Režie:
Karel KachyňaKamera:
Vladimír SmutnýHudba:
Luboš FišerHrají:
Karel Heřmánek, Rudolf Hrušínský, Jiří Krampol, Lubor Tokoš, Marta Vančurová, Dana Vlková, Miroslav Walter, Ladislav Potměšil, Oldřich Vlach, Milan Riehs (více)Obsahy(1)
Leo Popper tráví s rodinou chvíle pohody v chalupě převozníka Proška na břehu Berounky. Učí se rybařit, pozorují stádo srn a občas se dozvědí leccos důležitého o životě. Po krušných začátcích se Leo stane úspěšným prodejcem vysavačů Elektrolux a může si splnit dávný sen, koupit si rybník plný kaprů. Přestože slavnostní výlov skončí trapasem, protože rybník je prázdný, Leo se nevzdá a zahájí chov vlastních kaprů. Chvíle úspěchů a štěstí však nečekaně přerve příchod nacistů. Když přijde oznámení, že Hugo a Jirka mají jít do transportu, rozhodne se je Leo pořádně vykrmit, aby útrapy přežili. Nejprve se pokusí nachytat ryby, ale když neuspěje, přemluví v zoufalství Proška, aby mu půjčil psa a on mohl ulovit srnce. Za pytláctví je sice trest smrti, ale Leo je odhodlán udělat pro syny, co jen bude možné. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (420)
Pěkné. Jak málo znám tvorbu Oty Pavla, tak moc tam cítím jeho typický rukopis. Do děje jsem byl silně vtáhnut, film mě rozhodně nenudil, ale že by mě popadla ihned touha ho vidět ještě někdy znovu, to tedy rozhodně ne. Je to bezesporu kvalitní film, a to snad po všech stránkách. Herecky mi tam trošku více neseděl Láďa Potměšil v roli ředitele, ale to je dost možná pouze můj subjektivní pocit. Ostatní postavy byly rozděleny i zahrány solidně. Po stránce emocí to byla rovná nula. Ani ta hudba neměla snahu ty rádoby emotivní situace nějak dokreslit. No, nevadí. Vidím to na takové ty lepší * * *. ()
Nádherný film s jednou velkou nevýhodou pro mne: už ho nikdy nemůžu vidět. Příběh tak silný, že mně svírá a škrábe v krku, přes slzy toho stejně moc nevidím...A jedno určitě zbytečné doporučení: projít místa, kde se tento film natáčel je tip na báječný výlet s překvapením- exteriéry se téměř nezměnily. Křivoklát, Berounka, U Rozvědčíka...vše v klidu stihnete za půlden (ale zůstat budete chtít navždy...) ()
Zbožňuji Karla Kachyňu. Každý večer děkuji Bohu za bezkonkurenční herectví Rudolfa Hrušinského a tvorbu Oty Pavla. Pokud k tomu přičtu své nezapomenutelné chvíle u řeky Berounky, nemohu hodnotit jinak. Jednoznačně zlatý kult české kinematografie, který mne při první projekci dostal do kolen a u dalších tomu nebylo jinak. Pro tento film bych zemřel. 100% ()
Mohla bych sem v podstatě zkopírovat svůj komentář ke "Zlatým úhořům", zároveň ale připouštím, že "Srnci" jsou ve všech směrech o úroveň výš. Důvodem je především dramatická rovina příběhu a kvalitní herecké výkony (jen ty děti byly tentokrát méně výrazné než v "Úhořích"). Pan Heřmánek mi do role tatínka sedl o dost více než Vladimír Menšík, přesto jsem ale měla velký problém sympatizovat s člověkem, který trvale podvádí svou ženu. Silné 3*. ()
Ze dvou třetin lehce poetická a místy značně rozšafná komedie s hlavní postavou nezdolného optimisty, z jedné třetiny o poznání vážnější a smutnější drama. Karel Heřmánek jednoznačně podává životní výkon. Z těch prvních dvou třetin čiší kouzelná atmosféra, z té třetí třetiny mrazí. Kachyňovi se skutečně velmi umně podařilo spojit více povídek v jeden kvalitní celek. Právem jeden z nejslavnějších a nejúspěšnějších českých filmů osmdesátých let. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (21)
- Sám Karel Kachyňa vymyslel trik, ako urobiť, aby ryby naraz priplávali na povel k hladine. Nechal urobiť kôš, naplnil ho rybami a pomaly ťahal k hladine, a keď mali ryby zmiznúť, zase ho spúšťali ku dnu. (Raccoon.city)
- Domek převozníka Proška (Rudolf Hrušínský), byl v době natáčení výstavní síní, proto bylo jako přívozu použito nedaleké Kouřimecké rybárny. Na témže místě v nezměněné podobě se nacházela ještě 15 let po uvedení filmu do kin. (rakovnik)
- Každá polovica filmu je rozdielne farebná. Prvá polovica je šťastná a v zlatom tóne, tá druhá, nešťastná je kolorovaná na modro. Kameraman Vladimír Smutný použil rozjasňovací filter a zábery štylizoval do predvojnovej doby, točil väčšinou širokým objektívom. Nočnú scénu, kedy maliar Nejezchleb (Lubor Tokoš) príde na lovenie rýb, osvetľoval plynovými horákmi, aby budili dojem ohňa a trepotu plameňa. (Raccoon.city)
Reklama