Reklama

Reklama

Šovinistické prase proti feministce s chlupatýma nohama, takhle neodolatelná nabídka se nedá odmítnout. Začátkem 70. let je sexuální revoluce v plném proudu, v tomto případě dochází mezi muži a ženami ke vzácnému a oboustranně příjemnému souznění a shodě. Ovšem společenská rovnoprávnost žije často jen v představách žen. A tenis není výjimkou, spíše zářným příkladem. Bobby Riggs je ztělesněný testosteron, představuje vše mužské, proti čemu jakékoliv ženské hnutí vždy bojovalo, bojuje a bojovat bude. Bývalý tenisový šampion, gambler, floutek a velkohubý šoumen je známý větou: „Žena patří do ložnice a do kuchyně. Přesně v tomto pořadí.“ Billie Jean King je moderní žena, která jakoby do příběhu spadla z jednadvacátého století. V tom, co dělá, je výjimečná, angažuje se, prosazuje lepší podmínky v ženském tenise, řeší milostné vztahy s muži i ženami. Dva póly, které se odpuzují, až se nakonec přitáhnou. Bobby totiž v tenisové exhibici poráží ženskou světovou dvojku a zápas je posměšně nazýván „Masakrem na Den matek“. To je moment, kdy Billie Jean King zvedne hozenou rukavici a rozhodne se nakopat mu zadek. V následné monstrózní show už nejde jen o tenis, ten je pouhou zástěrkou. Rozehraje se zábavná bitva mezi mužským a ženským světem, která sice nemůže vyhrát na věky vedený střet... ale každý podařený kopanec do koulí se počítá. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (146)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Tento sexuálny súboj ma dvakrát nestrhol. Jednak ma príliš nezaujal príbeh ani jedného z ústredných hrdinov a hlavne som necítil, že by niekomu z nich skutočne o niečo išlo. Pre neho to bola len taká šou, ktorou si chcel spríjemniť chvíle na staré kolená na dôchodku a ona bola do zápasu dotlačená proti svojej vôli a príliš sa jej do toho nechcelo. No a to pozadie súboja šovinizmu proti feminizmu je fakt až príliš v pozadí a dnes už snáď nie je príliš aktuálne. A ani samotný zenisový zápas ma nedokázal strhnúť. Ani neviem či je to tým, že je nudne podaný alebo tým, že ma tenis nebaví. Nakoniec ma najviac na celom filme zaujímalo, či sa Carrell zmieri so svojou ženou Elisabeth Shue. Takže výsledkom je nudný dobový film o udalostiach, ktoré asi pre ženy boli významné, ale od tvorcov Little Miss Sunshine som čakal pútavejší zážitok a lepšie prekreslené postavy. 4/10. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Když si vezmu dvě roviny filmu, tak jedna je ok, druhá podaná katastrofálně, a jak už to tak u feminismu bývá, velice agitačně. To mi vadí. Totiž queer linka s lesbickým milostným vztahem byla výborná, dlouho jsem neviděl tak příjemně podávané coming out téma. Ale feministická linka o zrovnoprávňování žen... to tu bylo katastrofální. Já jsem jednoznačně pro rovné příležitosti pro všechny bez ohledu na pohlaví, barvu, vyznání a bůhví co ještě. Příležitosti! To se není o čem bavit. Ovšem každý má být odměňován podle toho, co udělá/dokáže/předvede, rozhodně ne všichni stejně. Klidně ať má na stejný pozici žena víc a muž míň, když si to podle výkonu zaslouží, ale klidně ať je to naopak. Proto zrovna prize money v tenise nemůžou být nikdy rovné, protože tam chlapi jednoduše předvádějí mnohem víc. Takže i když člověk ví, jak to dopadne, stejně jsem fandil Bobby Riggsovi. Navíc co dokládalo fakt, že hráčka na vrcholu porazila o pětadvacet let staršího tenisového důchodce...? Už vůbec nemluvím o tom, co film zamlčuje: že Riggs vlastní zápas kvůli penězům prodal a že odvrhnutá milenka Billy Jean Kingovou žalovala a vyhrála. O tom ve filmu není slovo - jasně, nehodilo se to do agitačního krámu. A jelikož je film tak moc idelogicky zaměřený, ani já nehodlám být v hodnocení úplně objektivní. Přitom jak Emma Stoneová, tak senzační Steve Carell hráli skvěle, feeling sedmdesátých let byl nevtíravě přítomný v každé scéně a právě ten společenský přesah mě bavil víc než samotné drama o nesmyslném tenisovém utkání. Jenže narazil: ne všichni chlapi jsou šovinistická prasata, jak se tu naznačuje, a ne všechny ženy poblázněné feministky. Ale tohle nečernobílé uvědomění tvůrcům chybí a ta urputná feministická snaha, která doslova z plátna odkapává, to tlačení na pilu Souboji pohlaví podřezalo vlastní větev. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Až mě překvapilo, jak se mi to nelíbilo. Vůbec mi nevadilo, že zápasy působí spíš jako setkání amatérských nadšenců než jako boje elitních tenistek. Ostatně o tenis tady šlo až v druhé řadě. Ústředními motivy jsou spíše lesbický vztah, který byl tehdy víceméně tabuizovaným tématem a samozřejmě rovnoprávnost. To první bylo v pořádku a to především díky famózní Emmě Stone, které zdatně sekundovala Andrea Riseborough. To druhé byla ukázka klasického feministického vidění světa, který je rozdělen na šovinistická prasata reprezentovaná Riggsem a utiskované ženy. Vše pak korunoval zápas, kdy trénovaná profesionálka porazila víc než padesátiletého veterána, což mělo dokázat............co to vlastně mělo dokázat? Od dua Dayton-Faris jsem očekával něco víc. Závěrem bych ještě pochváli výtečnou dobovou atmosféru, ale i to je na průměr málo. 40% ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Buď scénáristům rapidně ubývá nápadů nebo jsou prostě jen pohodlnější a daleko častěji než dříve sahají po příbězích, které posléze opatří zaklínadlem PODLE SKUTEČNÉ UDÁLOSTI. Takže sledujeme jeden hodně sledovaný historický tenisový duel mezi pohlavími a vyjasňujeme si sexualitu Billie Jean Kingové. Nebudu prozrazovat jak tenisový duel dopadne. Herecké výkony kromě hlavních představitelů jsou dosti průměrné a celé to působí spíše televizním dojmem. 50% ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

sympatické retro,kterému ale k velikosti podobně laděných sportovních filmů něco chybí.Carell (ta podoba s pravým Riggsem je úžasná),stejně jako Emma Stone si svoje odehrají,ale filmu by určitě pomohlo zkrácení o minimálně 20 minut.Takhle filmem divák jen propluje a i když se zaměřuje na takovou osobnost jakou bezpochyby Billie Jean King je,za chvíli nebude vědět že něco podobného viděl...60% ()

Galerie (74)

Zajímavosti (10)

  • Film měl premiéru na Filmovém festival Telluride 2. září 2017. (Delock)

Související novinky

Paul Rudd vs. dvojník

Paul Rudd vs. dvojník

13.08.2018

Paul Rudd (The Fundamentals of Caring) momentálně dobývá kina ve dvojce Ant-Mana a příští rok bychom ho měli spatřit ve čtyřce zatím nepojmenovaných Avengers. Mezitím se ale čerstvě upsal novému… (více)

Reklama

Reklama