Režie:
Clint EastwoodScénář:
Todd KomarnickiKamera:
Tom SternHudba:
Christian JacobHrají:
Tom Hanks, Aaron Eckhart, Laura Linney, Mike O'Malley, Anna Gunn, Jamey Sheridan, Ann Cusack, Molly Hagan, Holt McCallany, Chris Bauer, Patch Darragh (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V lednu roku 2009 se svět stal svědkem „zázraku na řece Hudson", když kapitán „Sully" Sullenberger (Tom Hanks) nouzově přistál s poškozeným letadlem na ledových vodách řeky Hudson a zachránil tak život 155 pasažérů na palubě letadla. Přestože veřejnost a média mluvila o ojedinělém činu dokazujícím jeho letecké dovednosti, probíhající vyšetřování hrozilo zničit jeho pověst a kariéru. (Freeman Ent.)
(více)Videa (8)
Recenze (917)
Poctivý, hrdinský, vlastenecký a hlavně uměřeně patetický film, prostě takový, jak ho umí natočit Clint Eastwood, skromný nestor Hollywoodu, který se v mých očích velmi podobá hlavnímu hrdinovi svého filmu, kapitánu Sullymu. Oslava lidí, kteří perfektně ovládají své řemeslo a na jejichž profesionalitě stojí celý systém, oslava pokorné protestanské (pracovní) morálky... ()
Žádné obezličky, žádné serepetičky, citlivě dávkovaný patos a žádná klišé. Skrze chytře vystavěnou strukturu se jde rovnou k jádru pudla; a to sice konfliktu člověka, který dokázal s linkovým letadlem bez funkčních motorů zdánlivě nemožné, aby následně začal pod tlakem okolí pochybovat, zda náhodou to co udělal, nebylo naopak to vůbec nejhorší možné řešení a zbytečné eskamotérství. Hanks opět dokazuje, že co se týče škatulky "obyčejných správných chlapíků od vedle", tak nemá v zámoří konkurenci. Jde to na dřeň a strhává to ve všech momentech; při mrazivě chladně klidném řízeném krizovém přistání samotném, v momentech začínající paniky po něm, během intenzivního grilování před komisí i při sebezpytném bloumání zmrzlým New Yorkem. Jakkoli by to na první pohled svádělo k přirovnání ke Zemeckisově Letu, tak to má mnohem blíže ke Greengrassovu Letu číslo 93. ()
Snímek, který ještě posílil můj strach z létání. Po Birdovi, Dopisech z Iwo Jimy, Výměně, Invictus, J. Edgar, Jersey Boys a Americkém sniperovi - přichází matador Clint Eastwood se Sullym, dalším dramatem podle skutečné události. A i když se budu trochu opakovat, opět musím napsat, že film zvládl na výbornou. Tom Hanks, jako představitel hlavní role, je pak skvělým bonusem silného příběhu, který před několika roky obletěl doslova celý svět a dokázal, že stále patří mezi hereckou špičku. Další kvalita z dílny Malpaso, ale mám-li být objektivní, tak tentokrát za čtyři hvězdy, Clinte. ()
Eastwoodovsky jemné, ľudské a komorné. Presne také, ako si udalosť zaslúžila a jej vnímanie a pochopenie vyžadovalo. Výborný scenár, citlivá réžia a (opäť) famózny Hanks. Silne zvažujem piatu hviezdu, pretože je malý zázrak, čo sa z toho - síce bez väčších emócií, ale bez jedinej, čo i len mikroskopickej chybky na kráse - podarilo vydolovať. ()
Komorní humanistické drama tak, jak jej zvládá opravdu jen Clint. Narativní minimalismus, který nás zcela vtáhne do děje zásluhou uvěřitelně vykreslených postav a promyšlené dějové konstrukce, která opakováním a variací silných motivů (přistání letadla z několika perspektiv, emotivní telefonické rozhovory s Laurou Linney) utváří nesmírně komplexní studii klíčové události i psychiky člověka, jenž je navzdory očividnému hrdinství a umu nespravedlivě vržen do stínu pochybností a výčitek. Sice tentokráte bez přidané "Eastwoodovské" hodnoty či scény, která by mi opravdu nesmazatelně vletěla do paměti (opravuji - na pamět :), ale zato bez jakýchkoli řemeslných chybiček, zbytečného patosu a nedůstojného zefektování ústřední nehodové sekvence. Hanks tradičně bravurní a dědečkovsky dobrácký, Eckhart ho pak vskutku znamenitě doplňuje... 85% ()
Galerie (44)
Zajímavosti (22)
- Vo filme počas celej komunikácie medzi Letom 1549, letiskom LaGuardia a letiskom Teterboro je používaný volací znak CACTUS 1549. V skutočnosti ale vo väčšine komunikácií počas incidentu je používaný volací znak CACTUS 1529, prípadne CACTUS 1539. (FesterNZ)
- Celosvětová premiéra proběhla 2. září 2016 na Telluridském FF. (Varan)
- Vo všetkých záberoch na displej zobrazujúci údaje motorov (Engine Warning Display) je použitá nesprávna indikácia pre motory, akými bolo lietadlo vybavené. A320-214 N106US bolo vybavené motormi CFM56-5B, čiže správna indikácia mala byť zhora nadol N1, EGT, N2, FF. Vo filme je však indikácia charakteristická pre motory IAE V2500, ktorá je navyše nesprávne usporiadaná. (FesterNZ)
Reklama