknout pochybnosti, zdali to opravdu tak nějak bylo. Odvolávat se na prohlášení, že snímek je životem pouze "volně inspirovaný" je nesporně duchaplné, ale také poněkud zbabělé, zvláště když v některých detailech je film víceméně přesnou kopií Mistrova života (například interiéry). K tomu režisérka: Není to životopis o Janovi, spousty věcí se do příběhu nevešly. On toho má tolik, vztahy v rodině jsou natolik propletené, že jsme se rozhodli, že film bude „na motivy" života Jana Saudka, že půjde o inspiraci, nikoliv o nějakou investigativní dokumentární sondu._____ 4) 55letá Irena Pavlásková (scénář, režie) odvedla pozoruhodnou práci: Rok a půl jsem k Janovi týden co týden docházela, povídali jsme si, já zapisovala nebo nahrávala a začala zpracovávat do scénáře. On ho pak dopisoval, mám od něj štos poznámek, i proto jsme spoluautoři scénáře._____ 5) 53letý vynikající Karel Roden (Jan Saudek) a 32letá Marie Málková (mrcha Líba) snímku dodali přesvědčivost. Malou roličku si střihl neobyčejně přitažlivý již 36letý Václav Neužil ml. (syn Marek)._____ 5) Viděl jsem delší, dvoudílnou verzi. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (17)

  • Spoluautor scénáře Jan Saudek přiznává, že mnoho scén a dějových zápletek je smyšlených nebo upravených. Zároveň však dodává, že některé scény byly tak autenticky přehranou skutečností, až ho samotného z toho mrazí. (ondey)

Reklama

Reklama