poster

Vzkaz v láhvi

  • Dánsko

    Flaskepost fra P

  • Německo

    Erlösung - Flaschenpost von P

  • Německo

    Jussi Adler-Olsen: Erlösung

  • Norsko

    Flaskepost fra P

  • anglický

    A Conspiracy of Faith

  • Slovensko

    Odkaz vo fľaši

Krimi / Drama / Thriller

Dánsko / Německo / Norsko, 2016, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ***

    Na zfilmovanou sérii románů Jussi Adler-Olsena koukám záměrně jen v TV. Skandinávských kriminálek je tolik, že je docela fajn, když si čas usnadním nějakou filmovou sérií. No a u této jsem si vždycky ze začátku zvykal na hlavní postavy, abych si posléze příběh naprosto užil. Tady je to ale trošku složitější. Carl Mørck se tady totiž celý film tváří, jak kdyby měl v prdeli zaraženej ananas a pořádný moudro z něj vypadne až na závěr celého filmu. To Assad alespoň vyjadřuje pár emocí a celé to svojí postavou dost zachraňuje. Naštěstí ale film má hodně slušnou atmosféru a naprosto ultimátního psychopata v podobě Pål Sverre Hagena, takže si můžete být jisti, že určité momenty si tu najde každý z Vás. Celkově vzato jsem ale byl zklamaný. Film jsem si pustil třeba pětkrát a až na po páté jsem ho opravdu dokoukal. Neznám vlažnější start u filmové skandinávské kriminálky, jak v případě tohoto filmu.(27.7.2017)

  • claudel
    *

    Vzkaz v láhvi je dosud nejpovedenější díl z knižní série o Oddělení Q, nemohl jsem se od knihy odtrhnout a doslova jsem lítal nad řádky. Jako knižní i filmový fanoušek jsem si dobře uvědomoval, jak těžké musí být přenést třetí díl z knihy na filmové plátno. A moje obavy se naplnily - měl jsem pocit, že sleduji úplně jiný příběh anebo že filmaři vyzobali potenciálně napínavé pasáže a poslepovali je do filmu. Výsledek je katastrofa a jednu hvězdičku dávám za to, že se vlastně potvrdilo, že Vzkaz v láhvi je nezfilmovatelný, proto je nutné ocenit snahu. Na druhou stranu se s tím dalo poprat o dost lépe. Pevně věřím, že Složka č. 64 bude filmová bomba, ta je na zfilmování naopak jako stvořená, už vidím ten příběh odehrávající se ve dvou časových rovinách...(14.8.2016)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Proč si nás ta láhev našla, Carle?" Abyste mě společně pobavili. Assade. A chvílemi vám to i šlo - tedy v rámci možností severského dramatu o unášených a zabíjených dětech. To téma samo osobně mi nepřipadá příliš zábavné, ale křivohubý Carl s kodaňanem Assadem mě bavili svými debatami o víře, spoléháním se na Boha při křížení cesty vlaku a samozřejmě poznámkami o tom, že kouření a homosexualita jsou zlozvyky. Bylo to zkrátka dramatické, ale občas se u toho dalo zasmát a to mám rád. Heli, Bravo, Whiskey, končím.(23.2.2017)

  • Ramirez85

    Jestli se o nějakých filmech dá říct, že jsou asi tak milionkrát slabší než jejich knižní předlohy, tak rozhodně o sérii podle Olsenových výtečných detektivek. Vzkaz v láhvi-film je tak neskutečně osekaný (a to i o důležité dějové linky), že si nejednou prostě řeknete- "zbytečnost". Navíc se kamsi vytratil typický Olsenův suchý a sarkastický humor, o plochých charakterech, co se svým knižním předlohám vůbec ale vůbec nepodobají, ani nemluvím. Škoda přeškoda, že tuhle látku nedostal do spár někdo talentovanější, protože příběhy oddělení Q jsou neskutečně čtivé, dost možná nejlepší současné detektivní romány ze Skandinávie (ano, včetně Nesboho nebo Larssona). Netřeba se více rozepisovat, tentokrát to nechám bez hodnocení (protože Carl Morck a Assad si to podprůměrné až odpadovité hodnocení zkrátka nezaslouží), příští film (Složka 64) už nechám bez povšimnutí a... a asi takhle.(23.2.2017)

  • salalala
    ****

    Čtenář série příběhů o Oddělení Q se musí smířit s tím, že filmové podoby jsou hodně osekané a rozdílné, což je nejmarkantnější právě u toho třetího, který rezignuje na jakékoli vývoje postav, ale soustředí se jen a pouze na jedinou dějovou linii a nezdržuje se ničím okolo. To je na jednu stranu dobře, protože Moland tím pádem nemusí nic řešit a může se soustředit jen a pouze na atraktivní zápletku, výbornou atmosféru a místy i výtečně vygradované napětí. I vzhledem ke svižnému tempu nemá film vysloveně hluché místo a nedává tak divákovi moc možností o přemýšlení nad některými věcmi. Na druhou stranu to ale mrzí, protože tu chybí pro knihy typický ironický a černý humor, postavy jsou jen jednorozměrné a navíc knižní představě asi odpovídá jen Assad, zbylí dva hrdinové jsou zcela jiní. Ve výsledku to ale tolik nevadí, protože Moland má opravdu cit pro výbornou akci a celkový spád, takže nečtenář pak tolik neřeší, že z původního příběhu zbylo jen torzo. Obsazení je tradiční a všichni jsou velmi dobří (Fares Fares dokonce výborný, Lie Kaas pak trošku rozporuplný, protože přes nepochybné charisma je vlastně dost protivný a “divný“, což úplně nesplňuje Mørckovu knižní charakteristiku), zvláštní zmínku pak zaslouží i fanatický Sverre Hagen, který maniakální postavu ztvárnil bravurně a bez většího přehrávání. Filmu tak nejvíc škodí samotný závěr, který je i přes nepopiratelné napětí zbytečně hollywoodský, ne moc logický a splňuje typickou žánrovou šablonu o tom, že hrdinům hraje do karet až příliš mnoho náhod. Filmová podoba Oddělení Q se nemá za co stydět a podstatu knih asi vystihuje, po příběhové stránce s nimi ale prohrává, nutno ale dodat, že tvůrci se do tohoto souboje úplně nepouštějí, protože vědí, že šíře předlohy nejde zachytit v jediném celovečerním filmu. 75 %(3.11.2017)

  • - Film se natáčel v oblasti Romo, v Dánsku. (herr_carter)

  • - Ještě před natáčením byl film prodán do více než 15 zemí. (freelex)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace