Komentáře uživatelů k filmu (23)

  • Kulmon
    ***

    Hugo Haas se opije, čehož využije Antonie Nedošínská a namluví mu, že v noci ošustil její dceru Lídu Baarovou. ... Příběh je to pitomoučký a žádná ze tří hvězd nemá naprosto žádný šmrnc.(23.5.2011)

  • Zloděj kol
    *****

    Velmi dobrá veselohra podle předlohy Olgy Scheinpflugové. Slavínský natočil v první polovině třicátých let v produkci UFY hned několik veseloher z lidového prostředí. Zatímco ve filmech jako Madla z cihelny, Zlatá Kateřina či Pokušení paní Antonie se půvabná, milá a chytrá dívka z lidu dostane k svému dobře postavenému ženichovi přes různé peripetie, zde se setkáváme s poměrně dobrou inovací. Lída Baarová dobývá za pomoci své matky Antonie Nedošinské nesmělého a nepraktického intelektuála Huga Haase. Přičemž ten způsob, jak dostat dceru pod čepec je vskutku originální, matka využije toho, že pan docent jednou přebral a zinscenuje divadlo, ve kterém její Růženka tvrdí, že ji pan docent připravil o počestnost. Vše nakonec dobře dopadne, neboť Hugo Haas a Lída Baarová přece patří k sobě. Typ nepraktického mládence v podání Huga Haase se dá už jen stěží překonat.(22.12.2003)

  • Radko
    ***

    Matku trápi osud dcéry pre ten prípad, ak by mal byť kópiou jej vlastného životného príbehu, plného posluhovania pánom a zarábania drobákov pri otrockej hrdlačine spočívajúcej vo večnom kolobehu prania bielizne a robenia poriadku. Profesor etiky, slušný, no nepraktický a k ženám nesmelý nájomník v jej dome, v podaní rozkošného Huga Haasa, sa javí byť dobrou partiou. Využije teda jednu z jeho zriedkavých opíc s totálnym oknom a nahovorí mu, že počas bujarého opileckého návratu jej dcéru zviedol. Reťaz následných nedorozumení a zauzlení vyplýva z toho predpokladu. A - aká by to bola červeno knižničná komédia a aký by to bol film Vladimíra Slavínského, keby nekončil šťastne a veselo?(11.3.2014)

  • Aky
    *****

    Příběh je skvěle napsaný a herci, zejména Hugo Haas, mu dodávají poslední ozdoby dotvářející jej k dokonalosti.(11.11.2012)

  • Fingon
    ***

    "Moje dcera, tak mladá a už je modlářka!" -"Modlářka?" "No, dělá klobouky." Skvělý scénář, kterému by slušelo svižnější zpracování. A ještěže ve třicátých letech neexistoval slash - BDSM fantazie postav Haase a Baarové jsou jedna věc, ovšem představa Haase s Petiškou už je jen pro otrlé.(21.2.2012)

  • WANDRWALL
    ***

    Film k shlédnutí byl zde - https://www.youtube.com/watch?v=Tav1bcJHiOU.(29.6.2019)

  • Marthos
    ****

    Autorkou stejnojmenné divadelní hry, uváděné s úspěchem na prknech Národního divadla, byla herečka a spisovatelka Olga Scheinpflugová. Nejsilnější německý filmový koncern UFA s filiálkou v Praze tehdy podepsal smlouvu s režisérem Vladimírem Slavínským na sérii veseloher, jejichž hvězdami měli být Hugo Haas, Lída Baarová a Antonie Nedošinská. Slavínský natočil celkem tři filmy s tímto obsazením, přičemž Okénko patří k nejzdařilejším. Humorná zápletka rozehrává příběh nesmělého inteligenta (Haas), který své jmenování docentem proflámuje v baru a druhý den si nemůže vzpomenout, jak se dopravil domů. Toho bryskně využije rázná domovnice (Nedošinská) a vmanipuluje svou půvabnou dceru Růženku (Baarová) do smyšlenky o údajném znásilnění. Nebohý docent neváhá přijmout manželský stav, ovšem láska se nedá ošidit. Cesta k opravdovému sblížení nebude jednoduchá, ale diváci si mohou být jisti, že všechno šťastně skončí. Slavínskému se nepodařilo převést hru zcela úspěšně, především v druhé polovině film trpí zbytečně dlouhou stopáží, přesto patří několik scén a dialogů k tomu nejlepšímu, co v předválečné kinematografii vzniklo. Haasovo nadčasové herectví pak silně povznáší celkovou úroveň. --- "Jen si povážej, tak mladá a už je modlářka. - Co? Modlářka? - No, vědí, vona dělá tydlencty módely klobouků."(3.10.2008)

  • snaked
    ****

    Přidávám jednu hvězdu za skvělé scény s "panenským studem" apod. Taková tchýně je fakt za trest.(30.8.2011)

  • Tommassi3
    ****

    "Jéžišmarjá, von vypadá, že neumí do pěti napočítat, a přitom bude dědit !! Tak to já mu napustím celou vanu.." ;)(27.10.2018)

  • togaf
    ****

    Komentáře Hugo Haase jsou naprosto dokonalé, Lída je taky moc fajn, ale NENÁVIDÍM Antonii Nedošinskou, resp. postavy, které hraje. Ale jinak je to skvělý film.(19.10.2011)

  • dr.fish
    ***

    Každý začátek je těžký a tak je třeba brát i začátky Slavínského. Natočit komedii není jen o zápletce, ale také o tempu, svižnosti a eleganci. A v tom to skřípe. Romantický cajdák o nešikovném profesorovi a jednom opilcově "okénku", které způsobí nečekané komplikace, ale samozřejmě vše dobře dopadne. Vše by skutečně dobře dopadlo, jen kdyby film nebyl tak strašlivě dlouhý. Tempo je velmi pomalé, děj běží tak pomalu, že jsem měl mnohokrát chuť vykřiknout, ať už se ten Haas sakra vymáčne. Nakonec jsem se dotrpěl k happy endu, i když jsem od toho v půlce chtěl odejít. Ještě, že tam byl ten Marvan...50%(5.12.2011)

  • sator
    ***

    Snad jen díky Haasovi...(7.11.2014)

  • pytlik...
    ****

    Film měl vskutku nelehký osud. Už při premiéře se proti němu zdvihla vlna nevole, a to od: a) sklenářů (Haas se svým životním stylem neměl problémy vyrábět okna v jakémkoli množství a jakékoli velikosti, takže by řemeslníci přicházeli o práci, což bylo zejména v době probíhající světové hospodářské krize krajně nezodpovědné) b) od mravnostních spolků a církve (Haas a Baarová sní o pevném obejmutí, škrcení a tahání za vlasy, tedy o praktikách blížících se k BDSM spíš než k poctivé a jediné přípustné misionářské poloze) c) Jaroslava Foglara (Struna nazval Speergera (nebo obráceně) "volem" - a tak poprvé tato nadávka pronikla na filmové plátno). No a po válce se zase ocitl v trezoru kvůli Baarové. Zajímavost: Baarová se po válce snažila vyhnout potrestání za svůj prohřešek s Goebbelsem, tvrdila, že v dobách svého styku s tímto německým nadsamcem s kobylí nohou byla nepříčetná. Argumentovala právě tímto filmem, že přeci žádná normální žena by po románku s okouzlujícím a naprosto neodolatelným Haasem by se nemohla zamilovat do tvora stojícího tak hluboko pod ním. Soud jí to ale neuvěřil, což upřímně řečeno moc nechápu.(20.7.2014)

  • Bernhardiner
    ****

    Tuhle lehce romantickou komedií vytahují z šedi průměrnosti výborné herecké výkony všech hlavních představitelů. Příběh je klasická červená knihovna, kterou doplňují silně sentimentální scény, nad kterými určitě v době vzniku ledaskdo zaplakal. Ale je to naštěstí celkem vhodně doplněno komickými situacemi, takže celkové vyznění je celkem pozitivní. A nechtěl bych být v kůži docenta a zjišťovat, co jsem vlastně v noci dělal :-) 75%(22.11.2013)

  • vitekpe
    **

    Uporna a nekonecna komedie. Hass bezva, ale jinak to bylo jak nepodareny a extremne natahovany okresni divadlo...jednou stacilo. 2+(18.2.2015)

  • lucascus
    ***

    Zcela průměrná prvorepubliková komedie, mírně přeslazená, ovšem s perfektním Hugo Haasem a rovněž skvělou Antonií Nedošínskou, kteří zde zajišťují solidní dávku humoru. Co se týče Haase, víme, že dokázal zahrát vše, především pak byl největším "ňoumou" českého filmu, naopak paní Nedošínská zřejmě nehrála, opravdu byla takto přecitlivělá a starostlivá, škoda jen, že ji nebyly naděleny děti. Půvabným doplňkem je zde pak Lída Baarová (ovšem o nějakém větším herectví se zde z její strany zatím bavit nemůžeme, její počáteční filmy nebyly dobré, herecky se vypracovala až později).(29.10.2013)

  • rakovnik
    ***

    Roztomilá blbůstka s kvílícím a úpícím starým mládencem doc. Johánkem Hugo Haase. Pan docent měl asi častěji trénovat s přáteli z mokré čtvrti, ale nakonec se opička vyplatila.(28.11.2017)

  • karlee
    ****

    Hvězda navíc jednak za výborného Peška ve vedlejší roli, jednak z osobních sympatií k titulu filmu. Taky se mi líbilo jméno domovnice - paní Dynybylová.(14.11.2014)

  • Fanak
    ***

    Klasicky pohodová prvorepubliková komedie, Hugo Haas jako "roztržitý profesor" podává svůj standartní (tj. naprosto roztomilý) výkon, ostatní mu vcelku zdatně sekundují. Pokud vám nevadí mírná naivita pamětnických filmů, pak si vás toto dílko vskutku podmaní.(17.2.2006)

  • IvonaK
    ***

    Nějákého ducha komedie to má, ale jsou i lepší. Nejvíc mě asi pobavil ten nečekaný pravdivý závěr kde byl Haas v noci. A že to všechno co se dělo okolo byly jen povídačky.(14.2.2018)

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace