Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V napínavém gotickém příběhu ze Středozápadu se kolem mladého muže (Tom Holland) shlukují podivné existence. Ale on je připravený chránit svoje blízké. (Netflix)

Recenze (407)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Antonio Campos ukuchtil westernem nasáklý jižanský "fuck-up" thriller o špatných věcech, které se dějí špatným lidem... a Tomu Hollandovi. McCartyho poetika je mírně narušená cynickým vypravěčem, který trefně komentuje vyústění některých situací a přidává detaily potřebné k pochopení humorné pitoresknosti celkového obrazu. Pattinson si vychutnává roli slizkého sexuchitvého faráře, Jason Clarke jako amatérský porno fotograf překvapil, jen Holland je nezvykle upozaděný i když se na něj válí ty největší sračky a jeho morální dilemata jsou asi nejpřirozenější. Rozhodně jedno z překvapení roku. Spider-Man vs Zimní voják 2:0. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Po delší době zase jednou film od Netflixu, který nemá průměrné hodnocení...a jako na potvoru mě zrovna tento příliš nebavil. V podstatě pro mě toto 130ti minutové dobrodružství táhla pouze překvapivě velká plejáda herců, které odněkud znáte. Zejména Pattinson, který tu má po Králi další ze svých idiotských a jako vždy výborně zahraných rolí a taktéž Tom Holland, jež mi přišel zprvu nudný a sterilní, ale následně se jeho postava někam posunula a Spidey měl co dramaticky hrát (na což samozřejmě není u Marvelu tak úplně zvyklý). Celé mi to přišlo až moc pomalé, jako takový rozmělněný třetí True Detective od HBO, příběh byl dobře vymyšlený, ale člověka co má nakoukáno naprosto ničím nepřekvapí. A nejraději bych dal Ďáblovi za pár let znovu šanci v případě, že bych na něj prostě jen neměl náladu, jelikož jeho objektivní kvality vidím, ale zkrátka mě unavoval; takový opak guilty pleasure...6/10 ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Působivá story ze Středozápadu plná vrahů, úchylů, pedofilů a další havěti, kde se sem tam jakoby se neřeklo mihnou i normální a zdravě uvažující lidé. Intenzivní, leč pomalu plynoucí tenze, která těží hlavně z prvotřídních hereckých výkonů (Skarsgard, Pattinson), působivého a nepředvídatelného scénáře a nebojácnosti tvůrců diváka občas překvapit, sem tam dokonce lehce šokovat. Bez zbytečných exhibicí ala Tarantino, avšak podobně chytře strukturované, koulatelné jak pro ambiciózního diváka, tak i laika. ()

