Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dr.fish
    **

    Oliver Stone už ve své nenávisti k americké vládě ztratil soudnost. Už od vzniku prvních říší měly informace zásadní hodnotu a kdo je měl první, ten ovládl ostatní. To se dodneška nezměnilo a dnes, kdy většina obyvatel ochotně vystaví vše na sociálních sítích, jsou informace zbraní hromadného ničení. Že to budou všechny velmoci mapovat a zpracovávat, to je nabíledni. Amerika využila strachu po 11. září k prosazení mimořádných opatření. No a my se tímto snímkem dozvídáme, že sleduje víc vlastní lidi, než lidi v zahraničí. Zhruba do dvou třetin je film docela koukatelný špionfilm, ale závěr je tak příšerně patetický, že se mi obrátil kufr. Tak to ne pane Stone. 50%(28.12.2016)

  • POMO
    ****

    “Väčšina Američanov nechce slobodu, chce bezpečie”. Prekvapivo živý a zábavný Stone s dobrým scenárom. Gordon-Levitt ako charakterný IT supertalent uveriteľný a sympatický, ostatné obsadenie príjemné (Woodley ako jeho priateľka, Ifans ako šéf CIA a k tomu novinári Quinto a Wilkinson). Podanie kontroverznej témy s napätím a súčasne odľahčene (postava Nicolasa Cagea) je režijne vyvážené. Patetické pošteklenie v závere znesiteľné, film vie čo chce povedať a robí to srdcom, čo je hlavné. [Cannes](19.5.2016)

  • Bluntman
    *****

    V pátek 25. 11. 2016 ve věku devadesáti let zemřel Fidel Castro, o kterém Putin řekl, že "ztělesňuje vysoké ideály politika, občana a patriota upřímně přesvědčeného o správnosti toho, čemu zasvětil život". Před třinácti lety o Commandantem natočil dokumentární portrét Oliver Stone, který to tehdy schytal zleva i zprava. Nyní je tvůrce, označovaný za černé svědomí Ameriky, kritizován za fikční biografii SNOWDEN o whistleblowerovi, o kterém Putin řekl, že je to "podivný, idealistický chlápek, který je v Rusku v bezpečí"._____ Časté výtky ohledně toho, že SNOWDEN na rozdíl od většiny Stoneových filmů není relevantním komentářem k dnešku, potažmo je překvapivě krotký, a že navzdory stylistické excesivnosti jde o nezvykle přehledné a umírněné vyprávění, jsou mimo. Stone vždy s postavami pracoval spíše jako s typy než s psychologicky definovanými jedinci, protože mu slouží k demonstrování určité teze o společnosti. SNOWDEN je o zklamání z víry v demokratický systém (představovaný jak bushovskou jestřábí politikou, tak obamovskou lživou nadějí v lepší zítřky), a tak ani nevypráví o přerodu patriotického republikána v liberálního "extremistu" díky aktivistické ženě, ale o muži mezi dvěma ideologiemi představovanými dvěma vedlejšími postavami (viz stejné schéma používající WALL STREET, WALL STREET: PENÍZE NIKDY NESPÍ, ČETA, DIVOŠI)._____ Jinak Stoneovi šlo vždy o jasnost, srozumitelnost a přehlednost vyprávění (snad až na U-TURN a do jisté míry DIVOCHY, kde ale v obou případech aktualizoval noirovou poetiku), zatímco blbnul se stylem. Převážně umělecky motivované stylistické postupy (různé typy kamer a filtrů, kombinace hraných a dokumentárních pasáží, střídání makrodetailů a větších celků, významotvorné montáže...) ozvláštňují stoneovsky typické nechronologické a místy nespolehlivé, zato dlouholeté hollywoodské tradice ctící vyprávění. Kdo od Stonea čekal něco jiného? A kdo vůbec věděl, že Castro byl včera ještě naživu?(27.11.2016)

  • Frajer42
    ****

    Svoji autobiografii jsem rozhodně nečekal takhle brzy. Na rozdíl od dokumentu mi tento film objasnil okolnosti přijetí Edwarda Snowdena na takhle významnou pozici. Jeho charakterová nevhodnost byla přehlédnuta z důvodu nedostatku lidí. Dost jsme se se spolusledovatelkou bavili při dialozích Edwarda a jeho přítelkyně, neboť to připomínalo, že se na sebe koukáme do zrcadla, a to snad v plném rozsahu. Cokoli zaznělo nám bylo důvěrně známé. Jináč jsem dost rád, že na režisérskou židličku usedl právě Oliver Stone. Nedovedu si na jeho místě představit vhodnějšího kandidáta. USA má opravdu dokonale zmapované. Snímek mě samozřejmě pramálo překvapil. Jediné, u čeho jsem se pozastavil, bylo to, že paranoik Edward Snowden používal operační systém Windows 7. Vlastně Windows 7 používal v tomto snímku téměř každý. Ve vzduchu cítím nějaký sponzorský dar od Microsoftu. Je dobře, že na toto téma vznikl i film. Věřím, že tato událost spousty lidí minula. Edward Snowden má za svůj čin můj nekonečný obdiv a maximální podporu. Jeho čin vyžadoval enormní odvahu. Shromažďování všech možných druhů dat je známá věc. Zpravidla je o tom "oběť" dokonce informována. Dá se tomu do jisté míry pohodlně zamezit. Prostředků existuje dnes přehršel. Problém bych dnes viděl spíše v hlavách lidí, kteří si absolutně přestali vážit svého soukromí. Vše nyní směřuje ke světu, který popsal George Orwell ve své geniální knize, která se těší i obstojnému filmovému zpracování. Data o vás jsou shromažďována každým dnem. Dokud budete ve svém životě nikým, tak tato data nebudou nikoho zajímat. Ovšem v momentě, kdy se stanete například významným politikem a na vašem názoru či rozhodnutí bude velmi záležet, budete překvapení, kolik informací o vás stát má a bez mrknutí oka mu podepíšete cokoli.(17.12.2016)

  • Happens
    ***

    Neskutečně Levitt předvedl Snowdena, i to jak změnil hlas - smekám. Film jde ruku v ruce v odkazu Snowdena, a to nejen dějepisně přesně fakticky, ale hlavně politicky a filosoficky. Morální hodnoty převyšují vše. To je to, co Snowden chtěl, ale mně osobně to film posunulo příliš do politického pozadí celé té sledovací mašinerie a chvílemi nudilo.(26.11.2016)

  • - Oliver Stone dlho váhal s natáčaním filmu kvôli jeho kontroverznosti až sa napokon plne pustil do natáčania. Myšlienku natočiť Snowdena uprednostnil pred projektom o Martinovi Lutherovi Kingovi Jr. s Jamiem Foxxom v hlavnej úlohe. (MikO_NR_1909)

  • - Oliver Stone navštívil po natáčení Snowdena a ukázal mu natočený materiál. (lllkkk)

  • - Predlohy k scenáru boli vytvorené pomocou materiálov, ktoré vydal Snowdenov mediálny spriaznenec Luke Harding a ruský advokát Anatoli Kucherena. (Zdroj: pravda.sk) (vander19)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace