Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (292)

Agatha 

všechny recenze uživatele

Neopakovatelný filmový zážitek. Citlivé a soucitné podání ve skutečnosti naprosto neodpustitelného a zavrženíhodného lidského skutku. Podobných námětů bylo k filmovému zpracování použito mnoho, ale jen v tomto případě se podařilo zpracovat ho z jiného úhlu pohledu. Na nevídané a dojemné podívané má největší zásluhu perfektní scénář, hudba a především neuvěřitelné herecké výkony. Susan Sarandon - jaká to velká herečka a navíc s nejkrásnějšíma očima na světě. A Sean Penn? Dá se něco takového vůbec zahrát? Člověk se nestačí divit co takoví herci dokážou... ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Už od prvých minút plynutia filmu mi bolo jasné, že tip od gudaulina bol viac, ako dobrý. V problematike trestu smrti mám už veľmi dlho jasno. Spoliehanie sa na to, že čas zmierni súcit s obeťami zločincov a naopak tí budú stále hlasnejšie otravovať celý súdny a väzenský systém svojimi právami a nárokmi a keď sa do toho naviac vloží neskúsená a nekonečne dobrá mníška, tak už som sa oprávnene obával, že úsilie ignorantov utrpenia nevinných obetí bude úspešné. Film herca, režiséra a producenta Tima Robbinsa je vynikajúcim filmom, ktorý nastoľuje viac otázok a podnetov na premýšľanie, než poskytuje odpovedí. Susan Sarandon ani Seana Penna som v lepších úlohách nevidel. Ale päť hviezdičiek nedám práve pre snahu o objektívnosť tam, kde objektívnosť pokladám za privieranie očí pred spravodlivosťou. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Táto dráma vznikla podľa rovnomenného bestselleru, v ktorom mníška Helen Prejeanová rozpráva osobné zážitky pri stretnutiach s väzňami z ciel smrti. Scenár k filmu napísal scenárista a režisér Tim Robbins. Hlavnú postavu pozoruhodným spôsobom stvárnila Susan Sarandon, ktorá bola za svoj výkon v hlavnej úlohe ocenená Oscarom. Väzňa čakajúceho na posledný deň svojho života si zahral Sean Penn. Medzi protagonistami sa vytvára zvláštny vzťah. Mníška musí prekonávať vlastné pochybnosti, muž musí priznať svoju vinu. Vďaka svojej duchovnej radkyni umiera odsúdenec v istom stupni zmierenia. Tvorcovia postupne predkladajú prosté fakty, zachytávajúce správanie zločinca, situáciu jeho rodiny a rodín obete. Brutálny zločin sa objavuje v hutnej skratke v čiernobielych retrospektívach. Značná časť príbehu sa odohráva vo väznici, nechýba ani záznam príprav na popravu a jej vykonaní. Divák si sám musí vytvoriť názor na trest smrti. ()

Sofia 

všechny recenze uživatele

Z důvodu mého morálního a náboženského přesvědčení nemůžu dát víc, protože tenhle film mě rozčaroval svojí agitkou o posledním vykoupení a odčinění všech hříchů. I pro nesympatického a duševně ubohého vraha a násilníka, který se dočkal pozornosti od laskavé jeptišky, která přitom mohla tuto pozornost věnovat lidem daleko potřebnějším; lidem, kteří se ničím neprovinili proti lidskosti. Jako polemiku o trestu smrti doporučuji spíše Život Davida Galea. Z filmařského hlediska mi film přišel přespříliš zdlouhavý, statický. Susan Sarandon dokázala, že je jednou z nejtalentovanějších současných hereček, naopak Sean Penn mě ve své roli nepřesvědčil. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Jeden z filmů, který na mě kdysi hluboce zapůsobil. Ale od té doby uběhlo dlouhých 13 let, člověk se mění a jeho vkus s ním - takže nebudu hodnotit nejvyšším počtem a ponechám si rezervu, dokud nebudu mít příležitost se na tohle drama s výbornou Susan Sarandon a Seanem Pennem podívat znovu. 85% EDIT: Tak jsem si po nějakých 15-ti letech "Dead Man Walking" omrkla znovu a musím konstatovat, že zkoušku časem neustál. Nejde o kvality filmu, tam není co vytýkat, od perfektních hereckých výkonů, přes hudbu, kameru, až po režii vysoce profesionální kousek. Ne, jsem to já, kdo se změnil. Už nejsem ta citlivá dívenka, už mi slzička neukápla; otravovalo mě náboženské žvatlání a pro Matta Ponseleta (a jemu podobné) bych měla jedině tuhle větu: "Ty ksindle hnusný, ty hajzle zasraný, doufám, že budeš chcípat v krutých bolestech a kdybys nastokrát litoval, nebe tě nečeká, šmejde, akorát se po zbytek věčnosti budeš škvařit v plamenech pekelných a povinně čumět na telenovely!" 70% s odřenými slechy a jen z piety k té dívence, kterou jsem bývala. "Že jsem syn Boží, to mi ještě nikdy nikdo neřekl... že jsem zkurvysyn, to říkali pořád..." ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)
  • Scéna znásilnění se natáčela celou noc, kvůli tomu, že se odehrává v bahně. Po každém záběru se museli herci osprchovat, znovu obléci do čistého a pokračovat. (don corleone)
  • Název filmu je heslo, které používají bachaři, když skutečně vedou odsouzeného na vykonání trestu smrti. (don corleone)

Reklama

Reklama