Reklama

Reklama

Snowden

  • Francie Snowden (více)
Trailer 4

Jeho jméno zná každý. Edward Snowden za sebou nechal pokojný rodinný život a vzornou kariéru v tajných službách a stal se psancem na útěku. Je muž, který odhalil šokující praktiky amerických výzvědných služeb, hrdinný whistleblower, nebo zrádce, který zaslouží nejtvrdší trest? Klasik americké angažované kinematografie Oliver Stone zkoumá profesní i rodinné zázemí člověka, který ukázal světu, že jsme stále sledováni. A že válka proti teroru posloužila jako záminka k bezprecedentnímu vpádu moci do soukromí. Jde tu vážně ještě o zachování demokracie? Snowdenova odpověď je mrazivě jasná. (Film Europe)

(více)

Videa (11)

Trailer 4

Recenze (325)

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Nesmírně zajímavá problematika, kterou mi představil již před pár lety bezchybný dokument Citizenfour. Filmový Snowden vlastně mnohé věci rekapituluje a zprostředkovává filmovou formou a dokonce i jistým věcem přiřazuje kontext. Joseph Gordon-Levitt je jako Snowden skvělý, Oliver Stone to má režijně zmáknuté, ale trochu bych od filmu čekal větší procedurálku a menší manipulaci s city diváka. Že je Edward Snowden borec, už jen pro své odhodlání a loajalitu, to všichni dávno víme. Čtyři hvězdy, ale jen proto, že Citizenfour je lepší a to především co se výpovědní hodnoty týče. Ovšem nudou tohle může nazvat skutečně jen ignorant. ()

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Oliver Stone už není, co býval. Říkám to furt. Válka ve Vietnamu je už dávno passé, Woody Harrelson v lenonkách taky zestárl a známý hollywoodský buřič si od té doby vybírá stále méně zajímavá témata. Což se v případě biografie Eda Snowdena mohlo obrátit, kdyby si jen ta stylizace tolik nehrála na moderní klipový techno thriller 21. století a předložila nám spíše hutné civilní drama s důrazem na postavy a argumentační dialogy. Protože to téma vládní špionáže je opravdu nosné a dala by se okolo něj z fleku vystavět tříhodinová konverzačka jako ze staré školy. Ale kdepak, Stone raději namíchal další liberální limonádu pro nenáročného diváka. A do toho ten podivný Gordon-Levittův přednes. Už v Muži na laně jsem z toho jeho francouzského přízvuku rostl, ale tady to dotáhl do čirého absurdna. Což bije do uší o to více, když ve finále slyšíme samotného Snowdena a ne loutku se stroječkem v krku. Někdo by tomu mladíkovi měl říct, že zhostit se role vycházející ze skutečného předobrazu lze obstojně i bez nepřirozené modulace hlasu. Tak snad příště. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Stonea rozhodně můžu, ale tenhle film je pro mě hned po Noční Talk a Nebi a Zemi třetí nejnudnější. Ono samotné téma je Stoneovsky nosné a opět se tady podkopává americká svoboda. Uvědomuji si že lidé ji dneska vlastně odmítají. V době facebooku na sebe prásknou vlastně cokoliv. Film ovšem řeší spíše samotný fakt, že jsme neustále monitorováni ať se nám to líbí nebo ne. Edward Snowden na tohle více než upozornil a v mých očích je vlastně novodobý hrdina. Bohužel film často není zrovna dvakrát poutavý a hlušiny se zde objevilo obrovské množství. Gordon-Levitt hraje zkrátka ne zrovna divácky vděčnou postavu. Možná ještě někdy v budoucnu se dokopu abych na Snowdena koukl znovu. Ale napoprvé se z nás kamarádi bohužel nestali. 50% ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Snowden mě rozhodně nezklamal a byla to skutečně skvělá podívaná. Je samozřejmě jasné, komu Oliver Stone (tenhle film taky nikdo jiný točit nemohl) fandí a leckdo by mu mohl vyčítat, že si neudržel od tématu jistý odstup. Na druhou stranu jako autorská výpověď je Snowden bezchybný. Herecky taktéž výborné, Joseph Gordon-Levitt byl fantastický a jeho přerod z Bushova vojáka na whistleblowera byl přesvědčivý. Snowdena lze těžko brát jako nějakou objektivní novinářskou výpověď a velkou roli bude hrát politické přesvědčení každého z diváků a divaček. Edwarda Snowdena považuji za hrdinu a člověka, který je inspirativní pro veřejnost 21. století. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

V pátek 25. 11. 2016 ve věku devadesáti let zemřel Fidel Castro, o kterém Putin řekl, že "ztělesňuje vysoké ideály politika, občana a patriota upřímně přesvědčeného o správnosti toho, čemu zasvětil život". Před třinácti lety o Commandantem natočil dokumentární portrét Oliver Stone, který to tehdy schytal zleva i zprava. Nyní je tvůrce, označovaný za černé svědomí Ameriky, kritizován za fikční biografii SNOWDEN o whistleblowerovi, o kterém Putin řekl, že je to "podivný, idealistický chlápek, který je v Rusku v bezpečí"._____ Časté výtky ohledně toho, že SNOWDEN na rozdíl od většiny Stoneových filmů není relevantním komentářem k dnešku, potažmo je překvapivě krotký, a že navzdory stylistické excesivnosti jde o nezvykle přehledné a umírněné vyprávění, jsou mimo. Stone vždy s postavami pracoval spíše jako s typy než s psychologicky definovanými jedinci, protože mu slouží k demonstrování určité teze o společnosti. SNOWDEN je o zklamání z víry v demokratický systém (představovaný jak bushovskou jestřábí politikou, tak obamovskou lživou nadějí v lepší zítřky), a tak ani nevypráví o přerodu patriotického republikána v liberálního "extremistu" díky aktivistické ženě, ale o muži mezi dvěma ideologiemi představovanými dvěma vedlejšími postavami (viz stejné schéma používající WALL STREET, WALL STREET: PENÍZE NIKDY NESPÍ, ČETA, DIVOŠI)._____ Jinak Stoneovi šlo vždy o jasnost, srozumitelnost a přehlednost vyprávění (snad až na U-TURN a do jisté míry DIVOCHY, kde ale v obou případech aktualizoval noirovou poetiku), zatímco blbnul se stylem. Převážně umělecky motivované stylistické postupy (různé typy kamer a filtrů, kombinace hraných a dokumentárních pasáží, střídání makrodetailů a větších celků, významotvorné montáže...) ozvláštňují stoneovsky typické nechronologické a místy nespolehlivé, zato dlouholeté hollywoodské tradice ctící vyprávění. Kdo od Stonea čekal něco jiného? A kdo vůbec věděl, že Castro byl včera ještě naživu? ()

Galerie (76)

Zajímavosti (14)

  • Natáčení probíhalo od ledna 2015 v Mnichově, Havaji, USA, Rusku, Hong Kongu, Číně a Japonsku. (Hawaj)

Reklama

Reklama