Nevka 

všechny recenze uživatele

S "Ďáblem" je to těžké. Scénář totiž skvěle pracuje s jednotlivými charaktery, čímž činí jednání postav uvěřitelným, ale místy se snaží až moc. Třeba taková linka Sebastiana Stana už je docela nadbytečná, ale "musí" tu být jen proto, aby konec vyzněl přesně tak, jak si tvůrci představovali... A právě díky této "vsuvce" začnete vnímat, jak moc se jednotlivé motivy v průběhu filmu opakují. Campos má přitom k ruce schopné herce, obstojnou atmosféru a "věčnou" problematiku víry. Celkem obratně totiž předkládá, že víra sice "ukazuje cestu" v nejtěžších chvílích lidských životů, ale zároveň je zhoubným nástrojem mysli, který překrucuje realitu. A přesně to je nám vysvětlováno prostřednictvím jednotlivých "příběhů", které se na konci (naštěstí) postupně prolnou a dají snímku mnohem větší smysl. A hlavně díky posledním 40 minutám a skvělému úvodu se Skasgardem nemám problém dát čtyři hvězdy. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Tom Holland přitahuje podivné exoty. Nejprve se z války vrací jeho otec. Pozná děvče, narodí se jim syn Arvin (později právě Holland), kterého pronásleduje jedna tragédie za druhou. Tahle výprava do zapadlých městeček jihu Spojených států, kdy hlavními hodnotami je uživit rodinu a chodit do kostela, je solidně temná. Celé je to pojaté komorně, atmosféricky a staromódně; poctivě, řekl bych. I když místy docela poskakujeme, nevíme, k jakému žánru se přiklonit. Ale když divák přistoupí na tuhle hru, jednotlivé linie se sympaticky protnou a herecký koncert se rozezní naplno. Není to sice nějak dějově hutné nebo překvapující, ale jednoduše to chytne. Tahle doba byla holt plná násilí, cynismu, špíny a zlých démonů. Autor stejnojmenné knižní předlohy, Donald Ray Pollock, filmem provádí i jako vypravěč. Trefně komentuje a dovysvětluje některé situace a motivace hrdinů a hlavně neruší diváka. Toho kolébá pomalé tempo, které náhle vystřídá nějaká explicitní scéna (šroubovák v ženském krku). Nikdo z herců (dámy jsou tu trochu upozaděné) nemá úplně prostor rozehrát něco, co by zaručilo nějakou hereckou nominaci, nicméně jsou velmi dobří a kupříkladu z Roberta Pattinsona (který dál úspěšně strhává nálepku toho pobledlého hošana z upíří ságy) skutečně roste pan herec. 70% ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Gotický? Tento snímok má asi toľko spoločného s gotikou, ako Kollar s morálnymi zásadami. Inak je “Diabol” čisto zavraždený potenciál, lebo tempo pasáže dokonale zabíjali unudené úseky, ktoré samotný film totálne zbytočne natiahli na úroveň stopáže, ktorú absolútne nebolo zapotreby. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších filmů, jaké jsem za poslední dobu viděl. A nejen na Netflixu. Už jen ten "prolog" s Billem Skarsgårdem je tak úžasně atmosférický a emotivní, a to je vlastně teprve rozjezd a čekání na mnohem větší herecký koncert, který v téhle mozaice s náladou Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem sehrávají Tom Holland, Robert Pattinson, Jason Clarke a spol. Mám rád tenhle typ příběhů a rád jim dovoluji, ať si se mnou dělají, co chtějí. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Slow-burn moderní western, ktetej se sice zatraceně fikaně maskuje, ale o to krásnější je pak ten pocit, když člověku dojde, že to fakt není jen další z únavné řady generických festivalových dramat. [Netflix] ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Máte čas pre hriešnika?..." Trochu sklamanie...Pekný rozjazd, hlas rozprávača ma ešte v úvode nerozčuľoval, ale s pribúdajúcimi minútami sa zvyšoval i počet jeho komentárov, ktoré boli vo väčšine prípadov absolútne zbytočné. Herecké výkony boli skvelé, všetci odviedli skvelú prácu, ale postavy akosi vymierajú a zrazu s blížiacim sa záverom zisťujeme, že nám film až tak moc nepovedal. Asi najlepšie scény sú s náboženskými fanatikmi, veľká škoda, že to režisér, prípadne scenárista nedokázali lepšie pretaviť do naozaj fungujúceho príbehu. Fajn scény sami o sebe, ale film ako celok sklamal. Čo si spomínam nikdy mi hlas rozprávača vo filmoch nevadil, dokonca som si ich užíval, ale tu po prvý krát film kazil a rozhodne mu na kvalite nepridal. Film má skvelé obsadenie, atmosféru ,ale príbehovo je to len slabý nadpriemer, ktorý zaváňa premárnenou šancou. 70%. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Temna, drsna, neprijemna a fantasticky zahrana rednek epika. Ale cely cas som sa nevedel zbavit dojmu, ze tu je zamiesene na viac. Aj tak vsak velka spokojnost. 8/10 ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Mám takový pocit zda-li to s tím vyobrazením amerického venkova, jako pekla na zemi, kde žijí zlí lidé, už tvůrci nezačínají trošku přehánět. To ovšem nic nemění na faktu, že tenhle Ďábel se povedl. Pattinson je momentálně zcela určitě jeden z 10 nejzajímavějších herců současnosti. 75% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Poněkud utahaná rodinná kronika v čase po druhé světové válce do války ve Vietnamu. Solidní herecké výkony, výborná kamera i hudba, autentická atmosféra té doby. Adrenalinový náboj mají násilné scény, milostné se kupodivu téměř nevyskytují. A mrtvých není málo....takže dojde i na kapky krve. Jako celek má ale Ďábel podobu rozbitého zrcadla, jehož střípky se k sobě jen zvolna přibližují zpět a mnohé chybí. Postrádal jsem souvislé napětí držící příběh pohromadě. Účtování se šikanou, farářem i úchylnou dvojkou mělo drajv, převažují však nemastné scény, kterým by slušel sestřih. Proč ale jde o gotický příběh (dle obsahu), se mi odhalit nepodařilo. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Perfektný krimi thriller s gotickým nádychom, ktorý sa nebojí brutálnych vrážd, navyše je výborne napísaný. The Devil All the Time je adaptáciou knižného bestselleru Donalda Raya Pollocka, ale Campos, ktorý pracoval na scenári spolu so svojim bratom Paulom, dokázal jednotlivé kapitoly príbehu prebiehajúce v horizonte zhruba 15 rokov výborne na preskáčku poskladať tak, aby to príliš nemátlo a hlavná dejová linka sa udržala v chode a divák v napätí. Na snímku sa tak dá pozerať ako na zlepenec premietajúci o paradoxoch a pokrytectve ľudstva, ale aj ako na osobný príbeh jedného mladíka, ktorému do osudu podozrivo často zasahujú prekážky vo forme viacmenej náhodných okoloidúcich. (11.12.2021) ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"Some people were born just so they could be buried." ____ Přesně takhle si představuju plnohodnotný ekvivalent amerického dramatického celovečeráku od Netflixu, který zároveň plagiátorsky vykrádá stylistický rukopis Paula Thomase Andersona, a mixuje jej pesimisticky explicitní náturou jak od bratří Coenů - myšleno ve zcela pozitivním slova smyslu - jenže ty signifikantní prvky těchto tří autorů se zde prostě nezapřou. Poněvadž snímek 'Devil all the time' je těžko zařaditelnou kategorií svého média - nedisponuje totiž žádnou konkrétní žánrovou specifikací - počínaje samotným vypravěčem, který je heterodiegetický - divák pouze ví, že jde o Donalda Raye Pollocka, autora originální literární předlohy.... Pokud by jste film ale přeci jen chtěli klasifikovat, lze jej eventuelně definovat jako epickou rodinnou ságu - jakousi pomyslnou perignózu a sugestivní sondu do rodokmene rozpolcených duší, mentálně labilních nymfomanů a fanatických náboženských puritánů. Režisér Antonio Campos zde prostřednictvím stygické poetiky a subdepresivně koncipované monotónní rytmiky famózně prezentuje až nevídaně poutavé neo-westernové gotické reálie z luhů a hájů Západní Virginie, jejichž klíčovou devizou není narativ, ale hvězdný herecký ansámbl, který je prostě bezchybný - sice je snaha aktérů evropského původu (Pattinson, Holland, Skarsgård, Stan, etc.) mluvit typicky jižanským dialektem hotový martyrium pro uši, ale když si vzpomenu na jejich autentické performance a aptitudy jimiž pouhou replikou dokážou vykreslit svůj neméně komplexní charakter, je mi nějakej přízvuk prostě u řitě.... Kameraman Lol Crawley bravurně využívá kompoziční škálu širokoúhlého formátu, zrnitého vizuálu, a celkově expresivní rámování jednotlivých scén - interpretačně takřka nelze nic vytknout. Ony baladické leitmotivy jsou posléze umocněny velice znepokojivým hudebním doprovodem, v němž mají pré skřípavé kontrabasy, a dobovým soundtrackem - mimochodem americká verze songu 'Mýdlový princ' potěšila. Všeobecně vzato, ona řemeslná zručnost jakožto samostatný element je k nezaplacení. Krapet má snímek nějaký ty ošemetný mouchy - některé příběhové aluze dokáže divák snadno predikovat, no a závěr zbytečně trpí syndromem deus ex machiny, a celkově předvídatelnost je nejspíš tou zásadní negací - ale to nekazí celkový zážitek, který přímo ĎÁBELSKY zevnitř sžírá a emocionálně drásá diváka. Letos tolik kvalitního materiálu želbohu nezmerčíte. Jen tak dál, pane Netflix - víc do harmonogramu sázejte tyhle kinematografický libovky, a možná vám dám konečně i ten subscribe.... VERDIKT: možná kapánek nadhodnocuju, ale prozatím si za svým hodnocením v podobě 8,8 kněžských blowjobů pro Roberta Pattinsona z 10 stojím. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Nových výrazných filmů je v kině jako šafránu, Netflixu ale aktuální situace nebrání v tom aby (alespoň prozatím) nadále chrlil své originální filmy, které se stihli realizovat ještě před pandemií. Tím nejnovějším je thriller Ďábel/Devil All The Time od režiséra Antonia Campose, který sepsal scénář se svým bratrem Paulem Camposem dle knihy Donalda Ray Pollocka a do hlavních rolích zvládl získat herce jako Tom Holland, Robert Pattinson, Sebastian Stan nebo Bill Skarsgård. Minimálně po herecké stránce tedy zajímavý projekt, bohužel se ale zároveň nedá říct, že by odpovědí byl parádní thriller s geniální atmosférou, který by měl vlastně zaujmout i víc než jen parádními hereckými výkony. I ty ale možná ve finále stačí. ´Ďábel má opravdu štěstí ve svém silném hereckém obsazení- Tom Holland dokazuje, že mu vážnější poloha nedělá problém a dokazuje, že rozhodně není zaškatulkován pouze jako Spider-Man. Hollandovi vážnější a drsnější charakter nedělá problém a jako protagonista je naprosto schopen celý film utáhnout. Výborný je i Bill Skarsgård, jehož charakter se po ukončení 2. světové války snaží vést normální život a stranit se násilí, své démony ale nezapře. i Skarsgård tak dokazuje, že nutně nemusí být do konce své herecké kariéry zaškatulkován pouze jako Pennywise a snad se podobných zajímavých rolí se zároveň větším prostorem bude v dohledné době dočkávat víc a víc. Herecky dokonalé trio doplňuje Robert Pattinson, který opět sází na to, že hraje komplexní a zajímavý charakter skrz velmi zajímavé herecké podání a především zajímavý a zvláštní akcent. I tady si tak obhajuje titul jednoho z nejzajímavějších herců současnosti, jehož herecký vývoj se rozhodně vyplatí sledovat a čím dál tím častěji se mu daří vystupovat ze stínu Edwarda Cullena. I zbytek hereckého obsazení je poté bravurně zvolen a je ve svých rolích minimálně vždy fajn- Je tu Sebastian Stan, který má šanci pochybovačům ukázat, že v sobě přece jen něco má, Riley Keough a Jason Clarke jako dvojice šílených sériových vrahů nebo také, Mia Wasikowska, Harry Melling či vycházející Eliza Scanlen, která se po seriálu Ostré předměty, Malých ženách a Než přijde léto čím dál tím více vybarvuje jako nenápadný zajímavý herecký objev, který by ještě mohl časem něco potencionálně velmi zajímavého předvést. No a krom herců je tu pak ten zbytek. Jako většinou platí, že jsem knižní předlohu nečetl, nějak ale sázím na to, že Pollock v knižní předloze zvládl každou postavu lépe rozpracovat a především je v knize větší šance se více dostat do jejich duší a pochopit jejich motivace. Ve filmovém zpracování je tohle o poznání těžší a především vlastně i dost vysoce nemožné. Máte tu zkorumpovaného policistu, dva sériové vrahy a zlé faráře. A to je vlastně veškerá jejich motivace- proč jsou zkorumpování? Prostě jsou. Proč zabíjejí? Prostě zabíjejí. Proč jsou ti faráři zlí? Prostě jsou. Jasně, rozkreslení postav není vždy povinností, zrovna v tomhle případě ale víceméně je, protože se tenhle film snaží především o to jít do nitra několika postavám. Jenomže krom protagonisty a jeho otce to vlastně téměř nejde. A je to škoda. Campos nemá problém s tím vystavět atmosféru, vyvolat nepříjemné pocity ve chvílích, kdy je to očividně záměr a především i víceméně dobře pracuje se svými zcela očividnými motivy. Jenomže poté dojde k závěru, který vlastně tak trochu kydá špatné světlo na vše předtím a především zde existuje nějaké dramaturgické rozhodnutí o tom, že má tento film vypravěče a bohužel je to ten případ kdy jeho start vyprávění spíše vyrušuje z děje. Ani kdovíjak vizuálně pěkný Ďábel není a nahrává tak komentářům o tom, že většina Netflix filmů vypadá tak trochu televizně. Není to Netflix originální film, který by svým vizuálním pojetím vynikal třeba jako Manželská historie nebo Roma a kdovíjak tak nestrhne ani po této stránce. Ďábel není tím filmem, který by v rámci Netflix tvorby vynikl a velmi pravděpodobně rychle upadne v zapomnění, protože krom velmi dobrých až naprosto famózních hereckých výkonů fakt kdovíjak zajímavý není. Pokud někdo čekal thriller roku tak se snad ještě více mýlit nemohl. Na to je totiž Ďábel až příliš nepřekvapivý, nezajímavý a dost možná jde paradoxně až příliš na jistotu. Po filmařské stránce rozhodně solidní řemeslo, chybí mu ale cokoliv co by z něj mohlo udělat něco víc a především film, který by si měl divák pamatovat byť jen den poté co ho viděl. Minimálně za kazatelského Pattinsona to ale vidět asi fakt stojí..... () (méně) (více)

lamps 

všechny recenze uživatele

Prvotřídně zvládnuté řemeslo, které se umně pokouší zvládnout balancování v rámci obrazového přístupnosti, spoléhá na prostorově výrazné rámování a vyloženě staví na tlumeném osvětlení, které vyzařuje černotu podobnou, jakou lze najít i v duši popisované společnosti. Antonio Campos se vizuální stránce filmu opravdu snaží vtisknout svůj specifický rukopis a scény inscenuje s vynalézavostí a potřebnou efektivitou. Období 50. a 60. let v prostředí, kde se tře bída s nouzí a hrdinové často hledají únik v modlitbách, vypadá v jeho podání skutečně přesvědčivě a samo o sobě buduje atmosféru, jejímž působením je divák soustavně připravován na všudypřítomné číhající zlo. A do toho dobře pasuje také dobový soundtrack, který ze světa filmu přehnaně nevystupuje, nýbrž vždy příjemně dotváří jeho auru. Zároveň s tím se však vypráví celkem komplexní příběh s mnoha postavami, jejichž osudy se zákonitě musejí protnout a protínají se vlastně v celém průběhu. A jakkoli je samotný děj velmi zajímavý a na jednotlivé konflikty poměrně hutný, jeho vývoj nemá úplně odzbrojující účinek a působí místy příliš strojeně a doslovně. Přítomen je vševědoucí vypravěč, který má možná vyjadřovat boží nezúčastněnou perspektivu, ale jeho funkční úloha se vyčerpá brzy po úvodním nastolení děje a postav. Dále se už jen pravidelně střídá mezi několika hlavními liniemi, které se v závěrečném aktu zcela stmelují, a hlavně prostřední části, kdy je definitivně ustaven hlavní hrdina, schází dominantní vypravěčský směr a impulz - jakoby se záměrně přešlapovalo na místě, aby divák mohl nasávat myšlenkové rozměry dosud načrtnutého - ale problémem v tomto směru je, že na evokované existenciální výšiny je snímek opravdu příliš jednoduchý a interpretačně mdlý. Karty jsou v polovině jasně rozdány, sympatie musí směřovat k hlavní postavě, potenciálně rozporuplné charaktery nemají dost prostoru k ovlivnění děje (opět přitažlivá mrška Keough), popřípadě postrádají lepší prokreslení (šerif Sebastian Stan), a ty zlé jsou rovněž jednostranně špatné. A jakkoli oceňuji nezkrášlené zpochybňování víry v Boha coby prostředku k naplnění a dosažení vnitřního míru, pro větší katarzi mi v závěru chyběly důslednější morální argumenty, které by vnesly méně univerzální konflikt a dilema do jednotlivých zvratů, často vzešlých ze zažitých či získaných přesvědčení postav.___ Ďábel ale navzdory všem slabinám rozhodně funguje jako působivá skládačka plná zajímavých obrazů a postav, které možná schází jakýkoli skutečný přesah a vlastně i více ryzí lidskosti (s výjimkou nějakých dvou hlášek úplně absentuje humor a jede se jen v černotě), ale zachovává si chvályhodný punc atmosférické prolínačky, jejíž dobovost není jen na efekt a logický sled i syžetové uspořádání událostí dává smysl a udržuje diváckou pozornost, snad s výjimkou oné hlušší prostřední části, na slušně vysokých obrátkách. Vedle všech tupých akčních filmů a romantických slaďáren na Netflixu tenhle výlet do buranské světové metropole určitě příjemně vyčnívá a minimálně slušně navnadí na knižní předlohu, která jistě napravuje psychologické i argumentačně tendenční rezervy filmu. 70% () (méně) (více)

