Reklama

Reklama

Ghoul

  • Slovensko Ghoul
Trailer 1

Trojice filmařů se vydává na Ukrajinu s cílem natočit unikátní dokument o kanibalismu. Strašlivý hladomor v letech 1932-1933 tu dohnal spoustu lidí k děsivým činům. Nečekaně se jejich pátrání začíná propojovat s příběhem jednoho z nejzvrácenějších zločinců novodobé historie, kanibala Andreje Čikatila. Během 12 let spáchal přes padesát brutálních vražd, při nichž své oběti částečně snědl. Společně s místní tlumočnicí, průvodcem a senzibilkou se snaží odhalit tajemství domu, kde se vše odehrávalo. V opuštěném stavení uprostřed ukrajinských lesů se z filmařů i jejich doprovodu však brzy stávají nedobrovolní vězni. Stísněný pocit ve zdech domu se mění v děsivá setkání s jiným světem. Ze záměru natočit dokument se stává hrůzyplný boj o život. Nikdo netuší, kdo nebo co je TAM VENKU... (Bioscop)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (722)

hansel97 

všechny recenze uživatele

Velmi slušný horor, který mě v některých napjatých momentech nutil přivírat strachy oči. Třesoucí se kamera naprosto nebyla ke škodě a docela se sem hodila oproti většiny použití. Vadil mi konec, kdy bylo "to," co po nich šlo viďět. Bylo mnohem lepší, když nevěděli, kdo je to. A přestože jsem rád, že se tam neobjevilo nějaké vysvětlovací zakončení, mrzelo mě, že jsem většinu času naprosto nechápal, co se tam děje. ()

oje 

všechny recenze uživatele

Film jde od prvních minut přímou cestou za svým cílem děsit a polekat. Přes autorovo zařazení mezi thrillery je tak film čistokrevným horrorem, který v průběhu používá všechny osvědčené nástroje k paralýze diváka. Lekačky, necivilizované postavy a ponurý dojem konce světa v podobě ukrajinské vesnice podtržený podzimním počasím úspěšně tvoří patřičnou nepříjemnou atmosféru a v součtu společně s mnou protěžovaným POV stylem solidní fungující celek. Ghoul se tak může klidně zařadit i v celosvětovém měřítku mezi ty zdařilé horrory roku 2015 (umírněně řečený obrovský superlativ pro Petra Jákla). Objektivní dojem slušného nadprůměrného horroru se bije s nadšením, které vyvolává v českém divákovi, protože v rámci dosavadní snahy naší kinematografie o horror je snímek jako lamborghiny zaparkované mezi koloběžkami. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Ukraine Cannibal Project. Hadžime! Jákl získává body za odění do bezútěšného kimona i eskalaci napětí na tatami ve finální fázi zápasu. Rozmáhajícím se nečistým praktikám boje jako jsou zvýšená hlasitost při lekačkách či poněkud násilné zapojení ektoplasmy rostovského gurmána se ani nepokoušel vyhnout a byl za ně napomínán. Samotný zápas pak končí prohrou Jákla s limity found footage na wazari. Soremade! Hledání svatého grálu žánru nadále pokračuje.. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

První "lesní" Found Footage záležitost, která se objevila v našich kinech od dob Záhady Blair Witch (domestikovaná série Paranormal Activity do toho nespadá). A to už je pěkných pár let, nemyslíte? Nejslabší nemáte padáka, ale Jákla, Čikatila a bezva noční můru. Jo, a padák si pro jistotu vezměte sebou, abyste po filmu bezpečně přistáli. A syrové maso před tepelnou úpravou přece jen pro jistotu schovejte do lednice. Ale ne, kurva, do města Lednice, ale do takového toho chladícího boxu, který za nocích luxujete, když vás přepadne (ukrajinský) hladomor. Tým mladých a amerických dokumentaristů se v roce 2012 vydává na Ukrajině po stopách maníka jménem Boris, který byl obviněn z kanibalismu poté, co přibližně před dvaceti lety za podivných okolností zabil a snědl svého kolegu. Úvod je v rámci ff subžánru poměrně standardní, pár ne úplně poutavých rozhovorů vedených v ruštině střídá postupný přesun štábu do opuštěné chaty v lese, kterou kanibal dříve obýval, seznámíme se s místním průvodcem a vědmou, s níž záhy dojde na vyvolávání duchů. Tým je v pohodě až do doby, kdy se jim ze záhrobí ozve kanibal Čikatilo a v žádném případě se nechce kamarádit. Chce hlavně maso a vrátit se mezi živé. Dejme tomu, že chování postav filmařů zachycených ve filmu, lze v určitém úhlu tolerance považovat za autentické a reálné. Proč ne, podporuje to fakt, že o známé herce se nejedná, film nemá úvodní titulky, iluze reálného dokumentu je (téměř) dokonalá, až na několik zásadních elementů, které přece jen diváka utvrzují, že se jedná jen o filmovou story. Je důležité zdůraznit, že film samotný totiž pracuje s množstvím ne zcela reálných prvků, jedná se mimo jiné třeba o výše zmíněné vyvolávání duchů, či jakýsi zvláštní druh posedlosti a prokletí. Film po zvolněném rozjezdu náhle začne nabírat na obrátkách, spád událostí se začne zběsile vršit a příběh dostane dynamické koule. Postavy začnou nevysvětlitelně mizet ze scény, u aktérů z řad dokumentaristů dojde k nevysvětlitelným výpadkům paměti, sychravé zimní počasí ještě znásobuje velmi zlověstnou atmosféru, která z minuty na minutu nabírá na husté konzistenci. S tím se přidá i mírná nepřehlednost v některých sekvencích, ale bez ní se to v případě ff jen málokdy obejde tak, abyste měli vždy pocit, že vám "autentická" kamera vždy umožní účinné zorientování se v terénu. K slabinám filmu patří i nepropracovaný závěr, kdy by bylo záhodno prodloužit film o čtvrthodinu. Režisér film zbytečně kvapně a unáhleně ustřihl v nejlepším. Atmosféra strachu intenzivní a nepolevující, štáb zažívá solidní noční můru na působivě nehostinném, opuštěném a prokletém místě uprostřed hvozdů. Příznivci nechutností nebudou mít úplný rej. Nějaký ten ukousnutý jazyk je sice k vidění, ale není to nic mimořádného. Když šlo o kanibalismus, mohlo se přidat pár preparací. Z hlediska českého diváka je stejně největší raritou, že jde o film režírovaný Petrem Jáklem. Ten se mohl opřít o producentskou záštitu známého režiséra Roba Cohena, což je i vstupenka do amerických kin. Jáklův debut Kajinek trpěl tvůrčími a technickými nedostatky, ale zde technická nedokonalost obrazu i zvuku je zcela záměrná. Z tvůrčího hlediska se sice slibovalo víc, než se nakonec dostálo, ale natočené, vymyšlené i zahrané je to schopně. Divák bude mít určitě nepříjemný pocit sáhnout po skleničce s pitím, kterou bude mít postavenou na stolku. Zvláště večerní projekce senzitivním divákům připraví krušné chvilky. Petře, Petře, tohoto vepře jsi pěkně opepřil. 80% () (méně) (více)

tron 

všechny recenze uživatele

Skôr dobré, než zlé, ale nad scenárom radšej nerozmýšľajte. Režisér sa zrejme chcel presadiť na americkom trhu a išiel na to inteligentne. Nakrútiť hororový found footage je jedným z najľahších spôsobov. Potrebujete neznámych hercov, minimálny rozpočet, čo najamatérskejší vizuál a ani so scenárom si nemusíte lámať hlavu (väčšina found footage sa skončí pádom kamery poslednej obete bez nejakého veľkého vysvetľovania). Keďže vám stačí malý rozpočet, i mizerná tržba pár miliónov dolárov môže byť z ekonomického hľadiska vyhodnotená ako jednoznačný komerčný úspech. Ak by som o Ghoulovi pred pozretím nič nevedel, veril by som tomu, že ide o „bežnú americkú produkciu". Jáklovi sa v mnohých prípadoch darí nakrútiť fakt nepríjemnú strašidelnú scénu (gumáky na povale, finále v tuneloch, nočný generátor), nemá problém so zručne dávkovanými občasnými krvákmi (mačka) a veľký podiel na mojej spokojnosti mali pôsobivé ukrajinské exteriéry a interiéry. Plus je tu dodnes šokujúca „legenda“ o najslávnejšom sovietskom sériovom vrahovi. Produkcia Rob Cohen (režisér Rýchlo a zbesilo)! ()

Galerie (19)

Zajímavosti (20)

  • Jedná se o první český horor, který byl uveden v kinech ve 3D. (Gyorgy)
  • Vystrašení nebyli jen diváci v kině, ale dle vyjádření Petra Jákla ml. také herci během natáčení. „Někteří měli takový strach, že natáčení na reálných místech dávných tragédií chtěli vzdát," líčí režisér. (Zdroj: idnes.cz) (oje)
  • Celosvětová premiéra proběhla 25. 2. 2015 v Praze. (Duoscop)

Reklama

Reklama