KlárkaS 

všechny recenze uživatele

Nejsem moc fanoušek voiceoverů, protože lazy storytelling, ale vždycky jednou za čas je to použitý někde, kde to fakt funguje, kam se to hodí. Povedlo se to v Assassination of Jesse James, povedlo se to tady. Nicméně mám radost, a myslím, že to je daný tím scénářem, ale převážně těma hercema, že i když má každá postava poměrně málo prostoru, tak jedna scéna, jedna replika, jeden jejich akt.. je dokáže tak dobře vystihnout, definovat, že to stačí. A pak vás stejně dokážou ještě překvapit. Díky za tenhle film, i když by mu slušelo kino, a to nejen to v Thermalu. A díky za ten netflix, že dává ještě peníze na takovýhle filmy. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

To bol zase nápad obsadiť do echtovnej apalačskej "southern gothic" prevažne austrálskych a anglických hercov a jedného Švéda (s úplne absurdným redneck prízvukom). Takmer celý casting hrá up-to-eleven a nakoniec je najdôveryhodnejšia modelka Riley Keough. Opäť sa potvrdilo, že Netflix má problém s produkovaním svojich filmov a nedokáže od tvorcov dostať koherentný výsledok. Zabehnuté štúdio so skúseným producentom by z toho vysekalo o level lepší výsledok. ()

Nin 

všechny recenze uživatele

Peter Parker a řada nešťastných příhod. Divák uvidí všemožné šílenosti na americkém venkově, většinou dost násilného rázu. The Devill All the Time je taky pěkně antikřesťanský film, protože snad každý věřící je aspoň hloupý naivka, ale mnohem častěji slušnej magor. Je to vymyšlené tak, aby se poměrně dost dějových linek efektivně spojilo, i když k tomu poslouží trochu přhenané množství náhod. Dobře se na to kouká, máme tu motiv pomsty, který málokdy zklame, a taky velmi slušné herce. Tom Holland a Robert Pattison si očividně svoje divňousy užívají, každý tam rozjíždí i svou zábavnou verzi jižanského/středozápadního přízvuku. Fajn věc, ale na můj vkus příliš vykonstruované a hrané na efekt. (6/10) ()

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

Reklama

Reklama